diumenge, de setembre 13, 2009

Galetes de Festucs, Llima i Lemon Curd

Dilluns passat vam fer el passi de fotos d’aquest estiu amb uns quants amics, el Pere, la Nesa, l’Òscar i la Carlota. Per picar entre foto i foto vaig preparar unes galetes ben gustoses i orginials:



Es tractava que cadascú portés una tria de les 100 millors fotos de les vacances per tal de compartir-les amb la resta i seguir combatent la síndrome post vacacional, je je je... A més, vam aprofitar l’ocasió per batejar com a Cavallers Tresmilers a l’Òscar i la Carlota, ja que aquest estiu van pujar el seu primer cim de 3.000 metres.


Les galetes ens van agradar tant que van volar. Amb aquesta recepta, queden unes galetes cruixents i esponjoses, amb un gustet de llima i lemon curd deliciós. Els entrebancs de festucs aporten un contrast de textures sensacional.

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per unes 40 galetes)

· 125g de farina
· 75g de mantega pomada
· 50g de sucre
· 1 rovell d’ou
· Un pessic de sal
· 2 cullerades abundants de lemon curd
· Ratlladura de pell de llima
· Una culleradeta de llevat Royal
· 50g de festucs picats

Preparació:

Barrejar la farina, la sal, el llevat i el sucre. Afegir la mantega i barrejar bé. Afegir el rovell, el lemond curd i la ratlladura de llima. Formar una bola, embolicar-la en paper film i deixar-la reposar a la nevera mitja hora.
Estirar la massa, tallar les galetes i coure-les al forn a 180º uns 10-12 minuts.

Bon profit!

40 comentaris:

MaryLou ha dit...

Encara no he fet lemond curd i el tinc a pendents des de fa molt!!! mirant totes les coses bones que feu amb ell m'haurè d'espabilar!!!

Les galetes biníssimes i molt originals!!!

Petonets

Ivana ha dit...

han d'estar delicioses! el lemon curd m'encanta!
petonets

Glòria ha dit...

Aquestes galetes han de ser delicioses, amb el contrast de textures i sabors. Felicitats per a la Carlota i l'Òscar, i el bateig no podia ser millor, amb cava, per descomptat!. Molt bo el detall de la tovallola a terra, això és previsió, ja, ja.

Fins aviat

No tot són postres ha dit...

Ara que ja se fer lemon curd (només el vaig servir per farcir galetes o per fer un braç de gitano amb mascarpone) ja tinc una altra recepta per fer-lo servir.
Gràcies
PTNTS
Dolça

Marta Padenous ha dit...

Ostres li preguntaré al meu germà si ell ha estat batejat...???
I quina pinta aquestes galetes! El millor trovar-vos per a veure fotos!!!Genial!
Ptnts

Ester ha dit...

Unes galetetes smepre entren bé i amb gust de llimona més encara...amb unes quantes segur que t'entren ganes de pujar i pujar cap amunt
Ester

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Que bé ho passeu. Per cert les galetes han de ser boníssimes. Salut!!!!!

Karolina cookiss ha dit...

Hola muy ricas!!! las galletas

Gemma ha dit...

MaryLou, el lemon curd té una pila d'aplicacions, va la pena que t'animis a provar-lo. De totes maneres, també en venen de fet i així t'estalvies una mica de feina ;)

Ivana, a nosaltres també ens agrada moltíssim, és un autèntic vici, oi? I si el fas a casa sempre pots reduir una mica el sucre i fer-lo menys dolç.

Glòria, ja ja ja! T'has fixat amb la tovallola, eh? Em feia vergonya posar la foto per culpa de la tovallola, però després vaig pensar que no s'hi fixaria ningú, je je je... i tu ets tan observadora que no t'ha passat per alt :) Totalment d'acord, val més ser previsor!

Dolça, el lemon curd lliga gairebé amb tot, oi? Recordo que fa temps també vaig farcir un braça de gitano, però amb el mascarpone encara ha de quedar millor ;)

Marta, el teu germà també fa muntanya? M'ho havies dit? Ara no ho recordo... Aquesta tradició del bateig em sembla que és un invent de la UES de Sabadell, no sé pas si ho fa gaire gent, je je je...

