diumenge, de febrer 01, 2009

Crònica del curs de risottos al Caprabo

Dijous passat vam tornar als cursos de cuina organitzats pel Club Social Caprabo, aquest cop per assistir a una classe de risottos impartida pel xef Nicola Marino del restaurant Piazze d’Italia:


La colla de blocaires assistents vam ser: Marta Jubert, Sara Maria, Eva Urbano, Glòria (amiga de l'Eva), Roger Compte, Roser Ruaix, Àngels Mariano, Joan Jové, Anna Pié, Maria Vallvé, Núria Andújar, Araceli Erenas, Maria Solé, Manel Bonafacia, Núria Ruiz, Sefa Costa, Mercè Ayguavives, Xaro Morral, Marta Giralt, Anna Genís, Eva Montearriba i Gemma Clofent, tot i que a la foto falta algú que va haver de marxar més aviat (el proper cop us heu de quedar almenys fins a la foto, eh?). Aquesta vegada hi havia poques cares noves, la Núria, el Roger i la Roser, i va ser un gust poder conèixer-los després de tant de temps. Benvinguts! Espero que a partir d’ara es converteixin ja en habituals ;)

Personalment, tenia moltes ganes de saludar a la Roser de Vic, amb qui hem anat descobrint una pila de casualitats i coneixences comunes, tan de Vic (on jo hi tinc família), com de la UES (la Roser també és excursionista), com de les Duestraces (un grup d’esquí de muntanya que aglutina esquiadors de tot Catalunya). Només ens faltava descobrir que som família, je je je...

Pel què fa a la classe de cuina, ens van ensenyar tres receptes, un risotto d’espàrrecs i parmesà, un risotto al perfum de llimona amb alfàbrega i un ristto amb gambes i cloïsses al perfum de taronja i menta. Amb un llenguatge amè i contundent, en Nicola ens va ensenyar els secrets de la base d’un bon risotto, on a partir d’uns primers passos comuns s’obre un ventall enorme de possibilitats a l’hora de combinar gustos i ingredients. Entre els blocaires assistents hi havia en Manel, el més expert en risottos de tota la colla. Ell ha fet una crònica de la classe molt completa i us recomano que la llegiu, ja que, gràcies a la seva experiència en risottos, explica els continguts de la classe d’una forma excel·lent.

La classe amb els dos xefs italians va transcórrer ràpidament, enmig de l’admiració del públic femení davant d’uns professors tan captivadors. Entre el savoir affaire d’en Nicola i l’aceite de codo d’en Francesco, va quedar demostrat un cop més que els italians són uns autèntics professionals de la seducció ;)

Després de la classe va haver-hi temps per xerrar entre nosaltres i amb els xefs, per fer les fotos de rigor i fer una promesa gairebé signada per anar a sopar tota la colla de blocaires al Piazze d’Italia, on la Mireia Carbó (aquest cop asseguda entre el públic, je je je...) va dir que també vindria!


Si voleu llegir més cròniques, aneu a cuinar és generós, delícies del rebost i cuina amb compte.

PD: Classe amb la Mireia Carbó pel mes de febrer:

Després de la classe, la Mireia va aprofitar per confirmar-nos que ens ha reservat places per anar a un dels seus cursos del mes de febrer: tenim 30 places pel dijous 26 de febrer a les 19:30h.

Fem com sempre, eh? Deixeu un comentari aquí amb el nom, cognom, e-mail i, sobretot sobretot, obligatori a partir d’ara, el vostre número de tarja client de Caprabo (si no en teniu, aneu a qualsevol súper Caprabo i la demaneu, es gratis i al moment us donen el número de client).

Llista d’apuntats: Teo Mellén, Roser Ruaix, Mercè Ayguavives, MªJesus de la Iglesia, Encarna Conde, Marta Giralt, Cristina Vidal, Araceli Erenas, Jordi Talón, Maragda Royo, Eva Urbano, Glòria Bertran, Glòria Moreno, Josep Colet, Marisabel Garcia , Ana Genís, Manel Bonafacia, Xaro Morral, Ruben Hernández, Sara Maria, Núria Andújar, mare de la Núria, Àngels Mariano, Joan Jové, Eva Montearriba, Sefa Costa, Kike Palau, Txell Pi, Roger Compte, Sílvia Campàs i Gemma Clofent.

