divendres, de febrer 06, 2009

Púding de Poma i Xocolata

Amb aquesta recepta participo al HEMC 30, dedicat a la poma com a ingredient protagonista:





La Vanesa del blog Mis deseos más dulces és l’amfitriona del Hecho En Mi Cocina del febrer i ha triat la poma com a temàtica del mes. Estic molt contenta amb aquesta elecció ja que en les últimes edicions, amb els calamars i la matança com a protagonistes, no he pogut participar amb cap recepta dolça. Així que aquest cop m’he afanyat a preparar unes postres a l’alçada de l’ocasió, i no descarto tornar a participar amb una altra recepta, je je je...

hemc 30 - manzana

Aquest púding torna a ser ideal per a xocoaddictes, però la poma li dóna una lleugeresa i una frescor que fa que agradi a tothom. I ja sabem que la poma i la xocolata formen una parella perfecta... Entra tan bé que segur que més d’un comensal en repetirà un tros ;)

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 2 pomes
· 1 cullerada de mantega
· 2 cullerades de sucre
· 150g de xocolata per a postres
· 200g de sucre
· 400ml de llet
· 3 ous
· Caramel líquid

Preparació:

En un paella fer una caramel amb la mantega i les dues cullerades de sucre. Quan comenci a agafar color, afegir la poma tallada a daus i deixar-ho un minut a foc baix. Reservar.
En un cassó al foc, escalfar la llet i fondre-hi la xocolata. Deixar refredar una mica i quan estigui tèbia afegir-hi els ous, el sucre i barrejar bé.
Untar un motlle amb el caramel líquid i repartir-hi la poma reservada. Abocar la barreja a dins i coure-ho al forn al bany maria durant uns 45 minuts a 170º.
Deixar refredar, desemmotllar i reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

48 comentaris:

Maria ha dit...

Doncs sí, sembla una molt bona combinació perquè la poma, cuita, és suau i passa molt be.
Una dolça recepta per fer a qualsevol moment..

Mercè ha dit...

Gemma, quina coincidència! Acabo de treure del forn un púding! En aquest cas de taronja, però. T'ha quedat fantàstic! Oh, la poma així cuita, dolceta amb la xocolata...mmmmm! :)

La Llibreta Viatgera ha dit...

Una recepta ben senzilla, diferent del flam o el púding tradicional, ja se'm comencen a acumular les receptes, no dono a l' abast, aiii quin estres!!

Beth

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, una altra receota que passa al capdamunt de la llista!!!! Puddings de xoco em xiflen, vaig fer per l'aniversari del Riqui els de brioixos de la Rusca i genial (la foto va quedar fatal...aixíq eu no el vaig poder penjar al bloc!)...aquest amb el gust de lo poma caramelitzada ha d'estar de muerte!!!
Petunets,
Eva.

No tot són postres ha dit...

Gemma, bo, i a l'alçada de l'esdeveniment aquest pudding. I de pas m'has fet recordar que jo també hi he de participar al HEMC30.
PTNTS
Dolça

ARA ha dit...

Deu meu, aixó teu amb la xocolata es de jutjat de guardia, quin amor més fidel......... jajajaja

la divina ha dit...

Aix, que bo que ha de ser...

Ester ha dit...

Quina delícia, sabia que participaries en aquests HEMC quan vaig veure que erea de poma.
Moltes felcictats
Ester

Vanesuky ha dit...

Quina aportació més bona!!

Yo l'he fet, però sense la xocolata! Deu ser impressionant.

Un petonet.

La cuina vermella ha dit...

Gemma, que bé si totes les addicions fossin com la que tenim amb la xocolata, oi? M'encanta la textura del púding, i aquesta parella que forma la xoco i la poma genial!!
petons.

El Secretario ha dit...

Hola Gemma.

Muy muy rico. Si tuviésemos que preparar todo lo que se nos va antojando de este (y otros) blogs, nos arruinaríamos en gimnasios.
Y más después de las Navidades...

; )

Y mirando tu Slide, tenemos que hacer un gran esfuerzo.


Un abrazo y buen provecho.

Joan ha dit...

Mmmm, darrerament (amb el permís de la poma) aquest bloc té un irresistible gust de xocolata...

Anònim ha dit...

