dimecres, de juliol 09, 2008

Galetes a dojo!

Ahir, amb les meves nebodes Aina i Olga, ens vam passar la tarda fent galetes. Per fi vam poder estrenar l’estri per marcar el nom a les galetes que ens va proporcionar la Cristina i també els motlles en forma de puzle que em va regalar la Glòria. Des de la visita a la Boqueria que ho tenia pendent!



Es nota que l’Aina i l’Olga cada vegada tenen més destresa a la cuina i ja no els fa por remenar la farina ni embrutar-se les mans. Cada una va fer un tipus diferent de galetes: l’Aina les de coco i l’Olga les de xocolata i taronja. Després de reposar la massa a la nevera, va venir el més divertit: marcar els noms a les galetes, tallar-les amb els motlles i fer anar la imaginació per decorar-les. Al final, la taula de la cuina semblava l’aparador d’una pastisseria!

Les receptes que vam fer les vaig treure dels blogs La cuina vermella i Cerise divagando en la cocina. Totes dues receptes ens van agradar molt, però van triomfar més les de xocolata. No m’estranya, on hi hagi xocolata... ;)

Per marcar els noms us recomano les de coco, ja que les de xocolata porten mantega i la massa és massa enganxosa i poc manejable.

Aquí teniu les receptes:

Galetes de coco

Ingredients:

· 250g de farina
· 75g de sucre
· 70g d’oli d’oliva
· 15g de maizena
· 50g de coco ratllat + 2 cullerada per empolvorar
· 15g de mel
· 1 ou petit
· ½ culleradeta de vainilla
· ½ culleradeta de llevat
· 1 pessic de sal

Preparació:

En un bol incorporar tot els ingredients (sucre, sal, oli, coco, mel, ou i vainilla) i barrejar-ho bé. Incorporar les farines i el llevat. Amassar i deixar una hora a la nevera.
Posar la massa sobre el marbre enfarinat i empolvorar-la amb el coco. Estirar la massa amb un corró a uns 5mm de gruix. Tallar les galetes amb els motllos i enfornar a 180º durant 10-15 minuts.

Galetes de taronja i xocolata

Ingredients:

· 100g de xocolata
· 125g de mantega
· 125g de sucre
· 1 pessic de sal
· 1 ou petit
· Ratlladura de taronja
· 200g de farina
· 1 sobre llevat

Preparació:

Barrejar la mantega, el sucre i la sal. Afegir l’ou i la ratlladura de taronja. Afegir la farina i el llevat. Afegir la xocolata ratllada i reservar a la nevera durant 1 hora.
Estirar la massa ben fina, tallar les galetes i coure-les 12 minuts a 200º.

Bon profit!

25 comentaris:

gemma ha dit...

Quines pastisseres més maques que tens a la família!
La meva massa també tenia força mantega i costava molt de tallar-les... jo les vaig acabar fent al menjador amb l'aire condicionat posat ja que a la cuina amb la calor del forn encès la massa es desfeia de seguida :-D

Ro ha dit...

I quina cara de satisfacció i diversió que tenen les teves nebodes! I què xulo, no tan sols l'aparell del nom sinó aquest del puzzle. Quina pijada més xula! Em guardo les receptes per si les faig algun dia.

Anònim ha dit...

Felicitats pel resultat tan professional que vau aconseguir! Tan petites i tan ben fetes és tot un repte! Sou unes mestresses!

canela ha dit...

Felicitats a aquestes pastisseres tan espabilades i a la seva tieta. Us han quedat d'allò més xules. Quines professionals esteu fetes!!!

Francesc ha dit...

Quines caretes de felicitat que fan les xiquetes! Segur que, de grans, seran unes grans cuineres i/o pastisseres. El que s'aprén de menut, no s'oblida quasi mai. A més, les galetes fan molt bona cara. Això de posar-li noms a les galetes segur que les fa més abellidores als seus ulls d'infants. Salutacions ;D

Anònim ha dit...

Em va costar molt buscar les lletres per fer les galetes, però m'ho vaig passar molt bé.

Aina (una de les cuineres)

El cullerot Festuc ha dit...

