divendres, de desembre 19, 2008

Cake de Pastanaga i Festucs

Per fi tinc un moment per escriure la recepta de l’últim pastís que vaig portar per esmorzar a la feina el dia del meu aniversari... tenint en compte que avui és 19 de desembre i l’esmorzar va ser el 19 de novembre, he trigat un mes a posar la recepta! Però diuen que val més tard que mai :)




Des de fa temps, tenia ganes de provar alguna coca o pastís a base de pastanaga. He llegit forces receptes diferents, totes amb molt bona pinta, on la pastanaga aconsegueix que la coca sigui melosa i esponjosa. Després de remirar i remirar, em vaig decidir per una recepta del blog la Zuccheriera, de qui ja he fet altres postres i sempre surten bé. Si no el coneixeu, visiteu-lo, que val la pena!

La gràcia d’aquesta recepta és que substitueix part de la farina per festucs triturats que fan molt gustós el pastís. A més, la barreja d’espècies dóna un toc exòtic i diferenciat a un pastís que resulta sorprenent, melós i lleuger alhora. La glaça de xocolata blanca l’endolceix i el vesteix de festa, llàstima que les fotos que tinc són d’abans de l’acabat...

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 300g de pastanagues
· 150g de sucre
· 150g de festucs pelats sense sal (si són salats, no cal posar la sal indicada a la recepta)
· 40g de farina
· 4 ous
· 16g de llevat Royal
· 2 culleradetes d’espècies en pols (vainilla, gingebre, canyella, clau, anís...)
· 1 culleradeta d’aroma de vainilla
· Ratlladura d’una llimona
· 1 polsim de sal
Per la glaça:
· 100g de xocolata blanca
· 20g de mantega
· 1 cullerada de licor Limoncello
· Ratlladura d’una llimona

Preparació:

Triturar els festucs i el sucre amb un robot de cuina (va molt bé l’accessori de ganivetes del túrmix).
A part, triturar amb el túrmix les pastanagues i els ous, fins que quedi una crema escumosa. Afegir els festucs triturats i barrejar bé. Afegir la farina i el llevat tamisats, la sal, les espècies i la vainilla. Barrejar bé i abocar-ho dins un motlle untat amb mantega i farina.
Coure-ho al forn a 160º els primers 10 minuts i a 180º 30 minuts més. Deixar refredar i desemmotllar.
Per la glaça, fondre tots els ingredients al bany Maria i abocar-ho ràpidament sobre el pastís. Deixar endurir la cobertura i servir.

Bon profit!

37 comentaris:

Mònica ha dit...

Quina pinta que té!, i porta glaça de xocolata blanca? ha quedat un color molt bonic.
Si fos companya teva de feina, ja podries repetir-ho cada més ;)
Una abraçada

El cullerot Festuc ha dit...

Que booooooo!!!! Aquest me l'apunto a la llista a dalt de tot!!! Estava flipant amb la glaça de xocolata blanca...he tornat a mirar la foto i tot...ja he vist que les fotos son d'abans de l'acabat...jejeje!!!
Els pastissos de pastanaga han sigut un gran descobriment per mi...m'encanten!!!
Petunets,
Eva.

la vella carmanyola ha dit...

Jo també tinc ganes de provar de fer alguna cosa amb pastanaga. Veig que als blogs corren bastantes cosetes.

T'ha quedat super alt, es que i tens trassa, eh!!

Adeuuuuuu

Ester ha dit...

Jo el de pastanaga també el vaig tastar fa poc i em va agradar força, aquest amb festucs ha d'estar boníssim també
Una abraçada
Ester

Marisabel ha dit...

Gemma qué bó i a mes tinc pasta de festuc ja preparada.

Reme y Núria ha dit...

Gemma, no hi fet mai cap pastis amb pastanaga,al posare a la meva llista.
Feliç Nadal.

Laia ha dit...

Tinc una reocmanació pel teu bloc... posar un cartell ben gros a la capçalera, amb llumetes fosforecents, avisant que el que poses són només fotografies... que gairebé m'estampo contra la pantalla per poder-ne fer un tastet, amb la pinta que té aquest pastís! hauries de tenir les teves mans assegurades, com els porters de futbol...

bromes a part... me l'apunto aquesta, té una pinta... i la pastanaga és la meva perdició!

Unknown ha dit...

No he probat mai un pastis de festucs però crec que la combinació ha de ser boníssima. Ho hauré de provar per sorprendre a la família...
Records i Bon nadal...

Gemma ha dit...

Mònica, la foto és d'abans de la glaça, aquells dia amb tants pastissos no vaig pensar a fer la foto després...

Eva, vaig estar dubtant entre aquest o el teu de pastanaga que ja ha fet molt gent i tothom en parla molt bé :) El teu el faré el proper cop, que encara el tinc a la llista de pendents!

Anna, realment val la pena, és sorprenent que pugui quedar tant bé portant pastanaga... Tens moltes receptes diferents, segur que en trobes una que t'agradi. Però jo et recomano aquesta, je je je...

Ester, amb festucs queda boníssim i les espècies li donen un gustet molt especial.

