dijous, de novembre 19, 2009

Púding d’orxata, ensaïmades i dolç de préssec


Aquest és el tercer pastís de l’esmorzar de dimecres passat. Original i fàcil de fer, és un púding ideal pels intolerants a la lactosa, que sempre tenen vetats aquests tipus de pastissos:



La combinació de l’orxata, l’ensaïmada i els dauets de préssec queda boníssima; no us faci por afegir els 100g de sucre, tot i que l’orxata ja és dolça, entre els ous i les ensaïmades es necessita aquesta mica més de dolçor. I si les ensaïmades són de qualitat i artesanes, molt millor encara, el resultat encara serà més bo!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 1l d’orxata
· 8 ous
· 100g de sucre
· 4 ensaïmades del dia abans
· 150g de dolç de préssec (com el codonyat, però de préssec)
· Caramel líquid

Preparació:

Batre lleugerament els ous amb el sucre. Afegir l’orxata, les ensaïmades esmicolades i el dolç de préssec a dauets. Barrejar bé i abocar dins un motlle caramel·litzat. Coure-ho 50-60 minuts al bany Maria al forn a 170º. Deixar refredar i servir.

Bon profit!


PD: Classe magistral a càrrec de Yann Duytsche!!!

Seguint el cicle iniciat amb l'Oriol Balaguer, la botiga Rubiralta de Sabadell ofereix una nova classe el proper dijous 3 de desembre de 19h a 21h, aquest cop amb el famós mestre pastisser Yann Duytsche.

Les receptes que explicarà són molt prometedores: cake de llimona dolç, copa de llima en tres textures, tatin de pera amb gelat i salsa de xocolata Pur Caribe 66%, macarons de xocolata farcits de cremós guanaja 70%, infusió de fava tonka i nougatine de grue de faves de cacau. Espectacular!


El preu del taller és de 50€ i qui vulgui apuntar-se només cal que reservi plaça al telèfon 937262182. Si voleu conèixer millor qui és en Yan Duytsche, no deixeu de visitar la web de la pastisseria Dolç que té a Sant Cugat. I no deixeu de llegir l’entrevista que li han fet a la web a fuego lento... Per llepar-se els dits, oi?

42 comentaris:

Mercè ha dit...

Per molts anys Gemma!! :)
Renoi, quin púding més original amb les ensaïmades i la orxata!!
I aquest curs que proposes a can Rubiralta, de luxe!! Ja tinc ganes de llegir-ne la teva crònica! ;)
Petons i que gaudeixis del teu dia!

Ivana ha dit...

quina delicia! i el curs, guauu!! ja ens informaras de com a anat!
petonets

Ester ha dit...

Quin pudding més original i potent
Una abraçada
Ester

Anònim ha dit...

Aquest Puding entra al ranking de les receptes prioritaries!!! Tenía ganes de fer uns postres amb orxata, el que será dificil es trobar-la ara que ja no es temps!!!
petonets!!

Sefa ha dit...

El púding té una pinta fantàstica, però jo ja hauria de començar el règim pre-Nadal ;)
I dius que hi ha una pastisseria que es diu Dolç a Sant Cugat?? Em pesnsava que les coneixia totes!!!
Petons

Elena ha dit...

Ala això es un no parar mai de copiar jajaj,,es veu bonissin i la decoració super chula,,un petonet.

Eva Flores ha dit...

Hola Gemma!
Quin pastís més original, prenc bona nota perquè tinc a casa xufes per fer orxata.
Quina ràbia que el curs sigui dijous, tinc classe a l'eoi i a la mateixa hora...
Gràcies per la informació. Estàs en tot!
pt!

Enkeli ha dit...

Mmm te la pinta de que es desfaci ràpidament a la boca. M'ha sorprés moltíssim el fet de que siguent Novembre, encara pugueu trobar orxata. Llàstima que aquí no hi hagi ni orxata ni ensaïmades!

