dijous, d’abril 02, 2009

La Cuina de Casa amfitriona del HEMC 32 – Hojaldre

Després de participar en forces ocasions a la convocatòria mensual del Hecho En Mi Cocina, aquest mes en sóc l’amfitriona. Com a temàtica principal he triat la pasta de full, una proposta molt versàtil per deixar volar la imaginació.

hemc 32 - hojaldre

La pasta de full admet tot tipus d’elaboracions, tant dolces com salades. En podem fer tartes, vol-au-vents, galetes, milfulles, croissants, palmeres... Pot completar plats com un consomé en crosta o un filet encamisat. I també es pot farcir de qualsevol ingredient que puguem imaginar: fruita, carn, verdura, formatge, peix... Dóna joc, oi?

Per no complicar la recepta, la pasta de full pot ser comprada. Clar que si algú s’atreveix a fer-la a casa... endavant, eh? ;)

Participar és molt senzill: cal penjar una recepta al vostre blog (millor si és amb foto) i deixar un comentari al Hemc 32 amb un vincle a la vostra recepta. Teniu temps fins el 25 d’abril.

Vinga, animeu-vos, que espero les vostres receptes!

38 comentaris:

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, com ja et vaig dir: participaré segur!!! Primer pq el tema m'atreu molt, ja que tinc la mantega especial a la nevera...i Segón pq aquest mes ets tu l'amfitriona i em fa molt il.lusió!!!
Moltes felicitats!!!
Petunets,
Eva.

la vella carmanyola ha dit...

Ostres!! :(( jo no se massa com funciona això però aquest mes faré l'esforç a veure si m'ensurto!!

Records

P.D: espero que l'Andreu m'ajudi amb tot això de fer un vincle i no se que més... :((((

la vella carmanyola ha dit...

A per cert!! jo tin cla recepta del calamar abrigat amb pasta de full, que em serveix??

Puc fer això del vincle amb la recepta aquesta i no cal que en posi una de nova??

Ja em diras algú que aixi m'estalvio feina i temps de pensar ;)))

Eva Flores ha dit...

Una molt bona tria! A veure si aquest cop m'animo i faig una recepta...
pt!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Gemma, compta amb mi per aquest HEMC tan interessant! M' encanten el tema que has escollit!

Enhorabona!
Beth

Mar Calpena ha dit...

Amb pasta de full sí que m'hi veig participant! Que curiòs, just ahir volia escriure una cosa relacionada amb el tema. És un senyal, segur.

vero ha dit...

Aquest mes participo segur, hi ha tantes receptes... em tornaré boja per escollir, jo crec que tindràs molta feina aquest hemc serà impressionant ja veuràs com anem cap al guiness....... jejeje. Molt bona elecció.

Cuinagenerosa ha dit...

sent tu l'amfitriona, hi participaré segur, ni que sigui amb pasta de full comprada. m'encanta el tema que has escollit.

Marta Padenous ha dit...

Val repetir recepta??? Tot i que no sé com es fa per que surti lo del hemc 32??? A veure que faig...
Crec que tindràs feineta!!!

Ptnts

Anònim ha dit...

Necessito un consell: per provar de fer la pasta de full, quina marca de mantega va millor?

Gràcies, salutacions

Marta F.

Ivana ha dit...

Preparat per la feinada!!
petonets i m'agrada molt la teva proposta!
petons

Gemma ha dit...

Eva, com és aquesta mantega especial per fer pasta de full?
M'alegro que t'agradi el tema i així et serveixi d'excusa per atrevir-te a fer-la casa. Ja tinc ganes de veure la recepta ;)

Anna, fer el vincle no és gens complicat, només cal que deixis un comentari a la web del HEMC amb l'adreça url de la recepta al teu blog. No sé si pots utilitzar una recepta que ja tinguis al blog, però m'imagino que ha de ser nova... tot i que no conec gaire bé bé les normes i no n'estic segura.

Eva, amb el vídeo que has penjat sobre com fer pasta de full NO TENS EXCUSA per participar, eh???? Quina casualitat, el teu vídeo va com l'anell al dit al tema del HEMC, je je je... A més, és genial per entendre el pas a pas de l'elaboració d'aquesta massa tan complicada de fer. A veure si algú s'hi atreveix ;)

Beth, compto amb una recepta teva, genial! Estic contenta que t'agradi el tema :)

Mar, el destí t'envia una senyal, seguríssim. Espero una recepta original i deliciosa de les teves pel recull del HEMC, fantàstic!

Vero, es fa difícl escollir entre tantes possibilitats, oi? A veure si és veritat i aconseguim un bon recull de receptes... el tema s'ho val!

