dilluns, de març 15, 2010

Pastís de formatge idiazabal amb poma


Puntual a la meva cita mensual amb la revista CUINA, aquesta és la que he triat pel mes de març, una aposta arriscada que ha resultat ser tot un encert:


La recepta és de la secció i per postres d’en Jordi Roca, que aquest mes ens proposa convertir tres formatges tradicionals, el gorgonzola, l’idiazabal i el parmesà, en uns finals d’àpats llaminers: un milfulls de pera i gorgonzola, un pa de formatge i aquest pastís d’idiazabal amb poma.

És prou conegut el maridatge perfecte que existeix entre la pera i el gorgonzola, tant en plats salats com en postres. En canvi, la proposta d’utilitzar l’idiazabal per elaborar un pastís dolç tot combinant-lo amb la poma, em semblava realment original i força arriscat. Però tenint en compte l’autor de la recepta, valia la pena arriscar-se, oi?

El resultat és deliciós: el gust fumat propi de l’idiazabal lliga molt bé amb el dolç i l’acidesa de la poma, un contrast de sabors i aromes que farà les delícies dels autèntics amants del formatge. D’altra banda, la textura del pastís és molt cremosa i gens densa, com acostumen a ser alguns pastissos de formatge. En resum, és el pastís perfecte per oferir a un convidat gormand molt exigent!

Aquí teniu la recepta:


PD: Precisament la setmana passada vaig tenir l’ocasió de visitar la redacció de la revista CUINA a l’editorial Sapiens Edicions. Em va fer molta il·lusió conèixer en persona l’equip responsable que fa realitat aquesta revista de referència dins el món gastronòmic, una revista que demostra mes a mes que la qualitat dels continguts no està renyida amb la proximitat al lector. I és que és la nostra revista de cuina!

60 comentaris:

Isabel ha dit...

Molt bona, aquesta combinació!! a casa els pastissos de formatge son els que més agraden!! jo ja l'he fet amb rocafort i formatge de cabra, però amb idiazabal, no. Veient el teu resultat, no tinc cap dubte de que'l faré ben aviat!!
UN PETÓ!!

Caminar sin gluten ha dit...

Esta combinación tiene que estar muy sabrosa, y como bien dices es una mezcla arriesgada.

Tomamos buena nota de como prepararlo, para algún día adaptar la receta.

Besotes

Ana y Víctor.

La cuina vermella ha dit...

Hola Gemma, com va tot?
La proposta que ens presentes ens assembla molt refrescant i bona, el toc de la poma és genial.
Molts petons i com sempre molts d'èxits?

Sonia ha dit...

No coneixia aquesta combinació, te molt bona pinta!

Una abraçada,

Reme y Núria ha dit...

No em cal la més mínima dubte que aquesta combinació, si
ve de Jordi Roca és perfecta.
Petons

Ester ha dit...

Aquest també el tinc a la llista de pendents, aquest més la proposta de postres de la revista és molt atractiva.
Una abraçada
Ester

Enric (Ets un tros de pa) ha dit...

No m'hauria atrevit mai a fer aquesta combinació, però vistos els resultats, està clar que s'ha de probar.
Felicitats.

Alfons ha dit...

Una nova proposta molt atractiva d'en Jordi Roca, segur que ha de funcionar igual, o millor, que les peres amb gorgonzola...
Per cert, estas feta tot una crack dels mitjans, després de la ràdio, ara la premsa ... ja ens ho explicaràs!! ...

Anna de Llepadits ha dit...

Hola Gemma

També l'ha tenia marcada per a fer-la, veig que ja t'has fet i amb èxit, te que ser sabors forts i originals i amb la poma lliguen molt be!! a veure si trobo un moment i l'ha faig!

Abraçades

Carmen ha dit...

Aquest pastís de seguida que el vaig veure a la revista el vaig apuntar a urgent, però t'has avançat. T'ha quedat genial. Petonets

Eva Flores ha dit...

però quina recepta més bona! a mi m'hauria costat molt decirdir-me, perquè les tres propostes dels formatges em semblen d'allò més temptadores.
El pastís d'idiazabal m'ha semblat molt original.
Quina sort poder visitar la redacció de la revista.
pt!

Unknown ha dit...

