divendres, de desembre 22, 2006

Figures de Massapà

Recordeu les ametlles que vam collir a Mas de Barberans al tros del Pep i la Clara? Doncs aquest ha estat el seu destí:



Aquest dimecres, l'Eva ens va convidar a sopar a casa seva. Teníem moltes coses per celebrar: el pis nou, el viatge a l'Equador que farà aquests dies, el dinar de Nadal que no podrem passar junts... També havien de venir el Pep i la Clara i vaig pensar que els faria il·lusió tastar les ametlles que vam collir al seu tros. I com que per Nadal les figuretes de massapà són tan tradicionals... Doncs dit i fet: massapà casolà amb ametlles de casa el Pep i la Clara!
Llàstima que a l'últim moment l'Eva va agafar angines i va anul·lar el sopar... Que et milloris, Eva! I bon viatge! ;-)
(Pel Pep: les ametlles, boníssimes! Podeu estar contents, la qualitat dels vostres ametllers és excel·lent! I el pes de les ametlles va ser el següent: 2,5kg abans de pelar i 500g pelades).

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
  • 200g d'ametlles mòltes ben fines
  • 200g de sucre glas
  • 1 clara d'ou
  • 1 rovell d'ou per pintar

Preparació:

Barrejar les amtelles, el sucre i la clara d'ou. Deixar reposar 12 hores a la nevera.
Formar les figuretes de massapà (jo ho vaig fer amb un motlle de galetes), posar-les a la plata del forn (coberta amb paper de forn perquè no s'enganxin) i pintar-les amb el rovell.
Gratinar les figuretes fins que siguin daurades, uns 5 minuts.

Bon profit!

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Els qui han tastat els massapans feien ganyotes de plaer i tot! alguns fins i tot han dit que eren els millors massapans que havien tastat mai!

Gemma ha dit...

Me n'alegro molt!
El secret està en la qualitat de les ametlles!!

Anònim ha dit...

Gemma,

M'agrada com expliques les receptes. Són sumament didàctiques.
Aquesta també me l'apunto.

Vaig fer els flams de formatge fresc. Deliciosos !

Glòria

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!...Sóc en Roger, company de feina del Pol, i honestament et diré que els massapans que vas fer, i nosaltres menjar!...són els millors que he tastat mai amb moooolta diferència!!!!
..felicitats!!!!!!!!!!!
...per la meva part estic aturat en allò d´aconseguir que les truites tinguin forma de truites i no de puré....ja he començat a pensar que no es culpa de la paella...potser sigui cosa meva!

salut i gràcies!!

Gemma ha dit...

Hola Roger! Moltes gràcies :-)
Ei! Que això de les truites no és gens trivial, eh? Tot té la seva tècnica... ;-)

Anònim ha dit...

Cagum l'olla!
Ens vem quedar sense provar els massapans...!

Gemma ha dit...

Oooooohhhh!
Doncs ja ho saps: em tornes a donar ametlles de les teves i solucionat! ;-)