dissabte, de març 28, 2009

Pastís Marbrejat de Formatge i Xocolata

Dijous va ser l’aniversari de la meva neboda Aina, que va fer 9 anys! Per celebrar-ho ahir ens van convidar a tota la família a sopar a casa seva i de postres vaig portar aquest pastís d’aniversari:




La recepta és del llibre Chocolate de l’editorial Parragon i em va captivar per la base de cereals, avellanes i xocolata que porta, ben diferent de la típica de galetes esmicolades. També em va agradar l’aspecte marbrejat del pastís, que queda original i vistós. Tot plegat fa que sigui un pastís força lent i laboriós, però les nebodes bé es mereixen l’esforç, oi?

La base ens va agradar molt, queda cruixent i rústica, estic segura que la repetiré més d’un cop com a substituta de les galetes. La part blanca del farcit queda deliciosa, es nota tant la xocolata com el formatge i queda dolç al punt. Aquest cop vaig provar un formatge diferent al típic Philadelphia i que m’havien recomanat molt bé: el Cremette marca Hochland, una recomanació molt encertada! La part negra del farcit, si no sou gaire xocaddictes, queda un pèl forta de gust de xocolata. Recomanaria canviar la xocolata negra per xocolata amb llet, ja que l’efecte marbrejat s’aconsegueix igual i queda amb un gust més compensat. En resum, és un d’aquells pastissos dignes de grans celebracions que repetiré segur :)

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Per la base:
· 225g de flocs de civada torrats
· 50g d’avellanes torrades picades
· 55g de mantega
· 25g de xocolata negra

Pel farcit:
· 350g formatge cremós
· 150g de sucre en pols
· 200ml de iogurt grec
· 300ml de nata per muntar
· 6 fulls de gelatina
· 175g de xocolata negra de cobertura (jo recomano amb llet)
· 175g de xocolata blanca de cobertura

Preparació:

Per la base, triturar una mica els flocs de civada amb un robot de cuina i barrejar-los amb les avellanes picades.
Fondre la xocolata i la mantega al microones a baixa potència, vigilant que no es cremi la xocolata. Remenar fins a obtenir una mescla homogènia i brillant. Abocar la xocolata sobre la civada i barrejar-ho bé.
Estendre la mescla pel fons d’un motlle desemotllable de 24cm pressionant per tal que quedi ben compacta i sense forats a les vores. Reservar a la nevera.

Pel farcit, fondre les xocolates al microones a baixa potència vigilant que no es cremin. Reservar.
Posar en remull la gelatina en aigua freda per tal que es rehidrati. Escalfar al microones una petita part de la nata (un ditet) i dissoldre-hi la gelatina escorreguda.
Barrejar bé el formatge, el sucre i el iogurt. Afegir la gelatina dissolta i barrejar bé fins que quedi homogeni. Incorporar-hi la nata semi muntada amb moviments suaus per tal que no s’abaixi.
Separar la mescla en dues parts; a una barrejar-hi la xocolata negra i a l’altra, la xocolata blanca. Abocar cullerades de les dues cremes alternades sobre la base de cereals. Remoure una mica amb la punta d’un ganivet per tal de crear l’efecte marbre. Allisar la superfície i reservar a la nevera fins que qualli.
Decorar i servir fresc de nevera.

Bon profit!

45 comentaris:

Enkeli ha dit...

Mmmm que bó!

Gemma, he tornat a fer el pastís de petit-suisse! sembla que aquest cop ha quallat, en quan tingui acabat t'ensenyaré el resultat! ^^

Bon Dissabte!

somaral ha dit...

Gemma,
t'ha quedat perfecte, com tots els que ens has presentat.
Aquesta tarta me l'anoto tot i que canviaré alguna coseta, je,je soc al·lérgica als fruits secs... però segur que queda fantàstica.
petonets i felicitats a la teva neboda.

Maria ha dit...

Noia, aquesta nebodeta teva recordarà els seus aniversaris i les festes importants sobretot per als bons postres que la seva tieta haurà portat.. I segur que de gran, per ella la cuina no tindrà massa secrets.

Glòria ha dit...

Oooooooooh!. Aquesta és la primera paraula que he dit quan he vist el teu pastís. Felicitats a l'Aina pels seus 9 anyets i per tenir una tieta pastissera genial. Ah! i jo em quedo amb la proposta de la xocolata negra de cobertura!.

Fins aviat

Anònim ha dit...

En dono fe! Jo no sóc de xocolata i aquest pastís em va encantar. ?És de xocolata i no ho és.... Dolç a la mida i amb un gustet de formatge molt fi. Em va encantar la base cruixent.
Gairabé he menjat el seixanta per cent dels pastisos d'aquest bloc i sovint em pregunto: és possible menjar-ne cada vegada un de diferent?
La resposta .... si senyor, amb la Gemma si.
M. Teresa

Laura ha dit...

