diumenge, de juliol 06, 2008

Un nou Taller de Cuina amb el David Lienas. La Crònica.

Divendres vam assistir al taller de cuina que fa el David Lienas a l’Espai Consum del Bonpreu:


En total, vam ser 20 de colla: Àngels, Eva Urbano, Christine Sardà, Cristina Mascareñas, Manel Bonafacia, Txell Pi, Kike Palau, Anna Rius, Aleix Gabarre, Laia Morral, Xaro Morral, Maria Solé, Ester Giró, Jordi Talón, Rubén Hernández, Susanna Garcia, Josep Colet, Glòria Moreno, Gemma Ruiz i Gemma Clofent.

Aquesta vegada, hi havia poques cares noves: l’Anna i l’Aleix de la Taula d’en Bernat, la Laia de Cuinetes i l’Àngels, amiga de la Pebbles. De seguida ens vam sentir com a casa :)

Les receptes que va fer el David eren a base de preparats de verdures Findus, amb els quals va elaborar uns plats ràpids de cuina d’estiu. Com que la cocció de les verdures no tenia cap secret, el David es va centrar més en la presentació, en els ingredients i en els condiments que lligaven més amb cada preparat. Així, ens va fer una “truita d’hortalisses amb bolets, bacó i formatge de cabra", un “cistell cruixent de gambes amb espàrrecs bladers i gomasi” i una “coca de primavera”. Com sempre, tot acompanyat d’extenses explicacions i d’idees alternatives a cada plat, a cada ingredient o a cada cocció que feia, de manera que al final va fer tres plats però en va explicar 50. Una prova d’això són els apunts que va prendre la Glòria, fixeu-vos quina pila d’idees hi ha escrites! El proper cop hauré de portar una gravadora per tal de no perdre’m cap detall...




Vam poder tastar els tres plats i tots tres van ser molt bons; semblava increïble que fossin a base dels preparats congelats!

Al final, com ja és costum, va haver-hi la foto de grup i l’estona de xerrar entre nosaltres per tal de posar-nos al dia de les últimes novetats, dels destins de les properes vacances, dels noms i sexes dels que han de néixer, de les receptes que hem fet últimament, dels viatges que ja han fet alguns... Com sempre, ens va faltar temps, i uns quants vam animar a la Glòria i al Josep per tal que organitzin una trobada entre nosaltres que ens permeti parlar amb més tranquil·litat. Totes les idees seran benvingudes!

Sortint, vam tenir una sorpresa: una bossa de regal amb uns quants preparats Findus. Llàstima que entre la calor i el temps que vam trigar a tornar a casa, van arribar totalment descongelats... estic segura que més d’un va sopar verdures Findus aquella nit :)

Si voleu llegir més cròniques del taller aneu a: La cuina vermella, Cuinar és generós i el Cafè de nit.

Segurament, per molts de nosaltres aquesta ha estat l’última classe de cuina abans de l’estiu. Tot i així, el setembre segur que repetirem! Sí o sí?

18 comentaris:

Ester ha dit...

Moltes gràies un altre cop per organitzar auqesta trobada.
Jo al setembre, per poc que pugui no hi faltaré
Una abraçada
Ester

gemma ha dit...

La classe genial (com sempre) i els apunts de la Glòria fantàstics! Això sí, o ens enduem una gravadora o aprenem taquigrafia :-D

Anònim ha dit...

Hola!

Jo tinc una recepta de trufes que mai falla i queden boníssimes, són de les millors que és pogut provar mai; fins i tot millor que les de pastisseria.

Ingredients:
- 200 grams de xocolata pura (jo faig servir la valor).
- 150 grams de mantega (jo faig servir el cadí o copirineo).
- 1 rovell d’ou (coperal o cassolans).
- 1 culleradeta de cafè soluble (nescafè)
- 1 rajet de conyac (torres 10).
- 100 grams de fideus de xocolata.

Preparació:

- Posem en un cassó o al microones la mantega i la xocolata a desfer.
- M’entres, es desfà ho anem remenant fins a formar una massa homogènia vigilant que no arribi a bullir.
- Quan esta ben barrejat ho traiem del foc i hi afegim el rovell d’ou sense parar de remenar amb unes barilles.
- I seguidament, fem el mateix amb el cafè i el conyac.
- Deixem refredar la massa, quan ja esta freda la aboquem en una bandeja d’alumini, la cobrim de paper film i ho posem a la nevera.
- Esperem que estigui suficientment dura per poder fer les boletes.
- La traiem de la nevera, fem les boletes, les arrebossem amb fideus de xocolata.
- Les podem al congelador, fins 1 o 1/2 hora abans de servir-les.

Espero que t’agradi. Espero la teva resposta.

La cuina vermella ha dit...

Gemma, dolça! bona crònica i bones fotos!! Quines ganes tenim de llegir la teva proposta al Cafè de nit!
petons!

Francesc ha dit...

Caram quines fotos més xules! M'afegesc al comentari dels amics vermells. Quina llàstima, però, això dels congelats. Tanmateix, ja sol passar amb la calor que ens fa. ;D

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, m'encanta la teva crònica amb aquest estil tan "notarial": érem tants, aquests eren els nous, i ens van explicar aquestes coses. com a bona organitzadora, veig que ens portes a tots ben controlats!
espero amb impaciència la idea que has anunciat al cafè de nit.

Gemma ha dit...

Ester, el setembre segur que tots repetirem!

Gemma, em va agradar molt tornar-te a veure i saber totes les noves notícies :) Espero amb ganes la crònica de Les Cols ;)

Ruska, gràcies per la recepta de les trufes, això s'haurà de provar!

