dijous, de juliol 03, 2008

Espill de Pinya

L’Enric, de Samfaina d’Arts, ens va fer la proposta d’organitzar un MEME dedicat a la Montserrat Seguí, autora del llibre “Cuinar és senzill”, un dels primers llibres de cuina que hem tingut alguns de nosaltres. Curiosament, m’he adonat que d’aquest llibre he fet forces receptes de primers o segons plats, però cap recepta de postres. Imperdonable! Doncs amb aquestes postres d’avui corregeixo aquest greu error i participo al MEME Cuinar és senzill:


Meme Cuinar és senzill
M’ha costat molt triar la recepta ja que el llibre dedica més de 100 pàgines a receptes de postres... (al lateral hi ha un enllaç a l'índex escanejat, per si ho voleu comprovar!) Al final m’he decidit per un pastís fresc amb fruita, que és el que ve més de gust amb la calor que fa aquests dies; el nom de la recepta m’ha acabat de decidir, l’he trobat molt poètic ;) El resultat és un pastís poc dolç i molt fi, fresquet, de textura suau i amb un gustet a pinya deliciós...

Com que sóc molt mandrosa i una gran fan de les TIC, us passo la recepta directament escanejada del llibre. Només un comentari, al desemmotllar el pastís, se m’ha quedat la capa de gelatina enganxada al motlle, de manera que a la foto no es veu... tot i així, trobo que també queda bonic, oi?

Aquí teniu la recepta:



Bon profit!

PD: Aprofito per recordar que demà tenim l'últim taller amb el David Lienas abans de les vacances d'estiu. Proposo quedar a les 18:15h directament a dalt per tal d'agafar lloc a les primeres files, sobretot tenint en compte que al Bonpreu no hi ha càmeres... us sembla bé?

23 comentaris:

la divina ha dit...

Ooooh! Per favor, t'ha quedat espectacular, Gemma!
Jo no tinc el llibre de la Montserrat Seguí (no em mireu malament, sisplau), però veig que me l'hauré de comprar perquè m'estic perdent moltes coses bones, oi?
Una abraçada!

Anònim ha dit...

Pues si Gemma, las tartas cuajadas son sencillas y muy resultonas, la tuya te ha quedado estupenda, se ve muy fresquita y apropiada, para los calores reinantes

saludos maja

Francesc ha dit...

Gemma, no sé quina fada o geni t'ha regalat aquest do que fa que totes les receptes queden com de pastisseria. Crec que, com ja van dir o els amics vermells o l'enric, et mereixes el títol de "pastissera de capçalera". Les fotos i la presentació ja no sé com qualificar-les, se m'acaben els adjectius. Com diria el Jesulín aquell: "en dues paraules: im-pressionant". ;D

Miss Vestidos ha dit...

uauuuuu quina bona pinta te!! i que refrescant per l'estiu!

Petonss

Mª Jesús ha dit...

Gemma.... ESPECTACULAR, eres una artista,.....

illetapitita ha dit...

La pinya és de les fruites que ben fresqueta em ve més de gust a l'estiu, imagina't si donant-li quatre voltes queda un pastisset com aquest!
Només mirar la foto puc imaginar la seva textura...mmmm..mmmm... deliciós!

Anònim ha dit...

Gemma, un pastís deliciós i sembla molt refrescant. La presentació en la teva línia, o sigui, de pastisseria.
Em semble perfecte quedar a dalt a les 18:15h per agafar lloc. Fins demà.
Susanna

Joan ha dit...

Sí, és ben bé un pastís adeqüat per ara l'estiu... que bo...

Andrea ha dit...

Hola Gemma tiene una pinta espectacular, en castellano que seria? te lo copio para este fin de semana

Saludos
Andrea

dolorss ha dit...

gemma, espero fer-la aquest estiu,és veu molt fresca. Per la capa de gelatina ni preocupar-te ha quedat fantàstica!!

Ester ha dit...

Tot i que la pinya no és de les meves fruites preferides, no dubtaria en cap moment de doanr-li una bona queixalada al teu pastís
Enhorabona
Ester

enric ha dit...

