dimarts, de juny 16, 2009

Refresc de Llima i Llimona

Seguint amb la tradició de cada mes de fer una recepta de postres de la revista Descobrir CUINA, aquesta és la que he triat pel mes de juny:


Oblideu-vos de la Coca-Cola, la Fanta, el Cacaolat o la cervesa... avui us presento el refresc més refrescant que he tastat mai!

Es tracta d’una recepta de les fitxes centrals col·leccionables de la revista, proposada per la Mariona Quadrada de l’escola el Taller de Cuina de Reus. És un refresc senzill de fer i que sempre pots tenir a punt a la nevera: llimes, aigua amb gas i gelat de llimona es combinen deliciosament per obtenir el millor remei per la calor. Proveu-lo i us prometo que repetireu!

Aquí teniu la recepta:


Bon profit!

51 comentaris:

MaryLou ha dit...

Qué bo!!!!

Aquest estiu el consum de llimes es notarà a cal's blogaires, eh!!!

Petonets

Mercè ha dit...

Doncs Gemma, ja et dic jo que segur que sí!! ;) (A mi no m'agrada ni la coca cola, ni fanta ;))
Petons!

Núria ha dit...

Superinteresant aquesta proposta!! I segur que la tastaré, m'encanta i necesito coses refrescants i sense sucra i gas afegit...

Petons
Núria

Glòria ha dit...

Quina cosa més bona!, tinc la revista i no m'hi havia fixat!. M'encanta la llima, sobretot, des que al Museu de la Xocolata varem fer les piruletes de xocolata blanca amb ratlladura de llima!.

Fins aviat

dolorss ha dit...

Que refrescant es veu!!!
Dons si, menys begudes comercials i mes casolanes.
I tant que me l’apunto.
Petons

MAR ha dit...

Caram Gemma quin refresc més sa i més bó !!!!! el got de la presentació és genial !!!

petonets

vacapaca ha dit...

Apuntada queda!! aquesta la provaré en breu!! que bona pinta amb la llima!! jo soc adicta a la coca-cola, la nesesito molt freda ara a l'estiu ... però si aquesta beguda es tant refrescant ... penso que podría canviar!! Petons, Montse.

Eva Flores ha dit...

amb la calor que fa em pendria un d'aquests ara!
pt!

Caminar sin gluten ha dit...

Realmente una mezcla muy, pero que muy refrescante, que nos sentará muy bien en los días de calor.

Besotes,

Ana y Víctor.

Mònica ha dit...

si, si, si, un altre que em preparo segur...em deshidrato per moments...agggg.
Ets la meva salvació!

El cullerot Festuc ha dit...

Ahir el Riqui em demanava que li fes llimonada...ja sé quin refresc li prepararé!!! jejeje!!
Petunets,
Eva.

Mònica ha dit...

Gemma, que booo, i que refrescant deu ser!.
Ja ho dius bé això de deixar de banda aquests resfrescos tant ensucrats que ens publiciten a tota hora.
Per fer passar la set el millor és aigua amb llimona ben fresquet, i si és amb aquesta versió tan original que has preparat, molt millor.
Un petó
Mònica

Pol Cruells ha dit...

A més d'estar boníssim et va quedar preciós! El recomano a tothom!

Enkeli ha dit...

MmMM qué bé que m'entraria ara mateix amb la xafugor que fa! Trituradora no en tenim, però creus que amb la batedora es podria aconseguir igualment?

M'encanta el teu blog especialment perquè sempre fas coses dolces però fresques i poc pesantes a la vegada, com per fer una millor digestió després d'un gran àpat.

Una gran abraçada!

Reme y Núria ha dit...

Tens raó, els refresc de marca no treuen la sed. Una bona llimonada natural i ja està. Aquesta la prepararé els meus fills, els encanten els granissats i que millor que natural.
Petons.

Gemma ha dit...

Marylou, a tope amb les llimes, que són molt bones i molt sanes. Que es noti, que es noti!

