dijous, de novembre 20, 2008

Pastís de poma autre manière

Aquest és l’altre pastís que vaig fer pel sopar dels Escorpins de divendres passat:



Aquesta tarta de poma necessita poques presentacions: ens la va ensenyar a fer en David Lienas a l’última classe del Bonpreu i crec que, de tota la colla que vam anar-hi, dec ser l’última a fer-la... tot i així, no m’he pogut resistir a posar-la també al blog ;)

Les úniques variacions que vaig fer a la recepta són que, per falta de temps, enlloc de tallar la poma a dauets la vaig ratllar per un ratllador de forat molt gros. L’altra variació que aconsello fermament és coure uns minuts la pasta brisa tota sola al forn, així queda més cruixent i ben cuita del fons a la base.

Si voleu veure totes les versions de la colla blocaire, no deixeu de visitar el Cafè de Nit, Delícies del Rebost, el Kiwi Blau i Cuinar és Generós. Ja veieu que aquest pastís ha tingut molt èxit!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 1 massa brisa fresca
· 1kg de pomes Golden
· 125g de mantega
· 100g de sucre
· 4 ous
· 50g de farina
· Sucre en pols

Preparació:

Col·locar la massa brisa al fons d’un motlle untat amb mantega i farina. Punxar-la amb una forquilla i deixar-la a la nevera perquè reposi.
Fondre la mantega al bany Maria. Afegir-hi el sucre i els ous batuts i després la farina i remenar-ho bé. Reservar.
Pelar les pomes i tallar-les a daus de mig centímetre de costat. Dipositar-les sobre la massa brisa i cobrir-les amb la barreja anterior que havíem reservat. Distribuir-ho bé pel motlle. Coure el pastís a 180º amb el forn ja calent uns 40 minuts.
Deixar refredar i espolsar amb sucre en pols en el moment de servir.

Bon profit!

PD: Recordeu que avui tota aquesta colla té una cita amb en Pep Nogué al Bonppreu, eh? Avui passarà llista en Manel, que jo no podré venir... Passeu-ho bé i feu crònica, eh????

30 comentaris:

Caminar sin gluten ha dit...

A primera hora de la mañana ver esta maravillosa tarta, es algo que nos alegra el día, y que tomamos nota para poderla realizarla algún día sin gluten.

Como siempre es un placer visitar tu obrador.

Besotes,

Ana y Víctor.

Delicias ha dit...

Bon dia Gemma

Una molt bona tarta,dona bon gust la poma als pastissos,oi? la farem aviat, i potser també la ratllarem com has fet tu, pensem que deu quedar també molt bé. Un petonet

El cullerot Festuc ha dit...

Jo en vui un trosset, puc??? Aquest tb el tinc a la llista de pendents...fa una pinta!!!! nena, us heu posat les botes amb els cumple, eh? jejeje!!! Sisisi, avui curs, et trobarem a faltar senyu!!! ;)
Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Bon dia Gemma, t'ha quedat molt bé el pastís de poma, el provaré ja que la poma m'encanta.
Et volia preguntar on has comprat la galeta de sobre el pastís, que també l'has posat al pastís per xocoaddictes.

Núria ha dit...

aix, si! que xulo el detall en verd!! ^_^

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, no podia ser d'una altra manera i has millorat aquest pastís que jo vaig fer seguint estrictament les instruccions, que ja saps que si no a vegades amb la pastisseria tinc algun disgust.
ja he copiat la llista del teu bloc però no sé si tindré l'autoritat que tens tu per fer formar el personal.
ja explicarem com ha anat per als que no podeu venir.

CRIS ha dit...

Gemma, em recordeu als The Daring Bakers, tot de blogs fent la mateixa recepte de pastís de poma.M'agrada molt veure gent diferent interpreta la mateixa rececpte.Aquest és el típic pastís de poma que m'encanta,l'haig de fer per casa i segur que no dura ni un moment.
Ptnts

Anònim ha dit...

