dissabte, de juny 13, 2009

Gelat de Nespres

Per acabar el monogràfic sobre els nespres d’aquests dies, avui us proposo un gelat casolà ben senzill de fer i fàcil d’adaptar a qualsevol altra fruita que tingueu en excés:



Ara que ha començat la calor de veritat, m’agrada tenir a punt al congelador algun gelat natural fet a casa, per quan arribes acalorat i et ve de gust prendre alguna cosa fresqueta i que et tregui la calor de sobre. La recepta d’aquest gelat és molt senzilla, no pretén ser cap gelat complicat a base de crema anglesa o nata muntada. Ben al contrari, tan sols és fruita endolcida amb una mica de llet condensada. Canviant els nespres per qualsevol altra fruita que us agradi, tindreu un gelat el més natural possible, sense gaires greixos ni altres productes afegits. I per evitar els típics cristalls dels gelats casolans fets sense geladora, a la recepta explico un truco fàcil que va molt bé ;)

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 300g de nespres pelats
· 100ml de llet condensada
· 100ml de llet evaporada ideal

Preparació:

Triturar tots els ingredients amb el túrmix fins que quedi una crema ben fina. Repartir la crema en una glaçonera i reservar al congelador.
Un cop congelada la crema, triturar els glaçons amb un robot de cuina, abocar dins un tupper i reservar al congelador fins el moment de servir. Treure'l del congelador uns 10 minuts abans de menjar per tal que la textura sigui encara més cremosa.

Bon profit!

38 comentaris:

Ivana ha dit...

Aquest gelat ha de tenir un sabor espectacular!!
Quina pinta!
petons

Marta Padenous ha dit...

Confitura, gelat...i nespres...ben sencill!
Aquest gelat m'encantaria provar-lo!
Ptnrs

La cuina vermella ha dit...

Bon dia Gemma, quina recepta més bona, fàcil i genial. Gràices per compartir el truc dels cristalls! Ets la millor estimada Gemma

Núria ha dit...

Que bó, em prenc nota...ja saps lo que m'agradan els gelats i sorbetes....

Núria

Mònica ha dit...

Sempre tan naturals i tan senzilles, les teves receptes!. Segur que és molt més bò que aquests que ens venen envasats, i sense res afegit.
Molt encertat, i el truc genial!

Reme y Núria ha dit...

Bon dia Gemma.
A casa ens agraden moltisim els gelats, ja començo jo també amb ells, aquest ho poso a la meva llista de pendents.
Reme.

Irisibula ha dit...

cap al cistell!!!!

Enkeli ha dit...

Ostres, què curiós! en glaçonera! Té una pinta esquisita i amb aquesta caloreta apa que no ve de gust! ^^

Per cert, ma mare l'altre dia va fer un dels teus flams, el de formatge però per comptes de formatge de cabra li va posar philadelphia. BONÍSSIM!! No va durar ni dos díes!
Si jo ja fa temps que estic enganxada... ma mare ja va de camí! jeje

Salutacions!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Caram! Sembla tot tan fàcil quan ens ho expliques tu... Aquest truc de triturar els glaçons me l'apunto. Sempre que he fet gelat casolà m'ha quedat massa cristal·litzat.

Aquí a Badalona dels nespres en diem "micacos". Fins i tot tenim un ball popular amb aquest nom.

Provarem de fer el gelat, segur, però no crec que ens puguem acostar al teu resultat que, un cop més, és de matrícula d'honor.

Petons!

ELS PEIXOS ha dit...

No pensava que fe gelat fos tan fàcil!!El de xocolata també és pot fer igual? Segurament que això només es pot fer amb fruita.

josep ha dit...

Gemma,
Sabent que quan sigui a casa m'espera un gelat com aquest, no m'importa gens ni mic arribar-hi acalorat.
Un abraçada

Margarida ha dit...

Segur que és tan bo com la melmelada!
Ahir la vaig fer i li vaig donar un pot al meu germà Àngel que és molt llaminer. Al vespre em va trucar per dir-me que era més bona que la d'albercocs que vaig fer la setmana passada!
Bon cap de setmana!

Mònica ha dit...

Ole, ole, aquesta és la que jo estava esperat! amb la calor que hem passat avui al taller d'hort urbà, em cruspia 3 de cop...sense remordiments.
Petons.

Mesilda ha dit...

