divendres, de gener 22, 2010

Bunyols de vent farcits de crema pastissera


Aquest dimecres a l’Institut vam celebrar la Jornada de Portes Obertes amb la visita dels pares de primària, que han de decidir on matricularan els fills el curs vinent. Aprofitant l’ocasió, amb els alumnes de Projectes vam fer uns bunyols per oferir als pares durant la seva visita:



La Jornada de Portes Obertes és una gran oportunitat per fer propaganda del nostre Centre. Per això vam pensar que oferir un cafè i uns bunyols ens faria guanyar molts punts davant dels pares, je je je... Tenim un grupet d’alumnes que està força acostumat a les classes de cuina, on ja han preparat creps, paelles, truites, pizzes... Aprofitant aquesta experiència, els vam donar la responsabilitat de fer-nos quedar bé preparant aquests bunyols farcits de crema, ideals per picar i acompanyar el cafè.

Va ser fantàstic veure’ls treballar a la cuina preparant la crema pastissera, fent la pasta choux, fregint els bunyols, farcint-los, netejant la cuina... Tot plegat molta feina, que fregir 90 bunyols no és poca cosa, eh? El resultat van ser uns bunyols boníssims, amb un gust d’anís i canyella deliciós. Sort que en tenim testimonis, que si no més d’un s’hauria pensat que eren de pastisseria! Qui sap si algun d'aquests alumnes acabarà sent un gran cuiner...


Les receptes d’avui ja les tinc al blog, però de totes maneres les torno a escriure, ja que algun alumne la vindrà a buscar aquí per repetir-la a casa, je je je...

Aquí teniu la recepta:

Bunyols de vent

Ingredients: (per uns 30-40 bunyols)

· 125ml d’aigua
· 75g de farina
· 60g de mantega
· 3 ous petits
· sal
· anís
· sucre

Preparació:

Posar l’aigua i la mantega en un cassó al foc, amb un pessic de sal. Quan l’aigua bulli i tota la mantega s'hagi fos, afegir d'un sol cop tota la farina tamisada i deixar coure, sense parar de remenar, fins que aquesta massa es separi de les parets del cassó. Fora del foc afegir un ou i remenar fins que quedi homogeni. Així, fins a afegir-hi els tres ous.
Fregir petites porcions de la pasta en oli calent. Quan estiguin cuits, mullar-los amb una mica d'anís i arrebossar-los amb sucre.

Crema pastissera

Ingredients:

· 1/2l de llet
· 4 rovells d’ou
· 100g de sucre
· 40g de maizena
· canyella
· pell de llimona

Preparació:

Dissoldre la maizena en un rajolí de llet freda.
En un cassó al foc, posar la resta de la llet amb el sucre, la canyella i la pell de llimona. Quan arrenqui el bull, treure del foc i deixar refredar una mica.
A part, barrejar els rovells amb la maizena. Afegir la llet ja temperada, barrejar i colar. Tornar a posar la crema al foc, remenant sense parar. A la que arrenqui a bullir, treure del foc i deixar refredar.

Bon profit!

54 comentaris:

starbase ha dit...

Dona gust veure alumnes amb un somriure a la cara i amb ganes. Que darrerament tota la informació que m'arriba és que educativament estem fatal.

I a sobre, fent bunyols.

Un 10, no?

Anònim ha dit...

Oferir als pares uns bunyols tan bons i fets pels alumnes és una proposta molt bonica i molt innovadora!!!! Han quedat espectaculars, com els de pastissería,potser més bons i tot, i és una experiència super enriquidora, per tu, y sobre tot per aquests nens que segur s´han sentit super orgullosos de la seva obra. Et felicito, no tothom té aquesta iniciativa tan bona.
petonets.

Unknown ha dit...

Tens tota la raó sort de les fotos, pq realment semblen de pastisseria, quina bona pinta! I que bon rotllo es veu amb els alumnes, es note que els hi agrada i per les fotos dominen molt oi?. Enhorabona, i segur que els pares desprès de tastar aquesta maravella segur que ompliu el curs vinent!!! Molts petons i bon cap de setmana

la vella carmanyola ha dit...

ualaaaaaaaaaa! quina bona propaganda que s'ha feu!

