dissabte, de juny 20, 2009

Mousse de Formatge i Lemon Curd. Classe amb la Mireia Carbó

Dijous passat vam anar a la classe del Caprabo, on la Mireia Carbó ens va ensenyar a fer el famós lemon curd i algunes receptes on degustar-lo, com per exemple aquesta mousse:



El lemon curd és una crema de llimona d’origen anglès d’un gust força potent, dolç i àcid alhora. S’acostuma a menjar com si fos melmelada, untat sobre torrades o acompanyant postres secs tipus cookies, muffins, cakes...

El vaig descobrir fa temps gràcies a una amiga que me’n va portar de Londres i amb ell he fet algunes receptes: galetes de llimona, braç de gitano de llimona, creps farcides de lemon curd... Però fins ara mai m’havia atrevit a fer-lo jo mateixa ja que les receptes que havia llegit no m’agradaven gaire: portaven massa mantega, o massa sucre o les trobava massa complicades de fer. La recepta de la Mireia, en canvi, no té cap d’aquests inconvenients, de manera que avui mateix m’he atrevit a provar-lo. El resultat... bonissíssim!

Per postres de dinar he utilitzat el lemon curd per preparar aquesta mousse, que va fer la Mireia per farcir unes tulipes junt amb una salsa de cireres i maduixes. I encara va tenir temps per ensenyar-nos un pastís de llimona i merenga, de manera que la llista de receptes que vam aprendre és llarguíssima: lemon curd, tulipes de galeta, mousse de formatge i llimona, rapsòdia de fruites vermelles, pasta brisa dolça, merenga suïssa... Una classe molt ben aprofitada, gràcies Mireia!

No us perdeu les cròniques fantàstiques que han fet el cafè de nit i deCuina ;)



Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Pel lemon curd:
· 150ml de suc de llimona
· Ratlladura de llimona
· 2 ous
· 150g de sucre
· 100g de mantega

Per la mousse:
· 100g de formatge cremós
· 100g de nata líquida per muntar
· 50g de lemond curd

Preparació:

Pel lemon curd: En un cassó al foc desfer al bany Maria la mantega, el sucre, el suc i la ratlladura de llimona. Quan el sucre s’hagi fos, afegir-hi els ous batuts i remenar contínuament durant 15 minuts, fins que s’espesseixi com unes natilles. Deixar refredar i reservar.

Per la mousse: Barrejar el formatge i el lemon curd. Afegir la nata semi muntada amb moviments suaus per tal que no s’abaixi. Repartir a les copes i reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

43 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Hola, quina pena no haver pogut venir, us trobem tantíssim a faltar!!
Tenia moltes ganes d'aprendre a fer el lemon curd, gràcies per compartir la recepta amb els pobres que treballem a la tarda!
Molts petons reina!

starbase ha dit...

Gran classe, mólts conceptes que és el que més m'agrada a mí.

Ja els anirem aplicant.

Salutacions!!

Núria ha dit...

Gemma, tens tota la raó...va ser una classe superaprofitada!! A mi em va agradar molt totes les receptes, sobretot aquest lemon curd ni tant gras ni tant dolç!!

La teva presentació, excel.lent i molt refrescant.

Petons

Núria

Glòria ha dit...

Mira que n'hi havia de coses per aprendre en aquesta classe, eh?. I molt bé, dues receptes d'una tacada!. Ets una alumna aplicada!

Fins aviat

Marta Padenous ha dit...

Me la vaig perdre...llàstima!
Però tu ja ets un aentesa amb el Lemon Curd...no?
Ara ja el pots fer tú...i jo crec que m'atreviré ben aviat!
Ptnts

maia ha dit...

Hola Gemma, quin goig que fan aquestes copes!

Irmina Díaz-Frois Martín ha dit...

Muy cremosos, me gusta.
Un beso.

Ivana ha dit...

M'encanta el lemon curd!!
ho probaré amb aquesta mousse!
petonets

Cuinetes ha dit...

