dilluns, de setembre 03, 2007

Final de vacances als Pirineus

Dissabte vam tornar de Gavarnie, on hem passat els últims dies de vacances. Avui he tornat a la feina i a la rutina diària... Les vacances m’han passat volant!
A Gavarnie hem estat allotjats al davant d’una Boulangerie - Pâtisserie de vici... Cada dia per esmorzar hem tastat un pastís diferent: tarta de gerds, tarta de nabius, flamets de vainilla, tourtière de poma… Però les que han triomfat més han estat la croustade de nabius i el gâteau a la broche:

També m’he comprat un llibre de receptes tradicionals dels Pirineus francesos, de manera que ara encara tinc més feina pendent...:

Pel que fa a les excursions, hem aprofitat bastant bé el temps:
Primer vam passar 3 dies a la vall de Boí, però vam tenir mala sort amb el temps i no vam poder fer les excursions previstes. Tot i així, vam escalar a Viuet i a Cavallers, dues zones d’escalada esportiva molt diferents, però que ens van agradar molt. A totes dues ens ha quedat molt feina per fer!
I després hem passat una setmana a Gavarnie. Des d’allà hem anat al circ de Gavarnie fins a sota la cascada que cau des del Marboré, hem pujat al Vignemale pel refugi de Baysselance i hem pujat al Taillon enmig d’una boira fantasmagòrica.

Entre Eslovènia i els Pirineus, hem passat unes vacances fantàstiques... Hem carregat les piles i ens hem oxigenat bé per tornar amb ganes al dia a dia de sempre; ara toca tornar a les receptes del blog i a les escalades de cap de setmana... Però els records d’aquests dies de vacances em duraran molt i molt temps!

eva ha dit...

Fantàstiques les fotos...! Nosaltres vam fer el Taillón enmig d'una gentada, crec que preferiria la boira que hi vau tenir vosaltres! També vam fer la Múnia i ens vam deixar a la columna de pendents el Vignemale... un altre dia serà!

Carlos ha dit...

Gemma muchas gracias por tu comentario en mi blog, siempre serás bienvenida, debo decirte que te felicito por el tuyo, estas fotos son fantasticas.
Un beso

gemma ha dit...

Molt maques les fotos! El paisatge és espectacular!

Mohawk ha dit...

Gemma!! Cada cop que miro el teu blog m'engreixo!! Així no hi ha manera de fer vuitens!!

A veure si ens veiem a la trobada blogger!!

A tibar-li!!

Gemma ha dit...

Eva, nosaltres vam fer el Taillon 8 persones. En realitat, va ser un acte de fe cega amb la Meteo francesa, ja que la predicció assegurava que per sobre la boira faria bon temps... I ho van encertar! Recordo haver fet el Taillon fa anys i semblava la Rambla de Barcelona ;-) La Múnia és un cimàs, oi? El circ de Tromuse és espectacular, no té res a envejar al de Gavarnie!

Gemma, estic pendent de les teves fotos del Canadà... Segur que seran espectaculars!

Mohawk, que un ocellet (o dos) m'ha chivat que encadenes 8a com si res... Així que, a menjar pastissos!!!! Ens veiem a la Mola!

eva ha dit...

La Múnia és, com diu l'e., ASPACTACULAR.

Unknown ha dit...

ostres tu! no hi ha dret! jo tambe vull fer aquestes fantastiques excursions! :D

Per cert, que t'he nominat com a Blog culinari "solidari". Una menció a la teva bona feina jejeje... passa't pel meu blog. See you

Una abraçada! Cristina

Anònim ha dit...

Hola Gemma!
Mirant les fotos que has penjat d'Eslovènia, m'ham vingut ganes d'anar-hi. De totes formes ho deixaré per l'any que ve.
Ara vull anar-me'n una setmana a l'Octubre a Sardenya. El tema del vol i del lloguer de cotxe ho tinc força control·lat, però el tema de l'estància ja no. Se que vosaltres hi vau estar, si em poguessís donar alguna informació sobre B&B, Guest houses o albergs, t'ho agrairia.
De moment per internet he trobat una guest house a Cala Gonone que sembla estar força bé, pots utilitzar la cuina i el preu no és car. Es diu La Bouganville.
Gràcies!

Aufwiedersehen!!!

Elena ha dit...

gemma guapisima ,tornes a casa,m'alegro molt,quin viatge més bonic has fet,espero les teves receptes amb impaciència ,molts petons.

Gemma ha dit...

Eva, ASPACTACULAR!!! Totalment d'acord!

Cristina, ara passo per "Vida Culinaria" per saber què és això del blog solidari...

Ozzy, Sardenya és un paradís pels escaladors! Tranquilitat i bona roca assegurada! Però un consell: no vagis a Cala Gonone, no val la pena... Les vies estan molt sobades i és massa turístic. Per mi la millor zona és Ogliastra.
Nosaltres vam estar a un Youth Hostel a Lanusei amb dret a cuina, molt maco, net i tranquil. La web és: La Nuova Luna.
També t'aconsello que visitis la web Sardiniaclimb molt complerta i amb informació actualitzada de noves zones d'escalada.
Aniràs a la trobada d'escaladors a la Mola? T'ho dic perquè jo tinc la guia d'escalada "Pietra de Luna" i te la podria portar...

Elena, gràcies per la benvinguda! Ja he vist que tu no has parat... ;-)

Anònim ha dit...

Gràcies Gemma per la informació.
Ens veurem a la trobada del dia 22. No pateixis per la guia perquè ja la tinc.

Aufwiedersehen!!!

Unknown ha dit...

Que es aixo de la "trobada bloger"?

Aixi que el tailon ha de ser facil si hi ha tanta gent? (pregunta d'ignorant.. ho sé)

Nosaltres aquest estiu vam estar al "Pic du Midi" i estava tot emboirat tant adalt com abaix.. aixi que l'any vinent, toca repetir-ho.

Gemma ha dit...

Cristina, la trobada bloger és una trobada de blogers-escaladors (i tothom que s'hi vulgui afegir) per escalar tots junts a St Llorenç del Munt el dissabte 22 de setembre. Igual que entre els blogers-cuiners, molts només ens coneixem a través d'internet i aquesta trobada servirà per conèixens en directe...
I sí, el Taillon és molt fàcil!!! La vista des del Pic de Midi és espectacular, hi hauràs de tornar ;-)

Unknown ha dit...

Ah coi... aixo de l'escalada encara no! i el meu love es un esportista de materia gris pero poca cosa mes... jejeje aixo si, les tertulies ens van molt.

Doncs a veure quan fem una KeDaDa-Culinaria! ;-)

jb500.blogspot.com ha dit...

holaaa

caram, gavarnie es un poblet on he anat tres o cuatre vegades i no hem cansa mai... be, potser si que hem cansa una cosa.. les cues per pujar a la bretxa, taillon... etc.
la pastiseria es brutal, hi esmorço sempre que hi vaig!!!!

v'sss

famalap ha dit...

Qué maravilla!! qué paisajes...de ensueño!! qué envidia!!,