dilluns, de març 08, 2010

Tarta toffee amb xocolata


Aquest pastís també el vaig portar a la calçotada de Sant Feliu, junt amb el de formatge. Érem tanta colla que en vaig haver de fer dos, així vam poder fer una petita degustació de cada ;)



M’agraden les receptes de pastissos fàcils amb un resultat excel·lent i aquest n’és un bon exemple: senzill de fer, vistós i molt bo! El farcit de dulce de leche té un gust de caramel deliciós, mentre que la capa de xocolata al 70% de cacau contraresta el possible excés de dolçor. Altre cop, un pastís recomanable i per repetir. Boníssim!

Entre la colla d’amics va haver-hi divisió d’opinions entre quin pastís va agradar més, aquest o el de formatge... diria que va quedar en empat. Jo em quedo amb tots dos, són dos pastissos tan diferents que costa comparar!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 1 base de pasta brisa (millor si és de xocolata)
· 500g de dulce de leche (trieu una marca poc dolça)
· 200ml de nata líquida per muntar
· 200g de xocolata de cobertura del 70%

Preparació:

Cobrir un motlle desemotllable amb la pasta brisa i coure-la a 180º durant 20 minuts (va molt bé posar cigrons a dins per evitar que s’infli la base). Deixar refredar i omplir amb el dulce de leche.
Escalfar la nata fins a punt de bullir i abocar-la sobre la xocolata trossejada. Remenar bé fins que es fongui tota la xocolata i quedi homogeni. Deixar refredar una mica i abocar sobre el dulce de leche. Reservar a la nevera (millor d’un dia per l’altre) per tal que es solidifiqui la cobertura.
Desemmotllar, decorar i servir fresca de nevera.

Bon profit!

66 comentaris:

Cristina ha dit...

Quina bona pinta!! jo no he provat mai el dulce de leche, és molt dolç? ho puc trobar a qualsevol super?

starbase ha dit...

Ostres, més fàcil ja vol dir comprar-lo fet.
Aquests són els ideals per als que no ens prodiguem gaire en el món dolç.

Queda pendent, perque millorar com a cuiner vol dir també millorar en l'el.laboració de postres.

Laura ha dit...

ummmm!!! chocolata!! i toffee? ostres quina bona pinta! i quina gana que m'està entrant!

Petonets!

ana ha dit...

Muy buena presentacion y supongo que buenisimo, pero podrias decirme que es el dulce de leche, es la leche condensada? y para poder hacer este pastel podrias decir que marca utilizar?

muchas gracias

un saludo

ana

Alfons ha dit...

Jo tampoc sabria amb quin quedar-me, així és que davant el dubte: millor un trosset de cada ... una presentació exquisida.

Francesc ha dit...

Cosa bona aquest pastís, sí senyor!!! Especial per xocoaddictes, com jo!!!! Boníssim!!! Salutacions

Ester ha dit...

Un pastís d'alçada, si tu dius que no era gaire dolç m'ho crec..s'haurà de tastar
Una abraçada
Ester

Caminar sin gluten ha dit...

Realmente, tiene una presentación maravillosa y con los ingredientes que has empleado seguro que un sabor inolvidable.

Como siempre te agradecemos tus recetas, ya que tomamos buena nota de ellas para adaptarlas algún día.

Besotes,

Ana y Víctor.

La cuina vermella ha dit...

I no és gaire dolç???? A nosaltres ens assembla una autèntica delícia, a més és taaaan bonic, l'has acabat taaaan bé, que és un pastís digne per compartir amb uns grans amics.

Mercè ha dit...

Gemma, doncs si dius que no és massa dolç l'haurem de provar... tot i que el dulce de leche jo no me'l puc menjar de tan dolç que el trobo!! ;)
Una presentació excel.lent com sempre!
Petons!

Maria ha dit...

A mi el dulce de leche no m'acaba de fer el pes, però si dius que és tan bó, l'haurem de provar de fer!!! M'agrada molt la idea de la pasta brisa de xocolata, no hi havia pensat mai!!!
Sempre hi poses coses molt xules per decorar!! On ho trobes???
Felicitats per l'èxit!!
Ptonets

Enkeli ha dit...

MmM quina pinta!! llàstima que no poguem veure com queda per dins!! dintre de poquet serà l'aniversari de mon pare, ja m'estic pensant quin pastís fer però es que en tens tants de bons!! ^^

Silvia ha dit...