Ohhhhhhhhhhh...Quines nebodes més espavilades que tens Gemma!!!! A part d'unes cuineres fantàstiques tb apunten maneres en el bloc deixant comentaris!!! Felicitats a l'Aina i l'Olga...aquest cop els elogis son per elles! ;)
Petunets,
Eva.

Gemma ha dit...

Gemma, amb les de mantega va fatal... al final nosaltres només vam posar lletres a les de coco i amb les de xocolata vam fer servir el motlle de puzle. I quan ens en vam cansar... doncs a criteri lliure i visca la imaginació infantil! ;)

Ro, ens ho vam passar molt bé, elles fent de pastisseres i jo de tieta... és un gust poder cuinar amb nenes que mostren interès per la cuina :)
El motlle de puzle és genial, encar no li he tret el màxim rendiment... per exemple, per tallar uns canapès salats amb pa de motlle ha de quedar molt bé.

Pol, les últimes ja no eren gaire petites... Això sí, igual de bones!

Canela, aquestes nenes seran unes bones cuineres, seguríssim! I segur que llegiran els vostres comentaris i es posaran molt contentes :)

Francesc, volien posar els noms de tota la família, pares, avis, tiets, padrins... al final vam haver de dir prou perquè canviar les lletres de l'aparell en qüestió és força entretingut...
Són unes nenes molt maques, es nota que sóc la tieta, oi? ;)

Aina, guapíssima! Em fa molta il·lusió el teu comentari. Tens tota la raó que buscar les lletres era molt complicat, amb aquelles peces tan petites, oi? A més, les lletres i els noms s'havien de posar del revés!
Però ens ho vam passar molt bé i us van quedar unes galetes boníssimes. Estic segura que aquest matí per esmorzar ja no en quedava ni una! Un petó molt gros a totes dues, guapes!

Eva, són espavilades de veritat, em cau la bava amb aquestes nebodes... Però tu tampoc et pots queixar, eh? ;)

Anònim ha dit...

El resultat final de les galetes ha estat millor del que pensava, no hi ha com tenir nenes amb molta paciència i perseverança, no n'abunden d'aquesta mena. Enhorabona¡
En va quedar cap engruna per poder tastar-les?
M. Teresa

Anònim ha dit...

Aiiiiii!! quina enveja! aixo vol dir que esteu de vacances pq sino no tindrieu temps de fer galetes. Aiiii i jo fins el setembre treballant amb la calor que passooooo!

Records i ja podrieu fer com els de la cuina vermella i enviar-nos-en unes quantes als que treballem. ;))

ANNA DE LA VILA

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, les teves nebodes fa cara d'haver-s'ho passat d'allò més bé, i no m'estranya, amb aquest resultat tan abellidor, que diu el francesc.
felicita-les de part de la lara i meva.

Anna ha dit...

ostres, acabo d'arribar aquí des del cau de les nereides i se m'està fent la boca aigua! Apunto el blog, que amb el que m'agrada fer postres, això és una mina! :P

Anònim ha dit...

Mira que be, volia estrenar l'estri de les galestes i entro al teu blog i al de l'altra Gemma.... i totes dues fent galetes.
Ara ja no tinc excusa amb tanta recepta.
El flam d'orxata, molt bo i fresc i el motllo estrellat... ha triomfat del tot. Queda la mar de be a taula però a l'hora de servir-lo, doncs com tots els flams grossos, s'esmicola una mica.
El vaig fer amb orxata normal, mascarpone i els 100 de sucre, com em vas dir.
Bo, bo.

Un peto..

Anònim ha dit...

Mare meva quina tieta més divertida tenen aquest parell de cuineres!!!!!
Us han quedat unes galetes fantàstiques i què bones han de ser!!!
El tallador de galetes amb lletres jo només l'he fet servir una vegada i per Nadal ja el tornaré a treure! Quina feinada canviar tant de noms!!! I jo que vaig fer unes galetes que costaven molt de tallar perquè quedava tot enganxat... uixx....
La veritat és que molt encertades de coco i taronja i xocolata, què bones!!!!!!!
Per cert, jo també vaig fer el flam d'orxata però multicalòric!! Què boooo!!!

Ester ha dit...

Que divertit! Aquest estiu jo també faré galetes amb la meva nena, però sense lletres..encara és massa petita.
Les galetes t'han quedat molt bé i felicitats a les nebodes i a la tieta
Ester

La cuina vermella ha dit...

