dijous, de març 11, 2010

Pastís de te matcha, coco i lemon curd

Aquesta és la meva participació al HEMC 42 del mes de març, un pastís força original fet amb te matcha que va farcit de lemon curd i coco:


La Mambalina és l’amfitriona del HEMC d’aquest mes i ha escollit un tema molt original: postres que portin incorporat algun tipus de te, en infusió, en fulla o en pols. És un tema tan diferent que les aportacions són molt interessants i sorprenents: peres al te, natilles de te i matafaluga, trufes zen de te verd, arròs amb llet aromatitzat amb te...

En el meu cas, he triat el te matcha, un te verd en pols que s’utilitza directament sense fer-ne infusió. El color verd del te tenyeix el pa de pessic i deixa una aroma lleugera de te molt agradable. A més, el farcit del lemon curd i el coco lliguen molt bé amb el te, donant un conjunt d’aromes amb aires orientals.



hemc 42 - postres con té

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Pel pa de pessic:
• 3 ous
• 100g de farina
• 10g de te matcha
• 100g de sucre
• Ratlladura de llima

Per l’almívar:
• 100ml d’aigua
• 100g de sucre
• Gotes de suc de llimona
• Un rajolí de limoncello

Pel farcit:
• 400g de lemon curd
• 75g de coco ratllat
• 10g de te matcha

Preparació:

Pel pa de pessic: separar els rovells de les clares. Batre els rovells amb el sucre fins que doblin el volum. Muntar les clares i afegir-les suaument als rovells. Afegir la farina tamisada, el te matcha i la ratlladura de llima. Abocar dins un motlle untat amb mantega i farina i coure-ho 25 minuts a 180º. Deixar refredar i tallar longitudinalment en tres discs.

Per l’almívar: coure l’aigua, el sucre i unes gotes de llimona durant 5 minuts. Fora del foc afegir un rajolí de licor.

Muntatge: mullar amb almívar un primer pis de pa de pessic. Escampar 100g de lemon curd i cobrir amb un segon pis de pa de pessic. Mullar-lo amb almívar i cobrir-lo amb 100g de lemon curd. Cobrir amb el tercer pis de pa de pessic i mullar-lo amb la resta d’almívar.
Barrejar la resta de lemon curd amb el coco ratllat i el te matcha. Cobrir tot el pastís deixant que caigui pels costats fins que quedin totes les parets ben cobertes. Allisar bé la part superior i decorar amb coco ratllat.

Bon profit!

49 comentaris:

Núria ha dit...

Gemma la veritat es que ha de ser d'un gust súper original i desconegut per mi...amb el lemon curd, te....que mai els he provat...l'aspecta es deliciós..
petons

Montse ha dit...

Gemma que postre mas atrevido, yo soy muy aficcionada al té de hecho me paso el dia tomando té, y ultimamente he descubierto el té con coco algo para mi paladar delicioso, ya que acostumbro a no poner azucar a los tés y esté le da un toque especial, cuando he leido tu receta he pensado en mi té. Seguro que debe de saber igual... Saludos

Ester ha dit...

Ben original ja ho pots dir, el seu aspecte és excel·lent, deu estar molt bo.
Una abraçada
Ester

Caminar sin gluten ha dit...

¡Curiosa aportación! Sí, nunca dejamos de aprender, y en este caso sobre el té matcha.

Has conseguido un estupendo bizcocho y con ese almibar al que además has añadido limoncello, y el coco rallado tiene que estar delicioso.

Tomamos buena nota para adaptarlo a nuestro mundo sin gluten.

Nosotros aún no hemos pensado en la receta para participar.

Besotes,

Ana y Víctor.

Enkeli ha dit...

Ostres sí que n'és d'original! Com se t'ha ocorregut barrejar el matcha amb coco i lemon curd?? per antull, perquè existeix la recepta o " a boleo"? Quin és l'ingredient que destaca més? La veritat es que el tall t'ha quedat perfecte :))

MaryLou ha dit...

El te matcha ho he vist a moltes receptes però encara no m'he atrevit a fer res amb ell. El pastís t'ha quedat preciós y segur que ben bo!!!
Petonets

Delicias ha dit...