Ester, aquestes galetes eren un dóna'm, dóna'm, sort que entre muntanya i muntanya ja les hem cremat ;)

Ollesi Somriures, tot sigui per allargar les vacances... qualsevol excusa és bona!

Karolina, estaban ricas ricas!

Mònica ha dit...

Que fàcils, i quina pinta més bona! no m'extranya que s'acabéssin volant.
Mònica

Margarida ha dit...

Sort que, amb tant d'esport com feu, ja podeu anar picant i picant!
Semblen delicioses! Però jo les faria amb ametlles perquè els festucs no m'agraden.
M'ha agradat això de cadascú portés una tria de les 100 millors fotos, perquè molts serien capaços de portar més de mil!

La cuina vermella ha dit...

Felicitats aquest parell de tresmilerus!!! i enhorabona a tu per aquestes galetes delicioses i refrescants. Per cer, trobo una idea molt encertada triar les 100 millors fotos per compartir amb els amics!!! Petons a tothom.

ANNAFS ha dit...

Ja ho crec que deurien volar! Han de ser boníssimes amb el lemon curd i els festucs... Ja tinc ganes de provar-les.
ptns.

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Vos les menjaríeu com les pipes, veient les fotos i comptant batalletes.Una bona tertúlia no es mereixia menys.Anotades queden.
Besets.

Cuinagenerosa ha dit...

en els meus temps jo n'havia pujat uns quants de tres mil, la pica, els bessiberris, el comaloformo... si em fas unes galetes, em deixo donar un cop d'espasa, perdó, de piolet.

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola Gemma!! quin bateix més original, m´ha encantat i les galetes no diguem, han de ser molt saboroses veient la foto...petonets

Mercè ha dit...

Gemma, quina bona pinta aquestes galetes!!
Tots els ingredients que porten m'encanten, i si a més dius que són tan bones serà qüestió de provar-les de fer! ;)
Petons!

Eva Flores ha dit...

enhorabona als cavallers tresmilers!!!!
quines galetes més bones!

PILAR ha dit...

Tenen una pinta fantastica! Haurem de provarles aviat. M´agradat molt la idea del bateig.... molt divertida.
Petons

MAR ha dit...

Les galetes boníssimes segur però el que no té preu és la foto del bateig, aixó si que és passar-s'ho bé !!!!!!!!!!! felicitats

petunets

Vanesuky ha dit...

Jo no he provat mai els festucs, però com que sempre he sentit que són molt bons a les coques, galetes,... me l'apunto!!

Petonets preciosa.

Vanesuky.

SANDY ha dit...

Esas galletas no me extraña que hayan volado con la pinta tan rica que tienen y ese sabor a limón.
Tomo nota.
Un beso.

Laura ha dit...

Bon tarda Gemma,
Realment tenen una pinta molt bona!!
I felicitats als nous cavallers tresmilers!
Petonets!

Reme y Núria ha dit...

Quina pinta que tenen,ummmmmmmmmmmmmm
Petons

Gemma ha dit...

Xocolata, són moooolt fàcils i el resultat és fantàstic. Prova-les!

Margarida, amb ametlles han de quedar igual o millor! O avellanes, o nous o pipes... mmmm amb pipes molt molt bé, ja tinc una nova idea, je je je...

Parella Vermella, ara amb les càmeres digitals fem una pila enorme de fotos, oi? Vam haver de posar "tope" perquè si no encara ara estaríem mirant fotos :)

AnnaFS i Mesilda, és una combinació encertada que va agradar molt.

Manel, tu has pujat tots aquests tresmils? Apa, ets un autèntic alpinista i jo no ho sabia! I ja estàs batejat amb el cop de piolet? :)

Ma José, és un bateig per divertir-nos i fer gresca, tot sigui per riure!

Mercè, és una combinació molt del teu gust, estic segura que a tu també t'agradarien. I són tan fàcils de fer...

Eva, Pilar i Mar, felicitaré els tresmilers de part vostra, je je je... La foto és divertida, oi?

Vanesuku, els festucs són els pistachos en castellà, de veritat no els has tastat mai???

