dimarts, de juny 09, 2009

Confitura de nespres i taronja a la vainilla. Taller amb en David Lienas.

Divendres passat vam anar al taller de cuina al Bonpreu. En aquesta ocasió, en David ens proposava tres receptes amb fruites de temporada, entre elles una confitura d’albercocs que jo he adaptat per fer-la de nespres i així aprofitar l’excés de nespres que encara tenim a casa:


Les tres receptes que ens va fer van ser un Gratinat de pinya confitada a la vainilla, un Chutney de tomàquet madur i una confitura d’albercocs i taronja a la vainilla. Ningú diria que al David li agrada la vainilla, oi? Je je je...

Com sempre, les explicacions que ens va fer de cada recepta van ser molt completes, acompanyades en tot moment de noves idees per fer altres receptes semblants a partir de la recepta bàsica que ens ensenyava ell. Dóna tanta informació a un ritme tan ràpid, que sempre que vaig a una classe seva penso: “el proper cop haig de portar una gravadora!” :)

Aquesta vegada els assistents vam ser: Mònica Cristina, Joan Jové, Marc Andrés, Mireia Torras, Cristina Brugarolas, Montse Lama, Sefa Costa, María Rodríguez, Marta Giralt, Ma José Maicas, Teresa Graell, Josep Colet, Glòria Moreno, Roger Compte, Reme Sales, Maria Solé i Gemma Clofent.

Sobretot, no us perdeu l'interessant crònica que han fet al Cafè de Nit!

La confitura de nespres és una adaptació de la confitura d’albercocs que ens va ensenyar: l’única diferència és que per fer-la d’albercocs, com que porten menys aigua, en David va fer una almívar afegint 250ml d’aigua per cada kg de fruita. A la que he fet jo no hi he posat gens d’aigua, ja que els nespres tenen una proporció d’aigua força alta. D’altra banda, com que tampoc m’interessava conservar-la gaire temps, he reduït la proporció de sucre fins a la meitat del pes dels nespres.

Les aromes de la vainilla, la taronja i la canyella queden boníssimes, li donen un toc diferent i subtil que converteixen una senzilla confitura d'aprofitament en una menja delicada i deliciosa. Proveu-la i ja m'ho direu!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 1kg de nespres
· Ratlladura d’una taronja
· 500g de sucre
· 2 beines de vainilla
· 1 polsim de canyella en pols
· 3 pots de vidre

Preparació:

Pelar els nespres, trossejar-los i ficar-los junt amb el sucre en un cassó al foc. Afegir-hi les aromes i coure-ho a foc lent, remenant sovint, durant 45-60 minuts, fins que la fruita quedi caramel·litzada i desfeta.
Bullir els pots de vidre amb les tapes per esterilitzar-los. Escórrer els pots, omplir-los de confitura, tancar-los i deixar-los refredar cap per avall.

Bon profit!

31 comentaris:

Elena ha dit...

que bona Gemma ,,aquesta la faré segur perquè a de estar bonisima,,el chutney de tomata a de ser total.

MAR ha dit...

Quina bona pinta que té aquesta mermelada .... i de nespres són bonissims me l'apunto a veure què tal.

petunets

Anònim ha dit...

Quina sort això de tenir excès de nespres.

M'encanten i la melmelada deu estar boníssima

Eva Flores ha dit...

veig q t'has decidit a fer la mermelada de nespres, quin color més bonic q té! i qtal amb la combinació amb la taronja?
pt!

vacapaca ha dit...

Mooooooolt bo!!! Hauriem d'aprofitar per fer moltes mermeladas de la fruita tant bona que hi ha ara!! Un peto, Montse.

Martí ha dit...

MMm! El nesprer que tenim a casa està quasi a punt, aprofitaré la recepta i faré uns quants pots de confitura, quina bona pinta que fa!

Una abraçada!

zer0gluten ha dit...

Me parece super original y refrescante esta mermelada. Nunca la comí de nisperos y creo que la vainilla le tiene que dar un toque estupendísimo.
Besitos sin gluten

El cullerot Festuc ha dit...

Lo millor per aporfitar l'excedent de fruita és fer confitures i mermelades...aquest segur que és boníssima amb el toc de vainilla...
Petunets,
Eva.

Caminar sin gluten ha dit...

Esta mermelada de nisperos, naranja y vainilla, tiene que estar riquísima y con un sabor un tanto especial.

Por cierto, como siempre, vemos que te lo has pasado estupendamente.

Besotes,

Ana y Víctor.

Irisibula ha dit...

A LA LLISTA D'IMPRESCINDIBLES ARA MATEIX!!!

dolçosdesdecasa ha dit...

Hola Gemma, primer que res gràcies per organitzar la trobada! Mira que faig melmelades de tota classe però la de nespres no l'he provat mai, en faré una mica, tot i que no tinc nesprer... quin luxe!.
una braçada de des comacasa-res!

ANNAFS ha dit...

Confitura de nespres i taronja a la vainilla. sona molt bé. I fa una pinta deliciosa. No n' he provat mai de melmelada de nespres.
ptns.

Gemma ha dit...

Elena, el chutney de tomàquet era boníssim, recordava una mica el ketchup ;)

Mar, la mermelada és un bon recurs per aprofitar els excedents de fruita i com que els meus pares tenen molts nespres...

Arrozconbacalao, benvingut al blog, no et coneixia! Ara mateix et faig una visita :)

Eva, amb la taronja queda boníssima! I el color ha quedat un daurat molt bonic...

Vacapaca, l'ideal de les melmelades és aprofitar la millor temporada de cada fruita i és veritat que ara n'hi ha molta que està al seu punt!

