dilluns, de setembre 01, 2008

Vacances III: Pics d’Europa

Quina pena, ja s’han acabat les vacances :( Sort que han anat molt bé i ens en quedarà un bon record...

En els propers posts explicaré amb més detall les nostres visites a ca l’Arguiñano i a can Camilo de Blas, les estrelles gastronòmiques d’aquests dies; avui, tinc el temps just per resumir la resta i penjar quatre fotos que acabo de descarregar de la càmera.

Les famoses Casadiellas són un dolç típic d’Astúries fet amb pasta de full farcida de nous, que es pot fregir o coure al forn:


Els horreos, típics de tot el nord:


Astúries és ple de paisatges de mar i muntanya amb tots els colors de l’arc iris:


Fent la Senda del Oso en bicicleta, una via verda molt famosa i concorreguda a prop d’Oviedo:


Vam fer un curs de surf a Avilés amb l’Eduardo, de l'Escuela de Surf Xagó. Per ser el primer cop, el Pol se’n va sortir força bé; jo només vaig fer de reportera, que a l’aigua sóc “una miedica y una friolera”:


També vam visitar diverses zones d’escalada esportiva. En general, vam trobar que hi ha poques ressenyes publicades i l’única manera d’informar-se és preguntant als escaladors locals. Vam tenir la sort de conèixer en Loren, equipador de Cabrales, que ens va ensenyar l’escola d’Arenas i ens va prometre que ens farà arribar informació sobre l’escalada de tot el Concellu de Cabrales. Si mai us interessa, ja ho sabeu ;)


He deixat pel final l’estrella del viatge: el Naranjo de Bulnes o Picu Urriellu. No tinc paraules per descriure què vaig sentir veient-lo de prop i arribant al cim... Vam pujar per la via Pies Fríos, molt recomanable per catar la roca del Picu i aprendre a autoprotegir-se en els típics “canalizos” de la paret. Trepitjar el cim va significar acomplir un somni llargament desitjat. A més, vam tenir la sort de coincidir amb tres persones rellevants i molt vinculades als Pics d’Europa: l’Ana, la dona amb més ascensions al Picu (64 amb les dues, DUES!, d’aquell dia), el César de Prados, autor del llibre 50 Excursiones por los Picos de Europa. Macizo Oriental i l'Alberto Mediavilla, ex-guarda del refugi Vega Urriellu i guia professional. El retorn fins el refugi vorejant les quatre cares del Picu es va convertir en una classe magistral dels diferents itineraris i la seva història a mida que els anàvem veient des de sota. Conèixer aquestes persones va col·locar la cirereta del pastís a una ascensió que recordaré tota la vida.





La resta de les vacances, ben aviat!

PD: Com ja vaig comentar, a l'Espai Internet del Telenotícies Migdia del passat 24 d’agost van fer un mini reportatge sobre la cuina d’estiu i van comentar algun dels gelats que tinc penjats al blog. Em va fer molta il·lusió sortir per TV3, encara que només fossin 10 segons :) Moltes gràcies a l’equip del programa!

Aquí teniu el vídeo per si el voleu mirar...

29 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Gemma, dolça bentornada i benanyorada!!! Veig que no heu parat ni un moment, i que heu gaudit com us mereixeu! Nosaltres estem molt contents de tornar-vos a tenir aquí, amb nosaltres.

Quina alegria sentir-te en el reportatge, uau! això és una passada, d'aquí a hooliwood! Petons bonica!

Mar Calpena ha dit...

Jo vaig intentar fer un curs de surf durant unes vacances a Fuerteventura i va ser un fracàs. Ho vaig deixar a la meitat i vaig acabar plena de morats. Això sí, vaig aprendre molt d'alemany perquè ni els profes ni els altres alumnes parlaven res més.

Laia ha dit...

Astúries és preciós! jo hi he estat i val molt la pena, i tant! però a escalar ja no m'hi atreveixo... En canvi el surf sí, i el ràfting per descomptat!! :P

Me n'alegro que hageu passat unes bones vacances! I moltes felicitats per sortir a la tele!! Ets una blocaire gastronòmica de referència, ara :D Que jo, d'algunes webs que veig a la tele i són atractives, després les visito. I com jo segur que molta gent!

Núria ha dit...

Gemma, quin viatge més maco heu fet!! Les fotos m'han encantat. No pares i hem cansa només de llegir-te. Lo de l'escalada em fa molta por, peró reconec que deu ser una passada, sobretot en arrivat a la cima!! Quin orgull per un mateix...

T'hen enyorat i el video m'ha encantat!!

Petons
Núria

Anònim ha dit...

Genial, cada vegada aquest bloc és més conegut per tothom.
Estic molt content que hagueu tornat ja i tot hagi anat tan bé.

Ara és el moment d'anar buscant cita :-) que de tant famosa ja no sé si tindràs temps

Raül

Gemma ha dit...

Parella Vermella, hem aprofitat les vacances fins a l'últim moment i ens hem fet un tip d'escalar! Ara toca el retorn, que em sembla que se'm farà molt dur...

