dilluns, de gener 18, 2010

Panna cotta light de iogurt amb sorpresa de taronja


Després de tants excessos nadalencs, qui més qui menys mira de fer una mica de bondat... Tot i així, triant bé els ingredients i mimant la presentació, és possible gaudir d’unes postres dolces sense saltar-se els bons propòsits dietètics:



Aquesta copa no deixa de ser un simple iogurt desnatat presentat de forma original. Ara bé, si no reveleu la melmelada amagada al seu interior, segur que els convidats es sorprendran gratament i oblidaran que només és un iogurt, je je je.... I com que porta edulcorant i melmelada sense sucre, ens podem permetre el luxe de degustar aquestes postres sense cap remordiment ;)

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 4 iogurts desnatats
· Edulcorant líquid
· 4 cullerades de melmelada de taronja (o la que vulgueu) sense sucre
· 2 fulles de gelatina
· 50ml de llet desnatada

Preparació:

Posar en remull la gelatina en aigua freda.
Barrejar els iogurts amb l’edulcorant. Escalfar la llet al microones i dissoldre-hi la gelatina escorreguda. Barrejar-la amb els iogurts.
Repartir els iogurts en copes omplint-les fins a la meitat i deixar-les 10 minuts a la nevera. Afegir una cullerada de melmelada a cada copa i acabar d'omplir-les amb la resta de iogurt.
Reservar a la nevera fins que qualli, decorar i servir ben fresc.

Bon profit!

72 comentaris:

Ivana ha dit...

guauu! quina bona idea! però a mi la pana cotta m'agrada per la textura de la nata, la cremositat! uff! però bona idea per començar l'any més saludable!
prenc nota!
aahh! i la sorpresa de taronja fantastica!
petonets

Maria Dolores ha dit...

Molt bon postre Gemma això és mirar per tots, unes postres molt recomanables i mes després de festes.

Carmen ha dit...

Gemma, quina recepta més lleugera i bona, amb la taronja m'encanta. Petons

Cristina ha dit...

Quina bona pinta i quina decoració més elegant. Segur que ho provaré!!!

Unknown ha dit...

Ummm... si senyor un postre, sá i ha de ser boníssim.
Muas!

SANDY ha dit...

Precioso postre y además light, de este creo que se puede repetir sin cometer pecado.
Besos.

Unknown ha dit...

Sens dubte serà les postes d'aquest cap de setmana. Em sembla que es una combinació perfecta i amb ingredients que sempre tenim a la nevera.

Un petonàs!

Eva Flores ha dit...

m'agrada molt la sorpresa de taronja.
pt!

Rosanna Guillem ha dit...

Aquest postre m'encanta!!! L'he de fer a casa, SEGUR! Sense sucre, lleuger... ideal! A més amb aquesta presentació en copa de martini queda espectacular!

CRIS ha dit...

Res com un postre poc ensucrat per ara i si té sorpresa millor, em sembla una molt bona idea, de fet , encara no l'havia vist mai i et permet jugar molt.
Un petó

dolorss ha dit...

Serà senzilla pels ingredients però molt original la presentació... i sense greixos ni sucres!!!

Petons

Gemma ha dit...

Ivana, panna cotta i light gairebé és una contradicció, oi? Estic d'acord amb tu que la panna cotta ha de ser amb nata, però tot sigui per fer una mica de bondat després de Nadal...

Maria Dolores, aquests dies tots mirem de fer una mica més de bondat, oi? I aquestes postres ens ho premeten sense deixar de tenir un final dolç ;)

Carmen, aquesta recepta m'agrada perquè variant la melmelada pots repetir postres sense cansar-te. A casa també agrada el punt amarg de la melmelada de taronja.

Cristina, ja et vaig dir que aquest cop ens hem posat d'acord amb la recepta, s'assembla molt a la copa de natilles, oi?

Gemma, un iogurt sempre és unes postres sanes, oi? I aquesta copa és un iogurt camuflat, je je je...

Sandy, tienes razón, de esta copa puedes repetir sin remordimientos je je je ...

Ribereña, les receptes amb ingredients normals que tots tenim a la nevera m'encanten, et permeten improvisar i simplificar-nos la vida...

Eva, i variant el gust, tens moltes possibilitats diferents ;)

Rosanna, el menjar també entra pels ulls, oi? Val la pena cuidar la presentació, així encara sembla més bo!

Cris, fa poc vaig fer una mousse de torró amb la mateixa idea, portava una cullerada de crema de xocolata amagada a dins. També era molt bo!

la vella carmanyola ha dit...

Gemma! aquest postre es perfecta!! Me'l vaig a imprimir pq nosaltres a casa si que ens fa falta que portem una tungada de molts, molts excessos.

Rècords!

illetapitita ha dit...

Doncs si!
Un postre sa que presentat així entra pels ulls mooolt ràpid!
Una abraçada!

