dimarts, de desembre 04, 2007

Flam de Xixona amb Amaretto

La primera recepta del desembre! Comencen les receptes nadalenques: torrons, polvorons, neules, tortells, massapans... Avui, una recepta amb torró de Xixona pel sopar d’aquest vespre a casa els pares:



Pel sopar d’avui em feia mandra preparar postres i pensava tirar de sobres del congelador... Però després he sabut que també vindria el meu germà petit i he pensat que l’ocasió es mereixia treure’m la mandra de sobre. L’únic inconvenient és que he hagut d’improvisar amb els ingredients que tenia per casa :)

El flam de torró de Xixona ja és tot un clàssic, però aquesta vegada li he volgut donar un toc diferent afegint un rajolí d’Amaretto. Com que aquest licor té molt gust d’ametlla, m’ha semblat que quedaria molt bé amb el gust d’ametlla propi del torró de Xixona.

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (Per 8 persones)

  • 300g de torró de Xixona
  • 400ml de llet
  • 5 ous
  • 100g de formatge Mascarpone
  • 3 cullerades de sucre
  • Un rajolí d’Amaretto
  • Caramel líquid

Preparació:

Triturar amb el túrmix tots els ingredients (excepte el caramel líquid). Abocar-ho dins un motlle caramel·litzat i coure-ho al bany Maria al forn a 190º durant una hora (amb el forn preescalfat). Deixar refredar i desemmotllar. Decorar i servir ben fresquet amb una mica de nata muntada.

Bon profit!

25 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola, sóc el Francesc. Acabe de veure aquesta meravella i supose que deu estar per a llepar-se'n els dits. Em sorprén la facilitat que tens per a fer un dolç simplement dient "L’únic inconvenient és que he hagut d’improvisar amb els ingredients que tenia per casa...". Tots els entrebancs que foren eixos! Quina sort. Jo, si vull preparar unes postres dolces, abans he de comprovar que en tinc tots els ingredients (encara que siga una simple macedònia). Aquest cap de setmana provaré de fer aquest flam de torró. Ja veurem si m'ix. Salutacions

Anònim ha dit...

Fantastic!!! genial!!!! és un postre perfecta pel dia de reis. Dic per aquest dia, pq ja estem "farts" de turrons. Doncs un flamet.... i bones festes!!!!

Records Gemma!

ANNA DE LA VILA.

CESC ha dit...

Hola, com va? Aquest comentari va sobre publicació del teu llibre de receptes. Ja n'has pensat alguna cosa? Estic segur que molta gent n'estaria interessada si fem cas del gran nombre de gent que visita el teu blog. Salutacions. Franccesc

0 ha dit...

Avui el faré!
Però el couré al microones...quanta estona creus que s'hi ha d'estar? 20 min a màxima potència?

Gemma ha dit...

Sou el mateix Francesc?
Els flams són un bon recurs per improvisar postres: necessites ous i llet i després pots improvisar amb els ingredients que tinguis per casa :)
Crec que no publicaré el llibre de receptes, es massa personal com per treure'n profit econòmic... Això no vol dir que algun dia no m'animi a fer un receptari, eh? Llavors ja us recordaré a tots els que heu dit que me'l comprarieu! :)

Anna, bona recepta per reis, per gastar les sobres de Nadal :)

m, si vas al vincle que hi ha a l'article sobre altres flams de torró clàssics, veuràs que aquell el vaig coure al micrrones: 5 minuts a 900w i 5 minuts a 600w (més o menys).

Marta ha dit...

Eres una artista!! Treure't aquest flam així com qui no vol!! T'agafe la recepta.

Besets

Sara ha dit...

GEMMA, GEMMA! Estic emocionadíssima!!! Ja has vist que surts com a recomanada a la revista "Descobrir Cuina"??

No saps lo orgullosa que m'he sentit (ridícul, oi??).

Un petonàs i felicitats...

Anònim ha dit...

Això de que jo et faci treure la mandra mandra m'afalaga molt!!! El que està clar és que va valdre la pena... perquè estava boníssim!!!
Arnau

Gemma ha dit...

Marta, pren la recepta, queda molt bo...

Sara, això m'han dit :) Però la veritat és que jo encara no ho he vist... Em moro de ganes de rebre la revista!!!!!

Arnau, per tu el qe calgui, ja ho saps :) Em sembla que ets el germà petit més mimat del món! ;)

Anònim ha dit...

Hola Gemma,

vull provar de fer el flam i només volia conformar que la temperatura del forn és 190º tal com dius a la recepta.
Tinc entès que quan es cou al bany maria, l'aigua no ha de bullir i a 190º bullirà segur.

Enhorabona pel bloc. Hi estic totalment enganxada.

Marta
Sabadell

CESC ha dit...