49 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Gemma, gràcies altre cop per la convidada... A mi, com l'últim cop, em faria gracia (el num és 801153119810 -a davant hi ha com un 2 petit que no se si compta...). Si puc dir dos noms, apunta també la Silvia (el què no sé és el seu número, i si en té..., ja li preguntaria dilluns)

Gràcies!

La cuina vermella ha dit...

Gemma, bonica i preciosa, reina de l'organització i de totes les coses bones del món-mundial!!!! Volem venir al curs de la Mireia. No tenim núm de client, però dilluns ho vaig a fer i te'l dic. Milions de petons i gràcies.

Ester ha dit...

Quina enveja qeu em feu, però cada cop m'és més dif´cil poder assistir a les classes, que us ho passeu molt bé.Si algun dia algú decideix organitzar un dinar apte per a nens i nenes, potser m'hi apunto.
Una abraçada
Ester

Sefa ha dit...

Hola Gemma, em pots apuntar a la classe del dia 26?
T'envio per mail les dades de la targeta Caprabo.
Moltes gràcies per organitzar-ho tot!!
Fins aviat

Anònim ha dit...

Silvia = Silvia Campàs

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, genial la crònica!!!! A mi em va encantar el aceite de coda del Francesco!!! Llàtima que amb els risottos que donaven no vingués el noi incluit...jajaja!!! Quin art que tenia amb els risottos!!! Divendres ja vam provar el risotto pronto de tartufo...ens va agradar molt!!!
Guai guai!!! Cursos amb la carbó!!! Apunta'm plis (801251993411)... Mil ràcies per organitzar-ho!!!
Petunets,
Eva.

angels ha dit...

Gemma molt bona la crònica, ahir en Joan ja va fer practica amb l’arròs. Aprofitat que ja es fet llista pel febrer ens apuntem: Joan Jove 801271735718 M. Àngels Mariano 800069780312 Gràcies per tot. Petons

Núria ha dit...

Una crònica estupenda. La veritat es que tens raó són un seductors nats aquest parell...jeje. I va estar superbé la classe...ja vaig posar en pràctica la recepta de la salsa de carbonara de verita!!

Jo m'hi apunto a la classe de la Mireia!! Crec que tens totes les meves dades i sinò m'ho dius!!

Núria ha dit...

Una crònica estupenda. La veritat es que tens raó són un seductors nats aquest parell...jeje. I va estar superbé la classe...ja vaig posar en pràctica la recepta de la salsa de carbonara de verita!!

Jo m'hi apunto a la classe de la Mireia!! Crec que tens totes les meves dades i sinò m'ho dius!!

Sara Maria ha dit...

Molt bona crònica!!! M'apunto a la classe de la Mireia.

RUBEN ha dit...

Hola Gemma! Fantàstica crònica!! Jo també m'apunto! Et passo les dades al teu correu! Gràcies

Núria ha dit...

Perdona Gemma, apunta tambè a la meva mare que ara ja podrà venir..Com tenim dues tarjetes, no hi haurà cap problema, no??

Anònim ha dit...

quina gran crònica!! va ser molt xulo el curs, llàstima que pel de febrer no podré venir, potser al proper!! ah! i em quedaré per la foto!! jeje ;D
una abraçada

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Mira que us ho passeu bé. Salut!!!

roser ha dit...

Gemma, gràcies per la genial organització i estupenda crònica !Per a mí també va ser un plaer poder-nos saludar presencialment, ja que com bé dius, tenim un munt de coincidències que van més enllà de Vic/Sabadell i arriben fins al nostre estimat Pirineu amb amistats i aficions comunes.
He de confessar que a l'hora de la foto encara hi era, però les/les protagonistes éreu els/les blocaires (us recordo que soc la que no té ni blog de cuina ni thermomix...encara)
Per descomptat que també va ser un plaer conversar amb algunes i algun de vosaltres.
Fins aviat !!

la vella carmanyola ha dit...