Els pares en veure aquests alumnes tant posats amb el tema no deuen pas dubtar de quin institut portar els seus fills, bueno nosaltres no ho dubteriem el que passa que després els sobre-esprotariem en que ens fes actes culinaris per casa ;) jejejejeje

Ester ha dit...

Boníssim i genial aquesta experiència de cuinar amb els nanos
Una abraçada
Ester

xaro ha dit...

Amb tu de profe, segur que tots els alumnes surten amb un Master en pastisseria. I els pares que venen a veure l'escola no dubtent ni per un moment on han de matricular els nens...
Us han quedat com els de la Vienesa de Sant Feliu.

Ptnts

Eva Flores ha dit...

està molt bé la iniciativa de l'institut i que siguin els alumnes els que preparin els bunyols. Crec que sortirà més d'un cuiner.
pt!

Núria ha dit...

Felicitats per l'idea...els bunyols han d'estar molt bons, jo només canviaria la crema per nata...
petons

Carmen ha dit...

T'han quedat de luxe, Gemma, una meravella de bunyols, t'agafo un grapadet. Ptons

la divina ha dit...

Uau, Gemma! Els pares devien quedar ben convençuts! I als nois se'ls nota que s'ho passaven bé cuinant amb tu. Deus ser la seva "profe" preferida!

Gemma ha dit...

Starbase, tristament als mitjans de comunicació només arriben les coses dolentes! Segurament cal millorar moltes coses, però d'altres s'estan fent molt bé :)

Titanii, tens tota la raó, els alumnes van estar ben contents de poder ajudar en un dia tan important... es poden sentir ben orgullosos!

Elvira, van quedar molt bons, espero que això animi als pares pel curs vinent ;)

Anna, llàstima que aquestes classes de cuina no siguin per tots... Com tu dius, segurament moltes famílies deixarien cuinar als seus fills, je je je...

Ester, és ben veritat, m'ho vaig passar molt bé, dóna gust fer activitats una mica diferents amb els alumnes :)

Xaro, uau, has fet una comparació molt a "lo grande", que la Vienesa és una pastisseria amb una gran reputació, eh? Moltes gràcies!

Eva, concretament un dels alumnes ja té molt clar que es vol dedicar a la cuina... ara només falta que estudii molt per aconseguitr-ho!!!

Núria, ens va faltar temps per fer més varietats... Trobo que farcits de trufa també haurien tingut molt èxit, oi?

Carmen, llàstima que no en va sobrar ni un, je je je...

Divina, no, que la cuina la fan amb un altre profe... els ha ensenyat molt bé, es nota que hi tenen pràctica i molt bons hàbits. I els agrada molt!

Unknown ha dit...

Ostres! si senyor quina manera de convèncer al personal, a veure qui es resisteix a un bunyolet... impossible!
Els pares dels teus alumnes deuen estar molts contents, és una sort tenir una professora amb aquestes iniciatives i aconseguir que els alumnes s'impliquin tal com es veu.
Muas!

SANDY ha dit...

Madre miá esos buñuelos de viento rellenos de pastelera estan para chuparse los dedos.
Besos.

Erika ha dit...

Como me gusta ver a chicos de esa edad cocinando y no paveando por la calle. Es tan importante que se sientan útiles y tengan incentivos en un momento en donde cualquier cosa los lleva por caminos errados. Muy buena iniciativa. Los felicito!
Cariños

Cuinetes-Carme ha dit...

Renoia!!
En el teu Institut sempre esteu a punt oi? És clar amb una mestra com tu, ja m'hi apunto. De ben segur que la Laia estaria encantada de poder gaudir d'una profe de mates com tu.
Apa, fins després!1

Maria ha dit...

Jo hagués volgut mestres com tu que no sols m'ensenyessin cultura sino també vida.. Els teus alumnes et recordaran amb carinyo. I els bunyols, molt macos..

Goculta ha dit...

Quina bona pinta.. una incitació al pecat!

cocina con sabor ha dit...

Que divertit pels nanos, quina mestra més xuli ;)

Els bunyols han quedat perfectes, que bons!!!

Petonets

Ruben ha dit...

Coi, això incita als pares a triar ràpid :-D

ana ha dit...

Qui fos pare...!!!jeje!!m'encanten els bunyols, l'any passat em vaig engreixar 2 kilos només de bunyols;jejeje!! el meu problema quan els faig es que no em queden suficientment fets per dintre; i em queden crus com una pasta (no em fan falta farcir-los!!jejeje).

