dimarts, de febrer 19, 2008

Galetes Sablée de Canyella

Amb la massa sablée que em va sobrar del pastís de pinya vaig fer unes galetes aromatitzades amb canyella:




Aquest diumenge vam anar a escalar al Revolt de l’Àliga, a Moià. Feia fred, la roca estava gelada i estàvem poc motivats, de manera que vam fer només una matinal i a l’hora de dinar ja érem a casa. A la tarda, amb ganes de seguir provant i investigant el forn nou, vaig aprofitar per fer aquestes galetes.

Del pastís de pinya m’havia sobrat força massa sablée i, com que a casa no llancem mai res, vaig barrejar-hi una culleradeta de canyella en pols i en vaig fer unes galetes ben romàntiques. La setmana passada vaig veure tants cors pels diferents blocs (tartes, brownies, galetes, bombons, quiches...) que me’n van fer venir ganes. De tant en tant està bé fer alguna coseta més “cursi”, no? Les galetes han quedat molt bones i cruixents, amb la textura engrunadissa típica de la massa sablée. Avui per esmorzar encara en quedaven i seguien igual de cruixents que el diumenge. Boníssimes!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· Massa sablée (no tinc quantitats)
· 1 culleradeta de canyella en pols

Preparació:

Barrejar la massa amb la canyella i deixar-ho una estona a la nevera. Estirar la massa a ½ cm de gruix, tallar les galetes i posar-les ben separades a una plata de forn coberta amb paper de forn. Coure-les 15 minuts a 180º fins que siguin ben daurades.

Bon profit!

13 comentaris:

Kara ha dit...

Mmmm quina bona pinta!!! te n'agafo un parell, eh? :)

Elisabet

canela ha dit...

Com sempre, genial!

canela

Anònim ha dit...

Jo tb sóc de no tirar res...em fa molta ràbia haver de tirar el menjar...Molt bona solució aq galetes...a més fan una pinta deliciosa!!!...X cert...la setmana passada van venir les meves nebodes a dormir a casa i vam intentar fer les galetes blanc i negre...dic intentar pq no es podien menjar!!!...jaja!!!...pq quedessin escardades les vaig tenir més temps al forn i es deuria cremar una mica la xocolata...ufff!!!...a les peques per això els hi va encantar...sobreotot fer les boletes...
Petunets,
Eva (terrassa)

Elena ha dit...

impressionant con tot el que fas,el forn sembla que las encertada,es molt maco.

nieves ha dit...

Qué preciosidad de galletas. ¡Con lo que a mí me gustan para los desayunos¡ Deben estar deliciosas.
Un besín.

Gemma ha dit...

Gracies pels comentaris!

Eva, què va passar amb les galetes? Tenies el forn preescalfat? és estrany que et triguessin tant a esquerdar-se... Tot i que amb les nebode, el que importa es passar-ho bé ;)

e. ha dit...

sí que eren bons... és que la foto no els fa justícia! ;)
ara, potser sí que els faltava una mica de llet, qui ho sap!

La cuina vermella ha dit...

Gemma,
Galetes en forma de cor i de canyella, que són afrodisiaques...? ;)
Com sempre, genial.
Txell i Kike

Anna ha dit...

quina monada!

Anònim ha dit...

Sisisi...el tenia pre-escalfat...no sé...ho haurem de tornar a probar un altre cop que no hi siguin les patufetes... ;)
Eva (terrassa)

famalap ha dit...

Anda!!! con una misma receta que dos dulces ricos te han salido...�stas recetas me gustan!!! (soy un pel�n vagoncia y me gusta que el trabajo cunda!!!, je,je)

Gemma ha dit...

e. estic segura que estaven boníssimes!

Txell i kike, je je, afrodisíaques al 100%!

Eva, hauràs de tornar a fer-les, perquè tothom que les ha provat diu que li queden bé... Potser sense les nenes... ;)

Marisa, a mi tambien me gusta poder aprovechar recetas. Así cunde el doble!

Su ha dit...

Te puedes creer que las galletitas son mi asignatura pendiente? Como que lo voy dejando y es lo que menos trabajo. Pero me has dado envidia... Tengo unos corta pastas de corazones, -mi hija pequeña (7 años)es como muy de las barbies, y dije estos para ella- y voy al ataque, ya te contaré porque tu resultado es de alta reposteria -vamos a lo que nos tienes acostumbrados- Muac