dijous, de febrer 05, 2009

La Proposta: Taller de Piruletes de Xocolata

Arran del curs de Pastisseria en Miniatura, ha sortit la idea de demanar al Museu de la Xocolata que ens organitzi un taller semblant per a tota la colla de blocaires que ens anem trobant des de fa temps.


Després de parlar amb el museu, m’han dit que un taller de pastisseria és força complicat d’organitzar perquè els mestres pastissers ja tenen tot el calendari ple de cursos. Però en canvi, ens fan la següent proposta: fer un taller de piruletes de xocolata. La idea és treballar amb les tres xocolates, la negra, la blanca i amb llet, per tal d’elaborar piruletes de diferents formes i colors, combinant-les amb altres ingredients i sabors (pebre, gingebre, petazetas, fruits secs, fruites deshidratades...). El taller és força interessant perquè ens ensenyaran el procés de temperar la xocolata, el maridatge entre les xocolates i els gustos dels altres ingredients i la tècnica per donar forma a les piruletes. Què us sembla la idea?

Ens han reservat el dissabte 25 d’abril (no tenen cap més dissabte lliure fins llavors!) a les 11h del matí. El taller dura dues hores i el preu és de 16€, que pagarem allà mateix abans de començar. El grup com a molt pot ser de 20 persones, ja que si som més els monitors no poden atendre bé a tothom. Al final del taller, ens podrem endur a casa les nostres piruletes ;)

Com que en els comentaris a l’últim post ja hi havia molts interessats pel taller, he fet una llista d’apuntats, posant un interrogant als que dubtàveu en funció del dia. Tot i així, deixeu-me un comentari confirmant que podeu venir ja que les 20 places s’han omplert de seguida i ja hi ha llista d’espera...

Llista d’apuntats: Anna Genís, Anna Pié, Xaro Morral, Glòria Moreno, Josep Colet, Ester Giró, Maria Solé, Sara Maria, Mar Calpena, Marisabel Garcia, Marta Giralt, Marta Jubert, Txell Pi, Kike Palau, Mercè Ayguavives, Sílvia Soto, Eva Urbano, Marta Barrientos, i Gemma Clofent.

Llista d’espera: Carme Arce, Gema?, Carme?, i Ivanca López.

42 comentaris:

Xavi ha dit...

Hola Gemma,
Avui he vist la llum per primera vegada veient aquest magnífic blog, ja no tinc excusa per no seguir-lo. Quines receptes mes fantàstiques!!!
Felicitats!!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!
Sóc la Nuni de Cuinetes. Sí que vindré el dia 25 d'abril!
Estic convençuda que ens ho passarem la mar de bé i que n'aprendre'm molt!
Ja m'hi pots apuntar siusplau! Què necessites les meves dades personals? O hi haig de trucar jo per apuntar-m'hi?
Ja em diràs quelcom i moltes gràcies!!
NUNI

Marta Padenous ha dit...

...25 d'abril reservat...moltes gràcies de nou!
Ptnts

Vanesuky ha dit...

M'apunto!!
Deu estar força bé això!!
Ja em dirà si hi tinc lloc.

Petons.

Maria ha dit...

Que be... compta amb mi. Esplèndid..

El cullerot Festuc ha dit...

Bravo per la Gemma!!! Una ola per la Gemma!!!! M'encanta la temàtica del curs...ja vec que les "tietes" podrem posar en pràctica aquestes receptes amb les peques de la casa...encara que només de pensar com acabaria la cuina, ja em faig enrere!!! ;)
Compte amb mi Gemma!!! genial!!! Merci per organitzar-ho!
Petunets,
Eva.

Francesc ha dit...

Bé, jo, com sempre, esperaré amb candeletes les vostrés propostes xocolatils. MMMMM!
Per cert, el 25 d'abril és La Diada de les Llibertats Nacionals del País Valencià. Allò de "Quan el mal ve d'Almansa, a tots alcança". //*//

Alicia (canelona) ha dit...

