dijous, de març 27, 2008

Flam d'Arròs amb Llet i Plàtan

Aprofitant que tots teníem festa i que ja havíem tornat de les vacances respectives, el dissabte van venir a sopar el Raül, l’Encar i la Maria, que no vèiem des del febrer. Per postres, vaig preparar aquests flams d’arròs amb llet i plàtan:



Decididament, a casa no ens agrada l’arròs amb llet. Tot sol ja no el faig mai, però he fet dues postres diferents utilitzant arròs amb llet (la delícia i aquest flam) i cap de les dues ens ha acabat d’agradar. La delícia és bona, però aquest flam es pot millorar... tot i que no crec que el torni a fer, tenint en compte que la base és l’arròs amb llet. Tot i així, si us agrada l’arròs amb llet (hi ha gent que li encanta, contra gustos no hi ha res escrit!), no dubteu a fer les dues receptes, però millorant el flam amb les meves propostes. La recepta del flam la vaig treure d’aquí però jo hi faria un parell de canvis: hi posaria més sucre (uns 200g) i passaria els dauets de plàtan per una paella amb una mica de mantega i sucre (el plàtan es notava massa cru, amb els 20 minuts de forn no es va coure i quedaria millor caramel·litzant-lo prèviament). A veure si algú s’anima a provar la recepta i em diu què tal!

Bon profit!

22 comentaris:

enric ha dit...

Aquí sí que no, Gemma. L'arròs m'agrada molt, fins i tot bullit... però dolç sí que no...

Veus com no sóc un "pilota"? :))

dolorss ha dit...

Ves per on, a mi l'arròs amb llet m'agrada, no per mengar-ne cada dia, pero m'agrada. Provaré de fer la recepta amb les teves variacions, però tardarè uns dies.
Aviam com sortirà!!

Ro ha dit...

Doncs a mi tp m'agrada l'arròs amb llet. Com l'Enric, m'agrada tot l'arròs (el bullit tb!) però l'arròs amb llet no li veig la gràcia. No és dolent, però mai no me'l demanaria ni el faria. I és curiós pq hi ha gent molt entusiasta.

Ester ha dit...

Hola!
Veig que ets del meu club, a mi tampoc m'agrada l'arròs amb llet, però el flam fa patxoca
Fins demà
Ester

Gemma ha dit...

Enric, Ro i Ester, veig que de moment som majoria :) A mi l'arròs m'agrada en totes les seves versions salades, però dolç no m'acaba de fer el pes. I sí és curiós, perquè hi ha gent a qui li encanta!

Dolors, m'agradarà molt que provis la recepta i diguis la teva opinió... com que a tu sí t'agrada l'arròs amb llet, serà més realista que la meva :)

famalap ha dit...

A mi el arroz con leche nunca me gustó, pero las delicias de arroz con leche si me gustaron ya que lo hice con harina de arroz y le puse menos azúcar de la que ponía la receta. Estaba rico.
No sé si te copiaré la receta, aunque a mi marido ésta mezcla de arroz, leche y plátano le encanta. Si lo hago ya te cuento!!

Ah!! Siquieres puedes recoger un PREMIO

Anònim ha dit...

Hola Gemma, cada vegada que entro al blog penso: a veure amb que em sorpendrà i veig que el llistó continua pujant. Ets molt bona!!!!!!! Jo també crec que podries donar classes.
He pensat fer demà el pastís de platan i iogurt per celebrar el aniversari del meu nebot que ha fet 27 anys.Ja he comprat tots els ingredients peró no sé si és massa dolç. Ho dic perquè a la meva germana no li agraden gaire les coses molt dolçes. Com ho veus?

Susanna.

Per cert espero que us ho passeu be a classe. Ja en faràs cinc cèntims. Compta amb mi per la propera!

Anònim ha dit...

Aissssss....sóc la única....doncs a mi m'encanta l'arròs amb llet!!!!...mmmmm...no en faig gaire sovint...xo quan m'hi poso...acabo menjant-ne de postres durante 4 dies seguits...jejeje!!!....Gemma...jo provaré aquest flam...fa una pinta deliciosa...encara q serà dintre d'un temps pq ara m'he posat a dieta...Que dur que és...amb el que m'agrada menjar!!!...sniff sniff!!!! ;)
Petunets,
Eva (terrassa)

Anònim ha dit...

Doncs a mi m'agrada molt l'arros amb llet i els postres de "delicia d'..." les he fet varies vegades i són un exit a casa meva.

Bueno doncs fins demà i no patiu que ho tenim tot controlat, 20' avans estem alli.

Fins demà.

ANNA DE LA VILA.

Gemma ha dit...

Marisa, en casa también gustó la delicia, quizás soy yo la más crítica con el arroz con leche... Si pruebas el flan, ya contarás :)
Muchas gracias por el premio!

Susanna, has triat bé. El iogurt és més aviat àcid i contraresta molt bé la dolçor del plàtan. Crec que agradarà!
Per cert, la Bea ha dit que no pot venir al curs de demà i recordo que tu havies dit que t'agradaria venir... Ja sé que és una mica just, però no sabia com localitzar-te... Si vols, només cal que et presentis allà i ja està! Aviam si ho llegeixes a temps...

