dimarts, de novembre 27, 2007

Flam de Coco amb Puré de Coco

Com que em vaig quedar amb les ganes de fer el flam de coco per la recepta del novembre del Descobrir Cuina, m’he decidit a fer-lo pel sopar setmanal a casa els pares d’aquest vespre:



De receptes de flam de coco n’hi ha moltes, però la majoria són amb la clàssica base per flam d’ous i llet amb l’afegit del coco ratllat. En canvi, en aquesta recepta, el gust de coco s’aconsegueix substituint la llet per puré de coco, que es pot trobar envasat en llauna a qualsevol supermercat prou gran:


Sobre la recepta, un parell de comentaris: com que no tenia licor de coco no n’hi he posat (segur que quedaria més bo, je, je). D’altra banda, el temps i la temperatura de cocció al forn no m’han acabat de quadrar... Primer vaig fer cas de la recepta i els vaig tenir 1h i ½ a 100º, però passat aquest temps encara estaven crus; vaig deixar-los ½ hora més a 150º i crec que han quedat al punt. Això sí, vaig estar vigilant-los contínuament, no fos cas que em passés com amb els tocinillos de cielo... :)

Amb els ingredients de la recepta surten unes 10 flameres de mida estàndard.

Aquí teniu la recepta:


Bon profit!

19 comentaris:

Anònim ha dit...

Sóc el Francesc. He provat totes les possibilitats per publicar la meua identitat de "blogger" i fins ara no ho he aconseguit. Ho sent. Tinc poca traça jo per a aìxò de la informàtica.
Deu estar boníssim. La veritat és que els fotos et queden impressionants. Les fas amb càmera digital, veritat? Li he passat la teua adreça de bloc a un parell de companys de feina que també els agrada molt la cuina. Salutacions.

Martunis ha dit...

M'encanta el coco...i també sóc lectora incondicional de descobrir cuina!!! felicitats!!! t'ha quedat fantàstic!!!!

Txell ha dit...

Gemma guapa, això té una pinta que t'hi cagu... Però diga'm una cosa, no resulta molt empalagós?

0 ha dit...

Ara semblaré tonta, però....com es cou al bany maria??com es fa??
Marta

Anònim ha dit...

Hola Gemma, això te molt bona pinta. Dius que la llet de coco es pot trobar en un super gran, tipus Carrefour, o Caprabo?

El vull provar a fer la setmana que bé, ja et diré

Eva

Gemma ha dit...

Francesc, tinc una idea: entra al teu blog com si vulguessis escriure-hi. Després, sense fer "salir" de blogger, entra al meu blog i intenta deixar un comentari, a veure si et va bé...
Les fotos les faig amb una càmera digital molt normaleta, de les que té tothom...
Gràcies per fer-me propaganda :)

Martunis, si t'agrada el coco, fes aquest flam, és fàcil i t'encantarà!

Txell, no queda gens empalagós: el puré de coco no porta gens de sucre (al contrari, tastat a palo seco és més aviat salat) de manera que l'únic sucre que porta són 200g per a 10 persones... No és tant, no? De totes maneres, sempre n'hi pots posar menys :)

m, el bany Maria consisteix en posar els motlles dins un recipient més gran ple d'aigua (però vigilant que no entri aigua dins els flams), de manera que l'escalfor es reparteix de forma més uniforme i evita que el flam arribi a bullir. En general, tots els flams es couen al bany Maria (i moltes preparacions a base d'ous i llet sense farina)...

Eva, precisament jo vaig comprar aquesta llauna de coco al Caprabo :)

Cabriola ha dit...

pffff me has dado donde me dolía el coco... ay madre... que me veo haciendo esta receta en breve jajaja

besos y gracias

Cabriola ha dit...

pffff me has dado donde me dolía el coco... ay madre... que me veo haciendo esta receta en breve jajaja

besos y gracias

Marta ha dit...

Ay el coco. Con lo que me gusta y con la de calorias que tiene, jamia. Tendré que dejar este postre para una ocasión especial!!

0 ha dit...

doncs jo els flams els coia al microones!!!!
no tenen la mateixa textura però queden força bé, i la veritat és que és més pràctic...amb lo potes que sóc segur que em cau l'aigua i m'escaldo!! aixx!!