Mare mevaaaa!!! Gemma quina pinta!!! ja saps que sóc molt fidel al teu blog però hauré de deixar de passar-me! cada recepta supera a l'altra i totes tan dolces... quin pecaaaaat!!!
I tens raó, la xocolata casa amb tot. Aquesta me l'apunto, no ho puc evitar... amunt els kilets!!!

Elena ha dit...

dons la poma i la xocolate a de ser total,,gracies guapetona.

Anònim ha dit...

hola! el meu marit diu que estic enganxada amb vosaltres (els blogaires)! però m'encanta mirar les receptes, aprendre i intentar fer-les!! ah! i després està contentíssim de menjar-les! però Gemma allà va la pregunta... és que mai he fet un puding ni he fet res al forn al bany maria... em pots explicar com es fa?... una safata gran i plena d'aigua i després es possa el motlle a dins? quant d'aigua? quant de gran la safata..?? aish! gràcies!!!!
desirée

xaro ha dit...

Gemma, aquesta la faig demà mateig!!!!! Quina pinta!!!!I amb el que m'agrada a mi la xocolata i la poma......

Ptnts

Patchwork Art Sbd ha dit...

Quantes coses de xocolata, en lo que a natros mos agrada.
Bueno, jo continuo en lo meu patchwork i navegant m'he trobat amb el blog de la Georgina. Resulta que s'ha apuntat a un curs per aprendre a decorar tartes. Tot i que els dissenys són una mica clàssics suposo que els pots acabar adaptant als teus gustos. Això sí, no sé quins productes utilitzen ni com seran de sans, però els resultats són espectaculars, bueno, com los teus ;-P Si t'interessa el blog es diu eltallerdegeorgina.blogspot.com

deu

Cuinagenerosa ha dit...

m'encanta la barreja de la poma amb al xocolata, quan faig fodue de xocolaata sempre hi poso poma, per tant aquets puding ha d'estar genial!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Què bones aquestes postres!!! la poma i el xocolata no els he provat mai junts però com a xocoadicte declarada promteo provar-ho...petonets

RUBEN ha dit...

Ep!!! Aquest el provo segur!! Però potser el provo amb pera...

Gemma ha dit...

Maria, també es podria fer amb la poma crua, però coure la poma amb la mantega i el sucre crec que és el que dóna el toc de gràcia al pastís.

Mercè, un púding de taronja? Ha de ser boníssim! Escolta, tu no pares, eh? No donem l'abast amb tantes receptes, i totes tan bones! ;)

Llibreta Viatgera, benvinguda a la blogosfera culinària! Si ara que acabes de començar ja tens receptes pendents, espera't d'aquí a un temps i ja veuràs, je je je... Jo tinc una llista de pendents tan llarga que ni que fes un pastís cada dia la podria acabar! :)

Eva, precisament aquesta recepta la vaig fer modificant el púding de xocolata de la Ruscalleda, enlloc dels brioixos hi he posat la poma i queda molt bo! Un més cap als pendents, je je je... Llàstima de la foto, perquè bo ho era, oi?

Dolça, ja tinc ganes de llegir la teva participació al HEMC30, segur que ens sorprendràs amb alguna recepta espectacular :) Jo no descarto participar amb una altra recepta, m'encanta el tema de la poma!

Ara, tampoc poso tantes receptes de xocolata, no? ;)

Divina, boníssim!

Ester, aquest cop no podia deixar passar el HEMC, que els últims cops els temes no eren gaire dolços je je je...

Vanesuky, jo també havia fet púdings de fruita sense xocolata, però aquest cop em vaig voler arriscar i ha sortit francament bé :)

Parella Vermella, teniu tota la raó: l'addicció a la xocolata és de les més innocents que hi pot haver ;) La poma i la xocolata formen una parella perfecta!

Secretario, gracias por tu visita! Las aportaciones al HEMC de este mes estan siendo espectaculares, de vicio total! ;)

Joan, ja veig que deu ser veritat que hi ha moltes receptes de xoco, je je je... sort que ara comença la temporada de coques i bunyols, de manera que descansarem una mica tanta xocolata ;)

Gemma ha dit...