Mar, jo a l'aigua sóc un desastre, a més, el mar del nord està molt fred... però vaig disfrutar molt fent de reportera i gravant en vídeo les patacades dels cursetitstes :) No m'estranya que acabessis plena de blaus, aprendre a fer surf és molt difícil i acabes destrossat de tot arreu!

Laia, tornarem a Astúries segur! Hem quedat encantats: bon temps però sense passar calor, paisatges preciosos, gent encantadora, menjar excel·lent i muntanyes, muntanyes i més muntanyes :)
I ens ha quedat pendent el ràfting pel Sella... així que hi haurem de tornar!

Snur, l'escalada és realment gratificant, molt més que fer un bon pastís :) Nosaltres també hem tornat molt cansats, però és un cansament que ve molt de gust...

Raül, sereu aquí per Festa Major? Podríem mirar el programa i quedar per anar a algun dels actes, oi? Us truco el vespre ;)

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma guapa!!! Benvinguda!!! Quines fotos més espectaculars!!! M'encanta la foto dels horreos...l'any passat vam estar a Galicia i allà tb son típics...son preciosos!!!
Petunets,
Eva.

No tot són postres ha dit...

Gemma, me n'alegro que hagi anat tan bé. De les cose que explique, tret de la pujada al Uriellu em sonen totes, jo també he estat trepitjant Astúries, encara que no la part d'alta muntanya i la veritat és maquíssim tot. Ja ens acabaràs d'explicar.
PTNTS

Carme ha dit...

Welcome a la realitat!!!!...¿has carregat piles?...Entre les vacances anteriors i aquesta darrera escapadeta ,,,ja tens bon material per sorprende'ns a tots amb noves postres!!!!....Encara que com segueixia així ja et veig a TV· fent el programa de cuina de després del Telenoticies de migdia!!!

Una abraçada

Carme
p.d...encara estic amb allò del blogg al cap!!!

Llorenç ha dit...

ostres!!! ja estàs per aquí!!!
felicitats per l'ascenció al Picu!!! a que es impresionant estar al costat dela verge al cim!!je je je!!

Ep!! mentre estaves de vacances he aprofitat a fer un parell de les teves receptes, la de pastis de xocolates(tre capes amb cuallada) i el de formatge (sense fanira) bonissims!!! sobretot si es feien el dia abans!! moltes gracies!

canela ha dit...

Benvinguda, un plaer tornar-te a llegir. Això no és el mateix sense els teus postres. Una abraçada.

canela

Joan ha dit...

Caram!! Quantes coses!!
Quines vacances més profitoses i actives (Dolomites, Astúries etc...), a més fent escalada, bicicleta, surf - només de pensar-hi ja quedo cansat, jajaja.
Molt bé això del reportatge a TV3... això sí que és un blog mediàtic!!

PD. Per cert tornat d'Àustria vàrem passar per les dolomites (Sella i Pordoi), són uns paisatges impressionants!!!

Gemma ha dit...

Eva, Galícia també és molt bonic, oi? Llàstima que allà no hi hagi parets per escalar ;)
I les teves vacances? Quan les fas?

Dolça, Astúries és preciós... Hi ha una caminada al voltant del Picu que es fa sense escalar i val molt la pena!

Hola Carme, quants dies! Sí que he recarregat piles amb tantes vacances, però se m'han fet curtes igualment :)
I el blog, què? A veure si t'animes!

Llorenç, ja veus que no ens vam atrevir amb la Cepeda... però com que hi volem tornar, segur que la farem!
És genial que t'animis a fer postres, és una afició molt bona i ben diferent de la muntanya! Ja m'aniràs explicant, eh? I a veure si penges alguna recepta al blog entre escalada i escalada ;)

Canela, gràcies, ara haig d'agafar el ritme i de seguida a la cuina a tornar a fer pastissos ;)

Joan, què tal el viatge a Àustria? Vau tastar la Sacher?
Ai, qui pogués tornar a les Dolomites...
Ja tinc ganes d'estrenar e l'Scottish Cookery amb el Cranachan...
Ànims amb la reentrée ;)

xaro ha dit...

Ei Gemma!!! Ara si que ja ens podem posar a punt...deus tenir la carpeta plena de boniiiiiisimes receptes!!!!
Me n'alegro que hagueu tingut tant bones vacances i que hagueu fet el CIM.
Ja et vaig veure el dia 24 per tv3...cada dia més famosa,eh????

Mònica ha dit...

Primer de tot felicitats per lo de sortir a la tele...nena d'aqui a la fama!
I sobre Astúries, quina enveja, jo fa uns anys vaig intentar pujar al Naranjo de Bulnes, però feia mal dia i era tot ple de boira, em vaig quedar amb les ganes de poder escalar...m'has animat i crec que hi tornarem, i si hi ha boira, doncs a menjar Cabrales!
Ara estaré informada d'on anar a jalar :)
Petons

Anònim ha dit...

Gemma, benvinguda de nou!!
Me'n alegro de que poguessiu disfrutar tant a les vacances i fessiu el cim, has fet unes croniques de les vacances molt bones.
Jo com la resta ja tenia ganes de que tornessis, he trobat a faltar les teves receptes!!! Tot i que aquest mes d'Agost tambe he estat força desconectada.