(...) (...) i (...)... i més (...)!!! Tu ja m'entens, oi? :))

M'he de mossegar la llengua, millor dit: m'he de fer nusos als dits de les mans per no omplir aquest comentari de tots els adjectius que m'han vingut al cap veient aquestes postres.

L'enhorabona, Gemma!

P.S. Què volen dir les inicials TIC?

Francesc: Això de "pastissera de capçalera", així com "Gemma la dolça" se'ls va ocórrer a la Txell i al Kike.

Pebbles ha dit...

Gemma, et superes quina pinta té aquest postre.
Com algú ha dit, segurament aquest estiu el farem quan hi siguem tots.

Ens veiem aquesta tarda.

Un petó
Eva

Gemma ha dit...

Moltes gràcies a tots pels comentaris!
Ha sigut un gust participar al MEME Cuinar és senzill i animo a tothom a participar-hi!
Si no teniu el llibre, no és cap excusa: a la columna de l'esquerra hi ha un enllaç a l'índex, trieu la recepta i jo us l'envio escanejada, ok?
Vinga, que la cuinera homenatjada s'ho val!

Andrea, "espill" significa espejo. Si tienes alguna otra duda, preguntame, que el traductor está un poco loco ;)

Enric, les TIC són les Tecnologies de la Informació i la Comunicació :)

ChetoCheta ha dit...

Que bona la pinya amb la caloreta que fa!

La cuina vermella ha dit...

Estimada i dolça Gemma! és un plaer pels nostres ulls poder contemplar aquesta obra d'art visual i gustosa que has el·laborat!!! És un flipe, de veritat t'ha quedat preciós aquest espill, i la foto del tall espectacular!

Un secret, abans de fer les coques de llardons vam probar de fer un postre del llibre també amb gelatina, va ser un fracàs... no va quallar bé, pel que veig a la recepta que has escanejat, el llibre en català, les indicacions, estan millor narrades que en castellà.

Ens veiem ara! dolcíssima!!

Unknown ha dit...

Quina bona pintaaaa! em sembla que un dia d'aquests també el compro ;-)

Alicia (canelona) ha dit...

Que bona elecció, a mi també m'ha agradat el títol, és molt sugeridor, però semblava més fàcil de preparar fins que he llegit la recepta, que em sembla una mica embolicada o laboriosa. ¿Es aixi?

Núria ha dit...

Gemma, bonica, com sempre una presentació espectacular...de veritat!!
Si que es veritat que es difícil escollir, perque totes les receptes del llibre són molt bones...i de postres n'hi han moltíssims...Estic intentant decidirme, però crec que faré més d'una..

Ets la Pastissera major del regne!!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma, tothom et deixa pels núvols, no sé que passaria si a més de veure'ls en fotografia els tastéssin, et posarien els altars.
Ara però portem uns dies de sequera i estén delerosos de provar-ne un altre potser divendres en tidrem ocasió i podré fer dentetes als blogueros.
M.Teresa

xaro ha dit...

Com que he estat tots aquest dies a Sabadell,i no he obert el blog fins avui, ja no queden adjectius per dir..m'adhereixo a tots!!!
Un petò
Xaro

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma!!!..Per fi la teva recepta pel MEME!! Quines ganes que tenia de veure quina havies triat!!!...I com sempre: fnatàstic!!!...Fa una pinta increible...i amb aquesta calor que fa, és un d'aquests postres que venen de gust!!! Me l'apunto per fer ben aviat!
Petunets,
Eva.

Gemma ha dit...

Parella Vermella, sou més exagerats que l'Enric! ;)

Alicia, sembla molt complicat perquè està escrit amb tots els detalls, però només és una crema anglesa amb gelatina i nata muntada barrejada. La crema es fa amb mig de llet i mig de suc de pinya. I ja està!

Snur, ja he vist quina has triat! És espectacular!!! I el praliné... no m'he atrevit a fer-lo mai, ara no tinc excusa ;)

M. Teresa, ara fa dies que no feu de conillets d'índies, eh? Però aquest divendres en cau un seguríssim!!!!

Gràcies Xaro!

Eva, m'ha costat triar, eh? Però al final, m'he decidit per un pastís fresquet i àcid que ara a l'estiu és el que ve més de gust ;)