diumenge, de setembre 10, 2006

Pa d'espècies

Aquest pa d'espècies és ideal per esmorzar. A França és un tipus de pa molt freqüent i es caracteritza pel seu gust de mel i d'espècies. Ja feia temps que tenia ganes de fer-ne i la recepta és molt senzilla. El millor de tot és la seva flexibilitat: enlloc de sucre Moscovado o Demerara es pot utilitzar sucre normal, enlloc de farina de sègol, farina normal i la barreja d'espècies pot ser al gust de cadascú.

Aquest pa el vaig fer aquest estiu per portar-lo a la Roureda, on la meva família passava uns dies de vacances i em va semblar que els agradaria prendre'n per esmorzar.


Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
  • 100g de mel
  • 50g de sucre Muscovado
  • 50g de sucre Demerara
  • 75g de mantega
  • 100g d'ous
  • 50g de llet
  • 120g de farina de blat
  • 120g de farina de sègol
  • ratlladura de pell de llimona
  • 20g d'espècies en pols (canyella, anís, gingebre, clau, comí, nou moscada...)
  • 10g de llevat en pols
Preparació:

Escalfar la llet i dissoldre-hi la mel, els sucres i les espècies. Deixar refredar una mica i afegir la mantega, els ous i la ratlladura de llimona. Afegir les farines tamisades, el llevat i barrejar bé. Abocar la barreja en un motlle tipus "plum cake" i coure-ho al forn durant 40 minuts, primer a 190º i al cap d'uns 15 minuts a 170º.

Bon profit!

2 comentaris:

Carol ha dit...

Hola Gemma!
Em dic Carol i sóc de Cerdanyola.
Fa temps que vaig trobar el teu blog i el vaig posar a "favoritos" de l'explorer a l'espera de tenir temps,perquè fins ara entre feina i estudis no he pogut començar a mirar-m'ho bé. A mi no m'agrada cuinar salat, però sí dolç, i el teu blog m'encanta! He començat amb aquest pa d'espècies que ara mateix està al forn i té molt bona pinta. Com que ningú ha posat cap comentari en aquesta recepta he volgut dir-te que l'estic provant, a veure què tal!!

Gemma ha dit...

Hola Carol, moltes gràcies per ser la primera en comentar aquest pa, je je je...
Espero que t'hagi quedat bé, el recordo com un pa gustós i gens dolç, ideal per prendre untat amb melmelada per esmorzar.