dilluns, de desembre 01, 2008

Curs de cuina a can Rubiralta. Proposta per una nova Trobada Blocaire.

Des de fa temps em cridaven l’atenció els cursos de cuina de can Rubiralta, una botiga de Sabadell de productes de disseny contemporani per la llar i objectes de regal. Com que la Laia i la Xaro me’n van parlar molt bé, finalment em vaig apuntar al curs El Nadal fàcil de la Montse Tàpia, ja que la descripció “unes receptes senzilles i vistoses per quedar bé sense massa feina” era molt prometedora.




La cuina de la botiga és molt acollidora i la classe amb la Montse va ser molt amena i interessant. Al llarg de dues sessions de dues hores cadascuna, ens va ensenyar a fer uns farcellets d’espinacs amb formatge de cabra, una amanida de pasta amb escamarlans, un lluç amb pa i tomàquet, un sorbet de llimona al cava, unes tartaletes de poma i botifarra negra, una crema d’escamarlans amb bolets, uns jarrets de vedella a l’oporto i una mousse de pinya amb gerds. Al final de cada classe, menjàvem els quatre plats cuinats durant la sessió, de manera que arribava a casa ja sopada, je je je...







Totes les receptes em van agradar molt i ja tinc ganes de posar en pràctica tot el què ens va ensenyar la Montse... No trigaré gaire a provar el sorbet de llimona al cava i ben aviat el veureu penjat al blog ;)

La proposta:

Com que volia fer fotos i crònica del curs al blog, vaig preguntar a a la Montse Tàpia i a l’Anna de can Rubiralta si tenien cap inconvenient per les fotos o per sortir al blog. Els vaig explicar tot el tema de blocs gastronòmics i els va fer molta gràcia saber-ho.

Tot parlant, l’Anna em va proposar d’organitzar una demostració gratuïta a la cuina de la botiga per tota la colla de blocaires que ens acostumem a trobar... Al mateix temps, la Mercè ens proposava organitzar una trobada el 9 de gener, aprofitant que ella ve a Catalunya per les vacances de Nadal... Alhora, la Xaro proposava fer la trobada a Sabadell i sopar al restaurant “al Tanto que va de Canto”, ja que molts som d’algun dels dos Vallès i la majoria de vegades ens hem trobat a Barcelona... Total, que jo, embolicaire com sóc, vaig pensar... i si ajuntem totes les propostes? En resum, que aquí llanço una idea per tal que si agrada ho acabem d’organitzar:

Fer una nova trobada blocaire el divendres 9 de gener a les 7 de la tarda a Sabadell. La trobada consistiria en una demostració gratuïta de dues hores a can Rubiralta i després en un sopar al Tanto que va de Canto, un lloc prou informal que permetria fer després una partideta a la botifarra...

Les demostracions que ens ofereix l’Anna són molt variades: de thermomix, d’olla a pressió, de ganivets ceràmics, de motlles de silicona... A mi em fa l’efecte que la més interessant i completa és la de thermomix a un nivell mig, ja que així aprendrem a cuinar alguna recepta. Més endavant, si agrada la idea, es podrien organitzar d’altres demostracions. La cuina de can Rubiralta té una capacitat màxima de 30 persones i per tal d’organitzar la demostració hauríem de ser un mínim de 10.

Com sempre, aquestes trobades són obertes a TOTHOM, tinguin bloc o no, participin o no, siguin nous o siguin coneguts! Què us sembla la idea? Hi ha quòrum i tirem endavant la proposta?

36 comentaris:

Reme y Núria ha dit...

Que guai poder asistir a estas clases, me gustaria asistir a las que propones y a la cena, pero me es imposible. Las fotos se ven super bien.
Saludos.

Núria ha dit...

Gemma, m'encanta la proposta...ho trobo genial!!! L'únic que jo no tinc cotxe, i tinc que poguer tornar amb algú...PEro apunta'm.

Núria

la vella carmanyola ha dit...

Uala!! aquesta vegada si que puc venir, però em tindreu de fer un mapa molt complet d'on tinc d'anar!! jejeje vindre amb el meu homenet, l'Andreuuu!!
Ja ens informaras bé!!

la vella carmanyola ha dit...

eiiii!! només faran coses de termonix??? no alguna d'olla a pressio, una mica de mix que jo no tinc termonix i m'acabo de casarrrr, no estem per gaires gastos a la Vila!!