Tu que penses??

ana ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Cristina ha dit...

Quina casualitat, aquest matí a la feina em deien que els hi portés bunyols. Jo no n'he fet mai de farcits, potser és la meva oportunitat!!

Laura ha dit...

Ñam, Ñam!! quina gana m'has fet entrar!! i et puc asegurar que tens tota la raó ningú diria que no son de pastisseria! si es que al final el que fem nosaltres sempre surt millor! amb més amor!
Petonets!

Laura. ha dit...

Menuda pinta, me comia ahora unos cuantos, pero unos cuantos.. que ricos.
Besos!

ANNAFS ha dit...

Quina pinta més bona! S' ha de felicitar aquests alumnes, i a tu, amb el que costa entusiasma-los amb fer activitats així a aquesta edat!
Felicitats a tots!
ptns

Marina ha dit...

Gemma, hola guapa,
Fantàstica iniciativa!
Felicitats a la professora i als i les alumnes de l'IES Jonqueres ;)...Com m'hagués agradat a mi tenir aquesta oprtunitat a l'escola i si ara tingués fills no dubtaria en portar-los al vostre institut :)
Molt bon cap de setmana!
Petonets,
Marina

No tot són postres ha dit...

Hola Gemma,
quina enveja m'has fet, he recordat quan jo també podia treballar per Projectes i engrescava als alumnes amb tallers, però no em vaig atrevir mai amb una recepta com aquesta.
PTNTS
Dolça

Enkeli ha dit...

Ooooohh!! mira que ja he sopat eh, i amb les teves fotos m'acaba de venir un antull descomunal per aquests bunyols!! ^^ per cert, em penso que ja fa un any que et vaig descobrir, Gemma! gràcies per compartir setmana rera setmana les teves receptes!!
Em penso que aquesta no se m'escaparà!!

Una abracada!

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma.
Han quedat uns bunyols de pastisseria,qui els prenguera!
Es veu que els "cuiners" han posat manya,però clar amb una xef com tu el resultat era lògic.
Besets.

Caminar sin gluten ha dit...

Estos buñuelos están para deborarlos, y estamos seguros que el padre de esta casa, que no es celíaco se los comería todos, ya que tienen una pinta magnífica.

Tomamos buena nota de como haces la crema pastelera, ya que nos sirve al ser con Maizena, y por tanto sin gluten.

Besotes y buen fin de semana.

Ana y Víctor.

Alfons ha dit...

Ondia Gemma!! ja pots felicitar als teus alumnes de part de tota la blogosfera gastonómica, aquests bunyols tenen una pinta de pastisseria de luxe!!... i felicitats per a tu també que aconsegueixes fer de feina i afició una unica cosa, per fortuna de tots nosaltres, els teus "altres" alumnes.

Mercè ha dit...

Gemma, felicitats als teus alumnes i a la mestra per aquestes safates de bunyols tan precioses!!
Amb una profe com tu, ja pots estar-ne segura que més d'un cuiner sortirà! ;)
Petons!

Francesc ha dit...

Acceptes "alumnes granadets" a les teues classes de cuina? Quina bona pinta fan aquests bunyols de vent!!!!

angels ha dit...

Gemma quin goig de safates, i felicitats per la iniciativa no m’estranya que tingueu molta demanda per entrar a l’ Institut amb "profes" així. Petons

Maria Teresa Suner Rufi ha dit...

Enhorabona nois!!!
Els bunyols us han quedat una passada! Ja que teniu fusta de cuiners perservereu en aquest treball. Qui sap a on us pot portar la cuina....
Felicitats als vostres mestres.
M. Teresa

Gemma ha dit...

Moltes gràcies a tots pels comentaris!

La veritat és que a la cuina són uns nois molt aplicats, je je je... Algun cuiner en sortirà!
Llàstima que jo només sigui la profe de mates, sort que de tant en tant em deixen entrar a la cuina ;)

Totalment d'acord amb els comentaris que aquests bunyols eren una forma descarada de decantar els pares a favor nostre, je je je...

Ah! Per cert, aviat vindrà la quaresma i aquests bunyols seran a totes les pastisseries, que per quaresma, bunyols! Ja veieu que són ben senzills de fer, animo a tothom a provar-los!

Glòria ha dit...