Acabo de desayunar pero para nada me importaría comerme una porción de esa maravillosa, chocolateada y delicada tarta. Qué pinta, tienta a cualquiera.

Besos.

PILAR ha dit...

Ha quedat genial i ha de ser delicios. Amb la gana que tinc ara mateix li faria una bona queixalada.
Petons!

Gemma ha dit...

Cristina, el dulce de leche el trobaràs a qualsevol super, la costat de la llet condensada. N'hi ha moltes marques, algunes més dolces que d'altres.

Starbase, ja saps que aquestes receptes són les meves preferides. I llavors has de seguir el consell que sempre ens dóna la Mireia Carbó: prohibit explicar que sigui tan fàcil de fer!!!!!!!!!!

Laura, el toffee i la xocolata negra lliguen molt bé, per a llaminers de veritat!

Ana, el dulce de leche no es la leche condensada, es de un color marrón y es muy típico de Argentina... Hay varias marcas aunque en la mayoría de supers solo tienen el de la Lechera, demasiado dulce para mi gusto... Marcas menos dulces son Havanna o Mardel ;)

StHilari, nosaltres vam pensar el mateix i en vam tastar un tallet de cada, així vam tenir una petita degustació de postres, je je je...

Francesc i Ester, queda dolç al punt i molt bo per a xocoaddictes! I super fàcil de fer, que també és molt important, oi?

Ana Y Víctor, con una base de galletas sin gluten, esta receta es muy fácil de adaptar, solo hay que vigilar que el dulce de leche sea apto para celíacos. Y queda muy rico ;)

Parella Vermella, aquestes calçotades amb els amics es mereixen unes grans postres, no trobeu? Pels amics, el que faci falta!

Mercè, has de trobar un dulce de leche que sigui poc dolç, depen de les marques. Jo fins ara gastava el de la lechera, però ara n'he provat de menys dolços que ens agraden més. A més, la xocolata és al 70% i la capa de sobre no porta gens de sucre ;)

Maria, de veritat que el dulce de leche queda molt camuflat i només es nota un lleuger sabor a caramel... Aquestes birolles de xocolata les compro a una parada del Mercat Central de Sabadell que les venen a granel ;)

Enkeli, la foto del tall és complicada de fer quan has de portar el pastís fora de casa... No puc pas presentar-me amb un pastís tallat, oi? Je je je... En canvi, quan el pastís ens el mengem a casa ja hi ha més confiança i no em fa tanta cosa fer el tall. La familia ja ho entén, je je je...

Silvia, pues en lugar de desayunar, para los postres de la comida seria perfecta :)

MaryLou ha dit...

T'ha quedat tan maco!!!! amb dulce de leche... qué bo!!!!
Petonets

MaryLou ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Tinc una debilitat per totes les postres que tinguin masa quebrada, aquesta sona de maravella, amb el dolç de llet i la xocolata, i la presentació es maquíssima!Com sempre, m'encante el que ens proposes!!Petons

ARA ha dit...

Gemma, ets la reina dels pastissos, com pots fer tants, i tots ent queden tan macos....

felicitats

Ara.

Anònim ha dit...

Deu estar boníssima aquesta tarta. Em sembla que he de tirar per aquests tipus de postres més senzilles, ja que ahir vaig provar de fer un pastís que es va transformar en tot un fracàs. Però sort que no defalleixo i després d'un petit kit kat vaig continuar a la cuina amb una sopa de porros que va sortir deliciosa.
Segueix així, tots n'aprenem!
Una abraçada!

Carmen ha dit...

Boníssima, jo també agafo un trosset de cada. Petonets

Unknown ha dit...

Per no fer mal a cap dels pastissets ens quedarem amb els dos. Jo el dolç de llet no l'utilitzo gaire perque el trobo molt dolç, aquesta vegada amb el xocolata em seduieix.
Muas!

Eva Flores ha dit...

pero quina cosa més bona! xocolata i dulce de leche, ummmmm
pt!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Ufff això és massa per mi!!!! per favor en vull un bon tall ja, ara mateix!!!...la faré segur...una coseta, la base de pasta brisa de xocolata la vas comprar? petonets

Anònim ha dit...

Felicitats Gemma. M'agrada el teu blog. Cada setmana miro les teves receptes i et superes cada dia,
Per cert, on trobes la pasta brisa amb xocolata? la fas tu?