M'encanta l'idiazabal i el teu pastís, de bona gana em mengava un troç.
Muas!

Unknown ha dit...

Far un munt de temps que tinc al cap un pastís amb idiazabal, ara amb aquest em sembla que faré un mix,jajaja, té una pinta extraordinària i de sabor ha de ser fantàstic!!! Petons

mercè ha dit...

Té molt booooooooooooona pinta!,l'acompanyament de poma,genial!A REVEURE!

Laura, de merienda-cena ha dit...

A mi també em va cridar moltíssim l'atenció aquesta recepta (m'encanta l'idiazabal!) però encara no l'he fet. Tenint en compte com t'ha quedat crec que m'animaré aviat!

Per cert, quina sort poder visitar la redacció!!

Una abraçada.

Marta ha dit...

Nena, sempre tens postres impresionants! aquest de la revista CUINA deu ser bonissim, té una pinta...
Petons

Núria ha dit...

Ha d'estar boníssim, i la combinació amb la fruita....
petons

No tot són postres ha dit...

Ha d'estar ben bo, i res millor que per sortir de dubtes fer com tu, fer-lo i tastar-lo!

Per cert, vaig fer les mandarines ensucrades i són... brutals!!!!
PTNTS
Dolça

la vella carmanyola ha dit...

I ja vas trobar el chartreusse?? és una beguda típica dels monjos tarragonins. Aquí hi ha una beguda típca de les festes tarragonines que es diu "la mamadeta"; és una barreja de charteusse verd i granitzat de llimoma.

Jo aquest pastis també me'l vaig mirar i segur que també el faré caure una hora ho altre!!

Rècords.

ana ha dit...

Es fantastico, todas tus recetas, podrias decirme si en lugar de leche en polvo , se puede poner leche liquida y que cantidad?

saludos y muchas gracias
ana

Gemma ha dit...

Isabel, amb rocafort també ha de ser molt arriscat, eh? Apte només per autèntics amants del formatge :)

Ana y Víctor este pastel es totalmente apto para celíacos, precisamente no lleva nada de harina de trigo, solo maizena...

Parella Vermella, teniu raó que la poma fa que el conjunt sigui molt més refrescant i alleugereix el pastís. Molt bo!

Sònia, Reme, Ester i Enric, és una proposta sorprenent i arriscada, però tenint en compte que és d'en Jordi Roca... l'èxit està garantit, oi? :)

Alfons, el gorgonzola amb pera m'encanta, aquesta combinació també queda molt bé. Ja explicaré millor la meva visita al CUINA, va ser molt interessant ;)

Anna i Carmen, també teniu la revista? Aquest mes hi ha receptes molt temptadores, amb totes les propostes de crema catalana i variants... Em va costar decidir-me de tan bones que són totes!

Eva, per tu seria perfecta la recepta de pa de formatge, segur que et sortiria molt bé, que ets l'experta casolana en pans més bona que conec!!!!

Gemma, Elvira i Mercè, queda una combinaicó molt encertada i equilibrada, us animo a que el proveu!

Laura, em va encantar visitar la redacció, me l'imaginava més gran i amb més gent... I tots van ser molt simpàtics :)

Marta i Núria, queda bo de veritat! I amb la poma lliga molt bé!

Dolça, les mandarines ja les he repetit més d'un cop, queden espectaculars. I la recepta també és d'en Jordi Roca, és un geni!!!!

Anna, és un licor de color verd preciós... i la combinació d'herbes que porta és un secret molt ben guardat, semblant al de la ratafia, oi?

Ajomar, no ho sé pas... jo vaig seguir la recepta exacte, amb llet normal segur que no quedaria igual.

Rosanna Guillem ha dit...

Aquest pastís de formatge és un escándol, no es pot resistir!!!!
Qué bé que poguereu visitar la redacció, aquestes coses sempre fan il·lusió!

Silvia ha dit...

Todo lo que tocas lo conviertes en delicia...

Besos.

Xavier ha dit...

T’he de lloar l’ardida decisió de triar aquestes postres!

Ets ben valenta! Jo en llegir la revista Cuina d’aquest mes vaig pensar que eren unes postres d’alta volada!

Quina enveja! Has visitat la redacció de la revista Cuina? I has conegut en Josep Sucarrats? Caram!