Ara em toca esperar la crònica del Restaurant de l'Arguiñano.

Fins aviat.
Gemma de Vic

Cuinagenerosa ha dit...

gemma, benvinguda de nou a la cuina de casa (teva). quina passada pujar al naranjo! i quin vertigen! sort que vas tenir temps per tocar de peus (i de rodes a terra).
m'encanta poder tornar a rebre les teves visites i llegir-te, tots esperem amb delit les ressenyes que ens anuncies!

enric ha dit...

Bon dia, Gemma! M'afegeixo a la llarga llista d'amics que et donen la benvinguda i, com tots, celebro que hagis gaudit d'aquestes vacances amb tanta activitat, així com el, encara que curt, merescudíssim comentari del teu bloc a TV3. En fi, "senyu", que ja la tornem a tenir aquí, i som molts els que esperem amb candeletes les sorpreses que, en forma de postres, tornarem a tenir a l'abast.

M'imagino la feinada que tindràs per posar-te al dia, però de ben segur que, organitzada com ets, amb quatre dies, com aquell qui diu, t'hi posaràs.

Francesc ha dit...

Gemmaaa! Quines ganes de saber coses teues! Oreto i jo trobàvem a faltar el toc dolç i elegant del teu bloc. Caram, quin viatge! I això de TV3, quina passada! Et veurem en algun programa de rebosteria a la tele? Salutacions i besades.

Anònim ha dit...

Amb el blog i les postres que fas et mereixes sobradament que se'n parli per la tele!!

Marta F.

a n i s h i ha dit...

Benvinguda de nou al mon reial, unes vacances divines. Felicitats per la teva col.laboració a TV3.
Petonets.
Ana

Gemma ha dit...

Xaro, vaig intentar descobrir la recepta secreta dels Carbayones de la pastisseria Camilo de Blas, però no me la van voler donar... ;) Tot i així, ja tinc ganes de tornar a començar la temporada amb noves receptes!

Mònica, els Pics d'Europa amb boira són molt perillosos, costa orientar-se enmig del caos de roca i del laberint de parets i jous... Vau fer molt ben det de no pujar al Naranjo! Això vol dir que hauràs de tornar-hi i treure'l de la llista de pendents, eh? ;)

Gemma, el proper post serà sobre ca l'Arguiñano, seguríssim! Va ser fantàstic, un altre d'aquells somnis pendents de fa temps i que he pogut realitzar per fi aquest estiu... A més, ens va tocar la millor taula, amb vistes al mar! Genial...

Manel, vam llogar unes bicis per fer la Senda del Oso, en total 60km per una via verda amb una pujada molt suau. És molt recomanable i apte per als pocs acesats a la bici com jo. Clar que a tu et semblaria un joc de nens... ;)

Enric, jo no he tornat tan paraBUM com tu, però sí que he carregat energies i he descansat... Però crec que necessitaré més d'un parell de dies per posar-me al dia!

Francesc, de seguida amb poso a la feina amb noves receptes dolces dolces! Estic molt contenta que pogueu venir al Museu Egipci, serà fantàstic veure'ns en directe per fi!

Marta F. moltes gràcies! La veritat és que va ser un detall que em va fer molt il·lu :)

Ana, les vacances han segut realment divines, crec que tot ha sortit rodó. Ara costarà agafar el ritme després de tants dies... a poc a poc!

josep ha dit...

Gemma,

Et robàvem a faltar. Magnífic el viatge i les fotos. Crec que és impossible plasmar la "borratxera" de colors de les terres cantàbriques, però te n'has sortit molt bé amb el tast que ens has ofert. El Naranjo, impresionant amb la seva silueta característica. També felicitats per l'aparció a TV3. Vas menjar molt cabrales? i fabada?

Una abraçada

josep ha dit...

Naturalment volia dir "et trobàvem a faltar" no, et robàvem. Sorry.

No tot són postres ha dit...

Caram, dec ser la única del món que no vaig veure't per l atele.
Ara he vist el video i deus estar super contenta!!!
PTNTS

enric ha dit...

Gemma, Gemma... Que no és paraBUM, que és paraBAM! :)

Anònim ha dit...

Hola Gemma!
Quina alegria de tornar-te a llegir. I quina triada vacacinal mes xul·la que has fet, noia! Per a l'any que vé et demanaré consell! jejejeje
Felicitats per l'espai Internet, que no vaig poder veure per acabo de reproduir! T'ho tens ben merescut, tant de prestigi. Sí senyor!

Salut!

Massitet

Anònim ha dit...

Crec que han estat unes vacances difícils de superar! Aviam l'any que ve... Moltes felicitats per la teva menció a TV3!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Enhorabona per l'ascensió al Picu Urriellu!!! així m'agrada que agafis de tan en tan les cordes dobles i us tireu a l'aventura...fantàstica l'experiència amb els tres personatges no? quina sort vau tenir. Apa que moltes però moltes felicitats, que el Naranco no es pot pujar sempre que es vol!