Una combinació que crida l'atenció per tots els seus ingredients, així com pel color que deixa el té, presentar això a taula deu deixar als convidats bocabadats. una abraçada

Unknown ha dit...

Molt bona aportació Gemma!! Aquest pastís deu estar exquisit. Un petonàs

Judith ha dit...

Gemma, espectacular!!! m'encanta la convinació d'aquests ingredients que has escollit.

Alfons ha dit...

una combinació atrevida i atractiva ... per no deixar-ne ni una engruna

Irmina Díaz-Frois Martín ha dit...

Esto sí que es un pecado dejarlo. Con ese relleno y ese aroma a té.
Perfecto para una gran merienda.
Un beso.

ARA ha dit...

M'ha agradat molt aquesta opció, quan acabi la dieta el faig.

petonets

Ara

Assur ha dit...

No sé quin gust deu tenir el te matcha que anomenes, però no cal que et digui que aquest pastís té, amb el color d'aquest te i el gust del limoncello i del lemon curd contrastant amb el coco que m'imagino, una pinta extraordinària.

Eva Flores ha dit...

i tant que és original!!! i ha de ser boníssim!!!
pt!

Laura. ha dit...

Que rico, hace tiempo que tengo ganas de probar un bizcocho con este té, tambien una mousse que vi con una tremenda pinta.
La verdad es que te ha quedado genial, la combinacion es maravillosa, el color es precioso.
Que ganas tengo de hacerme con el.

Besos!

La cuina vermella ha dit...

El gran problema del d'aquest té és on comprar-lo. Fa molt temps que anem darrera d'ell i no hi ha manera de coincidir! Aquesta combinació de sabors que has inventat és d'allò més suggerent i interessant. Enhorabona, Gemma!

Gemma ha dit...

Núria i Ester, queda una combinació de sabors molt original, oi?

Montse, jo sóc fan de totes les infusions en general, entre elles el te. Aquesta que comentes de te amb coco ha de ser molt bona!

Ana i Víctor, el limoncello le da un toque especial, estos pasteles son más ricos si van bien mojados con el almíbar. ¡Seguro que vuestra aportación será fantástica!

Enkeli, ha sigut totalment antull, je je je... m'encanta aquesta paraula que m'has ensenyat :)))
Vaig pensar que els tres gustos podien quedar bé i així va ser!

MaryLou, recordo un tiramisú que vaig fer amb te verd que ens va agradar moltíssim.... El te matcha té moltes possibilitats a les postres!

Delicias, el color és relament sorprenent, oi? De "marciano" total, je je je...

Ribereña, Judit i Alfons, és una combinació arriscada i original, però si ho rumies una mica segur que veus que lliga bé.

Irmina, para merienda, desayuno, postres... apatece siempre, je je je...

Ara, si el fas ja m'ho diràs... això sí, després de la dieta, que entre l'almívar i el lemon curd és força calòric :)

Enric, el te verd té un gust molt subtil... una mica a fumat, a herbes i un pèl dolç... A casa ens agrada molt i té més aplicacions a les postres de les que semblen a primera vista.

Eva, bo i original, perfecte per sorprendre!

Laura, la idea de la mousse me encanta, seguro que la hago. Quedará de un color verde precioso...

Parellea Vermella, jo només en trobo a Barcelona, a Sabadell he buscat per tot arreu i res de res. A Barcelona en tenen al Tokyo-ya, però sé que a altres llocs també en venen.

illetapitita ha dit...

UAU!! quina combinació de gustos!
Segur que és un pastís mooolt especial!
Una abraçada!

No tot són postres ha dit...

El color que ha agafat el coc és maquíssim i segur que el gust és sorprenent. La veritat és que ets una artista!
PTNTS
Dolça

Unknown ha dit...

Jo també he fet un pà de pessic amb el te, però la teva versió amb coco i el lemon curd, m'han entusiasmat!!!Petons

la vella carmanyola ha dit...

Jo ja vec que a la cuina de casa no em deixaran mai de sorpendre ;)) quina canya!! però cpom t'ho imagines això??

Maria ha dit...

