dimecres, d’octubre 24, 2007

Pastís de Mango amb Agar-agar

Aquesta és la meva participació al HEMC-15 del mes d’octubre:



Els ingredients de les últimes dues convocatòries han estat els llagostins i els xampinyons, de manera que no he pogut participar amb receptes dolces. Però aquest mes la temàtica són les algues i se m’ha acudit preparar un pastís de fruita quallat amb alga agar-agar. Aquesta vegada sí que hi he pogut participar :)



L’alga agar-agar és un bon substitut de la gelatina, amb l’avantatge que aguanta bastant la calor i permet elaborar preparacions calentes. Es pot trobar fàcilment a moltes botigues sencera, en flocs o en pols. La recepta d’aquest pastís me la va passar ja fa anys l’Anna, una amiga vegetariana molt bona cuinera i aficionada a provar ingredients totalment desconeguts per mi. Ella va ser la que em va introduir en el món de les proteïnes vegetals i em va ensenyar a fer seitan a casa... Ara tots aquests ingredients ja formen part de la nostra dieta habitual :)
El pastís es pot fer amb la fruita que us agradi més, la proporció amb aquestes quantitats seria d’unes 4 peces de fruita de la mida d’un plàtan o una pera. És fantàstic per aprofitar fruites massa madures que s’han fet lletges i no se les vol menjar ningú... D’altra banda, s’utilitza llet d’arròs pel tema vegetarià, però es podria fer amb altres tipus de llet (d’ametlla, de soja o fins i tot de vaca).

Aquí teniu la recepta:

Ingredients: (per 6 persones)

  • Galetes o melindros per la base
  • 2 gots de llet d’arròs
  • 1 beina de vainilla
  • 3 cullerades de sucre moreno
  • 2 cullerades rases de flocs d’agar-agar
  • 2 mangos grossos o 4 peces de fruita
  • Ratlladura d’1 llimona
  • Un pessic de sal

Preparació:

Preparar la base del pastís amb galetes o melindros. Bullir la llet amb la vainilla, l’agar-agar, la sal i el sucre durant 5 minuts a foc baix sense tapar. Treure la vainilla, afegir el mango pelat i triturar amb el túrmix fins que quedi ben fi. Passar per un colador per treure les fibres del mango, afegir la ratlladura de llimona i abocar dins el motlle. Deixar a la nevera fins que qualli.

Bon profit!

17 comentaris:

Anònim ha dit...

No m'agraden gens els ingredients, tot i que la presentació està molt bé.

Anònim ha dit...

Pilar

Hola Gemma!

Des de l'altre dia que busco una recepte en el teu blog i no la trobo. És la del pastís de Mousse de dolç de llet. Surt en les fotos que van passant, però no he sabut trobar-la.
És que la vull comparar amb la que jo faig per veure quina els agrada més.

Gràcies!

Gemma ha dit...

Hola anònim! Pels ingredients no hi ha problema :) Precisament aquesta recepta és de les que admet més variacions: enlloc de llet d'arròs pots posar-ne d'un altre tipus i enlloc de mango pots posar fruita que t'agradi més... Així que, solucionat! :)

Pilar, a l'esquerra de la pantalla tens un enllaç a l'índex de receptes (sobre les diapositives) i allà tens tot el llistat. La Mousse que busques es diu "pastís mousse d'almívar de llet"

Anònim ha dit...

Pilar

Moltes gràcies! :)

Anònim ha dit...

Faig saber a tots que aquest pastís és molt però que molt lleuger i es fon a la boca quan el tastes... l'agar agar és un gran ingredient!

Marta ha dit...

T'ha quedat estupendísim!!!

Unknown ha dit...

buaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! m'agenollo davant teu! un altre cop m'has deixat "épatée"! Pero que has fet un curs de pastisseria? coi em sento incapaç de fer aixo :(

ja li he dit a la meva profe, que menys rostits i més postres! :D jajaja

Boston1955 ha dit...

Ha d'estar molt bo, l'agar-agar és una gran troballa a la cuina; l'únic que amb fruties àcides se n'ha de posar mes quantitat.
Jo vaig preparar aquest de llimona

http://boston1955-cocina.blogspot.com/2007/07/capricho-de-limn.html

fins aviat.

Gemma ha dit...

Sí que era bo, com diu el Pol era molt lleuger, com si mengessis la fruita directament...

Cristina, quan ens faràs alguna de les receptes del curs?

Boston, ja he vist el teu pastís de llimona, fa una pinta boníssima!

Elena ha dit...

GEMMA QUINA TARTA MES MACA,I LES FOTOS UALAAA,UN PETÓ.

Montse ha dit...

Hola Gemma, a on compras el agar- agar?
encara no le provat mai i m'agardaria fer-ho.
Gracies per la informació
Fins aviat!!

Gemma ha dit...

Montse, l'agar-agar la pots trobar a qualsevol botiga que venguin algues. Normalment són botigues d'aquestes que venen productes biològics i vegeterians...

Margarita ha dit...

¡FAS - CI - NAN -TE! un placer para el paladar más exigente :)

Unknown ha dit...

Gemma

No puc fer plats dels curs, perquè seria posar les receptes "públiques" d'una escola que la gent paga per anar-hi.

No m'has contestat si has après en alguna banda o tot es a través de revites o llibres?

Gemma ha dit...

Cristina, ja entenc això del teu curs :(
No et vaig contestar la pregunta perque em pensava que ho deies de broma :) No he estudiat mai pastisseria, però ara de gran penso que m'hauria agradat... Per això m'hi dedico per hobbie :)

c de cocina ha dit...

Quina pinta! Me l´apunto, i aviat faré un de semblant...tinc l´agar-agar a casa morint-se de riure. :-P
Felicitats per la web, t´enllaço a la meva si no t´importa (www.dietaseignalet.wikidot.com).
Saluts

Gemma ha dit...

C. de cocina, em sembla genial que m'enllacis a la teva web. Ara m'ateix hi dono una ullada!
Anima't a provar receptes amb l'agar-agar, ja veuràs que és fàcil.