Llàstima de haver-hi pogut venir!!
Aquesta recepta pot triumfar ara amb la calor de l'estiu, tant fresqueta!
Gemma, també es podria fer amb el sifó no creus? Provaré de fer-la a veure què tal! Gràcies per compartir-la!!!

Mònica ha dit...

Gemma, ets la més matinera.
Així m'agrada, aquestes receptes s'han de posar en pràctica de seguida, sense deixar que es refredin.
Jo també vaig gaudir molt de la classe de la Mireia, és encantadora!
Un petó
Mònica

Maria Dolores ha dit...

El lemon curd solo ya está de muerte asi que con la mousse no quiero pensar como estará.
Saludos

The kiwi kitchen ha dit...

mhhh..que buena pinta, me encanta el lemon curd, la probaré seguro. Gràcies!

Shitaki ha dit...

No l´he provat mai però sempre he sentit palar meravelles del lemon curd.

Així que moltes gràcies per la recepta!

Ara miraré si en queden nespres a la gelera perque en tenia molts i no sabia que fer amb ells i després del teu reportatge ....a per la confitura, i el batut..tot m'agradat.

Una abraçada i bon estiu , que jo estic de moment un poc desconectada!

Ester ha dit...

A mi amb el lemon curd em passa com a u, mai havia gosat fer-lo ja que les receptes que havia trobat no m'aabaven de convèncer, ara potser si que el faré.
Moltes gràcies
Ester

La Taula d'en Bernat ha dit...

Com sempre, les teves presentacions són exquisides. I la combinació del fromatge i la llimona sempre ha estat fantàstica...

Gràcies per les indicacions per a la massa de les coques. La massa que vaig fer servir no està pensada per estirar-se amb el corró, tot i que jo la vaig estirar una mica. Suposo que va quedar massa densa i enganxosa perquè hi vaig posar massa llardons tenint en compte les proporcions. Dimarts tornaré a fer-la i intentaré trobar massa congelada...

Petons!

No tot són postres ha dit...

Hola Gemma, acabo de fer la vostra recepta del lemon curd, fa temps que hi anava al darrera però amb la vostra recepta m'he animat. Em sembla que ha quedat bo, ara només falta fer-lo servir, potser m'animaré amb aquesta mousse
PTNTS
dolça

Margarita ha dit...

Me gusta visitarte, siempre aprendo algo espléndido y esta mousse lo es, vaya si lo es.
Una pregunta tonta, con el traductor me sale "mantega" supongo que es mantequilla y no manteca ¿Verdad?

Karolina cookiss ha dit...

Hola gemma que rico eso.. me llama mucho la atencion .. me encanta!!!! ummmm besotes

Gemma ha dit...

Parella Vermella, també us trobem a faltar! Haureu de demanar festa a la feina i tornar a venir a les classes de la Mireia :)

Starbase, va ser una classe fantàstica. M'encanta el títol que heu posat a la Mireia, Master of Ceremonies Carbó és genial!

Núria, sempre fem un munt de receptes, però em sembla que aquest cop la Mireia va batre el seu propi rècord. A més totes es poden combinar entre elles, de manera que el resultat final és enorme!

Glòria, per ser ua alumna aplicada hauria de fer una pila de postres, em sembla que no seria gaire bo per l'operació biquini, tenint en compte que s'acosta l'estiu... Això sí, el pastís de llimona i merenga caurà segur :)

Marta, et vas perdre una bona classe... i d'entesa en lemon curd res de res, que no n'havia fet mai! Però la recepta de la Mireia la vaig trobar senzilla, val la pena fer-la :)

Maia, Irmina i Ivana, proveu aquesta recepta, us encantarà!

Silvia, amb sifó quedaria molt bé, potser caldria retocar la proporció de nata, però segur que encara quedaria més esponjós... serà qüestió de provar-ho, molt bona idea ;)

Mònica, a veure si tu també t'animes a provar la recepta, ja veuràs que és molt fàcil de fer. I té moltes aplicacions, la idea de les creps amb lemon curd i figa em va encantar!