Hola!! Una recepta molt interessant!! Mai he fet res amb té...
M'hauré de començar a animar a participar d'aquests reptes!!
Un petonet

Laura, de merienda-cena ha dit...

Sembla que està super de moda aquest te! I jo sense saber quin gust té encara... La veritat és que el pastís té una pinta extraordinària, et felicito per com ha quedat aquesta agosarada combinació d'ingredients!
Una abraçada.

Xavier ha dit...

Quin dolç més bo!
I és bo de trobar aqueix te matcha? Mai no l'havia vist enlloc.

Dulceshoras ha dit...

Mare meva!!! quin pastís, saps que una de les meves passions és el té? cada vegada em sorprens més amb aquest blog, m'agrada trobar coses diferents a les que estic acostumada : )

Un petonet des de l'illa!

Mercè ha dit...

Gemma, una combinació fantàstica!! T'ha quedat un tall preciós!
Petons!

Gemma ha dit...

Illetapetita i Dolça, queda un gust molt original, són tres sabors que lliguen molt bé.

Elvira, estan sortint aportacions molt interessants, oi? He vist cada recepta amb te que no se m'hauria acudit mai...

Anna, de tant en tant ja va bé fer alguna cosa una mica diferent, oi? Que sempre acabo fent flams, púdings o mousses, je je je...

Maria, doncs ja ho saps, tens temps fins el 25 de març, encara pots participar!

Laura, és un gust molt subtil i dolç, que lliga molt bé amb moltes postres diferents. En galetes, per exemple, queden molt bones i amb un color verd molt bonic.

Xavier, costa força de trobar, jo haig d'anar a Barcelona. A Menorca no sabria pas on trobar-ne... Hauràs d'investigar, je je je...

Dulceshoras, el te i en general totes les infusions també m'agraden molt. I aquest te matcha té l'avantatge que es pot utilitzar directament en pols ;)

Mercè, participaràs, oi? A tu també t'agrada molt el te verd, que tens receptes amb te matcha molt bones!!!!

Cristina ha dit...

Molt original i el te li dóna un color fantàstic! A veure si algun dia provo de fer el lemon curd, encara ho tinc pendent des de l'estiu.

Pol Cruells ha dit...

Un pastís per pal·ladars ben educats, que el tè verd és cosa fina... Que bonic! i que bo!

joana08 ha dit...

Super original. T'ha quedat maco i ha d'estar sorprenent de sabor.
Felicitats.
Petonets i bon cap de setmana.

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
t'ha quedat maquíssim. la combinació ha d'estar més que bona.
Una abraçada,

CRIS ha dit...

Estás que te sales Gemma!, matcha y lemon curd caasen molt bé, és un pastís de luxe aquest, ademés d'uns sabors fresquíssims.
Ptnts

PILAR ha dit...

Una combinació molt original i amb uns sabors, ummm, que bo! Només d´imaginar el gust de coco amb lemon curd s´em possen els pels de punta! Que bo! El tall del pastis es precios.
Petons!

Neus Garcia ha dit...

Ostres quin invent!! m'encanta!! Sobretot perque barreja gustos pocs acostumats pel meu paladar i ha de ser una pluja de sensacions!! Jo estic com l'ARA, fins que no acabi la dieta no puc fer gaire cosa, perque m'ho menjo!! jiji però apunto la recepta a la llista perque la faré segur.
Per cert, on compres el té matcha??? A Sabadell el trobes???

Felicitats!!

SANDY ha dit...

Llevo tiempo queriendo comprar el té matcha y aún no he podido.
Me gusta mucho el pastel que nos has hecho.
Besos.

Gemma ha dit...

Cristina, val la pena provar el lemon curd, de veritat! Ja veuràs com és de vici total, a casa un pot començat no dura ni una setmana...

Pol, és veritat això que dius, era una combinació de gustos per paladars fins, oi?

Joana i Carme, molt bo!

Cris, m'agrada molt com descrius els gustos, realment són sabors molt frescos, per prendre de cara a l'estiu.

Pilar, els pels de punta i la saliva a la boca, je je je...

Neus, a sabadell no trobo el te matcha, haig d'anar a Barcelona... Sort que un pot petit dura molt, amb poca quantitat ja n'hi ha prou per aromatitzar tot el pa de pessic.