Mercè, jo tampoc suporto ni la cocacola ni la fanta :(
Sóc de les que demanen suc de pinya quan es va a prendre "algo", je je je...

Núria, la recepta original porta sucre i gas, però segur que pots canviar el sucre per un dels edulcorants que fas servir tu ;)

Glòria, jo també sóc més de llima que de llimona, la trobo menys àcida i molt més aromàtica...

Dolorss, totalment d'acord, fora les begudes industrials i visca la llimonada casolana de tota la vida!

Mar, és de les begudes més refrescants que puguis provar... entre l'àcid de la llima i la frescor del gelat, és una delícia.

Montse, HAS de deixar la coca-cola i canviar-te al refresc de llima, segur que és molt més sa ;)

Eva, acabo de tornar ben acalorada d'una excursió amb la feina i me n'he pres un bon got, je je je...

Ana y Víctor, es la bebida perfecta para tomar al volver de una excursión por la montaña estos días que hace tanto calor :)

Mònica, en pots fer més quantitat i barrejar l'aigua amb gas i el gelat just el moment de servir. Així en pots tenir a punt a qualsevol moment que necessitis rehidratar-te, je je je...

Eva, al Riqui li encantarà, de veritat!!!! És la llimonada però millorada, i amb el gelat a sobre... ja ni t'explico, fliparà! Ja veig que el tens molt mimat, eh? ;)

Mònica, haurien de prohibir totes aquestes begudes indutstrials, oi? El refresc de llima sembla la llimonada típica casolana, segur que us agrada!

Pol, està boníssim :)

Enkeli, ja tens el vestit triat? Quina intriga, je je je...
Per triturar el gelat va molt bé l'accessori de ganivetes que tenen molts túrmix, tipus picadora... Saps què vull dir?
Les receptes fàcils i fresques són les meves preferides, sobretot per no fer gaires excessos i fer passar la calor d'aquests dies...

Menú, tothom hauria de pensar com tu i no deixar veure begudes industrials als nens. Segur que la salut infantil milloraria a l'instant! Si us agrada la llimonada i el granissat, aquest refresc també us encantarà :)

Paquita ha dit...

M´ha agradat molt el teu blog

Et deixo un premi al meu blog.

RUBEN ha dit...

ep! Només veure'l m'ha fet venir salivera...mmmmmmmmmmmm

ELS PEIXOS ha dit...

Caram, això sí que te que ser refrescant de debó.

Irisibula ha dit...

Sí, jo també vaig veure aquesta recepta i la tinc apuntada. A veure si aquest cap de setmana m'animo i la faig. És una passada!

Ester ha dit...

És un dels que tinc a llista de superpendents, quan el vaig veure a la revista vaig pensar que l'havia de fer.. ara segur que cau
Una abraçada
Ester

Delicias ha dit...

Un refresc idoni per l'estiu, no acostumem a prendre refrescs ensucrats, no sé ens donen moltes més ganes de veure aigua.
Estem segures que amb el teu refresc no ens passarà. Una presentació molt encertada. Una abraçada.

Marta Padenous ha dit...

...la Mariona Quadrada...un mite per les terres de Reus...i aquest refresc ja el vaig veure...i ara ja quasi l'assaboreixo!
Mmmmmmmmmm ara a l'estiu....
Ptnts
(rematareu el dijous amb la arbó i les llimones no?)

Marta Padenous ha dit...

...la Mariona Quadrada...un mite per les terres de Reus...i aquest refresc ja el vaig veure...i ara ja quasi l'assaboreixo!
Mmmmmmmmmm ara a l'estiu....
Ptnts
(rematareu el dijous amb la arbó i les llimones no?)

Laura ha dit...

Ostres Gemma, quina bona pinta té aquest refresc!! Ens haurem de possar a fer un així perquè amb el calor que fa...
Per cert, t'he possat en resposta al teu comentari una web que et pot interesar sobre els pastissos de llaminadures.
Petonets!

