divendres, de maig 01, 2009

Piruletes de Xocolata i una nova proposta

Dissabte passat tota la colla de blocaires vam assistir al taller piruletes de xocolata al Museu de la Xocolata de Barcelona. Vam fer una pila de piruletes diferents, combinant les tres xocolates i els diversos ingredients per tal de donar sabors i textures diferents a cadascuna:




El taller va ser molt interessant, ens van explicar la tècnica per temperar la xocolata i la vam posar en pràctica nosaltres mateixos. Un cop temperada, vam començar a fer les nostres pròpies piruletes, fent volar la imaginació a l’hora d'elaborar les formes i combinar gustos amb els ingredients. El resultat va ser una col·lecció de piruletes prou bonica, tenint en compte que era el primer cop que en fèiem... Mentre esperàvem que es refredessin, encara vam tenir temps de visitar el museu i al·lucinar amb les figures que hi tenen exposades. Ningú diria que amb la xocolata es poden fer aquestes obres d’art!

La colla de blocaires vam ser Anna Genís, Anna Pié, Xaro Morral, Glòria Moreno, Josep Colet, Ester Giró, Maria Solé, Sara Maria, Marta Giralt, Marta Jubert, Txell Pi, Kike Palau, Mercè Ayguavives, Sílvia Soto, Eva Urbano, Marta Barrientos, Carme Arce, Eva Pujol i Gemma Clofent. Si voleu llegir les seves cròniques, aneu a el cafè de nit, cuinetes i delícies del rebost. Són molt interessants, expliquen amb tot detall el procés de temperar la xocolata i els orígens del cacau. Val la pena llegir-les.

Tots plegats vam gaudir molt del taller, ens va encantar participar activament elaborant les nostres piruletes i fent anar la imaginació. L’atenció per part del museu i de la Muntsa, la monitora, va tornar a ser un cop més excel·lent. A més, vam arribar a casa carregats de piruletes, un bon record de l’activitat, que haig de confessar que no va durar gaire, je je je... al vespre ja no en quedava ni una!!!!!!





Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· Xocolata blanca
· Xocolata negra
· Xocolata amb llet
· Ingredients extres: sal màldon, gingebre en pols, vainilla, pebre negre, sucre moreno, ratlladura de llima, pipes, cacauets, kikos, mores, gerds, plàtan, alquequenjes...

Preparació:

Temperar les tres xocolates, cadascuna a la temperatura adient (a delícies del rebost està molt ben explicat amb un vídeo on es veu com ho vam fer). Ficar la xocolata en mànigues pastisseres i formar les piruletes sobre un paper film. Posar-hi el bastonet i afegir-hi els ingredients al gust. Deixar refredar, treure del paper film i reservar en un lloc fresc fins el moment de servir.

Bon profit!

PD: UNA NOVA PROPOSTA

Al final de l’activitat vam omplir unes enquestes de valoració del taller i tots vam demanar que ens muntessin un taller de bombons, ja que aquest de piruletes va anar tan bé que ens vam quedar amb ganes de repetir. En Paco Gil, director del Museu, ens ha respost així:

"He estat donant voltes a la idea que ens proposeu. Fer un taller de bombons és molt complicat, a nivell tècnic i a nivell de durada d'hores. En aquest sentit, us en proposo un de molt divertit i original: un curs de Postres d'Autor o Postres de Restaurant. Tothom faria la seva elaboració, com si d'un plat de postres de restaurant es tractés i al final, tothom menjaria el que ha fet el company de treball de la taula, amb degustació de cava.
La durada seria de 2 hores, el dissabte 23 de maig a les 11h. Hi hauria d’haver un mínim de 16 persones i un màxim de 26 persones. El preu per persona seria de 30€"
.

Bé, què me’n dieu? Us interessa? Podem fer com sempre, em deixeu un comentari aquí i vaig fent llista. Em sembla que pot ser molt interessant, oi? Vinga, vinga, animeu-vos!

Llista d'apuntats: Arnau Clofent, Patrícia Mussons, Patrícia Gabriel, Maria Solé, Roger Compte, Txell Pi, Kike Palau, Carme Arce, Rosa Lleonart, Marta Barrientos, Martí Sans, Núria Andújar, Marta Jubert, Glòria Moreno, Josep Colet i Gemma Clofent.

46 comentaris:

Glòria ha dit...

Un taller molt divertit i interessant alhora. Déu n'hi dó la feina que vau fer en una tarda, si al vespre ja no quedaven piruletes, je, je.