Manel, jo TAMBÉ participaré amb pasta de full comprada, més faltaria! No m'atreveixo pas a fer-la a casa, je je je... Amb l'experiència que tens dels croissants, segur que faràs una recepta fantàstica :)

Marta, crec que has de fer una recepta nova, pensada expressament pel HEMC, no val una que ja tinguis al blog... I sortir al HEMC, només cal deixar un comentari a la web que he posat al post, dient l'adreça del teu blog on hi ha la recepta ;)

Marta F, ni idea :( No he fet mai pasta de full a casa. A veure si algú llegeix el teu comentari i e tpot ajudar... Jo participaré amb pasta de full comprada, no m'atreveixo a fer-la a casa.

Ivana, a veure si és veritat i entre tots em doneu molta feina, que el tema té moltes possibilitats, je je je...

0 ha dit...

GEMMA!!
ESTIC FLIPANT!
Estava mirant el blog: la cuina en bolquers...i he anat a un post sobre les galetes rifacli...i tu fas un comentari dient q el teu pare és de Montblanc!!
La meva mare (o sigui la Teresa, de la cuina de la Teresa) és de Vilaverd!! però viuen a Santa Coloma de Queralt, que és d'on és el meu pare. O sigui q som de la Conca!!!
Lo més fort és que tu i jo vivim a Sabadell, i tenim els avis a Vic!
quines quasualitats, oi??
Per cert, quants anys tens, doncs? igual per edat ens coneixem d'allà...
petonets
MArta

0 ha dit...

GEMMA!!
ESTIC FLIPANT!
Estava mirant el blog: la cuina en bolquers...i he anat a un post sobre les galetes rifacli...i tu fas un comentari dient q el teu pare és de Montblanc!!
La meva mare (o sigui la Teresa, de la cuina de la Teresa) és de Vilaverd!! però viuen a Santa Coloma de Queralt, que és d'on és el meu pare. O sigui q som de la Conca!!!
Lo més fort és que tu i jo vivim a Sabadell, i tenim els avis a Vic!
quines quasualitats, oi??
Per cert, quants anys tens, doncs? igual per edat ens coneixem d'allà...
petonets
MArta

Gemma ha dit...

Marta, quantes casulaitats! Els meus avis són de Vic per part de mare (ella és de Vic) i de Montblanc per part de pare, però vivim a Sabadell, com tu. Quines casualitats! Encara ens coneixerem sense saber-ho, je je je...
Tot i així, jo no he fet vida a Montblanc i poca a Vic, de manera que només ens podemn conèixer de Sabadell :)

Irisibula ha dit...

ostres quina il·lusió, aquest mes m'esforçaré per arribar a temps i participaré segur!

xaro ha dit...

Carai Gemma no he participat mai al Hemc, però si tu ets la anfitriona segur que hi participo, encara que sigui amb pasta comprada.......el difícil serà escollir una recepta!!!!!

Margarida ha dit...

Amb aquest tema, ja pots comptar amb mi, perquè també hi participaré!
La mantega aquesta especial per fer pasta de full jo també l'havia utilitzat. Me la venia una senyora que la comprava a un majorista de pastisseries. No recordo la marca, perquè d'això ja fa anys, però era francesa, i venia presentada d'una manera diferent de les nostres. La mida del paquet era aproximadament d'uns 20 cm X 40 cm, per 2 cm de gruix.
Després vaig deixar de fer-la perquè era més pràctic obrir el calaix del congelador. Però potser aquesta vegada la faré!

Laura ha dit...

UMMMM!! interesant aixó del HEMC32!! I Justament l'altre dia vaig comprar laa famosa pasta de full del Lidl, a veure si soc capaç de fer alguna recepta interesant.

Laura ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
maragda ha dit...

M'acabo de convèncer: des de que vaig veure el post de la pasta de full de la Su que estic entre vols i dols de provar de fer-ne. Essent tu l'amfitriona d'aquest HEMC no tinc excusa i m'hi tiraré de cap! i si no surt... bé... tiraré pel dret amb una placa comprada. Ara em posaré a rumiar amb què ho puc amanir.

Petons

RUBEN ha dit...

Gemma! Només he participat una o dues vegades al HEMC.
En aquesta ocasió i per ser tú l'amfritiona si que ho faré per fer-te un petit homentatge...ooohhhhhh! Per cert, ja tinc sifó!

Francesc ha dit...

Gemma, no hi he participat mai. Això de la pasta de full és una cosa una mica complicada. No sé si gosaré participar-hi. De tota manera, et desitge un gran èxit en aquesta convocatòria. Te'l mereixes. ;D

Massitet ha dit...

Ostres!
Sempre havia volgut participar però mai trobava temps o quan en tenia l'ingredient no em motivava massa...
Ara, aquest cop no tinc excusa: si la Gemma és l'amfitriona ho hem de fer!

