dimecres, de febrer 04, 2009

Taller de Pastisseria en Miniatura al Museu de la Xocolata

El Museu de la Xocolata ofereix uns tallers de pastisseria per aficionats i dissabte, junt amb la Laia, l’Eva, el Josep, la Glòria i la Xaro, vam assistir al de Pastisseria en Miniatura. A part d’aquests blocaires, més tard vam conèixer la Sílvia, també blocaire, que escriu amb en Roger (que vam conèixer al curs de risottos) al blog de Cuina amb Compte.






En el taller ens van ensenyar a fer dos clàssics de la pastisseria: el Brownie i el pastís Sacher. La classe va ser molt amena, ja que van combinar una part teòrica, on el xef elaborava la recepta, amb una part pràctica, on ens va tocar embrutar-nos les mans per fer l’acabat finals dels dos pastissos. Així, vam utilitzar la màniga pastissera per acabar el Brownie i vam fer anar la paleta de pastisser per allisar la cobertura brillant del Sacher.

L’organització del taller va ser perfecta, ho tenien tot previst: les taules parades, les eines, els davantals i el barret de pastisser, la matèria primera... i vam estar molt ben atesos per uns monitors que anaven passant per les taules resolent els dubtes i ajudant quan feia falta.

Mentre fèiem el Sacher, el Brownie es coïa al forn, de manera que al final del taller vam poder degustar els dos pastissos que havíem fet, tot ben acompanyat per una copa de cava regal del Museu. Eren boníssims! De regal per portar a casa, vam rebre una mostra - degustació dels dos pastissos prèviament elaborats a l’obrador del Museu i molt ben embolicats per a regal.


En resum, no podria afegir o canviar res per millorar el taller, vam passar una tarda divertida, profitosa, amena i instructiva i, a més, vam tornar a casa plens de regals. Què més es pot demanar?

Tan sols em va quedar un petit dubte: per què el títol de Pastisseria en Miniatura? També s’hauria pogut dir Pastissos de Xocolata (el fan el 18 d’abril) o Pastisseria per Enamorar (el fan el 14 de febrer), no? Ja veig que per resoldre el dubte hauré d’anar als altres tallers, je je je...

Com que el Cafè de Nit ja ha fet la seva crònica, alguns de vosaltres heu preguntat la recepta de la cobertura de xocolata pel Sacher. Ens van dir que és la mateixa recepta que pel pastís d’aniversari dels 25 anys de TV3, de manera que us deixo un parell de vídeos: el del programa Dolça Catalunya on ensenyaven a fer el pastís (a partir del minut 9 i mig), i el que vaig gravar jo aquest dissabte mentre el xef preparava la cobertura (no està gaire bé ja que no s’acaben de veure tots els passos...):



PD: Una proposta.

Malauradament, no podré resoldre el meu dubte sobre el títol del taller, ja que tots els altres ja estan plens... :(
Però no passa res! Sortint de la classe vam preguntar si seria possible organitzar un taller a mida a per a un grup tancat. Què us sembla la idea? Us interessa? Caldria decidir dia i temàtica (en podríem triar algun dels que ja ofereixen o similar). Qui s’hi apunta?

39 comentaris:

Glòria ha dit...

Bona crònica, Gemma, amb video inclòs, això està molt bé!. Nosaltres ens apuntem al possible taller en grup tancat. Pel que fa al dia, potser seria un dissabte, tal com en van fer un d'extra al matí del dissabte passat?. La temàtica, segur que qualsevol estarà bé: pastissos de xocolata (si són diferents, és clar), pastisseria salada, mousses... tot ens agrada!.

A veure què hi diu tothom!.

Ester ha dit...

Una crònica excel·lent i una propsota genial. Depèn del dia, l'hora...potser m'ho puc muntar
Una abraçada
Ester

Eva Flores ha dit...

Hola Gemma!
Qué xulo el curs que has fet! Gràcies per penjar el llistat dels tallers, a veure si faig algun, perquè tan bé que n'has parlat és com per probar-ho.
pt!

Maria ha dit...

El dissabte matí seria un bon dia per fer el curs..
Jo m'apuntaria.
(No se que em passa però no puc veure el segon video penjat. Em surt un requadre en blanc. He entrat al cafe de nit i tampoc el veig des d'allà. Serà un problema del meu ordinador?)

