dissabte, de febrer 16, 2008

Pastís Sablée de Pinya

Seguint amb la tradició, aquesta és la recepta del febrer de la revista Descobrir Cuina:



Avui he estrenat el forn! Me l’han vingut a instal·lar aquest matí mateix i m’ha faltat temps per posar-me a la cuina i estrenar-lo. L’instal·lador ha flipat: mentre ell encara pelava cables i feia empalmes, jo ja anava per la cuina caramel·litzant la pinya i tamisant la farina! Després de tenir-lo 1h encès i buit per fer-li la “puesta a punto”, jo ja tenia el pastís enllestit per ficar-lo al forn; 20 minuts de cocció i el forn ha quedat oficialment inaugurat! M’ha encantat: senzill de fer anar, ràpid per escalfar, còmode per ficar les safates... vaja, que ja és un més de casa. Però haig de confessar que m’ha fet una mica de pena veure com s’enduien el forn vell, hem compartit tants bons moments... (i algun disgust també, eh?)


La recepta del pastís és d’en Jordi Roca, l’encarregat d’elaborar les receptes de postres de cada mes. Evidentment, quan rebo la revista és la primera secció que llegeixo ;) La recepta és força senzilla si la comparem amb altres propostes d’en Jordi Roca. I el resultat és excel·lent; si us agraden les galetes sablée, disfrutareu. La descripció que fa en Jordi a l’article és molt encertada: “records sorrencs i tropicals”.

Aquí teniu la recepta:


Bon profit!

36 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabona per l'estrena del nou forn!
Segur que ens deleites amb postres excel.lents com les que fas sempre.
Marta

Montse ha dit...

Gemma enhorabona per la estrena.Es veu un bon forn.Ara no pararas de fer proves i aixi ens deleitares amb exquisiteses de les teves.
Fins aviat!!!

gemma ha dit...

Quina bona pinta!

Cada mes quan em compro el "Descobrir cuina" intento endevinar quina recepta faràs... i aquest mes l'he encertat :-)

Pobret forn... no sap a quina casa ha anat a parar!

Irisibula ha dit...

Molt bona l'escena amb l'instalador del forn, se'n podria fer un gag d'humor!

Gemma ha dit...

Marta i Montse, gràcies! Espero no tenir gaires fracassos amb el forn nou... fins que no me'l conegui hauré de vigilar molt! Ahir mateix, vaig fer pizzes per sopar i una mica més i se'm cremen! Uf, va anar de ben poc!

Gemma, aquest forn farà hores extres! Tinc un amic que també intenta endevinar la "recepta del mes"... m'encanta :)

Iris, l'escena amb l'instal·lador va ser genial... ens vam fer bons amics i fins va tenir temps d'explicar-me la vida: casat, al·lèrgic al marisc, gran cuiner de pizzes casolanes... fins i tot em va demanar la recepta d'aquest pastís :)

La cuina vermella ha dit...

Uau! Gemma, és una passada tot allò que fas, i sobre tot, el que més ens agrades és com estructures i decores les teves postres!! genial. Gràcies per fer-ho tot tan maco. Nosaltres que acabem de començar ens emmirallem en tu.
Salut!
Kike i Txell

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!!!...Doncs ja pots apuntar una altra a la llista...jo com la Gemma tb intento endevinar-ho...val a dir q estava entre aquesta i la tatin de peres!!!...jejeje!!!..que bé que ja tinguis el forn nou...ara a que tregui fum!!! :)
Petunets,
Eva (terrassa)

vero ha dit...

Bé, bé!! Ja et tenim amb forn nou i ja podrem gaudir tots de les teves receptes!!!!

Ester ha dit...

Hola Gemma!
Genial aquest pastís i quina enveja el forn, jo en tinc un una mica trasto, abans quan vivia amb els meus pares en tenia un d'aquests i era una meravella, que el disfrutis.
Ara estic apunt de fer una coca de llardons com la que tu proposes, espero estar ben atenta i que no se'm cremi
Una abraçada
Ester

Anònim ha dit...

Gemma, cada vez que paso por tu ciber hogar...me hace falta un kleenex ...en esta ocasión, te traigo un obsequio...aqui te lo dejo.