ANNAFS ha dit...

Quina combitnació! I la presentació t' ha queda molt bé. Encara no he comprat la revista aquest mes, a veure si avui tinc temps i la compro.
ptns

Laura. ha dit...

He oido maravillas sobre ese queso, pero no lo he probado, me gusta mucho la receta.

Besos!

Mònica ha dit...

Una altra que m'apunto. L'Idiazabal m'encanta de totes les maneres, mai haguès pensat en aquesta combinació.
Petons

El cullerot Festuc ha dit...

Que bo que ha de ser aquest pastís!!! A mi tb em va cridar molt l'atenció...i el de epra i gorgonzola...és que a casa ens encanten els formatges!!!
Petunets,
Eva.

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Molt bona la combinació.Amb la poma deu estar genial.Casualitat que acabe de provar la pera amb el gorgonzola i m'ha sorprés com lliguen de bé.Ja posaré la receta mes avant.
Besets

Glòria ha dit...

Si ens el recomanes tu, segur que és un encert. Quin luxe poder visitar la redacció de la revista CUINA. Et van ensenyar l'arxiu de receptes?. En deuen tenir un munt!!!

Francesc ha dit...

Caram, quina recepta més bona!!! Jo també pense com tu. Aquesta revista és "la nostra" revista de cuina. Abans em costava molt de trobar-la, però com ara arriba sense problemes a l'Alcúdia, doncs, me la compre mes rere mes. I ja no me'n compre d'altres, llevat d'alguns especials de cuina.

Marta Padenous ha dit...

Quina sort!!! me'n alegro per a tú!!
I aquest pastís de formatge té un probllema...m'agraden tant aqusts formatges que no podran arrivar mai a transfromar-se amb pastís abans me'ls hauré menjat!
Ups!^
Ptnts

Pol Cruells ha dit...

Estava boníssim! uva y queso... formatge i poma... nyam! Com sempre, et va quedar espectacular!

Lu Cingle Roig ha dit...

Gemma!!

Com puc fer la crema de trufes??? O almenys, on la puc comprar? perquè vull fer lioneses i només les sé fer de crema i nata... el meu repte és descobrir la trufa! (tot i que no m'agrade)

Gràcies guapa!! per cert, cada dia més famosa i em sorprens més!! L'altre dia amb el pastís de te vaig al·lucinar!

Maria Dolores ha dit...

Gemma el pastís aixi combinat ha de ser un espectacle.

Fem un mos ha dit...

Aquet pastis de formatge ha d`estar de vici, vaig veure la recepta però no mi vaig atrevir, la provaré
Petons

Mercè ha dit...

Gemma, aquest pastís l'haurem de provar que promet moltíssim!! I venint d'en Jordi roca, èxit assegurat!
T'ha quedat genial com sempre!
Per cert, ets una crack dels mitjans de comunicació, eh? Ja ens explicaràs què tal! ;)

Gemma ha dit...

Rosanna, em va fer molta il·lusió veure en persona on es cou la revista i poder conèixer a bona part de l'equip. Va ser una visita molt interessant.

Síliva, gracias :)

Xavier, coneixes el Josep Sucarrats? És molt agradable, oi?

AnnaFS, aquest mes ve carregat de bones receptes. Hi ha un especial "crema catalana" del Pep Nogué que està molt bé!

Laura, es un queso con mucha personalidad, con un sabor a ahumado muy característico... por eso me parecía arriesgado hacer una receta dulce con idiazabal!

Mònica, de veritat que és tot un encert, si t'agrada l'idiazabal, l'HAS DE FER!

Eva, a mi la combinació de pera i gorgonzola també m'encanta!!! I aquesta també queda genial, fes-la!

Mesilda, ens hem posat d'acord :) Ja tinc ganes de veure la teva proposta amb gorogonzola i pera...

Glòria, va ser un luxe total! Vaig passar una tarda fantàstica xafardejant tot el que vaig poder, je je je... l'arxiu de receptes, però, el tenien ben guardat ;)

Francesc, m'alegro que ja trobis la revista a Alcúdia, realment no es pot comparar amb cap altra, ni en català ni en castellà, no trobes?

Marta, cap problema, només cal que compris el doble de formatge, així un te'l menges i l'altre el poses al pastís, je je je...