Marisabel, com és la pasta de festucs? Jo només els vaig triturar amb el robot... A veure si el proves i ens ho expliques ;)

Menu, doncs ja veus que val la pena... tots els que n'hem fet o tastat en parlem molt bé! Ja veus que ho hauràs de provar ;)

Laia, i com fas aquestes coques que porten ous? Ja tinc ganes de que ho provis i així podré llegir la teva recepta. Si t'agraden les pastanagues, segur que el trobaràs bo, tot i que el gust de pastanaga no es nota... més aviat el fa melós i una mica dolç.

Teresa, realment és un cake diferent i original, segur que sorprens, je je je...

Caminar sin gluten ha dit...

¡Magnífico cake!, con una presentación maravillosa y seguro que delicioso.

Aprovechamos esta entrada enviaros nuestros mejores deseos para que paséis unas Fiestas Navideñas lo más amenas y alegres posibles, disfrutando de la compañía de vuestros seres queridos, y que en próximo año, además de continuar en contacto, consigamos entre tod@s llenarlo de amistad, amor, salud y paz... senderismo y escaladas.

Muchos besotes, abrazos y felicitaciones.
Ana y Víctor

Mercè ha dit...

Gemma, t'ha quedat fantàstic! Jo no n'he provat mai cap de pastís de pastanaga... no em crida massa l'atenció. Però si tu dius que és tan bo, s'haurà de provar! ;)

Mesilda ha dit...

Et queden tots els pastissos tan perfectes que sap greu tallar-los,però clar ,sap mes mal no menjar-se'ls amb, lo bons que estan.
Un beset.

Núria ha dit...

Com sempre, t'ha surtit perfecte...i amb les espècies ha d'estar boníssim de veritat!! Quin aroma a la teva cuina...

Núria
Bon Nadal!!

Cuinagenerosa ha dit...

encara no he fet el pastís de carbassa i ja tinc pendent el de pastanaga. sort que trigues a penjar les receptes!
per cert, que a la meva feina no hi ha ningú que porti mai pastissos com aquest :)

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Ohhh quin aspecte tan atrayent que et va quedar!!! jo també vull ser companyera teva de treball :)

enric ha dit...

Jo només diré que vaig fer el pastís de pastanagues seguint la recepta de l'"Eva Petunets", i que em va quedar boníssim, i em sembla una molt bona idea la dels festucs. S'haurà de provar!

Gemma ha dit...

Ana y Víctor, os deseo unas felices fiestas y un próspero año nuevo, espero que disfruteis de estos días en compañía de los seres queridos y que aprovecheis para realizar algun paseo o excursion... feliz navidad!

Mercè, has de provar un pastís de pastanaga, no et queda més remei! je je je,... de veritat, que el resultat és molt sorprenent i no fa gens de gust de pastanaga!

Mesilda, tallar el pastís és la part que odio més... sempre dic el mateix: jo el faig, però el talla algú altre, eh? ;)

Núria, les espècies són la gràcia d'aquest pastís, junt amb els festucs queda molt molt molt gustós!

Manel, doncs se t'acumula la feina, je je je... Tots tenim una llista enorme de pendents, em sembla que no l'acabarem mai... Jo abans m'estressava volent acabar la llista, però ara ja he assumit que és impossible ;)

Maria Jose, normalment no porto res a la feina, però pel meu aniversari... ja se sap, un dia és un dia, i aquest era ben especial!

Enric, el de l'Eva també el vull fer, però aquest em va atreure el tema dels festucs... el proper de pastanaga serà el de l'Eva, seguríssim!

Núria ha dit...

fantàstic el toc de glasa de xocolata blanca!! encara que no el veiem és fàcil d'imaginar.. ;P
les fotos es deixen menjar amb els ulls!! *_*

Maria ha dit...

Gemma, guapa, espectacular..
A veure...preguntes tècniques:
El motllo, de silicona?
Forn, a dalt i a baix o només a baix?
El motllo, damunt la plàtera del forn o damunt la reixeta del forn?
Nena, tinc que trobar-hi el truquet perqè a mi no em queden alts ni de broma...

Anònim ha dit...

Uau, excel·lent!! Però i ara què faig... les trufes o el pastís??? Aiaiai que poses tantes dolçures bones que la llista cada vegada la tinc més llarga!!
Tan de bó pogués fer-ne ara mateix un tast a través de la pantalla, perquè per més que la llepi (la pantalla!) només li trobo gust de pols!!!!
Segur que cau!!

ARA ha dit...

Nena, que bona pinta q te aixó, m'agraden molt els pastissos de pastanada, trobo que queden molt melosos, l'humitat de la pastanaga fa que no quedin gens secs,a la llista, que primer haig de fer les trufes de coco.

petonets.

La cuina vermella ha dit...

Pastís ideal per portar a l'escola!! la pastanaga i el festuc segur que us van donar un munt d'energia per continuar les classes!!
Molt bon pastís, i preciós!

Francesc ha dit...

Aquest pastís és molt bo d'aspecte i ha de ser boníssim de sabor. Salutacions

zer0gluten ha dit...

