dissabte, d’abril 25, 2009

Crema de Coco

Seguint amb la tradició de cada mes de fer una recepta de postres de la revista Descobrir CUINA, aquesta és la que he triat pel mes d’abril:


Tot i que el tema central d’aquest mes és el pa de pessic i que les llaminadures d’en Jordi Roca també són molt temptadores, finalment he escollit la crema de coco perquè és la recepta de la secció de cuina infantil El petit xef, que poques vegades és de postres i quan ho és s’ha d’aprofitar. D’altra banda, com que ahir vaig quedar amb les meves nebodes per fer galetes, vam aprofitar per fer també aquesta crema tan bona. Es nota que es van fent grans, ja que vam fer alhora dues receptes ben diferents sense equivocar-nos i sense que se’ns cremés res, je je je...


La recepta és d’en Pep Nogué i, tal com diu la revista, és una delícia de sabors tropicals per assaborir a cullerades. Senzilla i fàcil de fer amb els nens, us aconsello fermament que la proveu!

Aquí teniu la recepta:


Bon profit!

42 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Bon dia Gemma! Nosaltres com que no tenim nebodes ni criatures petites, no ens quedarà més remei que cuinar aquesta crema de coco per a nosaltres dos, je, je!
Res, que aquestes noies son unes cracks, i que és cert. es van fent grans, segur que si féssim un collage amb les fotos dels primers post amb elles i les d'ara veuríem una gran diferència. Un petó a totes tres i ens veiem en una estona.

Francesc ha dit...

Això de cuinar amb els xiquets és una bona manera d'educar-los en els sabors i els costums saludables de menjar. M'afegesc al comentari dels amics Vermells sobre les teues nebodes. Són molt graciosetes. Besades per a les tres.

Anònim ha dit...

Que rico se ve este postre....... y los demas. Me facina el coco. Personalmente, por falta de paciencia, no me gusta mucho la pasteleria pero las delicias de tu blog merecen la pena. Le enviare tu blog a mi hermana. Le encantara.

Núria ha dit...

Gemma que bé que s'ho passen aquestes nebodes teves...cuinant amb tú!!!Aquest moments que compartiu, segur que els recordaran sempre...
Aquesta crema ha d¡estar boníssima...

Petonets
Núria

MaryLou ha dit...

Qué guapas!! i qué bona pinta la crema!!!

Aprofitaré aquesta recepta per a fer cuinar a la meva nebodeta, que li agrada.

Quan els meus fills eren petits el que feiem sempre amb ells eren rosquillas, i sortíen de totes les mides i gruixos! ja,ja,ja...

Un petó

Sargantana ha dit...

Una recepta fantàstica. A veure si aconsegueixo motivar la meva ajundant de cuina perquè em doni un cop de ma.

Eva Flores ha dit...

una recepta ben fàcil i segur que boníssima!
pt!

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, que bona que ha d'estar aquesta crema...xo també volem la recepta de les galetes, eh?? jejeje!
Petunets,
Eva.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Molt bona aquesta crema. Coco-pinya, la combinació ja ho diu tot. Boníssima. A més està feta amb molt de carinyo i això és lo important. Salut!!!!!

Maria ha dit...

Ui, que fàcil aquesta crema... no s'ha gairebé ni de remenar, barrejar i ja està.. Quines cuineres esteu totes fetes, a casa vostra...

Anònim ha dit...

me encanta ver a las niñas ahi cocinando... se ve qeu ya llevan en los genes el gusanillo de la cocina. Realmente yo estoy pensnado que me adoptes porque mira que haces postres riquisimos y con una pinta espectacular... aunque al final acabaria muy gordita :$ pero sarna con gusto no pica no? :D
Un abrazote

Anònim ha dit...

Hola boniques!
Cada vegada se us veu més somrients i expertes.
La crema fa goig de veure, llàstima que aquesta no la tastarè.
N'ha sobrat una mica?
M. Teresa

ANNAFS ha dit...

Si sabessis com m' agrada el coco... Voldria fer aquesta crema, però la llet de coco, on la puc trobar?.
Amb aquest parell d' ajundants que tens... segur que us surten unes receptes super bones.
ptns.

Ester ha dit...

No pareu, eh? Una bona alternativa a la crema de tota la vida i una decoració excel·lent,. com sempre
Ester

Ester ha dit...

No pareu, eh? Una bona alternativa a la crema de tota la vida i una decoració excel·lent,. com sempre
Ester

ELS PEIXOS ha dit...

Quina sort de tenir unes nebodes tan maques i que t´ajudin a la cuina. La revista Descobrir cuina semble ser que la temin quasi be tothom.
Molt bona la recepta!!

Margarida ha dit...