Pol, aquesta combinació encara és més bona que la clàssica de raïm i formatge, no trobes?

Cingle Roig, pots trobar una recepta senzilla de trufa al tortell del 24 de febrer, 4 posts per sota d'aquest ;)

Maria Dolores i Asun, és tot un encert aquesta combinació, sorprenent i deliciosa alhora!

dolçosdesdecasa ha dit...

Per si sols aquest formatges ja són bons, així que la combinació no pot fallar!i la foto parla per si sola. S'haurà de provar!
Salutacions!

Sara Maria ha dit...

Algun cop, als cursos de cuina de Bonpreu havia vingut en Sucarrats tot fent fotos... I si, és la nostra revista de cuina, jo hi estic subscrita des del número 1!!!!
Genial el postre aquest, el vaig veure i vaig pensar que anava a la llista de pendents!

Xavier ha dit...

No, no el conec pas!
;)

xisca ha dit...

Hola Gemma, està bé això d'arriscar-se a tastar sabors diferents. A mi m'agrada fer-ho. T'ha quedat un pastís espectacular.

PD: avui t'enviaré la recepta que et vaig prometre.

Ja tenc internet a casa, que bé!!!!! Ha costat però ho hem aconseguit.

Una besada

PILAR ha dit...

No puc més que afegir-me a tots el comentaris: una combinació fantástica i que ha de estar boníssima. Jo crec que a la revista hauries de tindre una secció.
Petons!

PILAR ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
PILAR ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
starbase ha dit...

Doncs, aquí un més que es suma a les lloançes: molt bona recepta i un acabat preciós.

Gemma ha dit...

Mercè, sí que val la pena de provar, relament és molt diferent del típic pastís de formatge.

Sara Maria, recordo el primer cop que vam anar amb en Pep Nogué, hi hhavia el Josep fent les fotos per la revista, oi?

Xavier, doncs és una persona molt agradable i propera amb un gran coneixement de la gastronomia catalana!

Xisca, ja tinc ganes de llegir la recepta... i de fer-la! Moltes gràcies ;)

Pilar i Starbase, una combinació excel·lent!

Montse ha dit...

GEMMA, ***yo, tengo que asistir el próximo viernes al taller de la Mireia Carbo, ruego des de baja a mi marido Juan Carlos Escobar, por motivos laborales es imposible que me acompañe, por ello ruego que si alguien esta pendiente para poder participar lo pueda hacer;
Del plato te indico que yo también compro la revista desde el numero uno y me gusta mucho, reconozco que las primeras ediciones eran mas... cassolanas mas, como diría, recetas mas sencillas. Ahora poco a poco se están especializando más llegando a ser algo mas técnicas, la verdad hecho de menos los principios, pero me gusta.
Una pregunta el sabor... No queda fuerte ¿?

Anònim ha dit...

Hola Gemma,

Sóc l'Amelia. L'altre dia em vaig explicar malament sobre el pastís de formatge i lemon curd.

Quan dic que es desfeia la base em refereixo a què la base de galeta s'esmicolava tota i no quedava compacta quan la vaig intentar treure del motlle de silicona. Se separava de la resta del pastís.

Pot ser perquè encara no estava prou fred? O és normal això?
El vaig fer al migdia i ens el vam menjar per la nit.

Gràcies!

Assur ha dit...

Avui sí que seré el de la discordia, "Senyu", ja que a mi els formatges tipus Idiazábal i Gorgonzola (que a l'Anna Maria i als meus fills els encanten) em tiren enrere, i per molt "paràs" i "madiràs" que vulgui ser, no podria treballar amb aquests dos ingredients perquè fins i tot m'ofèn la flaire.

I creu-me que em fa ràbia, perquè quan vaig a la xarcuteria i veig aquella increïble quantitat de varietats i varietats de formatges que hi ha exposats, sempre penso que em perdo un munt de sabors..., però, noia, no passo del formatge de bola..., i encara! :((

Aprofito el comentari per dir-te que, tal i com m'imaginava, no podré venir a la classe divendres ni tampoc (ja els ho vaig dir per telèfon als noctàmbuls) al sopar. Em sap greu, però és el sant del meu fill gran i, com que cau en divendres, ens va convidar a sopar a casa seva.