Sandy, es un poco difícil de encontrar, aunque creo que por Internet tambien lo venden. En Tenerife no sé...

josep ha dit...

Gemma,
Un pastís deliciós i original. Prenem nota de on has comprat el te.
Una abraçada

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
Una combinació desconeguda per a mi.Ni he provat el te de matcha ni el lemon curd.Llàstima que no puga "robar-te" un trocet,amb la pinta tan bona que té!
Besets

starbase ha dit...

Sensacional, tot un pastís que sorprèn desde que li veus el color fins que li claves queixalada (això és una suposició del tot raonable, n'estic segur)

Felicitats

Isabel ha dit...

Gemma, segur que a banda de ser ben original, aquest pastís a de ser boníssim!!!
L'apunto a pendents!!!jejeje...
UN PETÓ!!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma! Em dic Amelia i fa poc vaig descubrir el teu blog. M'encanta! Ja he fet alguna recepta teva. Vull fer-te dues preguntes:
-Vaig fer el de formatge amb lemon curd però no el vaig poder treure del motlle de silicona perquè es desfeia la base de galetes, saps per què?
- On compres la pasta brisa de xocolata?

Moltes gràcies!

Xavier ha dit...

Gemmeta meua, visc a Mallorca (a Menorca estava de viatge), heheheheh!
;)

ANNAFS ha dit...

Quin color tan fabulos té aquest pastis, aquest verd ja tan primaveral.
Segur que és boníssim!
ptns

Francesc ha dit...

Aquest dolç t'ha quedat espectacular!!!! Això del te matcha té el seu què. Coneixem un japonès que en fan un gelat deliciós. Aquest bescuit teu, amb la combinació del Lemmon Curd i el coco ha de ser brutal!!! Ara me'n menjava un parell de trossets!!! MMMMM!!!!

Gemma ha dit...

Josep, encara que costi de trobar, el te matcha és d'aquelles coses que almenys s'han de tastar un cop...

Mesilda, doncs tant una cosa com l'altra valen molt la pena, de veritat! El lemon curd és força més fàcil de trobar, en tenen a molts supers al costat de les melmelades ;)

Starbase, és veritat que pel color és sorprenent, oi? I el gust... predomina la llimona, després notes el cooc i al final et ve el regust del te... boníssim!

Isabel, si el fas ja m'ho diràs ;)

Amelia, benvinguda al blog! :)
Què vols dir que es desfeia la base??? El motlle era desemmotllable, d'aquells que es separen les parets de la base?
La pasta brisa de xocolata era de la marca Rana, crec que la vaig comprar al Corte Inglés ;)

Xavier, ostres he ficat la pota! Em pensava que eres de Menorca!!!! Però Mallorca també es preciós, eh? Je je je... Tot i que només hi he estat una vegada, recordo unes escursions per la Serra de Tramuntana i unes escalades a Sa Calobra molt boniques :)

Anna té un color verd intens que realment sorprèn, je je je... I molt primaveral, és veritat!

Francesc, he provat el gelat de te verd i m'encanta! De fet, aquí al blog tinc una recepta de gelat molt tonta que es fa amb un preparat que venen al Tokyo-ya... i queda prou bo ;)

El cullerot Festuc ha dit...

No he provat mai el te matcha...pero si dius que té un gust subtil segur que m'encantaria! A més el color que deixa és preciós...i farcit de lemon curd i coco...mmmmmmm!!!
Petunets,
Eva.

Deana Sidney ha dit...

Gemma> Aquesta recepta és una gran idea ... M'encanta la marxa i la combinació de quallada ... sempre trobar coses tan meravelloses al blog! Pardon my Catalan translation!!!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

M´ha agradat molt la teva participació a l´HEMC d´aquest mes perquè no és fàcil...jo no se si podré fer cap aportació perquè no trobo cap recepta!! i aquí no puc comprar te matcha....la teva recepta estupenda!!! petonets

MAR ha dit...

Ostres m'encanten els pastissos de formatge i l'Idiazabal molt i molt ... però deu ni dor deu quedar tot plegat amb un sabor ben contundent

ptonets