dimarts, de novembre 14, 2006

Flam de Formatge Fresc

Un altre detallet dolç per la meva àvia de Vic, que ja vaig explicar que és molt llaminera...



En aquesta ocasió, es tracta d'un flam de formatge fresc (tipus Burgos), facilet i molt saludable pels avis, ja que porta formatge i llet, amb molt de calci pels ossos!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
  • 100g de formatge de Burgos
  • 100g de sucre
  • 200ml de nata líquida (o llet)
  • 350ml de llet
  • 1 sobre de gelatina neutra
  • 1 canó de canyella
  • caramel líquid

Preparació:

Triturar amb el túrmix el formatge, el sucre i la nata. Dissoldre la gelatina amb una mica de llet freda i escalfar la resta de llet amb el canó de canyella fins que estigui a punt de bullir. Apartar del foc, afegir la gelatina i remenar bé. Colar i afegir-ho a la mescla del formatge. Repartir-ho en els motlles de flam, prèviament untats amb el caramel líquid. Deixar a la nevera fins que qualli.

Bon profit!

13 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!!
Perdona aquesta intromisio, peró es que estic buscant on facin cursos de cuina per aficionats (per regalar al meu homa) per els voltants del valles.jo visc a Cerdanyola del Valles i al veure que ets de Sabadell i a més domines aquest tema, voldria saber si coneixes algun lloc per fer el curset.Et deixo el meu mail, laia_aleix@telefonica.net.
Gracies.

Gemma ha dit...

Hola Laia!
Cap intromissió! :-)
Et contesto per mail, ok?

Anònim ha dit...

Hola!! Em dic Estela, sóc de Barcelona. Avui he anat a dinar a un restaurant a Llinars del Vallès i he menjat flam de formatge i m'ha semblat boníssim. I la meva mare i jo tenim ganes de fer-lo... i buscant per internet hem trobat el vostre blog. Està molt bé!!! M'encanta veure com us ho passeu de bé i sobretot les receptes i presentacions que feu. Seguiu així!!

Gemma ha dit...

Hola Estela!
Anima't a provar aquest flam, ja veuràs que és deliciós... I si t'agrada el formatge, pots provar de canviar el de Burgos per un més fort... Ja em diràs com t'ha quedat, ok?

Anònim ha dit...

Hola Gemma, aquest cap de setmana vaig fer aquests flams i, mmmmm deliciosament bons però sobretot deliciosament fàcils. Així si que m'animo a fer més cosetes. Pel que ve, "mousse de caramel i natilles" a veure com sortirà. Una abraçada. Àngels natilles.

Gemma ha dit...

Hola Àngels!
Vam quedar que et canviaves el sobrenom, no? ;-)
Aquest flam és realment fàcil i queda molt bo... A veure què és el següent que proves!

mussoleta ha dit...

Hola Gemma!
Primer de tot moltes felicitats pel blog...hi han receptes d'allò més apetitoses...
Sóm veïns de Sant Quirze i teniem moltes ganes de fer aquest flam, el vem tastar a un restaurant Argentí de la Floresta i volien fer-ho a casa. Avui tenim soparet i el flam serà la sorpresa final...ja t'explicaré quina nota li posen.
Gràcies,
La mussoleta

Gemma ha dit...

Hola Mussoleta de Sant Quirze :)
Benvinguda al blog, m'alegro que t'agradin les receptes!
Espero que us agradi el flam... ja m'explicaràs ;)

Lara ha dit...

Hola Gemma!

Et volia preguntar per quantes persones és aquesta recepta i així poder adaptar-la al nombre de comensals que tinc. Moltes gràcies!

Gemma ha dit...

Hola Lara, el tema quantitats és molt complicat, depèn de la mida de les racions... però jo diria que és per unes 5-6 persones.

Lara ha dit...

Moltes gràcies Gemma! El faré avui. Fa molt bona pinta. Salut!

Anònim ha dit...

Hola,
He trobat la teva recepta, i ahir la vaig fer el flams. I......... són d'escandol. Gràcies per totes aquestes receptes.

Anònim ha dit...

Hola! et volia fer una pregunta. Ve a ser el mateix un flam de formatge que un flam de mató?.
Merci