ARA ha dit...

Doncs a mi em sembla molt bona idea, al ser divendres es un dia perfecte per a mi, o sigui q em pots apuntar.

Gràcies guapa.

El cullerot Festuc ha dit...

Vamooooooooooos!!!! Apuntam rapidament!!!! Que guai!!! Can Rubiralta no el conec, on està? El restaurant si, hi he anat varis cops i està molt bé!!! Gran idea Gemma!!! Els reis et portaran molts regals, pq t'has portat mooooolt bé tot aquest any...i el 2009 el comences perfecte! ;)
Petunets,
Eva.

Gemma ha dit...

Molt bé, molt bé, veig que hi haurà prou quòrum per organitzar la trobada, je je je...
De moment només volia fer un sondeig, perquè si el tema de la demostració thermomix no interessa, ja no cal que parli amb els Rubiralta. Però ja veig que sí que arribarem a ser 10 com a mínim, genial!

Eva, can Rubilralta està davant de Correus, a la VIa MAssagué (abans es dei Mithes).

Anna de la Vila, la demostració ha de ser monotemàtica, no es pot barrejar tot... però de veritat que encara que no tinguis thermomix, val la pena la demostració, no se sap mai ;)
I més endavant en podem demanar una altra d'olla a pressió, je je je...

Glòria ha dit...

Gemma,

Molt bones propostes!!!!. El Josep i jo també ens hi apuntem.

Núria (Cocinarte): nosaltres hi anirem en cotxe, per tant, ja quedarem!.

Núria ha dit...

Glòria, quina alegria que vosaltres tambè pogueu venir, així m'en vaig amb vosaltres!!

Genial...

Núria

Sara Maria ha dit...

M'apunto, m'agradarà conèixer a la Mercè. I compartir amb vosaltres un curs de cuina i un sopar.

Sara Maria ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Sara Maria ha dit...

Ha de ser de termomix? No en tinc ni tinc intenció de comprar-lo... Vindria igualment per que les receptes es poden traslladar sense masses problemes, sols amb mes temps. Glòria, Josep... M'apunto al cotxe!!

Anònim ha dit...

Genial, ara que em vull comprar la thermomix, quina ilu!!
Ja m'hi pots apuntar, i al sopar vindriem dos.
Fins aviat

Sefa

La cuina vermella ha dit...

Venim, venim, oi tant que venim!! espero que no sigui termomix que no en tenim i tampoc tenim intenció de comprarne cap... en fi, sigui el que sigui vindrem, i al Vallès, faltaria més!!
mil milions de petons encotillats!!

xaro ha dit...

Gemma, jo també vindré jejeje

Boston1955 ha dit...

Gemmma.
Bon dia tinguis, jo m'apuntooooooooooo. Tic la thermomix 21, encara que per els cuatre sempre es petita. Ja diras algo. ok
Petonets

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, moltes gràcies per ocupar-te de nou de tot. jo també m'hi apunto, però també sóc dels que preferiria aprendre aguna altra cosa, perquè tampoc tinc thermomix ni intenció.
jo també tenia una proposta de trobada que podria estar molt bé, però si voleu us la comento per més endavant

Pebbles ha dit...

Hola a tots, després d'estar desconectada us dies torno ha estar per aquí i he vist la proposta i m'agradaria participar en la trobada.
Petonets!!!
Eva

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!

M'encantaria apuntar-me... pots comptar amb mi però el petit problema que tinc és que no tinc cotxe per tornar a casa.

A l'anada puc agafar els ferrocarrils per arribar a Sabadell però a la tornada necessitaria que algú em retornés a BCN.

Ja se que és anar amb una mica de cara però...si algú dels que s'han apuntat viu per Barna, s'ofereix a portar-me de tornada, please??
:-)

Marta

Sara Maria ha dit...

Marta, jo he demanat anar amb en Josep i la Glòria, però si sóm més, puc agafar el meu cotxe. És qüestió de parlar-ho a veure quants hi pugem de Barcelona i veure quants cotxes hi ha.