Mercè ha dit...

Gemma, una crònica magnífica! I una enveja sana que em feu!! ;) Ets la superorganitzadora, eh?! :) Tal com els vaig dir al Josep i la Glòria, haig de provar de fer aquesta cobertura a veure si per fi em surt bé! ;)

Gemma ha dit...

Glòria, ja he vist que heu posat les dues receptes, eh? A mi m'agradaria provar el sacher aquest cap de setmana, a veure si tinc temps i el faig :) Bona idea un dissabte el matí. A les 11h? Elk de pastisseria salada estaria molt bé, ben diferent i original!

Ester, quin dia t'aniriria bé? Què tal un dissabte de 11h a 13h?

Eva, el llistat que he penjat ja està ple, per això mirem de fer-ne un d'extra per a nosaltres... Si et vols apuntar, ja ho saps ;)

Maria, dissabte el matí veig que va bé a molta gent. Ara es tractaria de trobar data concreta, eh? El video jo el veig bé, no sé si li passa a algú més... I del Cafè de Nit què no veus? L'slide?

Mercè, tots tenim ganes de provar aquesta cobertura a casa, a veure si ens queda tan brillant com al taller, je je je...

Sara Maria ha dit...

Genial, i bona idea això del curs especial. La temàtica, tant fa...

Mar Calpena ha dit...

Jo, jo, jo m'apunto! Senyu! Primins!

Sefa ha dit...

Gemma, i aquests pastissos eren "en miniatura"?? Com deu ser una ració normal?
En principi m'apuntaria, però dependrà del dia, a mi els dissabtes no em va gaire bé.

Anònim ha dit...

Jo tb m'apunto!

Anònim ha dit...

Ostres, Gemma, com t'ho curres! :)
Jo en principi m'hi apunto també!

Sílvia

Marisabel ha dit...

Quina maravella de pastis! i quin brillo té.
Fins que no tingueu un dia concret per ferho no podré dir si hi vaig.
Ho sento Gemma pero vaig "a tiro de mata" que es diu-
Un petó

MartaG ha dit...

Hola Gemma,

M'ha encantat el teu post!! :-)
jo m'apuntaria també...
només voldria saber si el curs seria en dissabte com els que ja fan o pot ser entre setmana... ho saps??

Molts petons guapa

Marta Giralt

Laia ha dit...

m'ho estic imaginant... si aquest era "en miniatura", a l'altre faran... pastissos de xocolata i bombons gegants de tres quilos!!! Oh, ves-hi ves-hi!!!! :-P

Vanesuky ha dit...

que chulo això del taller!!

I quina pinta més impressionant!

Petonets guapi.

El cullerot Festuc ha dit...

Genial la crònica i els videos!!!! I molt bona observació lo del títol del taller...miniatura miniatura va a ser que no!!! jejeje!!!
Jo m'apunto al curs...perfecte un dissabte al matí!!!!!
Petunets,
Eva.

Maria José ha dit...

Muchas gracias por aportarnos la información del pastel del aniversario de TV3 Lo he visto en varias pastelerías de mi cuidad y siempre tenía la curiosidad de cómo hacer...
Ese vide está muy bien. He aprendido varios trucos.
Un saludo
maría josé

Marta Padenous ha dit...

Aquesta Sacher de vici, no?
Jo també m'apunto a una classe un dissabte al matí! La temàtica...la que sigui!
Ptnts

maragda ha dit...

Oh! dissabte? dissabte? al matí? SÍÍÍÍÍÍÍÍÍ (hi ha algun de compromès, però anulem el calgui...) i si és pels saldates donarem bufetades per fer-nos lloc (virtualment, clar..., que vam aprendre molt quan de joves anàvem a la UAB per pujar al bus...)
Visca la Gemma i el seu esperit emprenedor!
Petons!

La cuina vermella ha dit...

I tant que volem un curs per nosaltres!! ens apuntem! Nena, bravo pels videos! petons.

Anònim ha dit...

Gemma, jo m'hi apunto! Quina enveja em feu amb la crónica d'aquest curs tant xulo...
mercè (bcn)

Anònim ha dit...

Gemma! Jo també m'hi apunto al taller!! Quins tallers més guapos no? I la xocolata és un vici!!

Gemma ha dit...