Pues si Gemma tant la classe com la crònica van baldre molt la pena.

Aquest vegada al cursa de la Mireia, no m'apunto pq el dissabte següent tinc la blog-calçotada i el dilluns marxem de viatge.
Bueno i hauran altre ocacions!!

Recordssss

Gemma ha dit...

Com es nota que avui plou i tots som a casa, eh?
Us apunto a tots!

Núria, no sé com es diu la teva mare. Tinc el teu núm. de tarja i també el del teu pare. Apunto te mare amb el nom del teu pare?

Roser, el proper cop t'has de ficar a la foto, eh??????????? I perquè no vam seguir investigant, que si no encara trobaríem més coincidències, je je je...

Núria, et dic el mateix que a la Roser!!! El proper cop és obligartori quedar-se a la foto, eh?

Anna de la Vila, marxeu de vacances? Quina sort!!!!
A la calçotada dimecres em van confirmar el compromís i no podré venir...... :((((((

xaro ha dit...

Hola Gemma, ja he arrivat a casa!!!
Et passo el nº de la tarjeta pq em puguis apuntar al curs 801250802813.
Fins aviat!!!!!

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, moltes gràcies per la crònica i pels comentaris.
ja vaig veure que la mireia carbó et deia que l'aviséssim per si podia venir a pròximes trobades, la trens a la butxaca :))
apunta'm, sisplau, a la seva classe. crec que ja tens el meu número de targeta, però te'l deixo per si de cas (2 800912149914).

Anònim ha dit...

Hola Gemma, ho sento que no em vaig quedar però estava amb una ciàtica tremenda i quasi no anava a venir, al final em vaig quedar però pels pels... m'apuntes a la classe de Mireia Carbó? et dic el número aquesta setmana, vaig perdre la tarja i no la he renovat, però demà ho faig. Moltes gràcies!

Mercè ha dit...

Gemma, quina organitzadora estàs feta!! ;) I felicitats per aquesta crònica tan fantàstica! Apa, que us ho vau passar bé, eh?! :) La mare de l'Alfred ja ens va dir que aquests italians van fer la classe molt divertida. Petons!

Marisabel ha dit...

Arribo a temps?, apuntam .
La meva targeta es 2800001656316.
Que bona reportera ets i amb les fotos per fernos dentetes als que no hi vam poder anar.
un petó.

Glòria ha dit...

Gemma,

Amb les vostres cròniques, encara que varem poder anar a la classe, és com si hi haguéssim tret una mica el nas.

El Josep i jo ens apuntem a la classe de la Mireia. El meu número de la targeta és 2 800089219717. El Josep no troba la seva però creu que algun cop t'ha donat el número. Si no troba la targeta, hi cabrà igual, oi?.

Fins aviat

Pebbles ha dit...

Encara hi han places? Ens agradaria anar a la Gloria i a mi.
Et paso els nostres numeros de targeta.
Gloria: 2 801271 730416
Eva: 2 800068 081212
Petonets!!

maragda ha dit...

Gemma: ja he trobat la targeta del Caprabo, i puc venir en aquesta data, així que si encara queden places m'agradaria apuntar-m'hi. Núm. de la tarja: 2800251719113.
Moltes gràcies, una besada!

Gemma ha dit...

Us apunto!

Pebbles, em pots recordar el cognom de la Glòria? El dijous als risottos li vaig preguntar, però ara no me'n recordo :(

La Quinta de Luculus, m'hauries de dir el teu cognom... I el nom és Maragda, oi? L'escrius així?

Marisabel, m'hauries de dir el teu cognom i un e-mail de contacte...

Jordi ha dit...

Hola Gemma! encara hi ha lloc per aun més al curs de la Mireia Carbó? Si es aixi, jo m' apunto.

Gracies

maragda ha dit...

Glups! Disculpa...
Sí el nom és el correcte, el cognom és ROYO, i el correu electrònic: luculus@ya.com

Ja he vist que estic apuntada. Moltes gràcies bonica! Petó

ARA ha dit...

Eyyyyyyyy, que jo també vull venir.

ARA ha dit...

Eyyyyyyyy, que jo també vull venir.