Pel que fa a la nova proposta,amb l'experiència que hem tingut amb el Museu de la Xocolata, el Josep i jo ens hi apuntem amb els ulls tancats!

Marta Padenous ha dit...

Bon dia...bé sembla que bombons no podrà ser...doncs uns postres de restaurants o d'autor, ja m'està bé! Apunta'm!
Ptnts

Mesilda ha dit...

Que taller més divertit,es nota que vos eu paseu molt be,el pas a pas de les piruletes m´ha agradat molt,yo no tinc imaginació per a estes coses,pero a tu t´han quedat genials,no m´extraña que no en quedara ni una.
Un bes.

Glòria ha dit...

Mmmmm, quina bona pinta que fan... ara que hem de celebrar l'aniversari d'en Martí segur que en farem, a ell també li agradarà fer-les i sobretot menjar-les. T'han quedat molt i molt divertides.

Vanesuky ha dit...

Que ve que us ho heu passat!!Enveja sana.....


Molts petons a tots.

Ivana ha dit...

M'apunto!!
Puc?? ja em diràs!!
petons!!

Laura ha dit...

OHHHHH!! ja es mala sort la meva! El dia 23 no m'hi puc apuntar de cap de les maneres!! Estic a la boda de ma germana!! Intentaré a veure si pot canviar la data de la boda!! jeejej!! es broma! però em venen ganes no us penseu veient aquestes piruletes tant guapes!!
Petonets!

Núria ha dit...

SSSSSSSSSSSSiiiiii...m'interessa molt!!Jo m'hi apunto..que em fa molta envega no haver pogut anar al de piruletes...

Núria

Gemma ha dit...

Ivana, el taller no és de bombons. T'apunto igualment?

Als altres, us apunto, genial!!!

bajoqueta ha dit...

Però que bé que vos ho passeu!

Martí ha dit...

Apunta'm apunta'm!!!

No vull arribar tard com l'altre vegada amb el de les piruletes!


Una abraçada


PS: per cert, molt xules les piruletes ;)

Ester ha dit...

M'ho vaig passar mol bé al taller i esperava amb candeletes la teva crònica, que gaudiu del taller que us proposa el museu de xocolata, promet ser molt interessant
Ester

Ester ha dit...

M'ho vaig passar mol bé al taller i esperava amb candeletes la teva crònica, que gaudiu del taller que us proposa el museu de xocolata, promet ser molt interessant
Ester

ANNAFS ha dit...

Provaré de fer-les segur. Han de ser molt bones i són tan vistoses...
Ara mateix la meva filla, que és aquí amb mi, m' acaba de dir : mama, fes-ne que fan una bona pinta...
No crec que em surtin tan bé però ho intentaré.ptns.

zer0gluten ha dit...

Que gusto da ver caritas conocidas y ver lo que habeis disfrutado con el chocolate.
Por que estoy muy lejos que si no...
Besitos sin gluten

El cullerot Festuc ha dit...

Que bé que us ho vau passar!!! I quin gust treballar amb xocolata!!!Feu una cara de concentrats!! :)
No m'estranya que volessin les pirueltes...quina pinta!!!!
El taller no podré venir...aissss...
Petunets,
Eva.

FRANCESC ha dit...

Fantàstiques aquestes piruletes!!! MMMM!!! En tinc prou amb un parell de dotzenes. ;D

Mercè ha dit...

Que bé que us ho passeu!! I quina enveja que em feu!! ;)
Aquesta idea de les piruletes la vaig trobar genial, i em va venir com anell al dit! Volia fer un detall per regalar i dimarts en vaig fer! I queden molt xules... a veure si una estona les penjo!
Petons!

marilu perez ha dit...

Que bonito! Son preciosas! Para mi próxima tarta pienso hacer una piruleta de chocolate! O dos, o quizá tres, o cuatro.... je je
Besetes!

Karolina cookiss ha dit...

k buensiisismas y bonitas!! ana!!

Marta ha dit...

Gemma, m'apunto!
Per cert, molt bona cronica del taller.
Petons maca!

Anònim ha dit...

Hola GEMMA !
Les piruletes una passada.
L'idea dels postres em sembla un encert,apunta-m'hi siusplau,siiiuusppllaauu!
Gàcies un petonet.
Rosa Lleonart.

RUBEN ha dit...

ei! Quines piruletes més xul·les i originals! No sabria dir-te quina escollir...
Una abraçada

Cuinetes-Carme ha dit...

Hola Gemma, Com ens ho vam passar també i em va encantar conèixer a tothom, i torno. M'encanta la ideia! Així doncs APUNTA'M.
uNA ABRAÇADA.