Martí, doncs no dubtis a provar-la, que és senzilla i queda molt bé. Si vols que se't conservi més temps, millor que augmentis la proporció de sucre ;)

Zerogluten, tampoco yo la había provado con nísperos, pero queda muy parecida a la de melocotón. Y con el toque de la vainilla queda deliciosa.

Eva, amb els nespres aquest any ja he fet batut, gelat (que encara tinc pendent de penjar) i aquesta melmelada, i a l'arbre encara hi ha nespres, je je je...

Ana y Víctor, ens estas classes con bloggers siempre lo pasamos bién, además de aprender recetas nuevas son una forma de encontrarnos con todos los amigos :)

Iris, si la fas ja m'ho diràs!

Teresa, m'alegro molt d'haver-te conegut, a veure si a la propera trobada pots tornar a venir. Amb nespres queda una melmelada molt fina, un luxe, ja ho crec!

Mercè ha dit...

Gemma, m'ha agradat molt la teva versió amb nespres!! :) I la melmelada és la millor manera d'aprofitar l'excés de fruita. Crec que provaré la versió d'en Lienas amb els albercocs! ;)
Petons!

Maria ha dit...

Llàstima que no et tingui de veina que algun potet em cauria.... jo et passaria paneteria... Em fa mandra fer melmelada però algun dia hauré de començar a provar.

ELS PEIXOS ha dit...

Aquesta la faré, si em queda bé el meu marit i els meus nebots disfrutaran..

josep ha dit...

Aquesta confituta pinta deliciosa.
Suposo que la foto era abans de tancar el pot i tomabar-lo cap per avall no?. Una abraçda

Marta ha dit...

Gemma, jo prefereixo els nespres. Els albercocs son molt bons peró uns bons nespres es una delicia...
La confitura m'encanta! segur que es molt bona i el toc de vainilla ho trobo original.
Petons

Marta Padenous ha dit...

Nespres...ai quan el nesprer de casa en començi a tenir....si aquest any floreix...l'any que ve tindré nespres... (podré esperar?)

Gemma ha dit...

AnnaFS, doncs queda bona de veritat, si tens ocasió de fer-ne, no ho dubtis :)

Mercè, la versió del David era boníssima, val la pena provar-la. El gustet de les espècies quedava molt bé.

Maria és menys feina de la que sembla. A més, pots provar de fer-la amb la panificadora i segur que encara és més fàcil ;)

Els peixos, si els agraden els nespres aquesta confitura els encantarà!

Josep, la foto està feta un cop la confitura es va refredar, amb el pot cap per avall. Vam encetar el primer pot de seguida, teníem ganes de tastar-la :)

Marta a mi m'agraden les dues fruites, els albercocs madurs també són bons... però a casa els meus pares només tenen nespres :)

Marta, quan comenci a donar nesores, no donareu l'abast amb tants que en farà! I un any passa volant :)

vero ha dit...

aquesta confitura la faré a casa perque el meu pare té un petit hort i de nespres tinc ara un munt i com que m´agraden tant les mermelades la farè per els esmorzars amb un torradetes, ummmmmhhh qué bó!!!!

PILAR ha dit...

Molt bona recepta. Amb la taronja i el toc de la vainilla ha de ser molt bona i t´ha quedat espectacular. Aviam si aquest any trec una mica de temps i puc fer alguna confitura...
Petons!

Delicias ha dit...

Aquesta confitura si que no la hem provat mai, té un aspecte espectacular, t'ha sortit perfecte. Que no s'acabin els nespres que així tindrem més receptes, jejje. Una abraçada.

En David és un cuiner genial,tot un encant i gaudeixes molt a les seves clases, i n'aprenens de tot.

Ester ha dit...

Ostres, no se m'hagués acudit mai fer una confitura de micacos, ha de ser bona, bona..
Una abraçada
Ester

la vella carmanyola ha dit...

quina temptació aquesta confitura!!

Pulga ha dit...

ostres tú, quina ràbia! me'n vaig oblidar completament... i mira que el tema de les confitures és d'allò més interessant, bé la propera vegada m'ho apunto a la agenda.... per cert amb vainilla i canyella aquesta melmelada deu estar espectacular!

Margarida ha dit...

Jo també tinc excedents de nespres!El meu pare té un arbre molt productiu, però a casa no en mengen gaire, i jo sola no puc amb tots. Com sóc molt de melmelades, faré la teva recepta, més per la bona pinta que té que no pas pel gust, que no l'he tastat mai i se'm fa una mica difícil endevinar com deu ser! però me'n refio de tu.
Un petó.

Anònim ha dit...

Hola !
Sóc un petit seguidor del teu bloc i volia comentar-te el tema d'esterilitzar el pot: a casa meva sempre s'ha fet (ja sigui per confitures, mermelades,préssec en almíblar, fins i tot la mongeta verda) d'emplenar el pot i després posar-lo en una olla amb aigua i que bulli 5 o 6 minuts i prou.

Veig que aquest "sistema" no és igual al teu. Què en penses?


Una abraçada des de la Costa Brava
Xevi

Reme y Núria ha dit...

Tinc ganes de fer-la i més veient la teva, va está una clase estupenda.,emb va encantá.
Petons.

sílvia ha dit...

Ostres, l'altre dia teníem uns nespres que no eren una gran cosa i vaig pensar "segurament anirien bé per fer una melmelada". Al final ens els vam menjar sols, si ho arribo a saber... :)

Si torno a tenir nespres per casa aquesta temporada, la provaré segur. Si no... la provaré amb albercocs ^^

No tot són postres ha dit...

M'agrada aquesta recepta, encara que no sigui al microones, i com que tinc nespres ( com és que gairebé tothom té un nesprer a casa?) posaré mans a l'obra!
PTNTS
Dolça