Quina pinta!
A la meva mare no li agrada el formatge, però potser així li puc donar sense que se n'adoni, jejeje!!
FELICITATS per aquest pastis tant bo, bo!

Vanesuky ha dit...

Quina meravella de pastís!!
Molt bona la combinació de formatge amb xocolata!!

Petons i molts felicitats per la nena.

Esther ha dit...

Oh oh oh i ohhhhhhhhhhhhhhhh!
Quina meravella de pastís nena,quin goig que fa, ara mateix li deixaria les dents! mmmmmmmmmm

per cert, Gemma, em voldria comprar un sifón, no saps pas on en puc trobar que no siguin massa cars?

la vella carmanyola ha dit...

Quina passada Gemma! la nena ja devia esperar més el pastís que el regal! es deus tenir tots enquimerats amb quines postres els portes ;))

Felictats per l'Aina que 9 anys ja comença a ser doneta. Ja te queda menys per disfrutar-la.

Records

Ester ha dit...

Un pastís de luxe, aquests llibres que són només de xocolata són tota una temptació
Felicitats
Ester

Gemma ha dit...

Enkeli, m'alegro que aquest cop hagi quallat bé, ja tinc ganes de veure el resultat al teu blog :)
Com portes el final de temporada?

Somaral, canviant la base per un pa de pessic normal, segur que quedarà igual de bé. La resta, la pots fer igual ;)

Maria, l'Aina és més de salat que no pas de dolç, però la resta de convidats ens el vam menjar molt de gust, je je je... Això sí, de cuinar, l'Aina ja en sap un munt, i això que només ha fet nou anys :)

Glòria, una xocoaddicta confessa com tu, s'ha de quedar amb la versió forta, je je je... però per la resta, millor amb llet ;)

Ma Teresa, hi ha tantes receptes per fer que ni que en fes una cada dia repetiríem... feina tinc a decidir quina fer amb tanta oferta!
Llàstima que d'aquestes postres no es pot abusar, un tall de pastís com aquest cada dia ens faria mal ;)

Laura, el formatge es nota bastant, sobretot la part de xocolata blanca... però estic segura que a te mare li agradaria igualment, je je je...

Vanesuky, el formatge i la xocolata són un clàssic que combina a la perfecció :)

Esther, de preus i botigues no et puc aconsellar gaire, és qüestió de voltar una mica i comparar. Això sí, t'aconsello que et compris el de 1/2 litre, el de litre és massa gran i si no tens un restaurant, a casa no el faràs servir gaire ;)

Anna, el temps passa volant! Es fan gran en un tres i no res... 9 anys, ja! Aviat ja només voldrà anar amb els amics i res de tieta, je je je...

Sara Maria ha dit...

El faré pel meu aniversari, el mes vinent... Però amb xocolata negra per què m'agrada el gust fort de xocolata, i com que serà per mi...

Mesilda ha dit...

Fantastic Gemma¡ta quedat perfecte com sempre,un pastis que es tota una tenptacio.
Felicitast a la chiqueta per els 9 anys.
Petons.

Mercè ha dit...

Perfecte Gemma!! Molt millor que els de pastisseria!! ;) Un pastís digne de celebració! Per cert, felicitats a l'Aina! I jo, com a bona xocoaddicta, em quedo amb la xocolata de cobertura negra. ;)
Petons!

Manduca ha dit...

Aquest pastís és perfecte per a algú com jo que li agrada tant la xocolata, per cert, felicitats a l'Aina!!!!!

ANNAFS ha dit...

Un pastís ideal per celebrar un aniversari. Qué maco!. Felicitats per aquesta nena de 9 anys que té la sort de tenir una tieta que fa aquests pastissos tan espectaculars!
ptns.

Joan ha dit...

Devia estar contenta l'Aina amb aquest luxe de pastís. Quina presentació! Felicitats (a totes dues)!!

Gemma ha dit...

Ester, aquest llibre és espectacular, faries totes les receptes seguides, una darrera l'altra. A més, amb tot el pas a pas ben explicat i fotografiat, són molt fàcils de seguir ;)

Sara MAria, tot el pastís sencer per a tu????? Je je je... espero que no, perquè és molt gros!

Mesilda, moltes gràcies :)

Mercè, tu com la Glòria, us quedeu amb la versió dels autèntics amants de la xocolata, eh? Sou unes xocoaddictes declarades, je je je...