Un beso

http://www.lacocinadeauro.com/index.php/2008/02/17/premio-arte-y-pic

Anònim ha dit...

Quina por que m'ha fas amb el forn nou!! Bueno, tu fes que nosaltres copiem! jejejeje

Nosaltres avui em fet calçotada i els i he fet el "pastis de pinya, el pastis mouse de pressec" i pel meu compte he fet la crema de pera. Aquesta vegada he fet el pot de kilo de pera en almiver i mig pot de llet condensada, mig de llet evaporada i els iorguts els he posat naturals. "He experimentat una miqueta!!" jejejeje Pero ha sigut tot un exit de calçotada!!!

Fins aviat!!

ANNA DE LA VILA

a n i s h i ha dit...

Felicitades por tu blog, es una maravilla. Da gusto ver que el esfuerzo se transforma en estas fotos tan bonitas para disfrute de nuestros paladares. Eres una profesional. Espero que este horno te acompañe mucho tiempo y sobre todo que te sea fiel!!!.
En mi blog espero deleitarte con alguna cosa. Estás invitada.
Un saludo.
Ana

Marisabel ha dit...

A disfrutar del nou forn .... que tal com t'ha sortit el estreno... aixo promet.... jo diria que está millor la teva presentació que la del llibre.
Felicitats Gemma i per molts anys !!!

Joan ha dit...

Llarga vida al nou forn!!!
Que aquest sigui el primer de molts pastissos memorables!!
Felicitats!!

CESC ha dit...

Segur que aquest nou forn teu ens donarà moltes alegries gastronòmiques a tots/es. Enhorabona.

canela ha dit...

Gemma, felicitats pel postre i pel nou forn.

Aqui tens un regalet:
http://www.canelaychocolate.blogspot.com/


canela

Anònim ha dit...

OHHHHHHHHHHHHHHHHH un SIEMENS!!!

...qué nivel :) ojalá te dure muchos años y lo disfrutes a cada día (para regocijo de Endesa, esto es).

Hala, hala, a hornear!!!

Gemma ha dit...

Kike i Txell, moltes gràcies i benvinguts al blog. Ànims amb el vostre blog nou!

Eva de Terrassa, jo també dubtava amb la tatin, com que no en tinc cap al blog... és una recepta que tinc pendent!

Vero, em fa molta il·lusió estrenar el forn :)

Ester, el meu forn vell també era un trasto, però li he tret molt rendiment. Ja m'explicaràs el resultat de la coca de llardons, eh?

Gracias por el premio Auro!

Anna de la Vila, no pares, eh? a veure si t'animes a fer un blog i penges totes aquests pastissos. Com t'ha quedat la crema amb pera? Jo també la provaré ;)

Ana, beinvenifda al blog, gracias por tu visita, ahora voy a pasarme por el tuyo...

Rosalisabel, ha sigut una estrea genial, la pasta sablée m'encanta!

Joan, llarga vida sí senyor! Espero que duri com a mínim 15 anys!

Gràcies Francesc :)

Gràcies pel premi Canela!

Iban, con este horno me atreveré con tus recetas de pan... Tengo muchas ganas de empezar con la masa madre!

Andrea ha dit...

Hola Gemma, como siempre tu blog es de babero... se que no soy la primera y ni la ultima en darte un premio pásate cuando quieras a recogerlo
Felicidades por tu nuevo horno, el premio se lo doy en parte a el que te cocinara ahora mas cosas ricas con la que nos harás sufrir y babear =)

Saludos
Andrea

Anònim ha dit...

Haig de dir públicament que el Pastís Sablée de Pinya estava que es fonia a la boca! una passada! El recomano a tothom!

Anònim ha dit...

Ah, Gemma, pues mándame tu dirección y te mando un sobrecito :) (no sé si me la has mandado ya, el filtro de Spam está un poco loco ultimamente)

famalap ha dit...

Qué rico y que pinta tan deliciosa tiene éste pastel de piña!!! umhumh!!!!
Aunque ya te lo han otorgado, yo también tengo el gusto de ofrecerte EL PREMIO PARA LA CUINA DE GEMMA

nino ha dit...