Sandy, Laura i Menu, no deixeu de provar-les, és una recepta senzilla amb molt bon resultat.

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, que jo recordi, mai no he tingut una padrina que em fes aquestes galetes i em donés el cop de piolet, suposo que per això vaig ser exlòs de l'ordre dels muntanyencs. ara, que per unes bones galetes o un bon pastís, estic disposat a batejar-me amb vint-i-cinc anys de retard :))

Maria ha dit...

Hola guapa... de nou aquí.. llàstima que no et tingui de veina, que em feia provadora oficial de totes les coses que fas.. Bones galetes aquestes..

Unknown ha dit...

Desde que vaig viure a Anglaterra que el lemon curd no falta mai a la meva cuina, i mai he provat amb galetes i aquesta recepte em sembla perfecte, la penso fer si o si,jaja... perdona'm pq sempre arrivo tard a deixar un missatge,...per cert, que maco aquestes reunions amb fotos i les condecoracions als cavallers, tot un detall. Petons

Cuinetes ha dit...

Tinc com a recepta pendent el lemon curd!!! I de ben segur que aprofitaré per fer aquestes galetes tan gustoses que ens has explicat!
Gràcies Gemma!!!
PD: Per quan una classe amb la Carbó?? ;-)

nieves ha dit...

Después de una larga ausencia, de nuevo vengo a visitarte. El tuyo, es uno de mis blogs de cabecera :-) y estoy impresionada de las maravillas que has preparado en este tiempo. No puedo dejarte comentarios en todas las recetas, aunque me gustaría, porque son dignas de posar en cualquier vitrina de Alta Pastelería. Una vez más te felicito, y me quito el sombrero.
Es un auténtico placer, el paso por este estupendo blog.
Las galletas, no me extraña que hayan volado. Tienen que estar deliciosas.

Un fuerte abrazo.

Massitet ha dit...

Ostres, ja sé que fer amb els festucs que tinc per casa! I a sobre tinc pendent el lemon curd i tinc moltes ganes de fer-lo!!!

Besets!

Laia Nadia ha dit...

Aaaaaaaaix, deuen estar reboníssimes!! felicitats a l'Òscar i a la Carlota!! Jo també vaig ser batejada en el meu primer tresmil però m'ho van fer directament al cim mentrees treia el fetge per la boca!!! D'aquesta manera té més bona pinta,; amb cava i galeteeees!!
Bon post Gemma, com sempre esplèndida!!
PD: t'esperem al plafó, eh? ;P

petonsambgust ha dit...

Al final d'aquestes vacances, vaig comprar la revista Cuinar, per fullejar-la a la tumbona, i vaig tenir la grata sorpresa de trobar la resenya del teu bloc. Felicitats per aquest reconeixement.
Les galetes que presentes avui són molt tentadores!

Carlota ha dit...

Les galetes estaven boníssimes. No se si el lemon curd o la llima, o les dues coses plegades , els hi donaven un gust molt especial. Ens van encantar! I el bateig tresmiler també! Gràcies a tots per les felicitacions

bajoqueta ha dit...

Fan molt bona pinta :)

zer0gluten ha dit...

No sé que tienen las galletas, que me gusta hacerlas, me gusta comerlas y me gustan las fotos en las que aparecen.
Estas tuyas con toque cítrico tienen que estar de fábula.
Anotadas quedan.
Besitos sin gluten

illetapitita ha dit...

Si que han de ser bones si!!
Una abraçada!

Mai ha dit...

-Quina fila que feu nois! hehehe .
3000metres? i que hi feu tant amunt , aquestes galetes eren d´allò més ideals per fer la pujada oi?
Ténen un aspecte bonísssim,molts petons.

Miel ha dit...

Una recepta genial!!! han d'estar per llepar-se els dits!!! A mi les galetes mai no em surten prou bé!!! a veure si vaig probant receptes noves!! aquesta la trobo molt original!!

Petonassos

Miel

maragda ha dit...

Sempre arribo tard, però de ben segur que devien estar boníssimes i molt refrescants, un dia les provaré de fer, que la gent de la feina és molt llèpola.

Ptó,

Maragda