Maria Dolors, el lemon curd simplement untat sobre una torrada (i una mica de mascarpone, com recomana la Mireia) està boníssim ;)

The kiwi kitchen bienvenida a mi blog, no te conocía. Ahora mismo te hago una visita :)

Shitaki, quan temps sense saber res de tu! Si encara tens nespres, et recomano les tres receptes, totes ens van agradar molt. Bones vacances a tu també!

Ester, aquest lemon curd queda una mica diferent que el que venen fet, és més líquid i té una textura de natilles espesses. Ens ha agardat molt perquè és menys dolç que els que havíem tastat fins ara. T'animo a que el provis ;)

Anna, que la pasta de full del LIDL és fresca, no congelada, ho sento!!! La venen al costat de les pizzes fresques i les truites refrigerades... espero que llegeixis aquest comentari. A veure si ara la coca et queda bé, un cop li agafes el punt és molt fàcil de fer. Els llardons no els trituris amb un robot, eh? Potser per això et va quedar tan tupit...

Dolça, el pots servir de moltes maneres, amb creps queda genial i també en una torrada amb una mica de mascarpone :) A veure si us agrada!

Margarida, sí, sí es mantequilla, a la manteca la llamamos "llard" (por eso a los chicharrones les llamamos "llardons", je je je...). La mantequilla es la "mantega" ;)
Este traductor es horroroso :(
Me alegro que vayas pasando por aquí, muchas gracias!

Karolina, si haces el lemon curd te encantará :)

PILAR ha dit...

Sempre he comprat el lemon curd ja fet però amb aquesta recepta que has possat provaré a fer-ho jo mateixa. Combinat amb el formatge ha de ser una delicia.
Petons

Joan ha dit...

Molt estiuenc aquest bloc... Hi abunden els citrics refrescants: Llima, llimona...

Francesc ha dit...

M'has encertat molt el gust amb aquesta recepta. M'agrada moltíssim el Lemon Curd. Amb aquesta recepta que publiques no me'n faltarà mai. Salutacions. ;D

Reme y Núria ha dit...

Una clase súper chula i divertida, com totes les de la Mireia. Vaig fer el Lemond curd, súper fàcil i bunissima, ara em queden pendents les altres. je je je.
Petons.

Mercè ha dit...

Gemma, ets l'alumna més aplicada i eficient de tot el grup!! Aquesta mousse t'ha quedat super cremosa i n'has fet una presentació ben delicada! Fantàstica!
Petons!

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
Va ser una classe molt i molt profitosa, doncs tot el que va ensenyar té moltes aplicacions.
T'ha quedat molt i molt bé com sempre, a més ràpidamet t'hi has possat.
Apa, Salut,

Sara Maria ha dit...

I jo porto dos enrederiments de cursos!!!! Com trobeu temps???? Gràcies per la crònica

vacapaca ha dit...

Que enveja em doneu... ja m'agradaria a mi anar a aquests cursos... mira que he escoltat parlar del lemon curd... sembla molt sencill de fer... ho provaré! Petons, Montse

illetapitita ha dit...

Tenia el mateix problema que tu amb el lemon curd, ara ja m'has donat una slució!
Per cert el refresc anterior boníssim!
Una abraçada!

bajoqueta ha dit...

Apuntada ja! Formatge i llimona, dues de les meues passions :)

ANNAFS ha dit...

Jo tampoc he fet mai lemon curd i és cert que amb aquesta recepta sembla fàcil de fer. Ja tinc ganes de provar-ho.
ptns.

Gemma ha dit...

Pilar, fins ara jo també el comprava fet, però amb aquesta recepta ja no tenim excuses per no fer-lo a casa. Amb el formatge queda deliciós!

Joan, es nota que comença la calor, eh? Tot i que aquesta setmana faré algun pastís més contundent, je je je... ja posaré la recepta ;)

Francesc, veig que som molta gent a qui agrada el lemon curd, tot i que em pensava que era força desconegut... prova'l amb aquesta recepta, és fàcil i surt molt bona!

Reme, tu també ja l'has fet? I com l'heu menjat? Has de posar-lo al blog, eh? ;)

Mercè, els americans també tenen lemon curd? Com que els agraden tant les cremes dolces, m'imagino que allà triomfaria. L'has tastat tu?