Hola Gemma,
te quiero comunicar que he
preparado tu receta
Flan de Xixona amb Amaretto,
no estan lindo como el tuyo, pero ha tenido un gran esito, si queres
puedes pasar a dar un ojeada.
Ciao
Nino

Anònim ha dit...

Hola Gemma , soc una fan teva fins ara no ti dit res pero ets un crac.
que pots recomenar algun postre per 14 persones, i facil ? pero tinc que quedar molt be. Gracies.

anna maria.

Gemma ha dit...

Andrea y Marisa, gracias por el premio!

Pol, boníssim ;)

Ibán, te escribo ahora mismo. Ya tengo ganas de recibir el sobrecito con los polvitos mágicos ;)

Nino ahora mismo voy a verlo. Me alegro que os gustara :)

Anna Maria, benvinguda al blog! Si no em dones més detalls costa molt recomenar-te un pastís... Per exemple: L'has de transportar? Ha de ser un únic pstís? Pot ser una crema? Vols tipus flam, tipus bavaresa, tarta, coca... L'has de fer el dia abans? Ingredeint principal (fruita, xocolata...) Uf! dóna'm detalls :)

nieves ha dit...

Gemma, como siempre, tus postres son una delicia, y éste tiene un aspecto envidiable. Pero tengo un problema :-( El traductor no traduce la receta, y hay palabras del catalán que puedo sacar en conclusión lo que significan, pero hay otras que no tengo ni idea de lo que pueden ser.
Te comento: en la masa sablé los 160 g. de rovell ¿pueden ser huevos?
Y en la crema de yogur, los 4 g. de pebre rosa... aquí sí que lo de PEBRE, no tengo ni idea de qué puede ser.
Figúrate que en mi tierra se habla el bable, y me cuesta comprenderlo, jajajaja.
Bueno, de nuevo te felicito por esta deliciosa receta.
Un beso.

Gemma ha dit...

Nieves te respondo encantada:
Rovell significa yema de huevo (casi aciertas!). Cuando está en gramos, yo calculo que una yema pesa unos 20 gramos.
Pebre és pimienta. Yo molí un poco de pimienta rosa con un molinillo de pimienta (a ojo).
Si tienes cualquier otra duda, no dudes en preguntar ;)

Anna ha dit...

Jo també havia pensat que triaries aquesta recepta de la revista, a mi és la que més em va agradar i t'ha quedat impressionant!

Les estrelles d'anís són les que es veuen a la foto com si fossin de xoco? On les compres?

Caminar sin gluten ha dit...

Esperamos y deseamos que disfrutes de tu nuevo horno y nos sigas "haciendo la boca agua" con manjares como este.

Besotes.

Ana y Víctor.

Núria ha dit...

ooooh!!! 80 felicitats pel nou forn!!! quina enveja!! ;D

Gemma ha dit...

Anna, les estrelles d'anís són de veritat, eh? Es diu anís estrellat i en pots trobar a qualsevol herboristeria.

Anna, Víctor i Nurks, moltes gràcies!

Anònim ha dit...

A veure. No durarà 15 anys...no ens enganyem. Amb la canya que la Gemma li fot al forn...pobre, veurem si dura 5 anys :-)))
En tot cas intentarem gaudir-lo el màxim possible.
Au...a cuinar :-)))))

Raül

nieves ha dit...

gemma, te agradezco mucho la aclaración, pues tengo la receta copiada pero con miedo a hacerla "a mi entender". Ya te contaré. Gracias y un abrazo.

Gemma ha dit...

Ei Raül! Quants dies... heu de venir a casa, ja us trucaré ;)

Nieves, de nada ;)

Anònim ha dit...

Hola Gemma, primer de tot felicitats pel bloc.
Puc fer una pregunta?
Què vol dir un motlle de 20 cm de massa?
Perque amb les quantitats de la recepta hauria de sortir un pastís de 2 kg, ... i els pastissos de les fotos semblen individuals !
Gràcies

Sefa

Gemma ha dit...

Hola Sefa! Jo vaig fer servir aros individuals (em vaig guiar per la foto de la revista) i vaig fer la meitat de quantitat. Tot i així em va sobrar massa i en vaig fer les galetes de canyella en forma de cor... Jo crec que les quantitats que diu la recepta són massa per un pastís de 20cm...