Ah!, em van dir que a una botiga que només venen tes que hi ha molt a prop de casa tenen té macha. Ja hi passaré i me'n compraré, perquè vull fer el pastís del "post" d'aquí sota.

(Quin comentari tan ben aprofitat, oi?) :))

Miel ha dit...

Ja ho crec que aquest formatge amb la poma lliguen bé!!! deu estar boníssim!!

Què bé poder visitar la redacció de la revista!!!

Per cert... he vist l'entrada anterior i m'agradaria saber on compres el te matcha??

Ahh!!! els Candy Melts els compro a Barcelona, a la botiga "Mundo de la repostería" al costat de la Plaça Virrei i Amat, també tenen tenda on-line.

Petonassos Gemma!!!

Miel

Miel ha dit...

Ja ho crec que aquest formatge amb la poma lliguen bé!!! deu estar boníssim!!

Què bé poder visitar la redacció de la revista!!!

Per cert... he vist l'entrada anterior i m'agradaria saber on compres el te matcha??

Ahh!!! els Candy Melts els compro a Barcelona, a la botiga "Mundo de la repostería" al costat de la Plaça Virrei i Amat, també tenen tenda on-line.

Petonassos Gemma!!!

Miel

Gemma ha dit...

Monste, trec el Juan Carlos de la lista, gràcies per avisar!
El pastís queda força potent de gust, pensa que l'idiazabal és molt fort de gust... però lliga molt bé amb la poma i amb el dolç, de manera que queda molt bo.
I la revista... és veritat que a l'inici les receptes eren més fàcils, però ara hi ha més varietat, algunes són més fàcils i algunes més difícils. A més penso que ara la gent a casa s'atreveix a fer coses més complicades, no et sembla?

Amèlia, vas intentar desemmotllar el pastís tot sencer? I el motlle com era? Dius que és de silicona però és tot d'una peça o pots treure les parets? Si és tot d'una peça no és el motlle adequat per aquest pastís, van millor els motlles desesmmotllables.
Si el vas fer el matí per la nit, no crec que el problema fos la temperatura... La part del formatge estava cuita? I la base la vas fer amb les proporcions de la recepta?

Enric, reconec que és un pastís pels que els agrada el formatge, jo l'idiazabal directament també el trobo molt fort, l'haig de menjar ratllat sobre alguna altra preparació, sempre com a ingredient extra, mai com a formatge principal. Però t'asseguro que així en pastís, queda boníssim!
Si fas el pastís amb el te ja em diràs... és un pastís per soprendre, amb gustos ben originals.
I quin greu que no vinguis divendres... et perdràs una trobada fantàstica, aquest cop tots som blocaires! Ja llegiràs les cròniques, eh? ;)

Miel, el te el vaig comprar a Barcelona, al Tokyo-ya. A Sabadell és impossible de trobar... també crec que el pots comprar per Internet. I gràcies per dir-me això dels Candy Melts, no conec aquesta botiga de Barcelona, però només pel nom que té crec que es mereix una visita, je je je...

Dulceshoras ha dit...

No he tastat mai aquest tipus de formatge encara que he sentit meravelles d'ell, m'hauré d'animar!! com sempre, em sorprens molt gràtament amb cada recepta!!! enhorabona!!

Maria ha dit...

Saps que he fet al llegir el teu post?? Comprar-me la revista!!! Sóc com una rateta amb el tema formatge!!!
Aquest pastís haviat ha de correr per casa, jejeje!!
Petonets

Unknown ha dit...

Em fascinen els pastissos de poma i també els de formatge, així es que aquesta combinació segur que està deliciosa!!!

Petons guapa

Carla ha dit...

Quina bona pinta!!
i deu estar boníssim!
a veure si tinc temps i et copio la recepta!!
:)

Cristina ha dit...

Els pastissos de formatge són boníssims, bona combinació amb la poma!!

glutoniana ha dit...

Una subscripció de per vida t'haurien de donar per la difusió que fas de la revista i les seues receptes!

Vaig publicar els pastissos de formatge, evidentment este el tinc que provar jo també!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Umm vaja combinació deliciosa!!! t´ha quedat igual que la foto original...ets una passada fent dolços!!! petonets