Menuda pinta que tiene el pastel!! Y con solo 40 grs de harina es de fácil adaptación al mundo sin gluten.
Feliz Navidad y besos sin gluten

Gemma ha dit...

Nurks, amb la xocolata blanca li dones el punt just de dolç...

Maria, a poc a poc, je je je...
El motlle: vaig fer servir un motlle de silicona i el vaig girar cap per avall un cop desemotllat, però no és necessari... qualsevol motlle d'aro típic va bé, i no cal donar-li la volta.
El forn: els primers 10 minuts amb el foc de baix i quan puges a 180º amb els dos focs. Per les cocques que han de pujar, millor si al principi l'escalfor ve de baix...
Plata del forn: els de silicona sempre els poso sobre la plata del forn, sobretot aquest que té formes a sota... Els altres, crec que és bastant igual, tot i que jo els poso també sobre la plata...
Maria, no pateixis tant, que aquesta coca surt fàcil fàcil! Comparat amb la teva escudella, és bufar i fer ampolles ;)

Laia, fes les dues coses! Je je je... el pastís per esmorzar i les trufes pel cafè... i encara et queden àpats per fer més dolços, je je je...

Ara, tens tota la raó, la pastanga deixa el pastís molt humit i gens sec... i amb la glaça de xocolata, resulta un vici total!

Parella Vermella, teniu raó, a la meva feina com no esmorzis bé et falta energia per seguir el ritme... que el jovent d'avui dia exigeix molts esforços :(
Sort que sempre és l'aiversari d'algú o altre i sempre fem un bon esmorzar ;)

Francesc, si t'agraden els festucs, aquest pastís és delicios!

Zerogluten, teneis razón, es muy facil de adpatar a vuestro mundo sin gluten. ¿Lo provaréis?

Maria ha dit...

Gràcies guapa, però no entenc el que em dius de girar cap avall el motllo. Un cop està fet i refredat, el tombes a damunt del plat de servir, quedant la forma ondulada a dalt... vols dir això? Però es que tampoc hi ha una altra forma de fer-ho, no? I la plàtera, la poses al mig del forn o cap avall perquè no es cremi la base amb el forn a dalt i a baix?
Nena, estic obsessionada perquè em pugin els pastissos i no hi ha manera.. D'escudelles no es viu sempre... :D

Gemma ha dit...

Maria, però si ets una experta fent pastissos! El de xocolata té una pinta...
Sí, has entès bé que giro el pastís. Però si fas servir motlles d'aquells que els pots treure les parets, ja et queda bé sense girar, amb la base del propi motlle com a base del pastís.
La safata la poso ben bé al mig del forn, i no es crema gens, pensa que primer va a 160º idesprés a 180º... són temperatures poc elevades ;)

Maria ha dit...

Ok. M'ho rellegiré tot quan faci més pastissos. M'ha de sortir, m'ha de sortir, m'ha de sortir...Creuerem els dits...
Petons

Belen-Entre platos ha dit...

que marabilla de cake ,le has dado una forma muy bonita y hace que sea aún más apetitoso ,si cabe,UN SALUDO

famalap ha dit...

Qué brillo tiene éste bizcocho!! menuda pinta rica, rica...

Vengo con el bolsillo lleno de buenos deseos para tí y tus seres queridos. Que tengáis unas muy felices fiestas y que lo paséis genial, sobre todo con mucha salud.
Bicossss

Elena ha dit...

Con todo mi cariño, te mando la receta de la Navidad: juntemos varias medidas de ilusión, una pizca de amistad y un gesto de ternura. Horneemos la mezcla con un ánimo paciente. Envolvámosla con risas, luces y canciones. Y finalmente, ofrezcámosla con el corazón

Elena,un besote.

Landayo ha dit...

Ei Gemma, només un missatge x desitjar-te unes bones festes i donar-te les gracies pel temps que dediques al blog!!!
petons

Mesilda ha dit...

Gemma el desitje lo millor.
PETONS Y BON NADAL.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Que rebó ha de ser, a mi els cocs i pastissos de pastenaga m'agraden molt, però és que els festucs em xiflen. Per tant, això és per a mi, una combinació espectacular.

Bones festes i bon any9.
Salut!!!!

Gemma ha dit...

Maria, et sortiran perfectes, segur segur.

Belen con la zanahoria queda húmedo, meloso y esponjoso, rico de verdad!

Marisa, felices fiestas tambien para vosotros, que sean unos días llenos de paz, alegria y que los compartas con tus seres querdios. Feliz Navidad!

Elena, aquesta recepta segur que queda deliciosa, la millor del món ;)

Landayo, bones festes tu també!

Mesilda, bon Nadal i feliç any nou!

Olles i Somriures, la combinació és genial, l'has de provar! Bon Nadal!

Anònim ha dit...

Ei Gemma, he descobert fa poc el teu blog i m'encanta. És genial! I aquest pastís té una pinta... Per cert, quan parles de la pastanaga, la poses bullida o en cru? Perquè jo havia fet un pastís amb pastanaga, però era bullida...
Gràcies...

Susanna

J. Estrella ha dit...

exel·lent pastís