Parella Vermella, la vostra crònica m'ha agradat molt, ben diferent i amb el vostre toc personal... fantàstica!

Francesc, les verdures congelades ja ens les hem menjat :) Eren bones tot i el descongelat accidentat que van patir...

Manel, notarial o matemàtic? ;)
La proposta ja l'he feta al blog el cafè de nit... A veure si entre tots en fem unes quantes i podem triar la que ens agradi més!

Anònim ha dit...

Gemma,
em va saber molt greu, però després de demanar-te el favor em va ser impossible venir i tampoc vaig poder avisar-te.
Però veig que va estar molt bé i a més he trobat les receptes a la web del Bonpreu, al menys les podré provar!
Fins aviat

Sefa

enric ha dit...

Que bo!: Al teu bloc la fotografia dels apunts de la Glòria, i al seu, la teva "fent el cim"!!!: "Sobre el cim, imponent, / res no es sent sinó el vent..." (La sabies aquesta de la teva época "xiruquera, oi?) :))

M'agrada molt llegir les vostres cròniques, ja que així em sembla que hi vaig estar. Pel que veig, la parella vermella també n'ha fet, i ara vaig a llegir-la.

Una abrçada, Gemma!

Anònim ha dit...

Ehi Gemma, aquest blog es fantastic!M'encanta cuinar! però en principi creia fossis escaladora! Fins un'altra

Aleix ha dit...

Hola, Gemma, abans que res moltes gràcies per organitzar aquestes trobades i per comptar amb nosaltres. L'experiència va ser molt divertida! Evidentment els congelats van arribar desfets a casa i ens vam passar el dia següent menjant verdures Findus (per cert molt justetes). Avui m'ah sabut greu però he hagut de llençar els espàrrecs i les favetes. Quina llàstima!

Per cert, he llegit la teva proposta al Cafè de nit i m'ha semblat bona idea. A veure si surt alguna coseta...

Una abraçada!
Anna (de la Taula d'en Bernat)

Gemma ha dit...

Sefa, cap problema, el setmebre segur que continuarem anant a aquestes classes! I està molt bé que els del Bonpreu pengin les receptes, així les pot tenir tothom :)

Enric, he rigut molt amb la meva foto al cafè de nit. El Jospe és un fotògraf excel·lent, sap captar els moments més interessants de cada situació!
Ja ho crec que conec aquesta cançó... és més de l'època dels meus pares, però com que ells també eren xiruqueros kumbaians, ens la posaven al cotxe :)
La crònica de la Parella Vermella és genial, t'encantarà!

Simona, que també escales tu? Ets italiana, oi? He vist els teu comentaris al blog de l'Òskar, ens coneixem?

Anna (o Aleix?), va ser un gust conèixer-vos i posar cares als últims blocaires que faltaven per conèixer :) A partir d'ara espero segui comptant amb vosaltres, eh?
Les meves verdures brasejades Findus van anar a parar a sobre d'una pizza i la veritat és que va quedar prou bona...
Per la proposta a la fundació Alicia, estaria bé que es fessin altres propostes per poder triar la que més agradi, oi? A veure si rumieu una mica i se us acut alguna idea!

xaro ha dit...

Gemma, moltes gràcies per organitzar aquestes trovades, que fariem sense tu!!!!!!!
Genial la proposta de la Fundació Alicia, de totes maneres pensaré per si se m'acut alguna cosa...

Un petò
Xaro

Martunis ha dit...

Hola Gemma!! ja torno a ser aquí...veig que el teu blog no ha parat quiet!!! genial!!! caram quines trobades més maques que feu!!!
Gràcies per seguir visitant-me!!!

Un petó

Pebbles ha dit...

Molt bona la crònica, i les fotos també.
M'ho vaig passar molt bé i la meva amiga va sortir encantada, no només pel taller sino pel grup que haviem format al voltant de la cuina.

Gràcies per les teves trobades. Compta amb mi per setembre.
Eva

Anònim ha dit...

Hola guapa,
M'agrada recordar com ha anat tot, llegint-te i veient les fotografies.
Em va decebre una mica els plats que ens van fer però com que el profe és un crac, sempre en treus profit de les explicacions que dona i el suquet que hi afegeix.
...Ah! i avui prepararé l'estel d'orxata per lluir-me demà en un dinar d'amics i segur, arrasaré!!
(Gràcies a tu, bonica)
Petons.

El cullerot Festuc ha dit...

que bé!!!!...Arribo a casa i ja tinc les cròniques del divendres!!!!...QUina llàstima no haver pogut venir...xo de cara al setembre no fallaré a cap!! jeje!!!...Genial la crònica, com sempre!!!!
Petunets,
Eva.

Gemma ha dit...

Xaro, ja veus que Sabadell és un poble, eh? El dissabte em vaig trobar la Laia passejant per la Rambla... i ja ho crec que conec el seu marit del gimnàs!

Martunis, benvinguda de nou! Esperem les teves noves receptes, eh?
A veure si de cara el setembre tu també t'apuntes a alguna trobada ;)

Pebbles, l'Àngels té tota la raó: hem format una colla ben maca amb l'excusa de la cuina, oi? Quina sort que hem tingut...

Maria, llàstima que va utilitzar verdures preparades... va perdre l'encant d'algunes receptes. Però en canvi, em van agradar molt algunes idees que ens va donar ;)
Ja em diràs com t'ha quedat l'estrella, eh? A veure si també et diuen que és cursi ;)

Eva, com ha anat el macro pont de Festa Major? Esperem crònica, eh?
Et vam trobar molt a faltar... al setembre no pots fallar a cap!