Bona vesprada Gemmà.
M'encanta eixa illa tan especial que has preparat.Això és el que em pareix,una deliciosa illa de gelat on perdre'm.

vacapaca ha dit...

Que refreeeeeeeeeeescant!! deu ser bonissimmmmmmmmm!! Un peto, Montse.

zer0gluten ha dit...

Le estás dando caña a los nísperos, eh? Me gusta la idea del helado de nísperos. No lo comí nunca y me parece original.
Está bien esto de sacarle partido a la fruta de temporada eh? Yo también estoy en ello.
Besitos sin gluten

Ester ha dit...

Fresquet, lleuger, cremòs, no se li pot demanar més a un gelat.
Bon profit
Ester

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, si encara et sobren nespresw m'ofereixo a venir a Sabadell a recollir-los!! jejeje!!! Quina pinta aquest gelat...ha d'estar boníssim! I la presentació m'ha recordat a una platja del carib! ;)
Petunets,
Eva.

Caminar sin gluten ha dit...

Con el calor que hace ahora mismo en Madrid, nos comíamos este refrescante y riquísimo helado de nisperos que nos has preparado y que debe estar para chuparse los dedos.

Besotes,

Ana y Víctor.

Gemma ha dit...

Ivana, de gust és boníssim, ple de vitamines i molt sa, amb la fruita acabada de collir :)

Marta, de moment he acabat amb el monogràfic de nespres, ja tocava, oi? je je je...

Parella Vermella, si no es té geladora, és un truc que va molt bé ;)

Núria, tu amb la teva maquineta de fer gelats no tens cap problema, et queden perfectes, com de gelataria professional!

Xocolata, mes senzill i natural impossible, oi? I segur que molt més sa que els gelats industrials...

Reme, acasa també ens encanten. A l'estiu només menjaria amanides, gaspatxos, fruita i gelats!

Iris, més aviat cap al congelador, je je je...

Enkeli, ja saps notes? ;)
M'alegro que el flam de formatge us quedés bo, a veure si te mare passa per aquí i em deixa un comentari! :)

Anna, sabia axò del nom que doneu als nespres a Badalona, però no pas que tinguessiu un ball popular amb el mateix nom. Em sembla increïble i genial, je je je...

Els peixos, amb xocolata primer hauries de fer una crema tipus natilles de xocolata... així de senzill és millor amb fruita ;)

Gemma ha dit...

Josep, el problema és vèncer la temptació d'obrir massa sovint la porta del congelador, je je je...

Margarida, és un bon recurs per gastar els nespres sobrers, oi? M'alegro que al teu germà li agradés la melmelada :)

Mònica, de primer un plat de chucrut i després un parellde boles de gelat. Segur que amb aquest menú se't passa la calor de cop! :)

Mesilda, una illa de gelat seria el paradís perfecte, oi? No em faria res perdre-m'hi, je je je...

Montse, molt refrescant, fàcil de fer i natural. La recepta de gelat ideal!

Zerogluten, con esta misma receta he provado con otras frutas de temporada y también salen buenos, perfecto para aprovechar la fruta en su mejor momento ;)

Ester, fresquet i perfecte per passar la calor d'avui ;)

Eva, el Pol va dir el mateix que tu: sembla la platja amb les joguines d'un nen, entre el color del gelat, la sobmrilla i la pala de jugar a la sorra, je je je...
Em sembla que els meus pares encara tenen nespres a l'arbre, si en vols, només cal que m'avisis ;)

Ana y Víctor, he leído que en Madrid estáis a 42º! Este helado os iría estupendamente para soportar mejor este calor... :)

ANNAFS ha dit...

Quin rendiment els estàs traient als nespres eh?.Que boníssim que deu ser aquest gelat.
Gràcies per explicar aquest truc per fer el gelat casolà. Jo mai n' he fet pensant que sense geladera no em sortiria bé.
ptns.

Pulga ha dit...

nespres amb la cremositat de la llet condensada, quina bona idea i súper senzilla! gràcies pel truc dels cristalls...

La Taula d'en Bernat ha dit...

Ahir matiex vaig fer el gelat tal com tu ho expliques, però el vaig preparar amb mango i pinya. Avui he triturat els glassons, però he tingut una mica de feina perquè nop tinc robot i la batedora s'ha sobrecarregat una mica... Ara està una altre cop al congelador, acabant d'agafar el punt, però n'he tastat una miqueta i em sembla que haurà quedat fantàstic.
Gràcies als teus consells!