GENIAL! MOLT BÉ!!!
Veig que interessa a força gent i que el dissabte el matí és un dia que va bé a la majoria.

Em posaré en contacte amb el Museu i ja us ho explicaré, vale????

SOU UNA COLLA MOLT CANYERA, US APUNTEU A TOT!!!!!!!!

angels ha dit...

Com acabes de dir ens apuntem a tot,en principi pots comptar amb nosaltres, molt bona la crònica Gemma. Petons

la vella carmanyola ha dit...

Gemma, a mi també m'agradaria però per dir-t'ho més concret necesitaria una data. Ja t'he comentat que jo ara tinc de fer un petit viatget d'una setmana i igual sóc fora!

Posa una data, però si i sóc ja i pots comptar amb mi. Ahhh i la meva mare, clar!!

xaro ha dit...

Molt bé la crònica Gemma, ja veig que m'has posat llepant-me els dits!!
Jo tb m'apunto, si es dissabte al matí millor...
Ptnts

Anònim ha dit...

Ala! Als del matí no ens van ensenyar les faves de cacau!!! Va ser molt entretingut, però em va semblar senzill, jo crec que anàvem sobrats del que explicava.
Els pastissos, molt bons, em va agradar més el brownie; la sacher, potser un pèl massa dolça (em va escandalitzar el gairebé mig quilo de sucre que emprava). Però ens vam divertir moltíssim, això sí.
Al qüestionari vaig dir que me n'havia assabentat gràcies a tu. I això..., que moltes gràcies. Per cert, quina enveja m'ha fet això dels risottos, però ja vaig fer tard...

Maria ha dit...

Doncs veig només el primer video que posa Pastís d'aniversari, dolça catalunya però no el que tu vas gravar. Em surt un quadre en blanc. Que extrany. Les fotos de l'slide les veig. No ho entenc.

Anònim ha dit...

Hola Gemma, sí que va estar genial el curs, lo de la pastisseria miniatura no en treurem l'entrellat... Si feu un taller a mida m'apunto, dissabte al matí està be. Moltes gràcies per organitzar-ho! Anna

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Sembleu criatures amb aquestes cares d'infants il·lusionats. Salut!!!

Cuinagenerosa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Cuinagenerosa ha dit...

gemma, aquest cap de setmana em tocava treballar, però m'hauria encantat aquest taller per aprendre i per practicar, és diferents de les classes que anem.
si hi ha prou gent, m'apunto per fer aquest taller que proposes. estàs en tot, gràcies per demanar-ho!

la divina ha dit...

Aquesta sacher té una pinta que et mors!! Quina cobertura tan lluent! Moltíssimes gràcies per penjar la recepta i el vídeo, Gemma! Així els que no hi vam poder anar podrem provar de fer-la a casa, també.

Laia ha dit...

Hola Gemma,
La crònica perfectya com sempre.
La veritat és que ens ho vam, passar molt bé i els pastissos estaven boníssims.
Jo també m'apuntaria a qualsevol curs dissabte al matí. PAstisseria salada sona bé.
Petons

Ester ha dit...

Hola Gemma, un dissabte potser si que m'ho puc muntar, però trieu el que li vagi bé a la majoria
Una abraçada
Ester

Pebbles ha dit...

Hola Gemma, molt bona la crònica. Jo també m'ho vaig passar molt bé i m'agradaria repetir. Estic d'acord amb el dissabte.

Un petó

Anònim ha dit...

Hola
ens apuntem al curs la meva amiga
Carme i jo que soc la Gema, no trobaba com fer-ho (aixó de les noves tecnologies encara no son lo meu), nosaltres vem anar al matí i pensavam apuntar-nos progresivament cada mes,la sorpresa va ser que ja estava tot ple.

Cristina ha dit...

Gemma, només amb la foto he començat a ensalivar sense parar!!! Marxo a menjar una mica de xocolata, jajajaja. Una abraçada!!!

garbancita ha dit...

Hola!

Yo también estaba por allí. Os vi a unos cuantos que teniáis pinta de bloggers (cámara en mano, por supuesto), e imaginé que podrías ser alguno de ellos. Pero supuse que como tú sabes tanto de pastelería, no necesitarías asistir a una clase como esa.

Quizás volvamos a vernos en el de pastelería salada, para que también tengo plaza.

Un saludo ;)