Carme, va ser una classe molt interessant, d'aquelles d'aprofitar totes les receptes en moments ben diferents.

Sara Maria, hauràs de fer totes les cròniques juntes en un sol post, així et podràs posar al dia. Sort que ara venen vacances i tots tindrem una mica més de temps ;)

Montse, un dia hauries de venir a una classe, t'encantaria! No has provat mai el lemon curd? Doncs és molt bo, val la pena tastar-lo.

Laia, aquesta recepta és diferent, la Mireia ja va dir que havia reduit molt la proporció de sucre, i es nota! Queda menys dolç que els que venen fets.

Bajoqueta, una combinació deliciosa i ben refrescant de cara a l'estiu. Apunta-la bé i no deixis de provar-la ;)

AnnaFS, fins ara jo tampoc m'havia atrevit mai a fer-lo a casa, però amb aquesta recepta és senzill i segur que surt bé. Només cal que tinguis la paciència de remenar ;)

MAR ha dit...

Quina ràbia a veure si el proper cop em puc apuntar a alguna... el combinar feina - casa i deberes diversos es complicat ... pero bueno ho intentarem.

la copa té una pinta esplèndida

petunets

Marta ha dit...

Gemma, tinc ganas de tornar a fer una classe amb la Mireia. A veure si acabo el traslat de una vagada!La teva mousse es veu molt bona. Mai he fet lemon curd, m'agradaria provar!
Petons!

RUBEN ha dit...

Gemma! hola!
Jo vaig conéixer el lemond curd a través del teu bloc i les teves galetes (que de tant en tant fem). Vés per on, ara la Mireia ens ha ensenyat a fer-lo, m'apunto la recepta per fer-la amb el meu super-sifó!
Una abraçada

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola Gemma!!! ummm vaja quina copa més abellidora, una idea boníssima afegir formatge al lemond curd, copio la teva recepta, l´única vegada que he preparat el lemond curd ho vaig fer amb la thermomix però la teva recepta em crida molt així que crec que qualsevol dia la preparo...un petonàs

Caminar sin gluten ha dit...

Realmente, a estas horas de la mañana ver este maravillos Mousse, es una tentación.

Siempre se aprenden cosas nuevas visitándote.

Besotes

Ana y Víctor.

Xènia ha dit...

Hola Gemma, tinc dos dubtes:
- Amb aquests ingredients quantes copes(com la de la foto) pots omplir? O dit d'una altra manera: per quantes persones és?

- Els 50g de lemon curd de la mousse és del que fas oi?

Moltes gràcies! xènia.

Eva Flores ha dit...

em declaro fan de la Mireia Carbó, les receptes que fa sempre semblen tan fàcils, i tu ho has explicat superbé m'han donat ganes de fer-la ja mateix!!! ha d'estar boníssima la mousse!!!
pt!

Cuinagenerosa ha dit...

veig que va ser una classe realment interessant, m'apunto aquesta recepta de la mousse perquè tal i com t'ha sortit fa salivar!

No tot són postres ha dit...

Al final vaig fer pel dinar se Sant Joan un braç de gitano fresquet farcit amb mascarpone i lemon curd que va sortir boníssim, ara bé no hi ha foto, per tant l'hauré de repetir per poder penjar-lo!
PTNTS
Dolça

la divina ha dit...

Mmmmm! Que bo, el lemon curd! Provaré la recepta de la Mireia, i tant!
Gràcies!

Unknown ha dit...

hola! molt bé això del lemon curd, tenia molta curiositat per saber com es feia. I això de la merenga suissa què és? sóc aficionada a la mrenga, però no me n'he sortit mai de fer-ne. I la pasta brisa dolça és diferent de la que fariem servir per fer una quiche? Potser faig massa preguntes.... Bé, en tot cas moltes gràcies per totes les coses bones que expliques!

No tot són postres ha dit...

Gemma, tinc lemond curd fet des d'ahir, saps quan de temps se'm pot consservar, a la nevera?

Gràcies
PTNTS
Dolça