Myriam, en menges un tall ben petit i després cap al gimnàs je je je... i per receptes dolces, tu en tens unes quantes de molt molt bones, eh? Que encara recordo l'èxit de les natilles de pinya :)

Elena, poma i xocolata, un tàndem perfecte :)

Desirre, benvinguda, estic contenta que deixis un comentari :)
Pel bany Maria ja ho has dit bé: agafes una safata una mica més gran que el motlle i l'omples amb aigua. Ha de cobrir més o menys fins la meitat de les parets del motlle. I ja està! Tot junt cap al forn i com un pastís normal ;)

Xaro, no té cap complicació i queda de mueeerteee!

Encar, ara mateix em miro el blog de la Georgina! La decoració de pastissos és tot un art, tot i que no tan complicat com el del patchwork, oi? Un petó a la Maria ;)

Manel, la fondue de xocolata em perd... amb gairebé qualsevol fruita queda bé, però la poma no hi pot faltar!

Maria Jose, gairebé no em puc creure que no hagis tastat mai la poma amb la xocolata... queda molt bo, ho has de provar!

Ruben, molt bona idea! Però la pera és més tova que la poma, de manera que a la paella ha de ser un vist i no vist, que si no et quedarà puré... Ja explicaràs el resultat ;)

Ivana ha dit...

Que bó!!
El pudding m'agrada, tinc que probar aquest!!
petonets

Glòria ha dit...

Jo, amant com sóc de la xocolata, segur que seria una de les comensals que repetiria, sens dubte!.

Fins aviat

Cristina ha dit...

Una combinació excel.lent la poma amb la xocolata. Com sempre els teus postres tenen una pinta excel.lent. Petonets!

Anònim ha dit...

Hola Gemma, ja he comentat que sóc xocoadicta moltes vegades i aquesta combinaciò amb la poma m'agrada molt, t'ha quedat una textura estupenda. Petons.

Reme y Núria ha dit...

t'ha quedat fantastic tinc una llista de las teves receptes per fer que no dono l'abast.
Petons guapa

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Amb lo que m'agrada a mi el xocolata, i la poma, ja no quedaria res, no si hagués entrat a la nevera, enacara que calent no déu ser tant bo. Salut!!!!!

Concha ha dit...

Hola Gemma, me encanta tu blog y suelo visitarlo con frecuencia. Esta tarde me apetecia algo dulce y cuando he visto el puding...chocolate y manzana no he podido resisitirme y me he puesto manos a la obra.
Ya te comentaré el resultado...

Mª Jesús ha dit...

Ya sabía yo que nos ibas a sorprender y relamiéndome estoy, cual será la próxima??

Gemma ha dit...

Ivana, benvinguda al blog! El púding l'has de provar, estava bo bo bo ;)

Glòria, una recepta més per a xocoaddictes. Haig de confessar que jo també vaig repetir, je je je....

Cristina, crec que seria difícil trobar alguna cosa que no combini amb la xocolata, oi? ;)

Teresa, la textura era sucosa i melosa, com un caramel de poma i xocolata...

Menu, aquest púding val la pena afegir-lo a la llista de pendents, és per repetir més d'un cop, ja ho veuràs!

Olles i somriures, val la pena esperar, que fred està més bo, je je je... això sí, a mi també em va costar esperar, eh?

Concha, bienvenida a mi blog! No conocía el tuyo, ahora mismo te hago una visita, a ver si ya has puesto el púding ;)

Ma Jesús, va ser gràcies a tu que vaig saber que el tema de l'HEMC d'aquest mes era la poma... i no he trigat gaire a posar una recepta, eh? ;)

Mesilda ha dit...

¡Gemma¡poma y xocolata ummmmm...perfecte que bo ha de estar.
Un besset.

Mon ha dit...

Des fa dues setmanes estic a dieta per questions de salut. Tot un sacrifici, Nomes faig excepcions el cap de setmana...la setmana que be tocarà provar aquesta recepta.M'agrada tant l'olor de la poma.....

Concha ha dit...

De aspecto no me ha quedado tan lucido como el tuyo, pero de sabor está rico...rico...muy recomendable a tod@s l@s choco-adictos.

Pulga ha dit...

Les pomes i les peres cuites en les postres m'apassionen. No he barrejat mai la poma amb la xocolata. Un dia d'aquests i veient el teu resultat em llenço!

Shitaki ha dit...

Gemma que bo aquest pudding! Tens rao en lo del Hemc , a vegades pensava quan hi havia algun ingredient mes de salat com hauries fet la recepta i sempre em sorprenies . A lo millor es podia haver fet calamars am ceba confitada, no ho se.