Hola Gemma! es fantàstic com un mateix pastís es pot decorar de mil maneres, et felicito una vegada més per la teva creativitat... a part, el pastís de poma es dels que més m'agraden.
Finsaviat.

Ester ha dit...

No sé com ho fas però els teus pastissos són esspectaculars, siguin de poma, de xocolata, de crema, de pasta de full...Ets una artista, si sneyor.
Una abraçada
Ester

Gemma ha dit...

Ana y Victor, un trocito de esta tarta para desayunar te da energia para todo el día ;)

Delicias, m'encanten les tartes de poma! Ratllada grossa és més ràpida de fer i queda igual de bona ;)

Eva, em falta temps per penjar tots els pastissos d'aniversari!!!! Disfruteu al curs i feu crònica, eh?

Anònim, la galeta és una Carlota's, i es troba a moltes botigues... em sembla que tenen web i tot.

Nurks, el detall verd queda bé i es una galeta és molt molt bona, je je je...

Manel ,estic segura que passaràs llista molt bé :) Espero una crònica de les teves ben detallades, eh?

Cris, si t'agraden els pastissos de poma, aquest segur que t'encanta, l'has de fer!

Teresa, tot i ser el mateix pastís, cada blocaire l'ha fet una mica a la seva manera, oi?

Gràcies Ester! Sempre trio pastissos fàcils, així segur que queden bé, je je je...

la vella carmanyola ha dit...

Ostres!! em va mes ràpid el cap que les mans per fer coses. Aquesta també m'agradaaaaaa! Però d'on treus la decoració de xocolata??

illetapitita ha dit...

Gemma... m'encanta!
Ja ho he dit molts cops però els teus pastissos no deuen durar ni dos segons a sobre la taula!!!

Núria ha dit...

Que adornos más bonitos de choco, tengo que ir al chocolat factory!!

Mercè ha dit...

Aquest pastís l'heu fet gairebé tots vosaltres... això vol dir èxit assegurat?? jeje T'ha quedat molt ben presentat Gemma! Com sempre!

angels ha dit...

Gemma ens tindre’s que fer un curset per les decoracions quina passada, sols veure’ls et donen ganes de fer-les

angels ha dit...

Perdona Gemma, no havia tingut temps de mirar els altres comentaris, si que soc l'Àngels de la troba d’Alícia

Anna ha dit...

Ei Gemma! aquest pastís ha triomfat! Estic d'acord amb que ha de coure una mica la massa abans.
La classe de amb el Pep molt bé, tot i que us trobem a faltar als de sempre!!

Shitaki ha dit...

Hola Gemma! ja em demanava jo quin seria l'altre pastís del sopar del escorpins ! i aqui està ....sembla bonisim aixi que el provaré de fer . Tinc un gan amant ...(del pastís de poma) .

Coindint amb tu, ara anava a posar una entrada amb una tarta de poma molt fàcil i ràpida, però al veure la teva entrada he vingut a deixarte una nota primer!

Quina enveja que em feu , amb la colla que es reuniu per anar a cursets de cuina.

Aqui a Palma també ni ha un lloc on en fan , si vaig ja us contaré.

Besets de Amparo

Gemma ha dit...

Anna, la galeta de xocolata és una Carlota's. Et sona? En pots comprar a moltes pastisseries...

Illetapetita, érem molta colla i vam fer talls per tots, petits però tothom el va poder tastar i no en va sobrar gens ;)

Núria, què és el chocolat factory? Jo també vull venir!!!

Mercè, èxit assegurat, ja ho veus! L'hem fet tots i a tots ens ha agradat ;)

Àngels, ara ja et puc posar cara al nom ;) La decoració aquesta vegada no té cap dificultat je je je...

Anna, sí queda millor una mica cuita abans... en general tots els pastissos amb massa brisa queden millor si es cou una mica la massa tota sola, oi? M'alegro que anés bé la classe amb el Pep Nogué, ja tinc ganes de llegir les cròniques!

Shitaki, hi ha tants pastissos de poma diferents que en podríem fer cada dia un de nou sense repetir-nos gens... i tots boníssims! Estaré pendent de quan posis el teu ;)

Anònim ha dit...

