divendres, de novembre 10, 2006

Gelat de Carbassa

Aquesta és la meva col·laboració al HEMC 5:


La carbassa m'agrada de totes les maneres possibles: en crema, bullida amb verdura, en pastís, en gelat, escalivada, sofregida...

Fa poc vaig descobrir la cita bloggera "Hecho En Mi Cocina" i com que el tema d'aquest mes és la carbassa, m'he animat a participar-hi per primera vegada. Mirant les receptes que ja hi ha publicades, he pensat que seria original participar amb un gelat de carbassa. Us aconsello que el proveu, tot i ser un gelat el gust de la carbassa hi és ben present.

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

  • 700g de carbassa (pesat un cop cuita)
  • 350g de llet condensada

Preparació:

Tallar la carbassa en daus petits i coure-la en "papillote" al forn durant 30 minuts a 200º. Triturar la carbassa i la llet condensada amb el túrmix. Ha de quedar una crema espessa. Abocar en un recipient i posar-lo al congelador. Una estona abans de menjar, treure el gelat del congelador i deixar-lo a la nevera per tal que agafi una textura més cremosa.

Truco: si teniu Thermomix, es pot abocar la crema en una glaçonera. Un cop gelada, treure els glaçons i triturar-los amb el robot per tal de desfer els cristalls de gel. Abocar en un recipient i tornar-ho al congelador. Fet així, la textura del gelat és molt més cremosa (jo ho faig així i queda molt millor).

Bon profit!

4 comentaris:

Pollet ha dit...

Hola Gemma m'encanta el teu blog

A mi també m'encata la carbassa, faig moltes vegades crema

M'agradat molt el teu gelat ,, a més tinc una geladora que vaig comprar a l'estiu i he fet servir encara poc, doncs he tingut massa temps , però igual m'animo a provar aquest gelat, suposo que la recepta serà semblant

Gemma ha dit...

Hola!
Segur que pots fer el gelat amb la geladora i et sortirà amb una textura boníssima. Ja em diràs si t'agrada ;-)

Anònim ha dit...

A mi m'ha agradat moltíssim!

Imma Fita Payes - Cocinitas ha dit...

te bona pinta !! petons