dissabte, de març 15, 2008

Broquetes de Fruita amb Pernil Ibèric

Aquesta és la meva participació al HEMC del mes de març:





La Marian ha triat com a ingredient principal el pernil ibèric. Tot i que primer volia fer un cake salat de pernil, al final m’he decidit per unes broquetes de fruita i pernil, que són més lleugeres i amb la calor d’aquests dies vénen molt de gust... Són adequades tant per esmorzar, per berenar o com aperitiu; és una recepta fàcil, bona i molt nutritiva. El més important és que el pernil sigui de qualitat i les fruites ben madures. Combinant el pernil amb les fruites que més us agraden obtindreu unes broquetes que s’empassen amb una sola mossegada!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 100g de pernil ibèric
· Fruita variada al gust

Preparació:

Rentar i tallar les fruites a daus. Amb la broqueta punxar el pernil i les fruites intercalades. Reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

PD. Com que alguns lectors del bloc ho han sentit, em fa il·lusió compartir-ho amb tothom: és una tonteria de res, en el programa Tàpies Variades de Catalunya Ràdio ens han entrevistat a la Mar, al Calamar i a mi en un mini reportatge sobres els blocs gastronòmics. Només dura 3 minuts, si algú ho vol escoltar, ho he penjat aquí:

Entrevista Catalunya Ràdio - Share on Ovi

I per fi ha arribat Setmana Santa... demà mateix marxem uns dies a la Vall d'Aran! Aquesta tarda toca fer motxilles, carregar el cotxe amb les taules d'snowboard, revisar els grampons i el material d'hivern, preparar els mapes amb les ressenyes de les excursions, carregar la bateria de la màquina de fotografiar... sort que és el tipus de feina que ve de gust :)
Ens veiem a la tornada!

24 comentaris:

starbase ha dit...

Ara venía per a comentar la entrevista. Aixó de coneixer-vos les cares dels tres entrevistats em fa sentir ... com ho diría... més aprop del glamour!!

Els tres sou uns cracks. Felicitats!

Anònim ha dit...

Gemma, tens una veu molt agradable; m'ha fet gràcia sentir-vos.
Bones vacances!
Marta F.

Mar Calpena ha dit...

Ei, quina ilu, sentir-vos a tu i al Calamar a l'entrevista! Bé, noia, bones vacances de Setmana Santa (afortunada...) i ja ens explicaràs què has cuinat.

Anònim ha dit...

Hola, quina gràcia sentir la teva veu! me l'imaginava molt diferent, sembla estrany tot sobint l'idea que ens podem fer d'una persona i no tenir res a veure!! l'entrevista molt xula però el dissabte es l'únic dia que no escolto la radio "ja veus" la resta de la setmana sempre la porto posada, com que treballo amb el cotxe!!

L'anomim sóc jo que la meva amiga Sandra esta passant uns meravellossos dies al Japó i no arribara fins dilluns de la mona, "quina enveja" !!!! :((

Doncs fins el dia 28 de març, pero em tindras d'explicar molt bé on tinc d'anar, pensa que jo visc en un poblet de 1300 habitants i per mi anar a Barcelona es una festassa!! es broma, no es tampoc tant i baixem bastant!!! ;)

ANNA DE LA VILA

Anònim ha dit...

Hola a tots,

Gracies per penjar l'entrevista. No sabía que hi fossis tú fins que ho he sentit. La Mar sí, doncs ho havia llegit al seu blog. Quin equip més bo que fem! ;-)

Una abraçada,

Ester ha dit...

Com que la Mar ens havia avisat jo també he escoltat l'entrevista, moltes felicitats a tots i a totes.
Bones vacances a qui les faci i una altra recepta que no per senzilla deixa de ser espectacular.
Ester

Joan ha dit...

Doncs bones vacances!! Que vagi molt bé per la Vall d'Aran... ja ens ho explicaràs.

Gemma ha dit...

Starbase, Marta F, Anna de la Vila, Ester i Joan, moltes gràcies! I bones vacances a vosaltres també! (Anna no em crec que siguis tant de poble... ;))

Mar i Calamar, ha estat genial compartir amb vosaltres aquest moment; tot i la distància us he sentit molt a prop :)
Ho haurem de repetir, eh? Com diu en Calamar, formem un bon equip ;)
Per cert, us heu adonat de la rima entre els vostres noms? Mar i Calamar, Calamar i Mar, je je je m'he fet un tip de riure mentre escrivia el post :)))

Ester, gracies per comentar les broquetes... Ningú més ha dit res sobre la recepta :( I això que han quedat la mar de bones! ;)
Ui, un altre cop he escrit mar...

Es nota que estic de vacances, oi?

Cuinagenerosa ha dit...

hola, gemma!
acabo de descobrir el teu bloc a través d'un comentari teu en una altra pàgina, i t'haig de dir que m'ha encantat.
veig que el teu fort són els postres, la decoració i la fotografia, tres aspectes en els quals flaquejo i que espero poder millorar gràcies a tu.
aquesta setmana acabo d'inaugurar un bloc (només té quatre dies de vida) i seràs ben rebuda si em vols visitar: http://cuinagenerosa.blogspot.com/
fins aviat i felicitats

Ro ha dit...