Hola Gemma, sí que sóc el mateix Francesc. Enhorabona per haver estat recomanada a la revista "Descobrir cuina". És cert. Hi apareixes a la pàgina 26 del número 77 dedicat a la cuina nadalenca. No em resulta gens estrany que et recomanen. Salutacions i endavant.
Per cert, crec que ja sé com es fa per a aparéixer com a "Francesc", haig d'entrar al meu blog i identificar-m'hi i, llavors, pitjar l'enllaç al teu blog. Per cert, el teu espai està fent via entre els companys\es del meu institut. Supose que ja te´n diran alguna cosa.

Gemma ha dit...

Marta, confirmadíssim que la temperatura és 190º. Com a molt, podries coure-ho a 180º, però llavors deixa-li 15 minuts més. Ja veuràs com l'aigua no et vull :)

Francesc, en uns comentaris anteriors ja et vaig explicar aquest truco per firmar amb el teu nom de blogger ;) Espero els comentaris dels teus companys d'institut, gràcies per fer-me propaganda!

Anònim ha dit...

Hola Gemma! quina llàstima que ara per ara no vulguis publicar el llibre! snif snif!!!

Bé, jo crec que treient els comentaris personals actuals, el llibre ja té prou un bon format de receptari. Les explicacions, el disseny, les fotos, etc. Crec que estan tots els ingredients necessaris per llepar-se'n els dits!


Així és que algun dia espero poder-lo comprar!

Gràcies!!!! Xènia.

Margarita ha dit...

¡Yupi!¡Yupi! lo he entendido y sin traductor y es divino, que rico parece, más lo será :))

Anònim ha dit...

Hola de nou,

ja l'he fet i ha quedat boníssim!

Per provar-l'ho, l'he fet amb la meitat d'ingredients i per tant, l'he posat menys estona al forn (entre 30 i 35 minuts) a 190º. Amb un escuradents he mirat que hagi quedat près i quan m'ha semblat bé, l'he tret.
L'aigua ha bullit. Potser n'hi hauré de posar més perquè no arribi a bullir.

És una gran recepta! A casa els ha agradat molt a tots.

Salutacions,

Marta
Sabadell

Ro ha dit...

Quina meravella, com sempre. Aquest Nadal cau aquest flam o l'altre pastís que vas fer amb el torró de crema cremada, ja veuré quin faig al final. I el llibre que et van regalar també molt maco (molt ben editat i amb molt bon contingut!) i com tothom et va dir, si el comercialitzes jo tb en vull un!

Gemma ha dit...

Xènia i Ro, si al final faig un llibre ja us avisaré :)

Marta, m'alegro que us hagi agradat, estic segura que t'ha quedat boníssim! Ara a fer-ne d'altres :)

Margarida, si alguna vez no entiendes algo, solo tienes que preguntar :)

Ro, el de torró de yema és molt bo i més fàcil de fer... A mi em van agradar molt tots dos :)

Francesca ha dit...

Guau, Gemma!!!! quina pinta que fa aquest pastís!
Penso fer-ho per Nadal... bé, el que faré primer de tot és posar un link al meu blog per tal que els meus "socis" també s'animin a fer-ho!

Anònim ha dit...

Hola !
fa un temps vaig descobrir el teu blog i segueixo fascinada per les receptes que hi poses, la claredat i les fotossss, que són xulíssimes. Estic amb ganes de fer aquest flam de torró i et volia preguntar si cal afegir el mascarpone (més que res perque a l'altra recepta del flam, no hi surt).
També et volia preguntar si la botiga solé graells ven productes al detall per a qualsevol client o només per a professionals.
(la melmelada de moniato... genial!)
Olga

Gemma ha dit...

Glutenfri, pots fer perfectament el flam sense el mascarpone. Amb el formatge queda més cremós, però sense quedarà amb el mateix gust i igual de bo.
Al Sole Graells venen a tothom, però les quantitats són industrials :(
La melmelada de moniato segur que la torno a fer!

Anònim ha dit...

ei, què veloç!
gràcies pels comentaris. Ja t'informaré què tal em va amb el flam. El vull fer per la Nit de Nadal, que també és l'aniversari de la meva mare.
Igualment treuré el cap per la botiga Solé Graells. És molt a prop de casa...

Andrea ha dit...

Que buena pinta tiene, seguro que lo hago en estas fechas, si tengo dudas para traducirlo ya dejare el mensaje, pero se entiende sólo si me dices como hacerlo pero no en microhondas en horno electrico te agradecería
Saludos
Andrea

Gemma ha dit...

Hola Andrea! Si teines alguna duda con el catalan, pregunta! :)
La receta de este flan ya es en horno electrico: 1 hora a 190º con el horno precalentado y al baño Maria.
Espero que te guste!

Andrea ha dit...

Gracias Gemma, me podrías decir cuanto es rajolí d’Amaretto? una copa de amareto un chorrito?
Lo voy a hacer para el 25 seguro que esta bueno

Gemma ha dit...

Andrea, un "rajolí" es un chorrito, un poco a ojo... sería como un chupito, sin llegar a ser una copa ;)
Un consejo, si os gusta el dulce, ponle 4 cucharadas de azucar en lugar de 3. Con 3 queda poco dulce...
Ya me contarás! :)