dijous, de novembre 02, 2006

Panellets

Ahir vam celebrar la castanyada amb tota la família. El meu pare va ser l’encarregat de torrar les castanyes, la meva mare va fer el sopar i jo vaig portar els panellets. La festa va anar molt bé, tot i que el clima no acompanyava gaire: menjar castanyes i panellets amb màniga curta no ve gaire de gust...


Les castanyes eren boníssimes, grosses, dolces i molt ben torrades. Les truites van triomfar, sobretot la de bolets i la d’escalivada, i la xocolata dels moniatos era deliciosa.


La recepta de panellets que he fet aquest any no m’ha agradat gaire. Trobo que van quedar millor els de l’any passat, que portaven una mica de patata...

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

  • 550g d’ametlla en pols
  • 400g de sucre en pols
  • 2 o 3 clares d’ou
  • Ratlladura de llimona
  • Pinyons
  • Ametlla picada
  • Cacau en pols
  • Cafè soluble
  • Coco ratllat
  • Codony
  • Ou per pintar

Preparació:

Barrejar l’ametlla, el sucre i la ratlladura de llimona. Afegir les clares d’ou i amassar bé fins a obtenir un massapà ben fi. Deixar a la nevera unes hores. Dividir el massapà en tantes parts com gustos es vulguin fer.
Pels de pinyons: fer boles de la mateixa mida. Arrebossar-les de pinyons untats amb ou batut. Coure’ls al forn a 250º amb el foc de dalt fins que siguin daurats (uns 5 minuts).
Pels d’ametlla: com abans, però amb forma allargada i arrebossats d’ametlla picada.
Pels de coco: barrejar el massapà amb coco ratllat al gust. Fer boles de la mateixa mida i donar-los forma de bolet. Mullar la punta amb ou batut i arrebossar-la amb una mica de coco. Coure’ls al forn 3 minuts.
Pels de cafè i de xocolata: barrejar el massapà amb cafè soluble o cacau en pols. Fer boles de la mateixa mida i en els de cafè marcar una ratlla simulant un gra de cafè. Coure’ls al forn 3 minuts.
Pels de codony: fer un xurro i obrir-lo de dalt a baix amb un ganivet. Farcir el xurro amb el codony i tornar-lo a tancar. Pintar-lo amb ou batut i espolsar-lo per sobre amb sucre. Coure’l al forn fins que el sucre es dauri (uns 3 minuts). Treure’l del forn i, de seguida abans no es refredi, tallar-lo en porcions iguals.

Bon profit!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Realment, tants caps tants barrets! Es podria fer un blog de només panellets, oi?

Gemma ha dit...

Ja ho crec que sí!
Cada any tinc problemes a l'hora de decidir-me per la recepta de panellets...

Tona ha dit...

a veure si hi penso i t'apunto la de la meva àvia, és la que faig cada any i no falla mai, una vegada vaig voler canviar i va ser un desastre!!!! ... i duu patata... ara gairebé són les 12 i m'esperen pel raïm, a veure si demà puc!!!

bon any!!!!

Gemma ha dit...

Genial! Passa'm la recepta! Que els d'aquest any no em van agradar gaire...
Bon any!!

Anònim ha dit...

aaaaaahhhhhhh!!!!!
quin lio !!!!
estic buscant receptes de panellets i cadascú hi diu la seva !!
Tu no hi poses patata ni moniato?
amb les clares ja lliga prou?
i utilitzes sucre glass?
no n'he fet mai però aquest any els vull fer, a veure si m'en surto.
Petons
Mar

Gemma ha dit...

Hola Mar! Les receptes tradicionals tenen aquest inconvenient: cada casa els fa diferent i no hi ha la "recepta millor". Dependrà dels teus gustos que t'agradi més una que altra...
A mi personalment, que els he fet amb patata i sense, trobo que només amb sucre i ametlla queden massa dolços. Però pots estar segura que amb les clares ja lliga prou. Jo aquest any faré la mateixa recepta però posaré una mica menys de sucre que d'ametlles.
Bona sort, estic segura que et quedaran molt bé!