Isabel

No tot són postres ha dit...

Em sembla que em costarà, ja que el dulce de leche i jo som incompatibles, però si com dius es contrarresta la seva (per a mi excessiva) dolçor amb la xocolata... no ho sé. No puc canviar el dulce per una altra cosa??
PTNTS
Dolça

la vella carmanyola ha dit...

No si la cara que fa diu: menjam, menjam però jo només de pensar lo del "dolç de llet" :( millor un altre dia!

Rècords

Gemma ha dit...

Pilar i Marylou, va quedar maca, però sobretot bona... de vici total!!!

Elvira, aquesta massa brisa de xocolata em va agradar molt perquè va quedar molt cruixent, com una galeta de xocolata cruixent... la base perfecta per un pastís mooolt llaminer :)

Ara, m'encanta fer pastissos, és la meva gran afició després de la dèria que tinc d'enfilar-me per la roca, je je je...

Gemma, es tracta d'anar fent una recepta de cada, una fàcil i una difícil... A mi m'agrada triar receptes fàcils quan són per tanta gent, tenint en compte que ja havia fet el de formatge. Però segur que tot i el fracàs et va quedar prou bo, oi? I la crema de porros sensacional!!!

Carmen, llàstima que no en va sobrar ni un tallet, que si no us convidava a tots :)

Gemma, encara que no siguis de dulce de leche, aquest pastís també t'agradaria, només li notes un gust de caramel molt suau. I totalment d'acord que la millor opció és tastar un tallet de cada ;)

Eva, boníssim, una combinació deliciosa!!!

Ma José i Isabel, la masa brisa la vaig comprar feta, crec que era de la marca Rana, que en fan una de xocolata i era molt bona. Però també la faig a casa canviant una part de la farina per cacau.

Dolça, es tracta de triar una marca poc dolça i de veritat que queda al punt. Per substituir-lo potser podries posar una crema d'ametlles, semblant a un Menjablanc però reduint la quantitat de sucre... què et sembla la idea? Mira, m'agrada, ho provaré amb menjablanc i ja et diré!

Núria ha dit...

Gemma això es per un d'aquells dies que tens ganes de dolç dolç.....l'aspecta es genial.
petons.

CRIS ha dit...

Quin vici, amb lo que m'agarda el toffee, barrejat amb el xocolate és "el no va más", boníssim.

No tot són postres ha dit...

Gemma, m'agrada l'idea del menjablanc, quan em toqui fer algunes postres per a compartir ho faré!
PTNTS
Dolça

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Mercis Gemma, i em podries dir en quina proporció?

dolçosdesdecasa ha dit...

Què bo i quina pinta ! ara que els companys ens acaben de sorprendre, a les dones treballadores, amb un pica pica, aniria bé un trosset d'aquest pastís!
Salutacions!

Gemma ha dit...

Anna, de veritat que aquest t'agradaria... l'has de provar i a partir de llavors ja no diràs més que no t'agrada el dulce de leche ;)

Núria i Cris, la barreja queda sensacional, de vici total!

Dolça, a veure qui el fa abans, je je je... Base de brisa amb xocolata, capa de menjablanc i capa de xocolata... Ha de quedar molt bo :)

Ma Jose, per exemple, una masa brisa normal que faries amb 300g de farina, per fer-la amb xocolata posaria 250g de farina i 50g de cacau en pols. La resta d'ingredients igual.

Dolçosdecasa, teniu uns companys molt atents, quina sort! A la meva feina no ens han convidat...

El cullerot Festuc ha dit...

Els teus amics deuen alucinar i esperar amb candeletes aquestes trobades que portes les postres...i a sobre 2!!! Jo votaria pel de formatge...d fet tinc unes ganes de fer-lo...ja saps, el dulce de leche no m'agrada gens! :(
Això si, la presentació és espectacular!!!
Petunets,
Eva.

Pol Cruells ha dit...

Estava super deliciós! Me n'hauria menjat quatre talls! ...sóc un fanàtic de la xocolata... I la presentació? excel·lent, Gemma, com sempre!

Laura. ha dit...

Que pena no poder ver el corte de esta tarta, tiene que ser un espectáculo. Me la llevo, estoy segura de que me encantará..

Besos!

intxaurtsu ha dit...

a mi también me gustan los pasteles fáciles con buen resultado, así que te lo tomo prestado ¿vale?, eskerrik asko...

