diumenge, de març 25, 2007

Braç de Gitano de Llimona

Demà és l’aniversari de la meva neboda gran. Per celebrar-lo, avui anem a sopar a casa seva amb tota la família i portaré un braç de gitano de llimona perquè l’Aina bufi les espelmes. Ja fa 7 anys!



El temps passa volant... Sembla que fos ahir quan vam anar a veure-la acabada de néixer a l’hospital i ja han passat 7 anys! L’Aina s’ha fet tota una doneta, intel·ligent i espavilada com ella sola.

Fa dies que la Renata em va portar Lemond Curd autèntic del seu últim viatge a Anglaterra. Me l’he volgut reservar per una ocasió especial com la d’avui i em sembla que serà un farcit boníssim per un braç de gitano. He hagut de vèncer moltes temptacions per tal de no obrir abans el pot i sucar-me una llesca de pa torrat amb Lemond Curd per esmorzar! A més, fa temps l’Antoni em va fer una llista de postres típics catalans que tenia pendents i amb el braç de gitano d’avui ja l’he acabada! Així que m’haurà de posar més deures ;-)


Hi ha mil maneres diferents de fer un braç de gitano, combinant els farcits i els acabats de fora. Pel d’avui, he fet una planxa de pa de pessic ben primeta i l’he farcit amb la crema de llimona. Per acabar, simplement l’he espolsat amb sucre en pols i l'he decorat amb una mica d'ou filat. Espero que hagi quedat bo...

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per 8 persones)

  • 3 ous
  • 105g de farina
  • 105g de sucre
  • 750g de Lemond Curd
  • 50g de sucre
  • 50ml d’aigua

Preparació:

Batre els ous amb el sucre fins que quedin escumosos. Afegir la farina tamisada i abocar a sobre d’una plata de forn d’uns 28x38cm recoberta amb paper de forn (ha de quedar primet, de 1/2cm de gruix). Coure-ho 10 minuts a 180º. Encara calent, desemmotllar sobre un drap una mica humit, enrotllar i deixar refredar.
Fer un almívar posant l’aigua i el sucre en un cassó al foc fins que bulli. Reservar.
Per muntar el braç de gitano, desenrotllar el pa de pessic, humitejar-lo amb l’almívar i escampar el Lemond Curd per sobre. Tornar-lo a enrotllar i decorar amb sucre en pols.

Bon profit!

18 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Gemma, soc l'Àngels natilles ;), una pregunta, la mateixa base de braç de gitano la podem omplenar del que vulguem, no??, nata, crema, trufa... a tu que et sembla? Per cert, he probat la tarta de pressec i divina, encara que a mi la pasta brisa se'm va encongir una mica. Soc pesadeta, ehhh. Apa doncs una abraçada.

Gemma ha dit...

Hola Àngels!
De pesadeta res, eh? M'encanta que escriguis!!!
La base del braç de gitano serveix per tot. Qualsevol farcit que puguis imaginar...
Per tal que no s'encongeixi la pasta brisa, un bon truco és coure-la amb uns cigrons secs a dins. Així impedeixen que s'abaixin les parets... Després treus els cigrons i la farceixes amb la crema.

Anònim ha dit...

Sempre tant atenta :)))), moltes gracies!!! Doncs ja continuaré explicant les meves aventures i desventures amb la pastisseria ;). Gràcies pels consells. Per cert, encara no he tornat a fer el pastís tres xocolates, quan em decideixi t'explico com ha ant la cosa. Una abraçada!!! (Àngels natilles)

Anònim ha dit...

El Braç de gitano farcit de llimona és molt més original que no pas farcit de nata o xocolata... Jo crec que és un encert fer-ho amb lemon curd: queda dolç i àcid a la vegada! boníssim!

Anònim ha dit...

Hola Pol, ja m'imagino que el braç és més original amb Lemon Curd, però ara mateix no em va gaire be anar a Anglaterra a comprar-ne ;))). I el Corte Ibglés em queda a 120 Km de casa, així que haig de buscar alternatives. De totes maneres merci per descriure'm lo bo que està, així tindre més ganes de fer-lo quan tingui l'INGREDIENT. Una abraçada (Ângels natilles).