Us acabo de sentir i m'ha fet molta il·lusió. Ha quedat molt bé l'entrevista però era molt curta com deia starbase! Això ha de sortir a la TV i ser molt més llarg.

I la recepta molt atractiva!

nieves ha dit...

Qué bueno, qué vistoso, qué creativo, qué precioso.... qué manos tienes, hija mía. Lo sencillo, lo conviertes siempre, en superior. Felicidades por ello.

Un beso.

Caminar sin gluten ha dit...

¡Estupendas brochetas!, que además de estar exquisitas tienen un gran colorido, por lo que consigues un efecto visual maravilloso, y es que la comida también entra por los ojos.

Disfruta de unos buenos días de montaña por nosotros, que por distintos motivos no saldremos a disfrutar del monte.

Besots,

Ana y Víctor.

CESC ha dit...

Caram, quina manera més moderna de menjar cuixot! Ara quan puga, sentiré l'entrevista i ja te'n diré el què. Avui mateix he fet un pastís de formatge amb recepta del meu sogre i l'he penjat al meu bloc. Que t'ho passes molt bé fent escalada. La meua dona i jo anirem del 24 al 29 a Mallorca, el nostre país de la mar. A veure si n'aprenc alguna recepta a cals amics. Salutacions

Glòria ha dit...

Avui he sentit l'entrevista del Tàpies Variades.... primer va ser la premsa (Descobrir Cuina), després la ràdio (Tàpies Variades) per quan la TV?
Moltes felicitats i bones vacances...
Llegint els posts m'ha fet molta gràcia en Francesc quan parla del "cuixot"... no ho havia sentit mai i és una forma ben curiosa de nomenar el pernil.

a n i s h i ha dit...

Qué curioso, ibérico con fruta!!!
Solo tenía noción del melón con jamón y ya ves, qué frescura!!!

0 ha dit...

Apa que vau disfrutar ehh al sopar!! a veure si l'any que ve m'hi apunto!!

ja han passat les tempestes i la familia torna a estar al seu lloc, per sort tot ha quedat amb un parell d'ensurts.

així doncs reprenem la feina a la cuina de la teresa i us envio la recepta de la deliciosa sacher que va fer la mestressa teresa a l'últim dinar familiar

http://lacuinadelateresa.blogspot.com/2008/02/sacher.html

marta

Anònim ha dit...

Què guay!
Felicitats a tots vosaltres per l'entrevista!! i pensar que l'altre divendres vaig seure tant a prop de vosaltres.. ;)

CESC ha dit...

Hola Gemma, t'acabe de sentir l'entrevista. Trobe que tens una veu que queda molt bé a la ràdio. Jo també escoltava aquest programa quan es podia triar lliurement al País Valencià. Darrerament, fins i tot les ràdios ens les prohibeixen. Per cert, moltes gràcies pels teus comentaris al meu bloc. Ja hi he penjat la foto del pastís. Salutacions.

Anònim ha dit...

Acabo de descobrir el teu blog i és fantàstic. Si puc jo també escolto el Tapies Variades, però aquest programa concret no el vaig sentir. m'ha agradat molt el que expliqueu!
Albert

Tradiblog ha dit...

Oh! quin bloc més llaminer. Quina meravella! He fet cap per curiositat i estic encantant.
Voldria agregar-te al Tradiblog, és una xarxa de blocs de la cultura popular catalana. Hi ha un apartat de cuina i productes. Serà un honor tenir enllaçat el bloc de La Cuina de Casa. Si us plau, digues alguna cosa. Salutacions i bon dia de la mona, que segur que serà molt bona. tradiblog@mesvilaweb.cat
http://www.consueta.cat

Gemma ha dit...

Ja he tornat de la Vall d'Aran!

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris sobre l'entrevista... Estaria bé que dediquessin més de 5 minuts al tema de blocs de cuina, oi? Últimament està creixent molt l'afició per aquest tipus de blocs i estic segura que donaria per fer un programa sencer!

Manel, ara mateix et visito! Benvingut a la blogosfera gastronòmica ;)

M. m'alegro que ja estigui tot solucionat. Gràcies per la recepta de la Sacher :)

Tradiblog, estaré encantada que m'enllaceu, moltes gràcies :)

Nieves, Ana y Víctor, Ana, muchas gracias por vuestro comentario. La verdad es que la combinacion del jamón con la fruta es un entrante muy ligero y facil de preparar ;)

Anònim ha dit...

¡¡Qué rico ¡¡ Jamón con fruta...

Boston1955 ha dit...

Hola Gemma.

Molts dies sense passejar per aqui. He estat molt deconectada de la blogosfera.

He escoltat el tall de les Tapies variades.

Aixo de tenir un blog en catala fa pais.

Llástima que jo el catala molt, pero que molt malament.

Vaig a felicitar els altres que van participar ambt tu.

Un saludo en la distancia, que no es tanta. jejejejej

Anna Higueras ha dit...

M'agrada el vostre blog, és dificil trobar gaires blogs en català i menys que parlin de fruita. Incloure aquesta recepte en el meu blog personal ja que utilitza fruita...
Fins aviat!!!!