ANA ha dit...

Deliciós aquest de xocolata i la presentació molt curada i minimalista.
Com esteu per Sabadell? Aquí a Terrassa está tot blanc de la neu, és molt bonic. Desde les 7 del matí que está nevant i ls previsió és llarga. Aprofitarem jeje

Petons!
Ana de: 5 sentidos en la cocina

Petita cuina ha dit...

Hola gemma!!!
´deunidó, quin aspecte te el pastís, les presentacions et surten sempre perfectes, com t'emvejo noia, a mi encara em falta moltíssim per arribar al teu nivell, però m'aplicaré força.

Sempre es un plaer deleitarse amb les teves joias.

Petonets.
Nuria.

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma
No hi ha mes reremei que provar-lo!
És tan boooo, i tan fàcil!.Un bombó.
Besets

dulceshoras ha dit...

Hola!! no he sopat i les babes me cauen amb aquesta tarta... el dulce de leche m'encanta!!! i tens raó en lo de fàcil (pel que expliques) i lo vistosa que t'ha quedat!!!

Margarida ha dit...

La decoració del pastís és maquíssima!
No he menjat mai dulce de leche, perquè un dia que en vaig voler comprar, vaig llegir la seva composició i no em va agradar les coses que portava.
Tu que saps tant, no sabries una manera senzilla de fer-lo a casa?

Cuinetes ha dit...

Gemma, quin luxe de pastissos com sempre!
Feia dies que no em podia passejar per la xarxa i veig que esteu molt en forma, me n'alegro molt! Quantes idees i bones receptes!! Aquest pastís, com el de formatge, ha d'estar "tremendu"!! I és fàcil de fer!! M'encanta!

Petons!!

Montse ha dit...

Gemma, me la punto para realizarla en casa, pero solo una consulta, con el dulce de leche no queda muy dulce, te lo digo porque a casa lo muy dulce no gusta. Saludos

Gemma ha dit...

Eva, el de formatge és molt bona elecció tot i que si tastessis aquest també t'agradaria...

Pol, a tu et van agradar els dos, oi? Jo tampoc sabria amb quin quedar-me... I aquest estava per repetir!

Laura, es una pena lo de la foto del corte, pero no podía llevar una tarta cortada, ¿verdad?

intxaurtsu, esta tarta es perfecta, sencilla y con un resultado excelente. Puedes llevartela encantada :)

Ana, aquí la neu va quallar a partir del migdia i va quedar un bon gruix... quina passada aquesta nevada!!!!

Nuria, aquesta vegada la presentació era ben fàcil... compro les birolles de xocolata a una parada del Mercat, de manera que no té gaire mèrit, je je je...

Mesilda, m'encanta la descripció que n'has fet, ho has encertat de ple, aquest pastís és un bombó gegant!!!!

Dulceshores, si t'agrada le dulce de leche aquesta és la teva tarta! I és tan fàcil que no tens excusa per no provar-la, eh? :)

Margarida, el dulce d eleche el pots fer a casa posant una llauna de llet condensada dins una olla a pressió amb una mica d'aigua i embolicada amb un drap. Crec que l'has de tenir 1h, com més temps la tinguis més fosca i densa quedarà.

Nuni, tots dos pastissos van ser molt bons. Benvinguda de nou a la xarxa :)

Montse, hi ha moltes marques de dulce de leche, has de trobar-ne una de poc dolça. La marca la Lechera és molt dolça però n'hi ha altres que no ho són tant ;)

Gent jove pa tou ha dit...

Increïble aquest pastís!!
Haurem de probar el dolç de llet, doncs no hem tingut l'ocasió.

mercè ha dit...

Hola Gemma, com sempre, GENIAL!!!,A mi em passa com a molta gent, el "dulce de leche" l'associo amb el TOFFE, el caramel enganxós i superdolç que no podia ni empassar, però ja veig que no és així, si tú ho dius és una garantía!FINS AVIAT!!Mercè-des.cass

mercè ha dit...

Hola Gemma, com sempre, GENIAL!!!,A mi em passa com a molta gent, el "dulce de leche" l'associo amb el TOFFE, el caramel enganxós i superdolç que no podia ni empassar, però ja veig que no és així, si tú ho dius és una garantía!FINS AVIAT!!Mercè-des.cass

mercè ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
mercè ha dit...