A ver si te animas y nos obsequias con una video receta para ver como consigues esos postres tan maravillosos y esas decoraciones tan delicadas.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Quin goug que fa aquest pastís. Quina presentació més bona. M'apunto aquesta recepta que amb tantes versions fetes, té la seguretat de ser ideal.
Salut!!!!

RUBEN ha dit...

Hola Gemma!!
Quina pinta! Quin és més bo aquest ó l'engrunat de la Montserrat Seguí? Acabo de fer el pastís per xocoaddictes (s'està refredant a la nevera). Ja t'ho explicaré!
Espero veure't ben aviat!
Una abraçada

xaro ha dit...

Gemma que raro que hagis sigut la última!!!!! Jo encara el tinc a pendents, però ja caurà aviat.

Encara en tens un quants per penjar, eh??

Vem trobar a faltar a la Señu!!

Ptnts

Anònim ha dit...

Hola Gemma !

Aquest pastís té molt bona pinta. La setmana que ve el provaré. Quanta estona s'ha de coure la pasta brisa? ( Perdona la pregunta si és molt òbvia, ja saps que jo no hi tinc gaire traça encara)Ara tinc les quallades amb melmelada refredant-se. He provat de fer-les amb cacau enlloc de cafè, perquè crec que als meus fills els provarà més!
Una salutació des de Berga
Anna D.

Anònim ha dit...

Hola Gemma, fa dies et vaig preguntar com havia de muntar la nata. Em preguntaves com ho feia jo. Doncs en un pot alt per donar marge a la nata, però de tota manera no acaba de pujar massa la nata i acaba esquitxant la paret. Per això ho preguntava per si hi havia algun truc. Moltes gràcies!

Xènia.

Gemma ha dit...

critu, no me des más trabajo... :) Eso de los videos lo dejo para gente más experta, je je je...

Olles i somriures, ja veus que aquest pastís ha tingut èxit, a veure si t'animes tu també!

Ruben, tots dos pastissos són bons, no puc triar quin és millor perquè són molt diferents... L'engrunat és més tipus coca i aquest és més tipus tarta, no sé si saps què vull dir...
Ja has tastat el de xocolata? Està de mueerte!

Xaro, no dóno l'avast! Tinc 4 pastissos pendents de penjar i la classe al Rubiralta!!!

Anna D. la pasta brisa la pots coure tota sola 10 minuts a 180º. Jo hi poso cigrons a dins perquè no s'infli (cigrons secs que només utilitzo per això).
Ets de Berga? Nosaltres hi anem molt sovint a escalar, sempre diem que Berga és el Jardí de Catalunya, és preciós!

Xènia, per muntar la nata ha d'estar molt freda, acabada de treure de la nevera. Així segur que es munta bé ;)
Fas servir varilles elèctriques?

Anònim ha dit...

Carai, fa molt bona pinta i sembla molt fàcil de fer, no?

Jo fa anys que sempre faig el mateix pastís de poma (bàsicament, perquè me'n sé la recepta de memòria i el faig en 5 minuts, i també perquè m'asseguro que serà bo); però la veritat és que em vénen moltes ganes de fer aquest, o sigui que me l'apunto ;)

Ro ha dit...

Després de veure la recepta a tots els blocs que comentes, per fi la vaig fer i boníssima, va agradar molt i és molt fàcil de fer. La repetiré segur. Estic pendent de fer l'entrada per tenir arxivada la recepta.

Gemma ha dit...

Hola Gemma, fa molt de temps que segueixo el teu bloc i avui m'he animat a escriure. He fet 4 o 5 receptes de les teves i sempre han estat un èxit. Avui m'he atrevit amb el pastis de poma autre manière, el portaré per sopar a casa dels meus pares. De moment té una pinta...

Gemma ha dit...

Hola Gemma! M'alegro molt que t'hagis animat a escriure :)
Segur que amb aquest pastís triomfaràs, en David Lienas, que ens va ensenyar la recepta, és un gran cuiner!