Salutacions!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Més fàcil impossible, ara té una presència de cine. Espectacular!!

És fàcil de trobar el dolç de préssec?

Un petó! Beth

starbase ha dit...

Brillantíssim aquest pudding.

Laura. ha dit...

Que mezcla tan intrigante, tiene una pinta fantástica.
Besos!

Cristina ha dit...

Li passaré a una amiga meva que és intolerant a la lactosa, no se m'havia acudit que es pogués fer amb orxata. La presentació genial com sempre!

dolçosdesdecasa ha dit...

Genial!!! veig que les propostes van in ceixendo!!, si no et sap greu, aquest crec que caurà aviat.
petons

dolorss ha dit...

No se que dir, això és un bombardeix de pastissos, quin de tots més bo!!!!!
felicitats

MaryLou ha dit...

Qué bonic i qué bo!!!!
Tinc una amiga amb intolerància a la lactosa, li anirà molt be la recepta!!
Petonets

Glòria ha dit...

Quin agermanament d'ingredients que has fet per a aquest púding que té un aspecte esplèndid!.

Unknown ha dit...

Definitivament, de tots els pastissos, em quedo amb aquest, sóc una enamorada de la orxata ( va ser l'unic antojillo durant l'embaràs, a l'hivern i a Suïssa,jaja), les ensaïmades m'agraden més que qualsevol altre cosa dolca, així que ja está copiada.Petons

Gemma ha dit...

Mercè i Ivana, aquest cop no puc anar al curs :( Coincideix amb la classe de la Mireia Carbó al caprabo!

Ester, ben original però no deixa de ser un púding típic...

Titanii jo vaig fer servir orxat envasada de l que venen als súpers... per fer el púding no cal que sigui artesana.

Sefa, jo no la conec personalment, però només veient la web ja es veu que ha de ser espectacular!

Elena, després de la tarta de Santiago ara toca aquest. A veure si també el fas tan ràpid :)

Eva, aquest cop jo tampoc hi puc anar... A veure si tenim sort i hi va algú altre i ens fa la crònica!

Enkeli, al súper pots trobar orxata tot l'any... envasada, és clar! Pots provar-ho amb llet normal i magdalenes :)

Beth, jo el compro al súper, al costat d'on venen el codonyat. Segur que en trobes a tot arreu.

Starbase i Laura, una barreja original i molt bona!

Cristina i Marylou, a la vostra amiga li anirà molt bé. Només cal que vigili que l'ensaïmada no porti lactosa i ja està ;)

Dolçosdecasa i Dolors, doncs encara em queden uns quants pastissos per posar, je je je...

Glòria, és una barreja original oi?

Elvira, no deixa de ser un típic púding, però amb un toc diferent. L'orxata és digne d'antojo en qualsevol moment, je je je...

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
Com sempre, GENIAL!!
El curs, promet molt, però coincideix amb el de la Mireia. Esperem un altre.
Salut,

El cullerot Festuc ha dit...

Moltes felicitas reina!!! Nena...quin pudding tan original! No havia sentit mai el dolç de préssec, em fixaré el proper dia! Els voluntaris de 2n batxillerat no et van demanar de probar-los???
Ja tinc ganes de veure la resta!
Petunets,
Eva.

Pol Cruells ha dit...

Amb una sola paraula no n'hi ha prou, però... Espectacular! així és com t'ha quedat! i boníssim! segur!

nieves ha dit...

Qué maravilla de puding. Tiene un aspecto para empezar y no parar. Nunca utilicé la horchata, pues no tengo costumbre, pero seguro que le da un toque muy especial, y si añadimos el sabor tan bueno de la ensaimadaaaaaa. El próximo desayuno que organices, avisa con tiempo :-)

Un abrazo.

maragda ha dit...

Quina recepta original i bona! i és que no puc parar la salivera que tinc!
petons bonica!

Marta Padenous ha dit...