Doña Col ha dit...

Para variar, y viniendo de mi una novedad... Si le echas Lemond Curd a las creps dulces estan de vicio...

Anònim ha dit...

Hola! Jo vaig fer el braç de gitano per primer cop i va quedar molt bo! Com q no tenia Lemon curd, el vaig fer de trufa; la trufa va quedar massa líquida (però és q la vaig fer molt a ull, no n'havia fet mai, tampoc) però tot era molt bo! He penjat la recepta al meu bloc: http://silvia.badall.net/?p=23

Gràcies! M'encanten totes les teves receptes, ja les aniré provant mica en mica (q sóc molt i molt llaminera ^^)!

Anònim ha dit...

Per cert! És gaire difícil de fer, l'ou filat? Tinc entès que sí... I tampoc no sé on comprar-ne (tampoc és una cosa que compris cada dia però vaja)... Només un vaig veure un dia al Caprabo...

Gemma ha dit...

Hola Silvia!
L'ou filat el compro fet... Realment és molt difícil fer-lo a casa!
Ara mateix visito el teu blog :)

Unknown ha dit...

ostres! lemon curd! soc una fan number 1! :D com que encara no ser fer aquest braç de gitano, jo vaig fer un invent dels meus... jejeje
(lemon curd, quark i crema de castanya!) ;-) i galeta d'aquestes d'anis que son de vici... jejeje

UN PETONAS! CRISTINA

http://vidaculinaria.blogspot.com

Anònim ha dit...

On es troba el paper de forn? Es pot fer amb paper d'alumini o amb una safata enfarinada?

Montse

Gemma ha dit...

Montse, el paper de forn és molt fàcil de trobar. N'hi ha a tots els súpers, al costat del paper d'alumini i del paper film. Té la mateixa forma. Dirà "papel de horno", però a vegades hi ha gent que en diu paper sulfuritzat, paper vegetal, paper de cuina...

Anònim ha dit...

I aquí a Barcelona o puc trobar el Lemon Curd? Al Corte Inglés hi haurà? M'imagino que si n'hi ha serà a la secció gourmet, no? I això que li has posat per sobre és ou filat? El venen? No l'havia vist mai. Perdona tanta pregunta, però és que m'ha sorprés gratament aquestes postres.

Gemma ha dit...

Hola anònim,
Sí, al corte ingles, a l'Alcampo, al caprabo... normalment al costat de les melemleades. I al gourmet del corte ingles segurament també.
L'ou filat el compro a una parada del mercat (una xarcuteria)El venen en potets d e vidre i tenen una data de caducitat molt curta.

Pastisset ha dit...

Hola!
Fa un temps que vaig descobrir el teu blog,i sempre que puc faig una ullada, tot té una pinta boníssima..... Finalment em vaig decidir a fer el Braç de gitano, (per variar del típic pastís de llimona), però enlloc de Lemond Curd, el vaig fer de trufa. Va quedar bonissim!!!
La recepta de la trufa (que va quedar bé i bona) la vaig treure del blog http://silvia.badall.net/?p=23
Felicitats pel blog!!!

Pastisset ha dit...

Només un apunt! Volia dir la típica recepta de "coca/pastís de iogurth de llimona" que acostumo a fer servir com a base.

Unknown ha dit...

Bon dia!
Només volia comentar-te que a la recepte hi poses 105 gr. de farina i de sucre. Soc novata, però la recepta que jo tenia de la meva iaia em posa 150.
Podries confirmar-me si ha estat un error tipogràfic o potser 150 seran massa?

Gracies i perdona per la consulta.

Anònim ha dit...

Hola;
He llegit que trobau que les ous filats son mals de fer, donç, no es cert, son prou bons de fer:
Recipient especial, que consisteix en una taça amb 5 puntes per on cauen els fils. la venen a mercagroc o tendes especialitzades amb productes de pastisseria i val uns 30€.
Vermells d'ou
aigua i sucre
Fer un almibar a "punto de hebra suave" i tirar els vermells dou batuts amb la taça i ja esta!!!