diumenge, de febrer 18, 2007

Coca de Llardons

Aquest va ser el berenar de dijous gras:


La coca de llardons és tradicional del dijous gras. És tan fàcil de fer, que no val la pena pagar-ne el què en demanen a les pastisseries! A més, us quedarà tota la cuina amb una olor... Mmmm! Només per això ja val la pena fer-la :-)))
La recepta és la mateixa que ja vaig explicar per la coca de cabell d’àngel, només canvien una mica els ingredients. Jo les he fet de mida individual, sempre queda més ben presentat...

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

  • 1 làmina de pasta de full rectangular
  • 100g de llardons una mica picats
  • 150g de sucre
  • pinyons
  • 1 ou
  • licor d'anís i canyella en pols (opcionals)

Preparació:

Estirar la làmina de pasta de full amb un corró, pintar-la amb una mica d’anís i espolsar-la amb canyella. Dividir imaginàriament la làmina en tres parts longitdinals. Escampar per sobre la franja central la meitat dels llardons i la tercera part del sucre. Doblegar una banda sobre la franja central i xafar-la una mica amb el corró. Tornar a posar anís, canyella, la resta de llardons i un terç de sucre. Tapar amb l'altra banda i tornar a xafar-la amb el corró. Pintar la coca amb l'ou batut i espolsar-la amb la resta del sucre i els pinyons. Coure la coca al forn a 190º fins que sigui daurada, uns 30 minuts.

Bon profit!

13 comentaris:

Carles Vilà i Camps ha dit...

Ets una artista!
No sé pas a on has après a fer tot això, però segur que a la facultat no.
Felicitats pel teu bon gust.

Anònim ha dit...

Hola Gemma!
Sóc la Dolors. Treballo amb la Gloria Vilà i com sap que a mi també m'agraden fer pastissos, m'ha donat la teva web. Tot s'ha de dir que estic totalment al·lucinada. La meva nena, Judith, farà un anyet aquest juliol i m'agradaria fer-li un pastisset en forma de Mickey (ja tinc el motllo). El problema és que no sé com guarnir-lo per tal que quedi amb els colors del Mickey i una textura llisa com la dels teus pastissos. Agraïria m'ajudis!!!.
Moltes gràcies

Anònim ha dit...

Gemma, sóc l'àvia Anna. Aquí hem estat mirant les teves receptes. Genials! Ja procurarem fer-ne alguna però no crec que arribem a l'alçada de tanta filigrana i de tots els teus detalls. Ens ho hem passat molt bé. Gràcies.

Anònim ha dit...

Hola, Gemma
Com és el teu forn?. Si és elèctric, quina opció fas servir quan cous pastissos o coques?. Vull dir si poses escalfor de baix del forn o aire, o les dues coes combinades?

Gràcies

Laia

Anònim ha dit...

I ara, per seguir la tradició, els bunyols de Quaresma eh?

Marta

Anònim ha dit...

Hola Gemma!
Em dic Glòria i la teva cosina Salut em va passar ja fa uns dies l'adreça del teu blog... espectacular!!!
Moltes felicitats per aquests genials postres!
Ja n'he fet propaganda per la feina i veig que hi ha alguna companya que també n'ha quedat impressionada.
El meu marit ja em pressiona per que cada dia en provi de fer un de diferent...
Cada dia segur que no però de ben segur que en provaré de fer més d'un per que es mengen per la vista!

Gemma ha dit...

Carles, a la facultat segur que no... Les geodèsiques i les derivades parcials no ajuden gaire a la cuina :-))

Dolors, em sembla que no et puc ajudar :-( no he decorat mai pastissos amb formes o colors...

Àvia Anna, això sí que és una àvia moderna! Una àvia internauta!!! M'alegro que us hagiu entretingut llegint el blog :-)

Laia, el meu forn és elèctric, però molt senzill. No té aire, de manera que sempre l'encenc a dalt i a baix i prou, tampoc puc triar gaire...

Marta, s'obre la veda dels bunyols de quaresma! M'encanten!!!

Glòria, estic molt contenta que el blog se'l llegeixi tanta gent... Això anima molt a seguir escrivint! Anima't a provar alguna recepta, ja veuràs que són molt fàcils :-)

Renata Gimenez ha dit...

Gemma, jo també vull probar la coca. EScolta, on compres l'anis?

Per cert, el mousse de poma també té una pinta... però crec que és més un postre per estiu, no? Més lleuger, no?

Renata

Gemma ha dit...

Renata, aquesta coca queda boníssima i és super fàcil! L'anís és el típic licor d'anís (del mono o mary brizard...)
Les fotos del teu pastís són espectaculars. Em pots passar la recepta? Please...
La mousse de poma és molt lleugera, ideal per l'estiu. Crec que també pot quedar bé amb altres fruites: maduixa, pera, meló...
Ah! I ja tinc pensat on posaré el Lemond Curd ;-)

Anònim ha dit...

GEMMA EM TENS FASCINADA AMB LES TEVES RECEPTES, TINC UNES GANES QUE EXPLIQUIS COM HAS FET LA COCA DE CREMA I FRUITES PERO MES GANES TINC DE FER-LA I TASTAR-LA.
ET DEMANARIA SI EM POTS DONAR LA RECEPTE DEL PASTIS QUE EN CASTELLÀ L'ANOMENAN "DE SAN MARCOS" A LA MEVA PARELLA LI ENCANTA I ENCARA NO SE COM FER-LO. MOLTES GRACIES I SEGUEIX FENT RECEPTES TAN ESPECTACULARS I BONES.

Gemma ha dit...

Hola Silvia, t'he contestat més amunt :)

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!

Sóc la Marta de Manresa.
La setmana passada vaig descobrir el teu blog i ha estat fantàstic! Vaig començar per la coca de llardons que va quedar boníssima. M'has ben enganxat i ja tinc guardades les adreces del blog del Carlos Valencia (del qui ja he fet el pastís de plàten, espectacular) i també de la Vanessa, fins i tot m'he subscrit a la revista Descobrir Cuina. Moltes gràcies !!!

Judith ha dit...

Ohhhh quina bona pinta si la tingués ara per berenar!!!