A mi m'encanta el coco (llàstima que engreixi tant), per això suposo que aquesta crema ha d'estar boníssima. Hauré d'anar aviat a buscar la llet de coco!
Un petó

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Gemma; Sense voler, em fet el mateix quasi cop de cap... "el coco" jo he fet en el meu blog una recepta també força fàcil d'aquesta menja. Aquesta teva la tindré present. Que vaigui de gust Josepb -menja de bacallà-

Karolina cookiss ha dit...

gemma que rico rico!!, tiene que estar riquisima!!, pero no entiendo la receta, me la puedes traducir, porque qiuero hacerla!! gracias

Raquel ha dit...

Buenas noches Gemma... siento haber presentado mi contribucion de este mes con tanto retraso y quería felicitarte por tu blog... ya veo que tienes unos ayudantes de primera jaja voy a ver con mas detalles tus cosicas.
Gracias y besos

Anna ha dit...

mmmm! la tinc apuntada per fer-la un dia...m'agrada com queda amb les perletes per sobre, Ja saps, coco ;)

Mercè ha dit...

Gemma, que bé que us ho passeu totes tres!! ;)
I aquesta crema de coco i pinya ha de ser deliciosa!! Ideal per al bon temps! :)
Petons!

Gemma ha dit...

Parella Vermella, un dia em dedicaré a repassar les fotos, segur que es nota l'evolució que han fet :)

Francesc, sobretot gustos com el coco, que normalment als petits no agrada gaire...

Nikki, tu hermana hace más postres que tu? Si te gusta el coco dile que haga esta crema ;)

Núria, d'això es tracta, d'aprendre jugant i divertint-se a la cuina...

Mary lou, les galetes que vam fer també van quedar de totes mides i formes, je je je...

Sargantana, aquesta recepta és ben fàcil per fer amb nens, ideal per començar a ficar-se a la cuina.

Eva, si t'agrada el coco, boníssima!

Eva, les galetes ja les posaré, je je je... una cosa darrera l'altra ;)

Olles i somriures, certament pinya i coco es un clàssic fantàstic. I les coses fetes amb carinyo sempre són més bones, oi?

Maria, més fàcil impossible. L'únic que s'ha de fer és separar els rovells de les clares i això als nens els encanta!

Coloreit, que tambien cocinamos recetas sanas, eh? je je je... galletas y postres una vez no hace daño ;)

M Teresa, com que la Montse és fan del coco i dilluns és el seu sant... vam triar aquesta crema per dedicar-li. Així que no crec que n'hagi sobrat gens, je je je...

AnnaFS, ara es troba llet de coco a qualsevol súper (sorlidiscau, caprabo, mercadona,...) La venen en llaunes a la zona de productes orientals i mexicans (al costat dels fideus xinos o les tortitas mexicanes)

Ester, no té res a veure amb la crema catalana, je je je... més aviat és una crema tropical!

Els Peixos, els divendres que cuinem s'ho passen d'allò més bé... es tracta de buscar receptes fàcils amb èxit assegurat, i el descobrir CUINA sempre és una bona garantia ;)

Margarida, si t'agrada el coco l'has fer!!!! I si en menges poqueta no engreixa tant :)

Josep, ja he vist el teu pastís de coco i plàtan, que lliga igual de bé que la pinya i el coco :) Gràcies per presentar-lo al HEMC!

Karolina, es super sencilla: 500ml de leche de coco, 150g de yemas, 50g de azúcar. Mesclar todo, repartir en moldes individuales y meter al horno a 85º hasta que cuaje, unos 50 minutos. Y ya está! ;)

Raquel, aún estás a tiempo, tranquila. Ahora mismo voy a ver tu receta ;)

Anna, aquesta recepta és de les teves, eh? je je je... l'has de fer!!!

Mercè ja vam fer les galetes!!!! Van quedar molt bé, per Nadal les tornarem a fer i les penjarem a l'arbre, com diu la recepta ;)

Esther ha dit...

Caram Gemma, aixó té molt bona pinta!L'hauré de provar sene falta!
T'ha quedat perecte.

Glòria ha dit...

Quines pastisseres que esteu fetes, eh?. Aquesta crema sembla molt refrescant. Suposo que ja hauràs apuntat les piruletes de xocolata a la llista de pendents. Ja deveu haver tastat les d'ahir, oi?. Nosaltres síííííí!.

nurks ha dit...

hola Gemma!
he provat de fer la coca borratxa de pinya i es espectacular! gracies per la recepta!!

petonets!!

marilu perez ha dit...

Gemma, que buena pinta tiene! Ah! Y me encantan los cocineros! Que majos!

Anònim ha dit...

Quina bona pinta que té aquesta recepta per nens!
Està extreta d'un llibre per nens que ajuda que els nens mengin fruita de diferents maneres.Es diu:
Fruites, sí i és d'Anna Roura i Pep Nogué. Vatel Edicions.2008
Us el recomano!

Rosa

CRIS ha dit...