Manduca, si us agrada la xocolata, aquest és el vostre pastís, seguríssim! Prova'l i ja m'ho diràs ;)

Anna, llàstima que l'Aina no sigui gaire llaminera i prefereixi un plat de llenties... però per bufar les esplemes va ser genial, i la resta ens vam llepar els dits :)

Joan, la felicitaré de part teva ;)

La cuina vermella ha dit...

Mare meva, nou anys! Fes un petó ben vermell de part nostra! en fi, quina meravella de pastís!! per cert, jo vull una tieta com tu, ja saps si tens vacants de nebots aquí en tens dos que volen ser-ne!!! petons Gemma.

Reme y Núria ha dit...

Gemma, en cau la bava veient el pastís, de veritat magnífic.
Felicitats a l'Aina.

Mª Jesús ha dit...

Gemma, todo un lujo de pastel, espectacular!! la mezcla del queso con el cholate, genial, a mí me da igual con leche que negro, me lo comería igual,jaja... felicidades para l'Aína.
petunets!!

Talita ha dit...

Delicioso! Esa tarta esta una tentación! Otra receta de su blog que copio.

Cuinagenerosa ha dit...

sí que és laboriós però no sembla pas complicat i es pot fer sense forn, m'ha encantat com queda la presentació, i segur que la homenatjada va estar més que contenta amb la seva tieta.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Uns quants dies sense passar per la teva cuina i ara em trobo amb plats i receptes espectaculars. Salut!!!!

bajoqueta ha dit...

Felicitats a l'Aina! Debia estar ben contenta en un pastís així :)

Enkeli ha dit...

Ja he posat el resultat! : )
El final de temporada és dur. Ara que tinc tot el temps del món no foto res i m'emprenyo amb mi mateixa jeje soc un cas!

MAR ha dit...

Ostres començar el dilluns de bon mati amb una foto d'un pastis com aquest ja t'alegra el dia ... té una pinta impressionant vaig a veure el calendari familiar a veure quin és el proper aniversari ...
Petonets amb un toc de comí
mar

Elena ha dit...

Gemma quin pastis mes bo,,,,la combinació es perfecta i la decoració ideal un petonet.

LAURA ha dit...

Un cop més, temptador!!com la majoria del les teves postres i un més a la llista de pendents.La meva filla ja el vol tastar per el seu sant ja no pot esperar al seu cumple...vols dir que no este-ho "compinxades" vosaltres dues? no sé,no sé....

Gemma, quan fas l'acavat i allisas la superficie li poses una capa per sobre de xoco o cacau? es que sembla que per sobre no es veu el marbrejat.PTNETS

Gemma ha dit...

Parela vermella, sou uns nebodets una mica crescudets, je je je.... però benvinguts a la família igualment :)

Gràcies menu, a veure si t'animes a fer-lo ;)

Ma jesús, la combinació del formatge amb la xocolata resulta molt encertada. Genial que t'agradi de totes maneres, je je je...

Talita, si la haces ya me dirás si os ha gustado ;)

Manel, tens raó, és laboriosa però força fàcil. I queda molt vistosa amb la barreja de colors.

Olles i Somriures, has estat mig de vacances, oi? Hem trobat a faltar les teves receptes!

Bajoqueta, de part teva, motes gràcies!

Enkeli, ara mateix vaig a veure el pastís :) I que fas quan acaba la temporada? Tornes a Barcelona?

Mar, un tall d'aquest pastís per esmorzar i tens energia per tot el dilluns, je je je je... i axò que jo he notat molt el canvi d'hora, aquest matí no havia manera de llevar-me :(

Elena, a veure si quan acabis el tema dels bizcochos proves de fer aquest pastís, je je je...

Laura, li vaig posar cacau en pols per sobre. Quan allises la superfície, es perd l'efecta de marbre i queda tot d'un color marró homogeni no gaire vistós. Per això vaig preferir acabar-lo així. L'efecte de marbre es veu amb el tall.

Karolina cookiss ha dit...

k tarta!! gemma, como dices tu digna de celebracion, de las que me gustan ami!!, impresionante!!

pero mira como hiciste las flores??? que chulas!! jajaja

gracias

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, felicitats a la teva neboda pq 9 anys ja és tota una noieta!!!! I felicitats a la cuinera, t'ha quedat un pastís genial!!! Que bo que ha d'estar!! la Cremette no la coneixo...la probaré!!! La presentació fantàstica...segur que va agaradr moltíssim a tothom!!!
Petunets,
Eva.

Marta ha dit...