Marisabel ha dit...

Gemma apuntam unaltre per dues amigas hi son a temps?
El meu cognom es García i el mail
migsrosal arroba hotmail.com
Heyyy Ara hola!!!!!!
Petons

Anònim ha dit...

Hola a tots!!!
Sóc la Cristina Vidal. Amb alguns ens vam conèixer en una de les classes del David Lienas. Sóc la profe de Mates, muntanyera,.. M'encanta seguir el blog i en faig molta propaganda, je, je. M'encantaria assistir a una de les classes de la Mireia i de compartir-la amb vosaltres. Així, que si es pot, m'apunto!!
Fins aviat!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma, Bona tarda guapa!!
M'apunto a la classe del 26 de febrer si encara hi ha places...
Ja tens el meu número del Caprabo,oi? si no, m'ho dius i te'l passo.

La crònica que has fet és fantàtica, com sempre... ah! per cert! el rissotto d'espàrrecs ja l'he provat!! Molt bo!!

Petonets

Marta Giralt

Gemma ha dit...

Us apunto!

Jordi, m'hauries de donar el teu número de tarja client, ara són més estrictes i el demanen...

Marisabel, les teves amigues encara hi caben! Em diu les dades i les apunto ;)

Cristina, me'n recordo perfectament de tu, tenim moltes coses en comú :) T'apunto! Per cert, m'hauries de donar un e-mail i el número de tarja...


Marta, ja tinc el teu número, perfecte!

Francesc ha dit...

A mi, això dels "risottos" em para una mica. Ja veurem si m'hi decidesc. Salutacions

Mesilda ha dit...

Gemma,que be supaseu quina enveja¡
Un besset.

Anna ha dit...

ai...els italians....

Marisabel ha dit...

Gemma una es diu Encarna Conde num. 2800003896215
L'altre tel dire dema es diu MªJesus

Mai ha dit...

Ostres Gemma , quina enveja,tant que m´agraden a mi aquestes coses......y no enveja sana eh??? enveja de la bona!!!! jejejeje

Escolta,ja que hi ets amb tot això,fes-me un favor,podríes preguntar si aquí per Reus en fan d´aquests cursets?,jo ho vaig preguntar a la dependenta de Caprabo i em va mirar amb una cara com si li hagués preguntat la teoría de la relativitat.
una abraçada

la divina ha dit...

Caram, caram..., ja veig que us ho vau passar la mar de bé amb els xefs italians :)) Segur que va ser molt interessant, la classe.
M'agradaria molt poder apuntar-me a la classe de la Carbó, que encara no he vingut mai, però dijous no em va bé :( Un altre dia serà!

Anònim ha dit...

Hola Gemma,

M'hi apuntes? Et passaré el meu núm. de targeta per mail, ok?
mercè (bcn)

Gemma ha dit...

Mai, no crec que en facin a Reus, a Sabadell tampoc... :(

Mercè bcn, qui ets? Ets la Mercè Ayguavies?

Mª Jesús ha dit...

Gemma, el nº de tarjeta es 2 800259404028, Mª Jesús de la Iglesia
mail: mjiglesiast.gmail.com

Gracias guapa

roser ha dit...

Gemma,

ara mateix arribo del Caprabo a recollir la targeta client.
Si encara hi ha places ja em pots apuntar a la classe de la Mireia.

2 801278 887311

Una abraçada !!

Anònim ha dit...

ja tinc la tarja Caprabo, 2 801278 653114 Anna Genis

Anònim ha dit...

Hola Gemma!
La meva targeta és 2 801274 303518, i el meu nom és en Teo Mellén. ¿Encara hi ha alguna plaça per a mi?
Gràcies!

Gemma ha dit...

Hola Teo, benvinguda al blog! Ara mateix t'apunto a la llista!!!

La cuina vermella ha dit...

Gemma tenim un problema molt greu, des de que vas penjar el post que estem intentant buscar algun caprabo que ens facin la targeta, hem anat a mollet, granollers i barcelona, i en cap ens en fan....

Gemma ha dit...

Parella Vermella, no patiu, no cal que tots tinguem target, podeu venir sense cap problema!