PER CERT!!! AHIR VAIG FER PANACOTTA DE TOFFE!! boníssimmmmms!!!!
gràcies!

també vaig fer magdalenes de coco y de panses i unes galetes de massa tova...un invent...em van quedar prou bé!
http://lacuinadelateresa.blogspot.com/2007/11/magdalenes-de-coco-i-panses.html

petons
MARTA, filla de la cuina de la teresa i neboda adoptiva de la Gemma de la cuina de casa:)

Ester ha dit...

Hola Gemma, un altre cop fantàstic, tot i que aquest postre no crec que el faci, perquè des que em fa agafar una migranya terrible després de menjar coco no el puc ni veure.
Per cert, tu ets subscriptora del Descobrir cuina? t'arriba bé? Jo moltes vegades l'he de reclamar perquè no m'ha arribat i em fa molta ràbia veure'l al quiosc i no tenir-lo o haver-me d'esperar molt
Gràcies
Ester

Gemma ha dit...

Cabriola y Marta, si os va el coco... este flam os encantará!

m, jo també faig molts flams el microones, és molt pràctic :)
Ja he vist les galetes, per ser un invent tenen una pinta boníssima!

Ester, el coco et fa migranya? Jo també tinc migranya, però no ho he relacionat mai amb el coco... En canvi, si menjo formatge o cacauets, migranya assegurada :(
La revista la rebo bé, crec que deu ser un problema de correus... A me mare sempre li arriba més tard que a mi :(

Anna ha dit...

Jo també soc una enamorada del coco, avui mateix n'he fet un pastís que ens menjarem demà amb les amigues per celebrar un cumple. Arrel del teu blog i del bcn mon amour m'he animat a fer un blog de cuina, on vaig fent els meus pinitos ;) Probaré el flam que té una pinta espectacular i les magdalenes de la cuinadelateresa tb!

gràcies!!

Txell ha dit...

Gemma, sóc la pesada de la Txell!

Houston, houston tinc un problema... diumenge tinc un dinar a casa amb 12 o 14 amics. I havia pensat fer la "Tarta Màgica" (que per cert havia tret d'una altre pàgina i després he vist que tu també la tenies). Puc conservar-la un parell de dies a la nevera? O quedarà dolent?

Gemma ha dit...

Anna, espero la foto del pastis de coco, eh?

Txell, la pots conservar perfectament a la nevera un parell de dies... Ben tapada perque no s'assequi la part del brownie se't guardara bona segur.
Ja em diras com t'ha anat, eh?

Anònim ha dit...

Gemma m'encanten els teus postres, per cert m'ha fet molt goig lo de les ametlles del Mas de Barberans, jo hi visc molt apropet i és magnific que els teus amics hi vinguen a viure és un poble amb molt d'encant.... per cert si mai publiques algun llibre de cuina, ja ens ho faras saber a tots els teus seguidors...TereG

Anònim ha dit...

Hola Gemma, ahir vaig fer aquest meravellós flam de puré de coco. Per cert, jo el vaig tenir 1h i 15m a 120ª i va quedar cuit.
El que em vaig fer un embolic va ser amb els rovells d'ou, ja que la recepta els pesa, tu també ho vas fer?, jo em vaig trobar que em sortia + de 7 rovells i no tenia prous ous i la resta vaig afegir la clara d'ou, uns 100 gr. de balança.
Està molt bó i el gust de coco el trobo molt fi.

Eva

Anònim ha dit...

Hola Gemma,
primer d tot felicitats pel blog, tot té una pinta increíble, les explicacions són clares, les fotos genials...en definitiva, q el blog transmet bon rotllo en tot el sentit del terme, jeje
I la pregunta tb sobre les quantitats, això de pesar rovells i clares...fa una mica de mandra,no? A més, així a pes, sembla que siguin molt ous. Recordes quans en vas utilitzar (aprox)? Grazie e ciao

Gemma ha dit...

Tereg, les ametlles de Mas són de molt bona qualitat ;)

Eva, molt millor posar el forn directament a 120º ;) Jo també vaig augmentar la proporció de clares respecte els rovells i també va quedar bé.

Anna, ara mateix no recordo quants ous hi vaig posar, però vaig fer com l'Eva: al final no vaig mantenir les proporcions clara-rovell que deia la revista...
Però en general, es considera que el pes mitjà d'un ou de gallina és de 70g repartit així: 10g la closca, 20g el rovell i 40g la clara.