Sílvia A. ha dit...

Que bé! a mi que no m'agrada casi res a part dels suc, sempre acabo bevent aigua, aixi és que ara ja tindré un altre cosa a la nevera a part de la llimonada de sempre. Gràcies.

Maria Dolores ha dit...

Per a mi lo mes refrescant. No la he preparat mai amb aigua amb gas.
Gracies

La Llibreta Viatgera ha dit...

Uaauu ideal per les nostres nits a la fresca, m' ho apunto ara mateix!!

Un petó! Beth

Gemma ha dit...

Hola Paqui, benvinguda al blog! Moltes gràcies pel premi :)

Marta, ja he vist altres referències a la Mariona Quadrada, sobretot de blogs de Reus :)

Laura, moltes gràcies per la web, ara me la miro per veure si trec noves idees ;)

A la resta.... animeu-vos a fer aquest refresc, és molt fàcil i queda boníssim! Imagineu-vos rebre a una visita amb aquesta beguda... segur que fliparà ;)

ANNAFS ha dit...

Aquest refresc jo el faig amb llimona. Potser amb llima és més gustós. Ja ho provaré.
ptns.

Cristina ha dit...

Llàstima que en aquest moment no tinc llimes, que sino em posava a preparar aquest refresc, estic morta de calor!!!!!!

Cuinetes-Carme ha dit...

Que bo, el probaré a fer. A l'estiu sempre tinc a la nevera una jerra amb aigua, llima o llimona, gel picat i menta fresca, així que aquest també!
Salut,

la vella carmanyola ha dit...

Ostres!! aixo si que es un refresc tot lo demes són punyetes!! jejeje

Records

Boston1955 ha dit...

Que booooooo!!!!!
A mi també en va cridar aquesta recepta. Ja que dius que esta bonisima sera cuestio de probar.
Que de dies feia que no passejaba per els blogs i la de cosetes que he vist.
Petonets

Unknown ha dit...

Quina pintaaaaa!!

I la calor que començaa fer, ve molt de gust!!

Un petonas, K

Maria ha dit...

Escolta, me l'he apuntat per provar-la de seguida que compri els ingredients. Em refresca només veure la foto.

Marta ha dit...

Gemma, jo també vaig veure aquesta recepte y em va agradar molt. T'ha quedat un refresc de 10! una pinta...
Petons!

Anònim ha dit...

si si si si!! la millor recepta que he llegit de fa temps!!! aquesta si que m'encanta!!! que rebona!! felicitats gemma, si sempre em fas caure la baba, avui necessito una fregona!!

No tot són postres ha dit...

Gemma, és que a Reus, quan s'hi posa fa una xafogor insuportable i si no és amb coses mooooolt fresquetes no ho podem aguantar!
Un visca per la Mariona, la nostra cuinera il·lustre i per a tu per haver triat la recepta!
PTNTS
Dolça

Mesilda ha dit...

Bon dia Gemma.
Espectacular!.T'ha quedat que ni GELATS LA XIXONENCA, que són els millors gelaters d'esta comarca.Este el vaig a fer este estiu , perquè mon pare té un llimera que fa unes llimes de categoria.Així,en els temps de crisi tenim la gelateria en casa.
Besets

Cuinagenerosa ha dit...

a mi m'agrada molt la coca-cola, és un vici que tinc, però la canviaria ara mateix per aquest gotet tan suggerent que has preparat. ha de treure la set per força!

nieves ha dit...

Fantástica y refrescante receta veraniega. Me la guardo para poner en práctica este verano, pues se ve deliciosa.

Un abrazo.

La Taula d'en Bernat ha dit...

Hola Gemma,

Aquests dies he estat fent provatures per fer les coques de Sant Joan.

Avui he provar de fer la coca de llardons seguint les teves instruccions i la veritat és que no m'ha quedat com a tu. M'ha quedat molt gruixuda i massa atapeïda. Et volia preguntar quina pasta de full fas servir i si coneixes algun lloc on pugui trobar-la en forma rectangular. Jo he fet servir "Hojaldre fresco Buitoni". Tu l'utilitzes fresc o congelat?