Gemma ha dit...

Us apunto!

La cuina vermella ha dit...

Hola bonica!! doncs aquí n'hi ha dos que també volen venir!!! que xulo, i a més compartir-ho amb vosaltres és un goig.
Muac.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Quina meravella de piruletes i quines somriures més espectaculars. Salut!!!!

Margarita ha dit...

Que delicia, cualquiera se vuelve niño con esas piruletas :)

Boston1955 ha dit...

Apa com has disfrutat, en el dia en que l'has fet i e dia del taller. Precioses.
Llástima que no en puc apuntar.
Una abraçada.

Miel ha dit...

Hola maca!!!

Jo vaig anar al del pastís de Sant Jordi i estic apuntada per la coca de Sant Joan, jejejej... em va encantar l'experiència!!!

Petonassos

Miel

Miel ha dit...

Per cert!!! que no t'he ditr res de les piruletes!!! que les he trobat molt boniques i originals!!!

PILAR ha dit...

Aquestes piruletes son excepcionals, boniques i originals. Han quedat espectaculars!
Al meu blog he deixat una cosa per a tu.
Petons

Cristina ha dit...

Quina enveja!! A mi m'hauria agradat molt poder venir, però no em va ser possible.
Felicitats per aquestes piruletes tan originals!!!!

Roger ha dit...

M'apuntes (roger compte www.ambcompte.net). No sé perquè però no em deixa enviar comentaris amb lo de nom/url

Su ha dit...

Que envidia, que lejos estoy!!
La idea es genial!!

Un abrazo

MartaG ha dit...

Et va passar com les meves piruletes... a la tarda ja no en quedava ni una!! :-)
Va ser genial compartir un matí amb tots vosaltres.
Llàstima que al taller que proposes Gemma, no podré venir!! serà a la propera cita...

Petons

Marta Giralt

Maria ha dit...

Avuin n'he tornat a fer.. genial el que varem aprendre d'atemperar la xocolata..
A mi em pots apuntar però per aquest preu m'agradaria saber que ens volen ensenyar a fer. Depenent del que fos, hi aniria o no.
Ja em dirás..

Anònim ha dit...

Hola Gemma! Estaria molt interessada en assitir a aquest taller. M'hi apuntes?
Segueixo el teu blog i ets una crac amb els postres , em fas molta enveja . Jo sóc professional i no m'en surto tan bé com tu , ni de lluny!!!
Moltes gràcies.

Patrícia Gabriel

Gemma ha dit...

La veritat és que són unes piruletes ben fàcils de fer, val la pena fer-les a casa!

Patrícia, m'alegro que segueixis el blog i que t'hagis decidit a escriure i apuntar-te al taller :)
Ets professional de la pastisseria? Potser ens podries fer tu alguna classe, no?
Per cert, m'hauries de passar el teu e-mail per si de cas t'hagués d'avisar d'algun canvi o algun imprevist....

la vella carmanyola ha dit...

Aquesta vegada no puc ::::(((( tinc un dinar de celebració familiar i no puc pas moure'm del poble!

Bueno entre la grip de la setmana passada i històries familiars, últimament no estic massa de sort!

Records

Anònim ha dit...

Només sóc professional de cuina , ja m'agradaria ser-ho de pastisseria també. És la meva espineta , m'agraden molt els dolços i la xocolata , però no tinc gens de mà treballant-los , per això aquest taller m'interessa força.
Moltes gràcies altra vegada per ser tan bona organitzadora.
Ens veiem aviat.
Petons.

Patrícia Gabriel

La Llibreta Viatgera ha dit...

Quines piruletes més xules, i fàcils de fer, el taller que proposes sembla molt interessant, tinc moltes ganes de poder veure'ns les cares, aquesta vegada no podrà ser, espero que a la pròxima ens veiem!

Felicitats per la organització!

Un petó!
Beth

Elena ha dit...

gemma quina cucada de piruletes,,uauua que me venen unes ganes de ferles yaaa millor el finde que lluiran mes gracies guapa..

Pulga ha dit...

sóc a temps? m'apuntooooooo... la xocolata és complicadilla i una asignatura pendent per mi. gràcies per organitzar-ho, quina passada!

sílvia ha dit...

Quin goig que fan aquestes piruletes!!! I no m'estranya gens que no duressin gaire! :)

sílvia ha dit...

Quin goig que fan aquestes piruletes!!! I no m'estranya gens que no duressin gaire! :)