Be fins aviat
Una abraçada!

Gemma ha dit...

Mesilda, la poma i la xocolata són una parella perfecta, oi?

Mon, un dia a la setmana i un tall ben petit... segur que no passarà res! I aquest púding es val aquesta petita excepció ;)

Concha, te ha quedado perfecto y la decoración tambien! Me alegro que os haya gustado :)

Pulga, coure una mica la poma és el secret d'aquest puding. Si no has tastat mai la poma amb la xocolata, no dubtis a provar-ho, segur que t'agradarà.

Shitaki, els calamars i la matança són realment impoossibles d'adaptar a les postres, oi? Potser la matança hauria pogut fer una coca de llardons... però se'm va acudir massa tard ;)

dolorss ha dit...

Segur que no el faré, je, je,... m'el tindria que menjar tot jo sola, no per que als altres de casa no els hi agradés, no, sino que jo no voldría dornar ni una mica.

Anònim ha dit...

Ostres no!!! no pot ser!! veure aquest postre i no poder-lo tastar ja mateix!!! Segur que t'ha quedat deliciós!! qualsevol cosa feta amb poma em treu de les meves caselles, m'encanta la poma en qualsevol de les seves maneres i combinacions!! Aquest ha de caure!!
Felicitats Gemma, segueixes sent la meva mestra per escel·lència!!

nieves ha dit...

Qué maravilla de flan gemma. Lástima que no se pueda hacer sin huevo (dichosa intolerancia, lo de los huevos es lo más complicado de sustituir), pero te quedó que se me hace la boca agua.

Un fuerte abrazo.

Caminar sin gluten ha dit...

¡Hola Gemma!

Siempre al abrir tu blog, nos sorprendes con el delicado acabado de cada una de tus recetas y esta no lo es menos. Seguro que con esos ingredientes tiene que estar exquisita.

Besotes.

Ana y Víctor.

enric ha dit...

Sense ser un xoco-addicte, penso que aquest pudding ha de ser excel·lent, sobretot per l’engrescador començament de la preparació:” Quan [el sucre] comenci a agafar color, afegir la poma tallada a daus i deixar-ho un minut a foc baix...” UAUUU!!!

Anònim ha dit...

Hola!

Ahir vaig fer aquesta recepta i em va quedar com una natilla mig líquida, no em va sortir el puding. El vaig tenir 45' al bany maria al forn, i després, sense desemmotllar, perquè estava caldós, cinc hores a la nevera, i res.
Què em pot haver fallat?

Moltes gràcies,

P.D. M'encanta el teu bloc

Gemma ha dit...

Olga, això és que et faltava cocció de forn!! Quan vas posar el púding al forn, ja el tenies calent? Els púdings són molt lents de quallar, a vegades poden necessitar més d'una hora, depen del forn... un cop el treus, a la nevera ja no es qualla.

desiree ha dit...

Hola Gemma! per fi he fet el puding! m'ha quedat molt bo.. però no mab la matexa "pinta" que el teu!! crec que li faltava una mica més de forn. Però no em va pujar tant com a tu, potser que el motllo era més gran? vaig comprar un amb forat enmig. Potser que a l'hora de fer-ho al bany maria el casso no cobria tot el motllo?.. bé no sé si m'explico bé. Igualment.. estava boníssim! Gràcies! per les teves receptes!

Gemma ha dit...

Hola desiree, pot ser que et faltes estona de forn, els pudings son molt lents de coure. El tema de pujar... els pudings no pugens GENS, segur que devies fer servir un motlle més gran que el meu i per això t'ha quedat més baixet.

Anònim ha dit...

Hola Gemma debo confesarte que hice el pastís marbrejat de formatge i xocolata i me ha salido buenisimo!!!!, ahora me animo a hacer este puding, queria pregunrate si se pueden sustituir las manzanas por las fresas ... saldria bien o tiene que ser con manzanas solo? .. un placer visitar este blog :)

Gemma ha dit...

Creo que con las fresas no saldrá bien, tienen demasiado agua. Si no os gusta la manzana, puedes poner plátano, mango, melocotón en almíbar... o incluso sustituir la fruta por alguna magdalena o bizcocho seco que tengas en casa ;)