Boníssima Gemma sobretot pels incondicionals del sabors tropicals.Com disfrutan els nens a la cuina, ehhh!.
Ptnts

ARA ha dit...

M'encanta la convinació del coco i la pinya, segur que la provo.

Joan ha dit...

Aquests nebodes qualsevol dia d'aquests crearan un bloc i et faran la competència... Que bona deu ser aquesta crema!

dolorss ha dit...

M’encanta veure les teves nebodes amb les mans empastifades, ja,ja,.. em recorden als meus fills quan eren petits.
M’agrada la recepta , ha d’estar bonisima!!!
petons

Miel ha dit...

Gemma!!! hem coincidit amb el coco!!! jejeje... tu en llet i jo ratllat!!! ... la meva recepta és mooooolt senzilla, res de l'altre món! Aquesta porta uns ingredients que no se m'haguéssin acudit mai de barrejar, i segur que queda una crema deliciosa i suau!!! me n'alegro que gaudíssiu fent-la, sense accidents culinaris jeejeje... jo ja tinc ganes que els meus fills creixin per posar-los a fer cosetes amb mí,... ja en fem alguna, ja... però tot és amassar, tocar textures, olorar, etc... més endavant crec que farem coses més elaborades!!

Petonassos i gràcies per la recepta!! Jo no llegeixo cap revista i veig que m'estic perdent coses molt bones!!! aisssss

Miel

Delicias ha dit...

Quina delicia aquesta recepta, a nosaltres ens agrada molt el gust a coco, l'anotem per fer-la. Les teves nebodes són unes expertes a la cuina, quina gràcia que ens fan, com s'espavilen. La nostra Martina de moment a la cuina fa trastades. Una abraçada per totes tres.

Marta ha dit...

Hola Gemma!
Una crema molt bona i quina gracia las teves nebodes. Segur que ho paseu molt bè!
M'ha encontar coneixer-te. Gràcies per avisar pel curs de les piruletes.
Petons

Marta ha dit...

Hola Gemma!
Una crema molt bona i quina gracia las teves nebodes. Segur que ho paseu molt bè!
M'ha encontar coneixer-te. Gràcies per avisar pel curs de les piruletes.
Petons

Gemma ha dit...

Esther, si t'agrada el coco, no deixis de fer-la!

Glòria, precisament el divendres, mentre fèiem la crema els vaig explicar que dissabte anava a fer el taller de piruletes. I de seguida vam quedar que aquesta seria la següent cosa que faríem a la cuina!

Nurks, queda boníssima, oi? Ara que tinc una estona passaré amirar-la, que últimament no tinc temps per passar pels blogs...

Marilu, cocinar con niños es muy divertido, sin darse cuenta aprenden un monton de recetas jugando ;)

Rosa, a la revista ja diuen el llibre. Jo no el tinc, però veient la mena de receptes que té, crec que la recomanació que en fas és molt encertada. L'haurem de comprar!

Cris, coco i pinya, una parella perfecta. I molt adequada de cara a l'estiu...

Ara, prova-la que t'agradarà!

Joan, aquesta la podeu fer vosaltres també, que és mooolt fàcil :)

Dolorss, a l'Olga li encanta embrutar-se les mans :)

Miel, quina edat tenen els teus fills? Aviat podreu començar a fer receptes, aquesta és molt fàcil per començar. Ara passaré a veure la teva recepta de coco ;)

Delicies, si us agrada el coco, aquesta crema l'has de fer! Quina edat té la Martina? Segur que ben aviat també ajudarà a la cuina...

Marta, a mi també em va agradar coneixer-te. Al principi et devia costar situar totes les cares, oi? A partir d'ara et serà més fàcil. Ja has tastat les piruletes? A mi ja no me'n queden ;)

Laura ha dit...

Quina bona pinta i amb lo que m'agrada a mi el coco!! I que trempades les teves nevodes!!

la vella carmanyola ha dit...

M'agradat!!

No t'estranyi que d'aquí uns dies la trobis pel meu blog! jejejeje

Records

PILAR ha dit...

Quina recepta més bona. Jo que sóc coco-adicte segur que la provaré. Segurament al Xavier l´hi agradarà molt ajudar-me a fer-la. Felicitats per aquestes nebodes tan eixerides i que continueu disfrutant totes tres a la cuina.
Petons

Vanesa ha dit...

Hola Gemma, un resumen del hemc fantástico, la propuesta me ha encantado, hacía tiempo que no proponian algo "chachi" jejejeje y es que como soy novatilla en esto de la cocina, hay cosas que no sabía ninguna receta, pero el hojaldre después de aprender a cocinarlo no hace mucho, me ha encantado.

besos!!!
ahhh tienes un blog fantático!!!
Vanesa Sierra
Mis deseos más dulces

bajoqueta ha dit...

Això de portar-les tant per la cuina los portarà seriosos problemes de grans, ja que no voldran sortir-hi i fer coses tant bones com la tieta :)