Hola Gemma, com sempre, GENIAL!!!,A mi em passa com a molta gent, el "dulce de leche" l'associo amb el TOFFE, el caramel enganxós i superdolç que no podia ni empassar, però ja veig que no és així, si tú ho dius és una garantía!FINS AVIAT!!Mercè-des.cass

mercè ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carla ha dit...

Ostres!!! Quina bona pintaa!!! :)
Un dia d'aquests et copio la recepta!!
:)
Per cert, on compres la guarnició dels pastissos?? És que em costa molt trobar decoració...
Gràcies!!

Fem un mos ha dit...

Un pastis fàcil de fer i que ha de ser boníssim
Petons

Glòria ha dit...

Jo també sóc de les que penso que el dulce de leche ha de ser molt dolç i em frena de fer-lo servir, ara que aquest pastís teu té una pinta espectacular, serà per la capa de xocolata?.

Xavier ha dit...

Gemma, quina bona pinta! A cada recepta et superes, ostres!
T'he enviat unes fotos d'una coca que vaig fer seguint la teua recepta (utilitzant brossat en compte de formatge philadelphia)... Gràcies perquè el pastís va triomfar!!! Molt agraït!

Gemma, sóc filòleg... i t'haig de dir que em fa una mica de mal als ulls allò de tarta que en català es diu pastís o tortada... Insistesc: és 'deformació' professional, espere que em sabràs disculpar! ;)

Xavier ha dit...

Gemma, quina bona pinta! A cada recepta et superes, ostres!
T'he enviat unes fotos d'una coca que vaig fer seguint la teua recepta (utilitzant brossat en compte de formatge philadelphia)... Gràcies perquè el pastís va triomfar!!! Molt agraït!

Gemma, sóc filòleg... i t'haig de dir que em fa una mica de mal als ulls allò de tarta que en català es diu pastís o tortada... Insistesc: és 'deformació' professional, espere que em sabràs disculpar! ;)

Unknown ha dit...

Hola Gemma ! Diumenge de la setmana vinent tenim una arrossada familiar i m'animaré a fer aquest pastís, m'has convençut. Et volia demanar ..., jo quan faig servir la pasta brisa sempre s'encongeix i no queda mai perfecte de forma. Hi ha algun "truc" ( he provat vàries coses com deixar més pasta sobrant del motlle, etc però no hi ha manera).

Gemma ha dit...

Carla, les fruites les compro al Just del Mercat Central de Sabadell. Les decoracions de xocolata al Brossa (del mateix Mercat) i les perletes o figures de sucre al Vidal Papers de Sabadell.

Xavier, ja he vist les fotos i t'ha quedat preciós!!! M'alegro que triomfés :)
Ja sé que tarta no és correcte, però quan el pastís és baixet i fet en un motlla de "TARTA" no em surt posar-li pastís... trobo que en català ens falta vocabulari de pastisseria, de tot en diem pastís :(
I no em sap gens de greu, eh? Al contrari! :)))

Franci, el millor truc és omplir tota la tarta de cigrons secs, així no s'infla la base ni baixen les parets. Després els treus i l'omples amb el farcit ;)
Aquests cigrons els pots guardar i reutilitzar en altres pastissos. Ja em diràs si el truco et va bé, eh?

glutoniana ha dit...

No m'agrada la xocolata, però he d'aplaudir perquè et va quedar amb molt bona pinta :)

Laura, de merienda-cena ha dit...

Uale!! Un pastís amb 4 ingredients, aquest me l'enduc!! a més, fa molt però que molt bona cara! a aquest pas t'hauré de convidar a la nostra calçotada... jeje
Una abraçada!

Isabel ha dit...

UFFF!!! a mi si que m'agrada el dulce de leche!! i crec que amb aquest pastís disfrutaria "massa"!!! quin perill per la dieta!! jejeje...
un petó!!!

Anna ha dit...

Això no es pot mirar abans de dinar, que entra una gana...

Cuinagenerosa ha dit...

t'ha quedat preciós! i és dels que m'agraden, ja ho saps, amb poca feina pels poca-traça.

Pebbles ha dit...

Quina pinta més espectacular, i dels que m'agraden fàcils de fer, segur que el provaré a l'Aaron li agrada molt el dolç de llet.

Pebbles ha dit...

Quina pinta més espectacular, i dels que m'agraden fàcils de fer, segur que el provaré a l'Aaron li agrada molt el dolç de llet.