PILAR ha dit...

Delicios, fàcil, lleuger,... que més es pot demanar. Una presentació sensacional!
Petons!

Unknown ha dit...

La presentació 10, la recepta 10, la sorpresa 200!jaja, mira la faig ara per sopar!Petons

Maria ha dit...

Noia, ets la reina de les gelatines, com les domines.. ho fas tot be amb elles. M'ha agradat la sorpresa, molt fi el postre.

Mesilda ha dit...

Bon dia Gemma.
Bo,bonic,barat...i amés saludable!
Hi ha qui done mes?.M'ha encantat la idea.
Besets.

MaryLou ha dit...

Qué bo!!!! i aquest si que és light!!!
Petonets

Deana Sidney ha dit...

Gemma: Pardon the translation: El seu menjar és sempre sorprenent ... Tinc un regal per a tu al bloc!

El plat blanc ha dit...

Ahir vaig fer la mousse de xixona amb sorpresa de xocolata de la recepta que tu tens al bloc i va sortír boníssima!! Moltes gràcies.
Aquesta panna cotta light té una pinta magnífica i amb la sorpresa de taronja mmmmmm ja tinc ganes de provar-la.
Mercè

Ester ha dit...

Una idea genial que pot combinar amb altres fruites com els gerds, les maduixes..
Una abraçada
Ester

Marta Padenous ha dit...

Quan pugui menjar iogurts i taronja...me'l faré...
T'he que estar delicious!!
Ptnts

Erika ha dit...

Que buena idea! Yo cambio de sabor la mermelada porque la de naranja no me gusta. Así presentado parece un super postre! Genial lo de la sorpresa
Cariños

Unknown ha dit...

nefis ellerinize saglik

Gemma ha dit...

Dolorss, no greixos ni sucres, que amb la carn d'olla i els torrons, ja hem omplert el cupo ;)

Anna, si t'ha de servir de consol, pensa que aquesta tongada de molts excessos la portem tots... Crec que a tots ens convenen uns dies de receptes així, oi?

Laia, jo també penso que el menjar entra pels ulls. Tot i que després ha de ser bo, clar! :)

Pilar i Elvira, és tan senzill de fer, que segur que el podeu fer per sopar improvisadament...

Maria, la gelatina dóna molt de joc, oi? Estic contenta de llegir-te per aquí que últimament no sabem res de tu... et vam trobar a faltar a Castellterçol!

Mesilda i Marylou, és fàcil, bo i lleuger. Fantàstic ;)

lostpastremembered, your translation is perfect. Thank you for the award, I am very happy for it!

Mercè, precisament és la mateixa idea, però infinitammmmmennnnttt més light, je je je...

Ester, amb gerds o maduixes també ha de quedar molt bé. Fins i tot, amb maduixes naturals enlloc de la melmelada... ja m'has donat una altra idea!

Marta, taronges tampoc en pots menjar???? Quin greu, et perds una cosa molt bona i molt sana!!!

Anònim ha dit...

Doncs realment sí que és una grata sorpresa ficar la cullereta!!!
La presentació és espectacular. I encara que no deixi de ser un iogurt desnatat amb mermelada, trobo que així, amb copa, guanya moltíssim més.
Boníssim!!!
Un petonet, Gemma.

Mercè ha dit...

Gemma, molt original la idea d'amagar-hi la melmelada de taronja al mig! :)
Un plaer tornar-te a veure i com tu has dit, en Manel ha deixat el llistó molt alt per superar-lo l'any vinent! :)
Petons!

Unknown ha dit...

Mira que m'agrada aquesta presentació.... i la combinació de iogurt amb confitura de maduixa m'encanta, així que... no tindré més remei que provar-ho de fer!!!!

Una abraçada!!!

cocina con sabor ha dit...

Una combinació boníssima, m'agrada!

Petons guapa

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Gemma; Prometo que si el faig, no revelar el secret de la melmelada de dins... deliciós com sempre Gemma¡¡ :-D
Que vagi de gust Gemma¡¡

ana ha dit...

Quina bona pinta que te!! y que fácil sembla de fer!!! en sembla que aquesta recepta no pasa del cap de setmana!!Bravo!!!

ana ha dit...

Quina bona pinta que te!! y que fácil sembla de fer!!! en sembla que aquesta recepta no pasa del cap de setmana!!Bravo!!!

ana ha dit...

Quina bona pinta que te!! y que fácil sembla de fer!!! en sembla que aquesta recepta no pasa del cap de setmana!!Bravo!!!

El cullerot Festuc ha dit...

Tens tota la raó, després de festes haurem de fer una mcia de bondat, però pels que som llaminers això és una opció genial!!! La sorpresa de la mermelada m'encanta!
Petunets,
Eva.

Laura ha dit...