Anònim ha dit...

sempre amb les teves receptes senzilles i boníssimes!!! per cert, el truco m'el apunto!!!

PILAR ha dit...

Un gelat molt senzill i molt bó. Jo tampoc he gossat mai a fer gelats perque no tinc geladera però aquesta manera que expliques es fantàstica per poder posar-m´hi. Gràcies.
Petons!

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
Com sempre tot el que fas molt bo!!
El truqui, genial,
Salut,

LA PADRINA ha dit...

Jo no he fet mai gelats perquè sempre m'ha semblat complicat, però tal i com el fas tu sembla d'allò mé facil. Me l'apunto!!!

la vella carmanyola ha dit...

Pel meu aniversari la Sandra i la tropa em van regalar una màquina per fer gelat!!

Tindre d'inaugurar-la ja!!

Records

Cuinagenerosa ha dit...

m'apunto el suggeriment de fer gelats d'aquesta manera fàcil i natural, i sense cristalls!
gràcies pel consell i la recepta.

Gemma ha dit...

AnnaFS, i encara ens queden nespres... però no em vull fer pesada i per aquest any paro de posar més receptes de nespres, je je je...

Pulga, la llet condensada li dóna el punt de dolç i de cremositat que vulguis. Pots anar jugant amb les proporcions fins que quedi al teu gust ;)

Anna, amb què has triturat els glaçons? Amb el túrmix? Va molt bé l'accessori que porten molts túrmix i que serveix per picar la ceba... saps què vull dir? Espero que la batidora no s'hagi fet malbé ;)

Laia, si poses llet de soja i mel o melassa, pots fer servir aquesta recepta per fer gelats vegans, ja veuràs com queden bé.

Pilar, Carme i la Padrina, proveu aquest truco dels glaçons i ja veureu que els gelats casolans també poden quedar bé sense tenir la geladora ;)

Anna, quin regal més xulo que et van fer! I encara no l'has estrenat???? Doncs amb la calor que fa ja comença a venir de gust un geladet... a veure si en poses algun ben aviat :)

Manel, un gelat d'aquests després d'un plat de pasta dels teus i pots fer seguides dues curses de bicicleta de les vostres ;)

MAR ha dit...

Quina pinta més bona ... i sobretot la tulipa que acompanya el gelat li dóna ja un toc de professional amb molt de gust

petunets

Cristina ha dit...

Realment has tret suc als nespres!!!
Mai he menjat un gelat de nespre, però només de veure la imatge me'n venen ganes...

Mercè ha dit...

Gemma, quina presentació més xula! Em fa pensar en vacances i estiu! I aquí res de vacances. :(
El truc m'ha agradat perquè així els que no tenim la maquineta també podem fer bons gelats a casa! :) Genial!
Petons!

Eva Flores ha dit...

Fins i tot gelat de nespres!!!! genial!!!!
pt!

Susana ha dit...

Hola! Me ha encantado el helado de nísperos, tanto que ya lo he copiado pero con nectarina. Nos ha gustado mucho como ha salido. Una manera muy sencilla de preparar un helado con todo el sabor a fruta, sano y refrescante.

Ahora acabo de ver el resfresco de limón con el helado... que buena pinta!! Habrá que hacerlo.

Saludos

Anònim ha dit...

Gemma, estic cada vegada mes impresionada. :) No se si els tens o si no els encontro jo pero no veig "tags" per buscar les receptes mes facilment. Tens alguna cosa amb platan? Tinc uns cuants molt madurs i estic cansada del pastis de xocolata amb platan que faig sempre.

Gemma ha dit...

No poso etiquetes, ja sé que ho hauria de fer, però com que quan vaig començar amb el blog no exisiten, ara em fa mandra començar...
Amb plàtan tinc algunes receptes:
http://lacuinadecasa.blogspot.com/2007/07/pding-de-pltan-i-ametllats.html
http://lacuinadecasa.blogspot.com/2007/10/pasts-de-pltan-i-iogurt.html
http://lacuinadecasa.blogspot.com/2007/06/gelat-de-pltan.html
http://lacuinadecasa.blogspot.com/2008/03/flam-darrs-amb-llet-i-pltan.html