dimecres, de març 28, 2007

Bunyols de Carbassa

Aprofitant les últimes carbasses de la temporada, m’ha vingut de gust fer aquests bunyols típics de València:



Els bunyols de carbassa són uns dolços tradicionals de València que es fan en època de falles. Es venen al carrer (com els xurros aquí) i es prenen calents, sols o amb una mica de xocolata calenta per sobre. Tot i que les falles ja han passat, em vaig quedar amb les ganes de fer-ne... M’encanten els dolços arrelats a les nostres tradicions! El més difícil de tot és agafar la pràctica per donar la forma típica del bunyol amb el forat al mig: la massa és terriblement enganxosa i el truco està en agafar una mica de massa amb una mà i amb l’altra pessigar-la amb els dits índex i polze fins a foradar-la. Per evitar que s’enganxi, cal mullar-se els dits cada vegada que es fa un bunyol; va molt bé tenir un bol ple d’aigua al costat per anar sucant els dits. Tot i que el primer bunyol queda com un bunyol ;-) aviat se li agafa la pràctica!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per uns 25 bunyols)

  • 250g de carbassa cuita
  • 200g de farina de força
  • 1 sobre de llevat de forner o 20g de llevat fresc
  • 1 cullerada sopera de sucre
  • 50g d’aigua
  • 1 rovell d’ou
  • Canyella en pols i pell de llimona ratllada (opcional)

Preparació:

Barrejar la carbassa (cuita al forn o bullida) amb la resta d’ingredients excepte la farina fins obtenir un puré ben fi. Afegir la farina i barrejar bé. La massa ha de quedar molt tova i enganxosa. Deixar-la reposar una hora tapada dins un bol per tal que llevi. Fregir porcions com he explicat abans en oli abundant, deixar sobre paper absorbent i arrebossar amb sucre.

Bon profit!

9 comentaris:

Carles Vilà i Camps ha dit...

Ostres!
Mira que he provat coses en aquest món però brunyols de carbassa no pas encara.
Segur que n'han de ser bons.

Per cert, et felicito també per la fotografia: a vegades sembla que estirant la mà a la pantalla, puguis agafar qualsevol dels teus dolços :-))

Tona ha dit...

gemma,

abans de res gràcies per aquest blogg tan ple de dolces idees!!

m'agrada fer pastissos però mai m'he atrevit amb les receptes que diu 'farina de força', i ara veig que tu l'anomenes, em pots dir què és i on es troba??

moltes gràcies!! ja et vaig escriure una vegada per la recepta dels coulants que han tingut un èxit brutal.

gràcies altre cop!!

Tona

Marta ha dit...

Ai que records d'aquestes falles. Jo sóc de Valéncia i la temporada de bunyols es nota a les meues caderes, jejeje.

Gemma ha dit...

Carles, és que l'Empordà queda una mica lluny de València.. per això no has provat mai els bunyols de carbassa! Però s'assemblen bastant als bunyols de l'Empordà. ´

Tona, la farina de força s'utiliza en receptes on hi va llevat de forner: pa, briox, tortell de reis... La pots comprar a molts supers (Mercadona, Corte Inglés...) i ho diu en el mateix paquet: "harina de fuerza".

Marta, no he estat mai a València per falles... Ho tinc pendent! I ja saps, per cremar els bunyols: cap al gimnàs ;-)

Tona ha dit...

gemma,

moltes gràcies!!! he buscat en els supers el tema de la farina de força i mai ho he sabut veure!!! el meu marit diu que no he degut mirar tan bé després de veure la teva resposta!!! ho tornaré a mirar....i moltes gràcies!!!

tona

noradebon (Teresa) ha dit...

Tant tu con jo fem la mateixa recepta , i mira que hi han circulant.

Bon profit i bon any

Des de Valencia un besset(petonet)

el meu blog: Pan y otras viandas.

Anònim ha dit...

Buscant com donar sortida a l'excedent de carbassa que tenen els meus pares, he anat a parar al teu blog... mare de Déu, quin goig de fotos !! Total, que m'he decidit pels bunyols i els probaré de fer aquesta setmana (ja estic tipa de la crema de carbassa que és l'única cosa que se fer). A veure si no m'atabalo a l'hora de fer el foradet...
Maite

Gemma ha dit...

Hola Maite, la carbassa m'encanta! Si te'n sobren, a casa segur que les gastem, je je je...
Al blog tinc més coses amb carbassa a part dels bunyols:
Flam de carbassa, Gelat de carbassa, Pastís de carbassa.

A veure si en proves alguna ;)

Anònim ha dit...

Anit ferem aquest bunyols i van ser tot un èxit.

Gracies per la recepta.