Besets!

Mercè ha dit...

Gemma, essent tu l'amfitriona i havent triat untema genial jo també intentaré participar-hi. A veure si m'animo a provar de fer la pasta de full a casa! ;) Però veig que s'ha de fer servir una mantega especial... i ja començo a patir perquè no sé on la trobaré aquí! :S
Petons!

Gemma ha dit...

A tots us animo a participar!!!!

Francesc, difícil???? Però si fer una recepta amb pasta de full és la cosa més fàcil del món!!!! Que pot ser comprada, eh????

Jo penso fer una recepta amb pasta de full comprada, no m'atreveixo pas a fer-la a casa, però no passa res!

M'alegro que alguns que no heu participat mai a un HEMC us animeu a fer-ho :)

Margarida, gràcies per aclarir el tema de l amantega... haurem d'investigar més sobre aquestes marques especials.

0 ha dit...

Gemma,
Doncs a veure si ens veiem per sabadell algun dia! ejejejee

Jo els avis viuen a Vic perquè l'àvia era filla d'allà i es van jubilar i hi van anar per estar més relaxats.
A Vilaverd (ho coneixes?) ja no hi viu ningú però a Santa Coloma cada cap de setmana hi anem!
Demà baixo a montblanc a mirar sofas al Tapimont, q es un lloc baratíssim i passarem per la Rifacli! ummmmm
un petonàs!!

La cuina vermella ha dit...

Estimada Gemma, estem molt contents de que siguis l'amfitriona del mes d'abril! és fantástic. Participarem segur, ens fa molta il·lusió. Animem des d'aquí a provar de fer la pasta de full, que no es tan difícil com sembla, només cal tenir paciència! molts petons.

Maria José ha dit...

El hojaldre es mi favorito... Ya empieza la cabeza a hervir de ideas!!!!!!!! Gracias Gemma
María josé

bajoqueta ha dit...

Ahir vaig vore qu estàs tu d'amfitriona, i me vaig alegrar. Has fet una bona tria i segur que t'enviaran un munt de receptes :)

Sílvia A. ha dit...

Hola: m'aradaria participar però no ser si tindre temps ja que aqui les vacances de setmana santa són al reves que tothom i entre setmana es una mica dificil ente extescolars i demes.
L'altre dia em vaig animar a fer la pasta i tot per fer uns croisants i van quedar molts bons però dur molta feina la pasta, aixi es que si m'animo casi segur serà comprada. Es un tema que sempra m'ha agradat aixi es que molta sort Gemma!!!! Buscare les receptes rapidament

Núria ha dit...

A veure si puc participar, faré alguna cossa per la familia perque malhauradament jo no puc menjar pasta de full. Felicitats per la participació i estic segura que surtiran moltes receptes i molt bones...

Núria

enric ha dit...

Jo vaig provar de fer una vegada a casa la pasta de full i no me’n vaig sortir. M’he mirat vàries vegades el pas a pas que explica la Su a "Webos fritos", i potser m’atreviré a fer-ne, ja que la congelada, que és la que sempre faig servir, val a dir que no em convenç gaire. a veure si aquesta Setmana Santa m’animo i participo al HEMC. No ho asseguro, eh?, perquè també tinc pendent un "post" sobre una coral de Brahms ;)

P.S. Evaaaaaaaa!: Que la Gemma t'ha preguntat que quina era la mantega especial per fer el full i no has contestat, i és que la Seguí també en parla, d'una mantega especial per elaborar-lo, i no l'he sabut trobar mai. Va, dona: diga'ns una cosa o altra.

Caminar sin gluten ha dit...

Nos lo has puesto complicado a los celíacos, pero estamos seguro que por lo menos lo intentaremos para no fallar a la anfitriona, ya que te mereces una buena receta de hojaldre sin gluten.

Besotes

Ana y Víctor.

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma, m'encata el tema, així doncs compta amb la meva participació!!
Una abraçada.

dolçosdesdecasa ha dit...

Hola Gemma, soc Teresa, ahir de comacasa-res, m'agradaria participar en l'HMC32 de la pasta de full, però no se si ho faig bé, ahir vais penjar la recepta al blog i vaig deixar el comentari a HMC de la participació. Avui veis que no hi ha el comentari de participació a HMC, com he de fer-ho? t'agrairia em donéssis un cop de mà! gràcies avançades!
Teresa

Gemma ha dit...

Teresa, ja està arreglat, al final vaig poder localitzar el teu blog, crec que hi havia algun problema amb l'adreça que vas deixar al HEMC, però ja està solucionat ;)

dolçosdesdecasa ha dit...

GRÀCIES!!! ARA HO HE VIST!
:)