Que original!! i tens tota la raó ideal per després dels excesos nadalencs! i més per mi que ja he començat el régim!
Petonets!

Francesc ha dit...

Jo hauria de fer bondat fins al proper canvi de mil·lenni!!! Amb aquestes postres tan saludables i tan abellidores, potser aconseguiré que la bàscula del bany no se'n vaja corrents a cada vegada que m'hi acoste. Salutacions.

Caminar sin gluten ha dit...

¡Estupendo postre! Sí, esta Panna cotta light, nos ha gustado mucho, y como siempre con una presentación fina y deliciosa.

Tomamos buena nota, ya que puede ser perfecto para los celíacos.

Besotes,

Ana y Víctor.

Delicias ha dit...

Gemma una idea genial, perquè no sempre hem de renunciar a les postres, una pannacota light,però estem segures que deliciosa. Una abraçada

Vanesuky ha dit...

Això em ve d'escàndol per tornar a menjar una mica light perque aquestes festes ufff, la bàscula no perdona!!

Petonets preciosa,

Vanesuky.

Anònim ha dit...

Va ser una delícia i la melmelada de taronja amarga un encert!.
M. Teresa

Ruben ha dit...

S'assembla força a l'última sorpresa que vas treure aquí, oi?
Jo també m'apunto a la llista de tenir les calories cobertes fins el proper juny!

No tot són postres ha dit...

Gemma, mira que fas senzilles aquelles coses que a vegades em fan trencar el cap. Aquí tinc unes postres boníssimes per als avis, que tenen intoleràncies, sal, sucre i una mica de tot! Segur que se les mengen encantats i no se'ls alteren els nivells i la resta no notarem que són Light!!
PTNTS
Dolça

Alfons ha dit...

magnific joc de colors textures i sabors, i visca les sorpreses!!

dolçosdesdecasa ha dit...

Aprofitant que he fet melmelada de taronja, aquesta copa caurà aviat, té una pinta deliciosa!
Salutacions!

Gemma ha dit...

Erika, con mermelada de fresa, sería perfecto ;)

tatlilar gülcandan, sorry?

Titanii, és una sorpresa que no s'esperen els convidats, je je je...

Mercè, benvinguda de nou! Ja s'han acabat les vacances... quin greu, oi? Superar la trobada organitzada pel Manel serà moooolt difícil!

Gemma, les teves presentacions sí que són espectaculars!!!!

Josepb, és la gràcia d'aquestes postres, no dir la sorpresa fins que se la troben ;)

Cocina con Sabor i Ana, m'alegro que us agradi, si la feu ja m'ho direu!

Eva, Laura i Francesc, amb aquesta copa podem fer postres bones sense deixar de fer bondat... que tots necessitem recuperar-nos de Nadal ;)

Ana y Victor, es totalmente apto para celíacos, solo hay que vigilar con la gelatina que se usa...

Delicias i Vanesuky, fer una mica de dieta no està renyit amb acabar l'àpat abmb algun detallet dolç ;)

M. Teresa, precisament vaig triar la melmelada de taronja perquè sé que t'encanta! :)

Surfzones, ÉS la mateixa idea, però moooooolt més light :)

Dolça, és una recepta perfecta pels avis, jo en feia de molt semblants pel meu avi de Vic, que tampoc podia prendre sucre ;)

StHilari, el contrast del blanc sobre el taronja fa molt bonic, oi?

Dolçosdecasa, amb melmelada casolana ha de quedar moooooolt més bo, seguríssim!

Celes ha dit...

Que bueno!!!!! Además es light y la presentación preciosa..

Bsss

glutoniana ha dit...

Crec que de vegades menjem pels ulls, sempre podem imaginar que és nata i no iogurt. La trobo molt bona :)

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
Per sencilles que facis les coses, sempre són excel·lents,
Salut,

nieves ha dit...

Me ha encantado Gemma. En primer lugar por la sencillez aparente, y preciosa presentación, y en segundo lugar por la sorpresa que esconde en su interior, y por el bajo nivel de calorías.

Un abrazo.

xaro ha dit...

Aquest el faig demà mateix, quina bona idea!!!!!
I amb aquesta presentació queda de luxe!!
Ptnts

carmenpiva ha dit...

Un postre estupendo para estas fechas post-navideñas, como bien dices. Me lo apunto en mi libretita del blog.
Un beso
(ya tienes una nueva fan en Asturias)

dolçosdesdecasa ha dit...

Bon dia Gemma, no se ltra manera de posar-me en contacte amb tu, estava interessada en la classe del Davim, veig que estic a la llista d'espera, però per si de cas et dic que no podré, m'ha sorgit un iomprevist. Gràcies per tot i fins la propera. M'haurè de conformar amb les cròniques meravelloses que feu!!!
un abraçada!

HAVE REAL PIES IN BARCELONA ha dit...