Gemma ha dit...

Genial, veig que hi ha molt interès! Si us sembla, posaré una entrada per organitzar-ho bé, fer llista (je je je...), posar la situació de la botiga i el restaurant, etc.
Si algú només vol venir a una de les dues coses (o a la demostració o al sopar) cap problema, eh?

Encara que no tingueu thermomix i en sigueu poc amics, com diu la Sara Maria, les receptes es poden adaptar fàcilment sense thermomix ;)

I tema cotxes... els de Barcelona segur que us podeu organitzar prou bé, oi?

Marta, quina Marta ets???? La Marta escaladora?

La Mercè no ha deixat cap comentari, però a mi em va dir per mail que la idea també li semblava bé. Suposo que encara està de vacances a Hawaii (ai, quina enveja je je je...)

josep ha dit...

Sara,
Per descomptat pots comptar amb nosaltres si no vols agafar el cotxe.
Marta,
No et preocupis que un o altra et portarà de tornada a casa. Tu tranquila que ja ho arrangarem.

RUBEN ha dit...

Jo també vinc! Gràcies Gemma!

Joan ha dit...

Gemma... Et veig de super-organitzadora... no us en perdeu ni una. Alguna estona m'hauràs d'explicar més detalls d'aquestes novetats musicals del teu bloc - una agradable sorpresa!!

Mercè ha dit...

Gemma! Ja torno a ser aquí! ;) Primer de tot moltíssimes gràcies per aquesta super organització!! Gràcies tant a tu com a la Xaro per posar fil a l'agulla a la idea d'una 3a trobada blocaire, la primera per mi!! Tinc moltes ganes de poder-vos conèixer a tots i posar-vos cara als diferents blogs que visito diàriament. :) Tal com et vaig dir per e-mail, la idea de la thermomix a mi em sembla bé. Encara que jo no en tingui, les receptes sempre es poden extrapolar a la cuina tradicional. Però si a la majoria no els sembla bé, potser es pot fer un mix? Una mica de thermomix i una mica de motlles de silicona, per exemple. Una idea... no sé si factible. Una abraçada i gràcies!

angels ha dit...

Un dia que no hem conecto i ja tenim novetats, la idea ens ha semblat boníssima, ja ens pots apuntar a tots dos. Gràcies Gemma

Sara Maria ha dit...

Per cert, la partida de boti tambe!!! Portaré cartes!!!

Elena ha dit...

muchachita,,,,,,,,,jejjeje no et per ni una,,,i cada vegada mes chulas.

se nota una micona de envidillla.

Gemma ha dit...

Joan, deixaré que sigui el propi Pol qui s'expliqui, je je je...

Anònim ha dit...

Gemma!!
Si soc la marta escaladora... és que no ho vaig possar...sorry!!

Sara, moltes gràcies per l'oferta del teu cotxe... ja parlem quan s'acosti la data a veure com ho fem, d'acord?

Un petonàs!! :-)

Marta (l'intent d'escaladora...)

Anònim ha dit...

Hola Joan! Gràcies per l'interès! Sí: són cançons meves que la Gemma ha tingunt l'amabilitat de posar al seu bloc (i jo encantat! amb la quantitat de persones que el visiten!). Llàstima que no siguin tan dolces com els seus postres!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Em sembla una idea sensacional Gemma de debó¡¡.
Peró sóc fóra de viatje, cada vegada que hi ha una trobada, em passa igual.
Sembla que porti la M... enganxada a la sabata.¡¡
Josepb. -menja de bacallà-

Gemma ha dit...

Josep, no passa res, segur que a la propera podràs venir ;)

Massitet ha dit...

Huola a tothom!
Jo em voldria apuntar, però necessitaria cotxe per tornar! He llegit que hi ha places? Qui te places lliures al cotxe?
Per cert, si no sabem jugar a la botifarra també podem venir??? ;-)

Gemma ha dit...

Massitet, a què t'apunto? A la demo i al sopar? I a la Kisumenja l'apunto? Va.... que vingui!!!!!

Anònim ha dit...

Gemma, m'agrada tant el teu blog.
tu, ets la de la bufanda vermella?
gràcies per compartir.
petons

mónica - otto de MR