Genial!!! I que provi l'aniversari!!
Ptnts
(els cursos poden ser un altre dia que no sigui dijous???? je je je)

Laia ha dit...

Gemma,
Això si que són esmorzars dolços i variats.
Aquest i la tarta de Santiago els trobo genials.
Per molts anys!

HAVE REAL PIES IN BARCELONA ha dit...

Gemma, vull que vinguis a totes les meves celebracions!!!! amb aquests pastissos!!! Quina cosa mes bona..mmhhh..quina combinació!Deliciós.
Petons
Nuria

HAVE REAL PIES IN BARCELONA ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Així de fàcilet ens ho poses aquest púdding tan espectacular??? Gemma!!! perquè no tinc orxata sino corria a fer-ho pel berenar!!!!!!!!! Nyam nyam!!!!

La cuina vermella ha dit...

Estimadíssima, Moltes i moltes felicitats, i per molts pastíssos també. Tens el do de la sorpresa en cada post, ens deixes astorats i feliços. Ets genial.

Vanesuky ha dit...

Ohhh, quina combinació més potent,no??Segur que és boníssim aquest puding!

Petonets maca i bon cap de setmana!

Vanesuky.

Anna de Llepadits ha dit...

Què original! el poso a la llista de futuribles! a veure si arribo aviat!

Alfons ha dit...

una idea més que original Gemma!! orxata per llet!! , .. i m'agrada també el reciclatge de les ensaïmades, ...una elaboració bonissima, molt d'aquí i que està sempre a l'ombra de croissans, muffins .... crec que hauríem d'organitzar alguna cosa per ressuscitar-les ....
Una abraçada

Carmen ha dit...

Quina delícia d'esmorzar, així no hi ha manera de fer règim
Una abraçada

Isabel ha dit...

Gemma, aquest púding ha d'estar "de muerte"!!! la convinació es una passada! crec que m'atreviré a fer-lo i encara més a tastar-lo!!
UNA ABRAÇADA!!!
Isabel

Laura ha dit...

Quina barreja més bona l'orxata i les ensaimades!! L'hauré de provar! Però potser, serà millor primer aprendre a fer ensaimades. A veure si t'animés a fer-ne i després et copio la recepta que amb tu sempre son un éxit!
Petonets!

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma.
Mare de déu Gemma!.Així com s'aprimarem?.
Un dels meus capritxos d'estiu és l'ensaimanda mullada amb l'orxata,
i ara tu m'ho presentes en puding per a hivern.La qüestió és que siga estiu o hivern no parar de menjar...
Ens vam menjar el teu pa de pesic de castanyes i rom: no van deixar ni una molla.
Besets.

ANNAFS ha dit...

Mmm... quin pudding, ami que m' encanta la orxata. Però, com vas tenir temps de fer aquests tres pastissos en un dia? Uf... jo com que vaig tan escasa de temps lliure..
ptns.

Miel ha dit...

Un cop més... impressionant!!!

I de gust deu ser boníssim!!! amb orxata i ensaimada... és un pecat!!!

Petonassos

Miel

la vella carmanyola ha dit...

Que atravit!! ensaimades del dia abans i horxata mmmmm no ho descarto.

Gemma que ja m'agradaria venir a Sabadell a fer "cursillitos" però fins el gener no puc fer cap "campana" a la bodega.

Molts rècords.

Francesc ha dit...

Darrerament, sempre arribe tard... Però quin dolç més bo!!! Encara m'animaré a fer-lo!!! Salutacions

PILAR ha dit...

Quin espectacle per els sentits. Ja se que sóc repetitiva però una vegada més ha quedat fantàstic. També queda anotat. Ja estic desitjant veure les noves propostes post-curset.
Petons!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Ostres Gemma no se com t´ho fas per trobar aquestes receptes tan originals i delicioses s´em fa la boca aigua...felicitats!!! un petonet