Gemma, un pastís preciós. Té una pinta extraordinaria y les flors de xocolata han quedat maquísimas!
Felicitats a la teva neboda i a tu.
Petons

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hola Gemma!!! t´ha quedat un pastís de luxe total...segur que estava boníssim però la presentació és espectacular...saps que vaig estar a punt de comprar-me aquest llibre? és bo? al final em vaig quedar "El libro del oro del chocolate" però em va quedar el dubte...i la teva neboda i la meva filla són del mateix any, la meva filla fa els nou anys la setmana vinent...ja estic pensant quin pastís li preparo...potser m´animo a fer aquest també...un petó molt fort

maragda ha dit...

La teva neboda devia quedar encantada! jo també vull una tieta així!!!!
Et deixo un petit detall: Mujeres apañás, espero que t'agradi.
Un petó

Gemma ha dit...

Karolina, ls flores las compré en una pastelería, són demasiado bonitas para ser mías, je je je...

Eva, et recomano el formatge cremette, prova'l al proper cop que vulguis fer alguna cosa amb philadelphia, ja veuràs com t'agradarà més ;)

Marta, les flors les vaig comprar a una xocolateria, queden boniques, oi?

Maria Jose, doncs jo tinc pendent comprar-me el llibre que tens tu, je je je... al final acabarem tenint una biblioteca culinària enorme! Quina casualitat amb els aniversaris de l'Aina i la teva filla, ja em diràs quin pastís has fet, eh?

Maragda, moltes gràcies pel premi, ara passo pel teu blog a llegir-lo ;)

Karolina cookiss ha dit...

mira gemma!! yo pense que las hicieras tu!!,a siq ue de demasiado bonitas nada de na!! ajjaj

zer0gluten ha dit...

Una tarta absolutamente tentadora guapa.
Besitos sin gluten

Margarida ha dit...

Felicitats a l'Aina!
I a la seva tieta, que fa uns pastissos increïbles. I ràpids de fer, perquè no necessiten forn!
Una pregunta, Gemma: què has posat a sobre del pastís, a part de les flors? Podria ser sucre? És que no ho sembla...
Aquest ja està apuntat al bloc de pendents.
Petonets

Anònim ha dit...

hola gemma, el viernes pasado hice el pastís de petit suisse i debo decir q realmente es estupendo i ademas muy facil de hacer. Quiero hacer el pastís marbrejat de formatge i xocolata esta semana santa q tendremos cena en casa, espero q me quede bien, pero tenga una duda, dice la receta q debemos alisar la superficie, pero en la foto veo como si llevara otra capa mas de xocolata, puedo terminar la superficie de otra manera? gracias!

Anònim ha dit...

Fa dies que espio el teu blog i m'encanta!!
Ahir va ser el meu aniversari i em vaig desidir a provar el pastís marbrejat de formatge i xocolata, no vaig trobar Cremette i ho vaig haver de fer amb Philadelphia.
Va agradar molt. Em va quedar molt bé tot i ser una principiant, crec que les ganes ajuden molt a fer les coses ben fetes, a part clar, de les teves bones explicacions.
Encara me'n queda o sigui que avui i potser demà encara podré repetir.
GRÀCIES PER LES TEVES RECEPTES!!
Sívia.

Lilian ha dit...

Hola Gemma! Avanç de res... felicitar-te pel teu blog! Impressionant! Estàs feta tot una pastissera! Quins postres i quines presentacions més perfectes!
Segon... Felicitats a l'Aina...9 anys no és cosa de broma! ;)
Tercer... tinc un dubte sobre la recepta... a on puc trobar els blocs de civada? No se ni el que és! ;)

Gràcies!
Lilian

Gemma ha dit...

Margarida a sobre el pastís hi vaig posar cacau en pols barrejat amb sucre en pols.

Anonimo, alisas la superfície para que te quede bien llano, pero de color queda un poco feo. Yo le puse cacoa en polvo para uniformar todo el color.

Silvia, felicitats per l'aniversari i benvinguda al blog! M'alegro que et quedes bé el pastís, és per a xocoaddictes totals je je je:)

Lilian, benviguda al blog! Els flocs de civada són cereals, els pots trobar als super al costat dels cereals tipus kellogs. Si no en trobes, agafa els cerals tipus Muesli i et quedarà igual de bé ;)

Gemma ha dit...

Fa poc que he descobert el teu blog i he de dir que és una meravella :) M'encanta la xocolata i el formatge així que aquest pastís el faré aviat jeje una pregunta el formatge cremette a on l'has comprat?? no em sona haver-lo vist.
Gràcies i felicitats per el blog :)

Gemma ha dit...

Hola Gemma, benvinguda al blog!
El formatge cremette és de la marca Holland i el pots trobar a molt supers (jo el vaig comprar a un sorli discau) però si no en trobes pots fer servir perfectament el philadelphia ;)