Eva, no ets l'única! M'agradarà que provis el flam i donguis la teva opinió... Però no cal que t'esperis, mengen menys i ja està...

Anna, doncs si t'agrada l'arròs, prava el flam i a veure què opines :) Ens veiem demà, estic segura que ho trobareu perfectament!

Anònim ha dit...

Hola,
Doncs jo m'afegeixo al club dels qui no els agrada l'arroç amb llet ni en general l'arroç en versions dolces PERO aquest flam era molt bó. (encara haig de provar un postre de la Gemma que no ho sigui :-)))) )
Ara bé, per si us serveix com a guia, de les postres que he menjat a casa de la Gemma i el Pol, no triaria aquest com el més bo.
A més a més d'un sopar magnífic i les postres sempre bones, va ser una vetllada musico-revival molt interessant, al menys per la Gemma i per mi (encara no tinc clar del tot si ho va ser per l'Encar i el Pol)
La Maria...està clar, doneu-li qualsevol cosa que soni i pugui fer soroll i ja és feliç.

gemma ha dit...

A mi tampoc m'agrada l'arròs amb llet però, és clar, jo no sóc gens llaminera i no sóc objectiva... Al meu marit li encanta i només he provat a fer-lo un cop però em va quedar fatal! Enlloc d'"arròs amb llet" era "arròs i llet"... com una sopeta d'arròs però amb llet jijiji

Bruno Oteiza? :-D

Gemma ha dit...

Raül, em va encantar el revival musical de la nostra època de kumbayas... feia 5 anys que no agafava una guitarra! Vaig disfrutar molt, tot i que crec que el Pol i l'Encar es va avorrir una mica... ;) La Maria està preciosa!

Gemma, em sembla que de moment som majoria els que no ens agrada l'arròs amb llet... La recepta em van dir que l'havien vist al programa del Bruno Oteiza i em van passar la seva web amb totes les receptes del programa. N'hi ha algunes que estan força bé.
(Per cert, que avui estic d'un mal humor... :( NO HI HA DRET, AIXO ES TONGO!)
Sort que d'aquí una estona anem al curs del David i se'm canviarà l'humor :)

gemma ha dit...

És que just va coincidir que la vaig veure per la TV la setmana passada!

Jo tampoc ho entenc... o hi ha gent que ha apuntat a un munt de gent o hi ha gent que no va entrar al curs de l'hivern i els han guardat la plaça... no?

Anònim ha dit...

Jo estic en la línia del Raul: tot i que no m'apassiona l'arròs amb llet haig de recomanar a tothom aquesta versió teva: passa molt bé i és a la mida de dolç.
Molt bò, com sempre!

nieves ha dit...

El arroz con leche me encanta y la mezcla con el plátano tiene que ser una delicia. La receta, como siempre de 10 y la presentación, tan cuidada y con detalles siempre tan bonitos, te delatan. Felicidades por todo ello y un beso.

Gemma ha dit...

Gemma, sí em van dir que l'havien vist a la tele :)
Hem d'averiguar quin tongo hi ha amb els cursos a l'Elizalde. Amb la Cristina vam quedar que ens queixaríem!

Pol, no penso fer més postres amb arròs amb llet, ja ho tinc decidit :)

Nieves, gracias por tu visita! Si te gusta el arroz con leche, prueba el flan (con mas azúcar y caramelizando el plátano) Te gustará!

Irisibula ha dit...

Gemma, ahir no vaig poder venir al curs d'en Lienas perquè a última hora vaig haver-me de quedar a la feina substituint un company malalt. Espero que us ho divertíssiu!

Iris

Gemma ha dit...

Iris, ens va saber greu que no vinguessis, et vas perdre una bona classe! Però no pateixis, que n'hi haurà més :)

vero ha dit...

Hola Gemma, molt bona pinta aquest flam... he lleigit que no faràs més receptes amb arròs amb llet però si t´animas a fer un altre mira en el meu blog una que he penjat d´arròs amb llet a la menta està molt bó la veritat.Saluts

dolorss ha dit...

Gemma, vaig fer aquesta receta i volia explicar-te les meves impresions:el vaig fer amb les teves indicacions, pasar el plàtan amb sucre i mantega per la paella, els platans eren molt madurs y sols estaben bons.
Un cop fet el flam, i a mi m'agrada l'arròs amb llet, vaig veure que no estava per tirar cohets, no em va acavar de fer el pes. No era dolent, és clar, tots els ingredients son bons, però...no ens va acavar d'agradar

Si algú altre ho ha, que digui com ho trova de gust,...

Gemma ha dit...

Vero, ja he passat pel teu blog i sí que té bona pinta... però demoment em sembla que descansaré una mica de l'arròs amb llet.

Dolors, així ja som dues, i això que a tu sí que t'agrada l'arròs amb llet! Això ja passa, no totes les receptes ens agraden igual... algunes les repetim perque han tingut èxit i d'altres no...
M'alegro que l'hagis provat ;)