Gemma!!!delicios! tens unes mans per fer d'un postre senzill una recepta divertida!
Petons!
Nuria

Anònim ha dit...

Aquestes postres amb sorpresa m'agraden moltíssim!!! I sobretot perquè són senzilletes i resultones!

La cuina vermella ha dit...

Ens agraden moltíssim les sorpreses en forma, textura i gust de melmelada. Tu ets la millor sorprenent-nos sempre. Petons estimada

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Una presentació de luxe!!! això de unes postres amb sorpresa inclosa m´agrada molt...petonets

Glòria ha dit...

Jo m'apunto perquè em donin sorpreses com aquesta!

ANNAFS ha dit...

Ja convé unes postres que no s' instalin a la cintura. I amb aquesta bona pinta que fan vénen molt i molt de gust.
ptns.

angels ha dit...

Jo que dic que els postres sols poden ser per celebracions, però veient aquests poder fer postres el proper diumenge . Petons

Anònim ha dit...

Aquest postre és veu fi, delicat i fresc...Hola Gemma, fa poc et vaig escriure després que la Gloria em parlés de tú i descobrís aquesta web a la que m'he "enganxat"...Et preguntava com ho fas per presentar algun dels teus pastissos en porcions rodones individuals.Faig un pastís de tres xocolates (no el de gelatina) que m'agradaria presentar així, suposo que son plàstics però no sé on trobar-los i si requereixen alguna tècnica que em puguis explicar.Aquest postre el poso a la llista INMEDIATAMENT!GRÀCIES:MERCÈ'S, a reveure.

Gemma ha dit...

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris! Amb postres així no tenim cap excusa per gaudir d'un final dolç sense necessitat que sigui un dia de festa, eh? Entre setmana i baix en calories, també podem fer unes postres diferents :)

Mercè, jo utilitzo un plàstic "acetato" que va molt bé perquè és anitadherent. El vaig comprar al Sole Graells de Barcelona i és un rotlle enorme que em durarà tota la vida :)
Aquí en tens una foto:
http://www.directoalpaladar.com/utensilios/rollo-de-acetato-moldes-a-medida-de-usar-y-tirar

la divina ha dit...

Gemma, m'han encantat,aquestes postres! Són ideals per a aquestes dates i han de ser boníssimes. A més, la presentació, amb la melmelada amagadeta dins, és molt original.
Gràcies!

Anònim ha dit...

Uaaaau! questa vegada t'has passat!!! m'encanta la pannacotta i sempre l'havia provat amb coulis de fruites vermelles! serà de provar-ho ai´xí!

Alicia (canelona) ha dit...

Este postre l'has posat per mi, no? jajajaja. ¡¡ja tinc dolç de cap de setmana.jijiji

Mònica ha dit...

Nena! quin postre de luxe, jo ja no sé que dir-te, ets una artista, la presentació m'encanta. Creus que es pot fer amb fructosa?
Una abraçada guapa

Anònim ha dit...

Moltissimes gràcies Gemma, de fet tinc Solé Graells aprop de casa.Espero que algún dia ens coneixem,dc vaig anar amb la gloria a la classe del BON PREU de Pep Nogué i alla vaig conèixer també la Sara Maria.Va ser una classe molt interessant i l'endemà ja vaig posar en pràctica els "blinis de patata" amb salmó que ens va ensenyar.La Glòria en prepara la cronica!!A REVEURE! MERCÈ'S.

Montse ha dit...

Gemma un postre muy original, en el caso mio SI tendria que decir la "sorpresa" de la mermelada.. en casa es un dulce que no les gusta mucho, mira lo que se pierden verdad?. Saludos

margot ha dit...

Algo tan sencillo como un yogurt has hecho una copa de lujo.
Feicidades, me encantan tus postres, son casi perfectos, lo del "casi" lo puedes borrar,ja ja

Petita cuina ha dit...

HOla,

Es el primer cop que apareixo pel teu blog,
TENS UN SENYOR BLOGG!
El meu es veu insignificant al costat del teu, enhorabona per la teva feina, m'hi trobaras sobint per aqui.
Ah! y la panacotta fa una fila excelent, la idea de la sorpresa de de taronja es magnifica, per cert, fan una competicióp de plats en els que la taronja ha de ser l'ingrediuent principal, amb aquest plat guanyes segur, et podries presentar, es d'una altre glogaire que prepara el concurs, no recordo qui, ja t'ho faré saber si no estas al corrent.

Petonets.

Nuria

Margarita ha dit...

¡Viva la sencillez! entre comilla, que no quiero que se me entienda mal, pero es que me ha encantado además de impresionarme.
Buena semana :)

Núria ha dit...

Hola!!
Molt bona la idea, pero algu em podria dir quant de edulcorant es necessita? es que no posa la quantitat i a mi m'agardaria saber-ho x poder-la fer.
moltes gràcies