Aquest refresc de llima és espectacular i amb la calor que fa a la cuina amb el forn encès i sense aire acondicionat, t'asseguro que si el tingués davant volaria d'un sol glop...

Moltes gràcies!

Gemma ha dit...

AnnaFS, les llimes són més aromàtiques i menys àcides que les llimones. Per fer aquest refresc millor amb llimes :)

Crisitna, prova'l, que val la pena!

Carme, amb gel picat ha de quedar molt bé, si vols fer-lo més light pots substituir el gelat pel gel picat i quedarà boníssim. Bona idea ;)

Anna, davant d'això la resta de begudes no són res, je je je...

Tere, que bé que tornis a passar per aquí! Has tornat a escriure al blog? Genial, me n'alegro molt!

K, quina il·lu rebre el teu comentari!!! Què fan els peques?
Amb la calor que fa aquest refresc és ideal.

Maria, ja tinc ganes de veure els bombons, la flor d'empanadilles, el flam de nata... ahir em vas fer venir salivera, je je je...

Marta, us va agradar, oi? És d'aquelles receptes per repetir sovint, sobretot quan tens visita a mitja tarda... és per deixar-los admirats ;)

Laia, aquesta també la pots adaptar fàcilment, oi? T'imagines tornar d'esaclar i tenir a punt a la nevera aquest refresc??? mmmm....

Dolça, precisament em sembla que és a través del teu blog que vaig sentir a parlar de la Mariona... si totes les receptes que fa són com aquesta, les seves classes deuen ser un 10!

Mesilda, si al teu pare li agraden les llimes, amb aquest refresc fliparà! Tens raó que no cal anar a la gelateria per prendre un bon refresc... en temps de crisi val la pena ;)

Manel, la Coca-cola és un mal vici, no la suporto :) Segur que si provessis aquest refresc et treuries aquest mal vici de sobre, je je je... És ideal per tenir a punt a la nevera quan tornes de les teves bicicletades ;)

Nieves, no lleva nada de huevo, puedes adaptarla perfectamente a tu dieta ;) Y para el verano, es una receta ideal!

Anna, una bona pasta de full congelada i rectangular és la que venen al LIDL. Què vols dir que et va quedar atapeïda? Ja la vas estirar amb el corró? Com ho vas fer?

Margarida ha dit...

Jo no sóc ni de Coca-colas ni de Fantas, que asl cap i a la fi, encara et donen més sed. Aigua fresca!!! Però a partir d'avui seré de "Refrescos de llima i llimona". Segur!

No tot són postres ha dit...

Gemma, jo en sóc una "fan" de la Mariona, té receptes senzilles i les explica d'una manera que sempre surten bé. Ja pot ser que fos jo qui te la presentés perquè en faig moltes de les seves receptes, i d'altres m'hi inspiro i les modifico. Tothom té el seu cuiner de capçalera, oi?
PTNTS
Dolça

bajoqueta ha dit...

Què bo que ha d'estar! I fresquet i tot, me'n beuria un bon got :)

bajoqueta ha dit...

Què bo que ha d'estar! I fresquet i tot, me'n beuria un bon got :)

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Què original!! amb la calor que ara ja fa i veure aquesta copa tan refrescant ummm quina goletaaaaa!!!!

Susana ha dit...

Gemma, nos ha encantado. Y el sorbete de limón, delicioso.

Gracias por la propuesta.

http://miscositasdecocina.blogspot.com/2009/06/refresco-de-lima-y-limon.html

Ruben ha dit...

Aquesta me l'apunto segur... però en lloc de llimes, faré una plomada al llimoner de cal sogre que el deixaré sec! Té un llimoner que sembla boig, algun any ha fet més de 200 llimones que, per cert, acabades de collir no tenen res a veure amb els trossos de suro que trobes al mercat.