Que passa aqui? Que sempre aneu de excursió a un costat i a un altre? saltant de curs en curs? és que prefereixo ni llegir-ho..i aquestes fotos, en aquesta aula tan bé preparada...jo no puedoooo, no puedoooo, com el "Conde mor" o com es diga...ajjajaja

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, ja et vaig dir que m'apuntava al taller si es feia, però vaig fer tard, confirma'm a la llista d'espera per si hi ha baixes.
gràcies per ocupar-te'n.

Ester ha dit...

Jo m'hi apunto, d'aquí al 25 d'abril tinc temps de buscar un cangur
Una abraçada
Ester

La Llibreta Viatgera ha dit...

Carai, que bé que us ho passeu, enhorabona per la organització, sou una colla molt maca i molt marxosa!! Aquest taller sembla molt interessant, segur que l' aprofitareu moltíssim!!

Beth

Glòria ha dit...

Gemma,

Compta amb el Josep i amb mi per al dia 25 d'abril, taller de piruletes. Recullo la idea de l'Eva per fer-les a casa amb les peques!.

Gràcies per l'organització.

Sefa ha dit...

Gemma,

De moment confirmo que vindré, si finalment no pugués venir ja avisaré amb temps per a deixar la plaça a algú altre.
Moltes gràcies per organitzar-ho tot!!

Anònim ha dit...

Aix, tard :(

APunta'm a mi i a la Silvia campàs a la llista d'espera

la divina ha dit...

Ostres, Gemma, ets la pera! Organitzes sempre activitats molt xules. Quina energia que tens!

La cuina vermella ha dit...

Milions de Gràcies Gemma, penso que ens ho passarem moooolt bé!

gemma ha dit...

Hola!
M'apuntes a la llista d'espera? Nois, què ràpids que sou :-(

Massitet ha dit...

Òstia! Et despistes un dia corregint examens i ja no tens plaça per a curs que es fa d'aquí a dos mesos i mig! Rédeu, quin col·lectiu!
Gemma, posa un sistema d'avís de novetat per SMS!!!!! ;-)

En fi, si ens pots posar a la llista d'espera...

Merci, guappa!

xaro ha dit...

Veig que ja estic a la llista de espera, però per si es despeja ja ho apunto a l'agenda.
Gràcies Gemma per organitzar-ho tot tant bé.

Sara Maria ha dit...

Confirmo!!

RUBEN ha dit...

Faig tard Gemma, com gairebé sempre! No pareu eh?? A més pel que veig hi ha qui està present a totes les trobades!! Molt bé! Feu una bona crònica, eh? i com no una piruleta, jejejje

MartaG ha dit...

Bon dia Gemma!!
si,si que m'apunto!! t'ho confirmo... ja em pots treure l'interrogant quetinc al costat del nom... :-)

Moltes gràcies!!
Petonets
Marta G

Gema ha dit...

Hola
Som la Gema i la Carme que estem en llista d'espera i confirmem que si hi ha alguna posibilitat volem anar al curs.
Moltes gracies per tot

Anònim ha dit...

Ei, Gemma, i tant que vinc!!!! Vinc encantada de la vida!!!!
Gràcies!!!
mercè (bcn)

Gemma ha dit...

Marta i Carme, l'interrogant és perquè necessito més dades vostres: el cognom i l'e-mail, que si no no us podré localitzar en cas que s'acabi la llista d'espera...

Marta i Mercè, us confirmo!

Pebbles ha dit...

Que despistada sóc, ja veig que estic a la llista d'espera, però si hagués alguna baixa, compta amb mi... amb l'ordre que em toca. Buahhh...

Petonets

Pebbles ha dit...

Que despistada sóc, ja veig que estic a la llista d'espera, però si hagués alguna baixa, compta amb mi... amb l'ordre que em toca. Buahhh...

Petonets

Vanesuky ha dit...

? per que és??
Si és per les dades,sóc
Vanesa Granado Arias i
vanesuky22@hotmail.com és el meu email!!

Petons guapa!

enric ha dit...