Noies i nois de l'IES Jonqueres... aprofiteu aquesta oportunitat, que teniu una mestra de primera!!!!
Uns bunyols fantàstics... jo ja espero la quaresma....

Montse ha dit...

Gemma, solo te digo que da unas ganas tremendas de comer los buñuelos, tienen una pinta fantastica... y la verdad tal como tu indicas es una tarea de bastante trabajo.

anaori ha dit...

Una passada de bons !!!!!
Apunto la recepta i els faré molt aviat.

Glòria ha dit...

Segur que els alumnes van quedar a l'alçada de la professora!. Els bunyols tenen una pinta espectacular. M'encanta la foto de quan s'estan fregint, flotant en l'oli!.

Com els vareu farcir, amb una xeringa?.

Ivana ha dit...

sense paraules!!
tenen una pinta uff !!
nyam nyam!
petonets

Gemma ha dit...

Glòria, els vam farcir amb una màniga pastissera amb boquilla (la boquilla feia prou força per introduir bé la crema dins els bunyols)

Deana Sidney ha dit...

They are wonderful... you could just pop them in your mouth! Charming post!

Boston1955 ha dit...

Els teus alumnes deuen esta molt contents de la seva mestra.
Tenen una pinta espectacular, m'encantan els bunyols.

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, llàstima que no treballis en una escola bressol pq ara que n'haig de començar a mirar ja m'agradaria que la rebuda fos amb una safata amb bunyols t'han perfectes com han fet els teus alumnes!!! :)
Aquest any tindreu llista d'espera segur! Felicitats!!
Petunets,
Eva.

Enric (Ets un tros de pa) ha dit...

Felicitats. Us han quedat uns bunyols perfectes i regulars tots ells. L'aspecte fa que em vinguin ganes de que arribi la quaresma per tenir l'excusa perfecte per fer-los.

Anna de Llepadits ha dit...

Hola Gemma, Ja m'hagués agradat a mi que les meves professores m'haguessin ensenyat cuina!!! ets una bona mestra, no només s'han d'apendre les materies de classe.

Ahir vaig fer lioneses i pensava que també podia fer bunyols de vent, estan tant bons!! quin vici!

Joan ha dit...

Excel·lent idea la d'oferir els bunyols... Treballar amb alumnes amb "assignatures" una mica diferents acaba essent molt gratificant per a tots...

Gemma ha dit...

És molt gratificant fer activitats amb els alumnes fora del currículum establert... I si són per millorar la imatge del centre, hi ha una doble motivació :)

Lostpastremembered, "bunyols" are a traditional Catalan sweet eaten in Lent. You can't eat only one, he he he...

Eva, ja esteu buscant escoles bressol???

Tere i Enric, ja tinc ganes que arribi la quaresma i la temporada de bunyols :)

Joan, és com quan els portes de viatge de fi de curs, oi? Són activitats molt gratificants ;)

Anna, jo prefereixo les lioneses que els bunyols, els fregits no m'agraden gaire... És la mateixa recepta i a sobre es fan al forn, de manera que t'estalvies la feinada de fregir. Mil vegades millor ;)

dolorss ha dit...

Gemma, aquesta jornada de portes obertes deu de ser la mes dolça que els pares hauran assistit mai, quin revenent, i quins nois mes treballadors!!!
Jo també he agafat les dues receptes que ara ja comencen a venir de gust.
Has canviat una mica la teva cuina no? Es més amplia.

glutoniana ha dit...

90 bunyols! Mare de déu jajajajaja

Tenen una pinta boníssima, me'n menjaria uns quants, m'encanten els bunyols!

Va ser un bon suborn :)

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Caramb amb els teus alumnes!!! per començar trobo una iniciativa molt bona això de fer un dia de portes obertes però la idea de oferir aquests bunyols és fantàstica!!! amb tots els programes que darrerament es veuen sobre els hàbits i costums del jovent mirar les teves fotos m´ha encantat!!! i els bunyols boníiiissims!!! petonetssss

dolçosdesdecasa ha dit...

Això són portes obertes!!! quina bona pensada, segur que tothom va flipar!
Felicitats!

joana08 ha dit...

Ei!! Al cole de la meva filla no fan aquests detalls!! Molt bona idea, ja sabeu ja!! jeje.
Per cert, em copio la recepta que cualsevol dia d'aquests la faig.
Petonets.