Aina i Olga, és un honor pels vostres amics de La cuina vermella que hàgiu fet una recepta del nostre bloc, no sabeu quina alegria hem tingut. Hem vist totes les fotografies i heu quedat guapíssimes les dues, a més, sou unes fantàstiques mestres galeteres!!! Petons ben forts!

Joan ha dit...

Ostres! Això és un taller - casal d'estiu de cuina! Potser que ho provi amb la canalla (però abans n'hauria d'aprendre jo...)

xaro ha dit...

Amb una tieta com tú, no m'extranya gens que les teves nebodes ja siguin pastisseres i blocaires!! Vindràn a la trobada??
Felicitats a totes tres!
Un petó
Xaro

RUBEN ha dit...

eii Gemma! Les teves nebodes s'ho deuen passar pipa amb tu. De ben segur esperaràs a que siguin més grans i endur-te-les a escalar oi?
Aquestes galetes tenen molt bona pinta! Fa dies vaig provar la teva recepta de galetes amb lemon curd! Boníssimes!

Anònim ha dit...

Aina i Olga, us han quedat unes galetes xulíssimes. Felicitats cuineres!!

Ja m'he apuntat la recepta i a veure si em quedem igual de bé que a vosaltres.

Bones vacances!

Sefa

Glòria ha dit...

Moltes felicitats a les petites cuineres. Feu cara de satisfetes amb la feina feta eh?. I el millor de tot, debíem ser bonííííííssimes les galetes!. M'apunto totes les vostres recomanacions. Jo encara no he estrenat el meu estri.

Fins aviat

Gemma ha dit...

M. Teresa, estic segura que després de que passés el Guillem ja no en queda ni una engruna! És el menjador de galetes oficial de casa ;)

Anna de la Vila, ànims amb la feina! Ja veuràs com l'agost passarà volant i arribarà el setembre amb el gran esdeveniment!

Manel, l'Aina i l'Olga també són joves pastisseres, com la Lara :)

Anna, benvinguda al blog! Si t'agrada fer postres espero que segueixis passant per aquí, que ja veus que tenim una afició comuna!

Maria, per marcar les galetes és millor una recepta sense mantega, que si no s'enganxa molt. Les de coco van molt bé. M'alegro que et quedés bé el flam d'orxata ;)

Myriam, canviar de nom és molt entretingut, cada vegada has de desmuntar l'aparell... el proper cop, triarem un nom que valgui per tots!

Ester, els nens s'ho passen genial fent galetes i masses a la cuina...

Parella Vermella, estic segur que l'Aina i l'Olga llegiran els vostres comentaris i es posaran molt contentes :) Moltes gràcies!

Joan, la teva canalla s'ho passaria molt bé! I estic segura que tu ja en saps :)

Xaro, je je je, he rigut molt amb el teu comentari... segur que quan siguin una mica més grans s'apunten a les trobades!

Ruben, ja ho crec que les portaré a escalar! Bé, si em donen permís, és clar...
Les galetes amb lemond curd ens van agradar molt, són boníssimes!

Sefa, moltes gràcies! Bones vacances tu també :)

Glòria, les galetes de puzle van quedar molt divertides, moltes gràcies!

Laia ha dit...

Quina bona pinta! Mmm... em sembla que ara que tinc força temps lliure sí que les faré, les galetes, i així mato dos pardals d'un tret: m'ho passo bé i omplo el ventre! :P

gràcies per la recepta!

Núria ha dit...

Gemma, que bé...a mi també m'agrada molt cuinar amb la meva neboda. Quan ve a casa, i tenim temps...sempre tinc preparada alguna cosa que pugui fer ella, un brioxe de xocolata...i la deixo amasar i possar les pepites...o fem massa de galetes La veritat es que disfruta i li agrada, la meva cuñada diu que s'asembla a la tieta núria..jeje i jo feliç
Les galetes han quedat ben xules!!

Alicia (canelona) ha dit...

Vagi dues cuineres més bones que tens, ja apunten maneres, estás salvada, jajjja. Les galetes de coco jo també les he provat y están delicioses, i si les fan estes mans tan reboniques més encara.