Malgrat saber que no he arribat a misses dites, no, sinó que he arribat fins i tot quan l’arròs de diumenge tothom ja el té paït, ni que sigui per fer pinya, m’apunto.

Cuinetes-Carme ha dit...

Hola Gemma,
Penso que la Carme? que tens ala llist d'espea sóc jo que l'altre dia et vaig enviar un correu-e. doncs bé no aconsegueixo que en funcioni bé això del bloc així que pots comptar amb mi. el que si vaig és al de bunyols així que si tu hi vas en coneixerem. Epero i desitjo que aqesta setmana ja funcioni tot correctament i pugui poder penjar alguna recepte. Felcitats de nou per les teves. Apa Salut!!

Gemma ha dit...

Vanesuku, sí que era per això... moltes gràcies!

Carme, no sou la mateixa Carme... però t'afegeixo igualment ;) M'hauries de passar el cognom (l'e-mail ja el tinc je je je...)

Laura ha dit...

Bé, per si de cas molta gent desisteix d'anar-hi m'agradaria que m'incloguesis a la llista d'espera. Encara que se que ho tindré molt complicat!

Merci

maragda ha dit...

OÉOÉOÉÉÉÉÉ. Visca la Gemma! Moltes gràcies per tenir-me en compte! CONFIRMO UNA DE PIRULETES PER A LA NENA (ara qui farà dentetes serà el meu marit...).

Ens veiem aquest dijous, tots els que anem, tu, jo i els kumquats ;)

Besets!

Anònim ha dit...

Bona nit Gemma,
de casualitat ja he entrat un parell de vegades en el teu blog per veure diferents receptes, i la veritat és que el trobo molt interessant. Tot i que no soc blogaire, m'encantaria poder fer el taller de piruletes de xocolata. Ja sé que serà molt difícil, però si hi ha alguna possibilitat de posar-me a la llista d'espera, m'encantaria.
Per cert,demà faré els bunyols de vent; a veure què tal!
Moltes gràcies

Gemma ha dit...

Hola anònim, si no em deixes el nom i un e-mail, no sé com apuntar-te, je je je...

Anònim ha dit...

Perdona Gemma però no domino gaire això dels blocs. Em dic Eva Pujol. No sé si cal també que et deixi el meu correu electrònic o alguna altra informació. Per cert, avui he fet els bunyols, i m'han sortit molt bons. Moltes gràcies

Anònim ha dit...

Torno a ser l'Anònim (Eva Pujol) El meu correu és eva.pujol@gmail.com

Anònim ha dit...

Hola Gemma!

Ja veig que també faix tard a aquest curset,però si alguna persona falles m'hi apuntes.
Gàcies.
Soc la Rosa Lleonart .

Marta ha dit...

Gemma, jo vull anar! no he vist el link del curs fins avui! vull anar! es dificil, no?
Gràcies!

Cuinetes-Carme ha dit...

Hola Gemma, sóc la Carme de CUINETES (Carme Arce), ja veig que hauràs de fer-te la forta amb el Museu per a fer un altre taller de piruletes, doncs som tants en espera oi?
Una abraçada.

Gemma ha dit...

Hola noies, em sap greu, però crec que no hi haurà tantes baixes pel curs... de totes maneres, quan hi anem demanaré que ens en preparin un altre de diferent i així us podeu apuntar, valen? ;)

Eva Pujol ha dit...

Hola Gemma,
sóc l'Eva de Sant Pol, que em vas poder afegir a última hora pel taller de piruletes. Primer de tot agraïr-te que em poguessis afegir, perquè la veritat és que m'ho vaig passar molt bé. Després, comentar-te per si a algú li interessa, que a Sant Pol (ja sé que potser us queda una mica lluny), a la pastisseria Sauleda, venen xocolata de cobertura de tots tipus: blanca, amb llet i negra. També m'han comentat que a l'obrador també tenen la xocolata amb faves (que és el que va utilitzar la Muntsa en el taller. Bé, sense res més a afegir, ja miraré d'estar al dia de tot allò que feu ja que sembla molt interessant.