dijous, de desembre 10, 2009

Pastís de Torró i Mascarpone


Encara em queda per explicar el pastís que vaig fer per la celebració familiar dels quatre aniversaris, el Pol, l’Arnau, la Patrícia i el meu. En aquesta ocasió, un pastís molt fi de torró de Xixona:




Som una família que traiem força profit de les trobades familiars i intentem celebrar tantes coses com podem, així tots som una mica protagonistes de la diada. En aquesta ocasió vam anar a dinar a Barcelona, que això sol ja fa festa grossa: cadires, cavallets, fustes, plats, pastís... tot cap a l’Eixample en caravana, va ser tota una expedició :)

El pastís de torró va tenir molt èxit. Fi, amb una textura de mousse deliciosa, lleuger i gens embafador, és d’aquells per repetir. I com que encara ningú ha menjat torrons però ja s’acosta el Nadal, el torró és un gust que ve molt de gust. El vaig acompanyar d’un colís fet amb melmelada de cireres i kirsh, que també hauria quedat molt bé com a capa superior del pastís. I les ratlles de xocolata de la decoració em van servir per estrenar un dels regals de l’aniversari, un estri de silicona ideal per dibuixar:


Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

Per la base:
· 200g de galetes Maria
· 100g de mantega
· 20g de sucre
Pel farcit:
· 250g de mascarpone
· 350g de gelat de torró
· 50g de sucre
· 200ml de nata líquida per muntar
· 5 fulles de gelatina
Per la cobertura:
· 2 iogurts grecs ensucrats (Danone, eh? ;-) )
· 2 fulles de gelatina

Preparació:

Per la base: triturar les galetes i barrejar-les amb el sucre i la mantega fosa fins a obtenir una pasta homogènia. Estendre bé la pasta dins un motlle desemotllable i coure-ho al forn a 180º durant 10 minuts. Deixar refredar.
Pel farcit: posar en remull 5 fulles de gelatina en aigua freda. Barrejar el formatge, el gelat fos i el sucre. Escalfar un dit d’aigua al microones i dissoldre-hi la gelatina. Afegir-ho a la mescla anterior i barrejar bé. Semi muntar la nata i afegir-la amb compte que no s’abaixi. Abocar dins el motlle i deixar quallar a la nevera durant 2 hores.
Per la cobertura: posar en remull 2 fulles de gelatina. Escalfar un dit d’aigua al microones i dissoldre-hi la gelatina. Barrejar-ho amb els iogurts i abocar-ho sobre el pastís. Reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

79 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Hola bonica Gemma, ja ens imaginem l'expedició de taules i cadires, i caravana!!! hahahaah, quin terrabastall per muntar el dinar familiar d'aniversari! Ens encanta aquest pastís i sobretot la teva nova joguina. Molts petons.

Mercè ha dit...

Gemma, jejeje... quin desplegament per celebrar tants aniversaris!! :)
El pastis, ha de ser molt fi! Ah, i el iogurt grec, fet a casa!! ;)
Aquest estri per dibuixar el recomanes? Funciona be? Cal posar-hi molta salsa (xocolata en aquest cas)?
Petons!

Elena ha dit...

Gemma es estas deixant unes postres perfectes per aquestes festes,,gracies aquet quedara ideal ala taules per nadal un peto.

PILAR ha dit...

Que bé que us ho monteu amb la familia. Digues que sí, que hi ha que celebrar tot el que es pugui i més. Deurien quedar encantats amb aquest pastis, es veu fantàstic. Queda anotat! Aquest estri el tinc apuntat a la carta dels Reis.
Petons!

Delicias ha dit...

Una combinació sorprenent mascarpone i turró xixona, deu ser explosivament bona, no ens estarem de probar-ho. Ha quedat un pastís d'aniversari perfecte i original.

En quan a l'estri l'havíem vist i pensavem serà útil? Hem comprovat gràcies al teu pastís que si, escriurem als reis perquè se'n recordin, Un petonet.

Carmen ha dit...

La vostra anada a Barcelona segur que va ser espectacular, i sobre tot la descarregada en arribar, que divertit. Del pastís només puc dir quina cosa mes bona, el tall es veu deliciós. Felicitats pel pastís i sobre tot pel teu aniversari. Petonets

Laura. ha dit...

Me gusta!! queda muy elegante, me gusta mucho el turron, y esta tarta me ha entrado por el ojo. La cobertura queda muy bonita.. tan lisita.
Besos!

Ruben ha dit...

Quina preciositat de pastís.
Jo encara tinc una taula de torró de xixona de l'any passat, a veure si puc fer alguna xapussilla i reciclar-ho en forma de pastís!
Vols dir que amb els iogurts grecs del Mercadona no funcionarà també?
I finalment... com va aquesta eina de silicona? És molt difícil tenir-hi precisió? Me la vaig estar mirant fa uns dies en una botiga i em semblava que deia el meu nom. Per sort, vaig marxar abans!

Vanesuky ha dit...

Una recepta espectacular nena!!!La unió de torró i mascarpone ha de ser increible!!

Petonets i que passis un feliç dia,

Vanesuky.

maragda ha dit...

Noia, perquè et conec, del contrari els teus postres qualsevol diria que son de pastisseria, però de ben segur que molt millors fets a casa i amb un ingredient més: el carinyo.
Petons

MaryLou ha dit...

Tens raó!! s'han de celebrar totes les festes i no deixar mai que manqui el caiu familiar i d'els amics!!! el pastís boníssim!! Aquest estri m'el van regalar també i encara no l'he estrenat!!
Petonets

Mònica ha dit...

Felicitats amb retard guapa. Aquest pastís té molt bona pinta, cada dia al·lucino més amb els teus postres i si dius que és lleuger, segur que m'agrada.
Una abraçada ben forta!

Unknown ha dit...

Jo també el tinc!!! es chulo i va molt bé no creus? aquests dies estic practicant per decorar les galletes. Aquest pastís si que el faré, no porta ous i si mascarpone, m'encanta. Mil petons

Anònim ha dit...

Un pastís fantàstic!! Què bé queda decorat amb aquest estri de silicona!! No sabia que existia!! És genial!!!

Una pregunta, la base de galetes es posa a coure al forn??!! Què curiós! Jo mai ho he fet! Queda millor així? Quantes coses se n'aprenen amb tu!!!

Ester ha dit...

Una altra bona idea per aprofitar els toorns, fantàstic.
Moltes felicitats
Ester

Glòria ha dit...

La combinació de sabors s'assembla al tiramisú de la Mireia, però encara deu ser més suau, fet amb gelat de torró. Quina delícia!!!. Jo també vaig estar veient aquest estri però no em vaig decidir. Veig que el recomanes. Com vas fer la salsa de xocolata per decorar?. El posaré a la llista de regalets!

Gemma ha dit...

Cuina Vermella, llàstima que aquesta festa va coincidir amb la visita blocaire a Vinaròs...

Mercè, l'estri va molt bé, ja l'he provat amb una reducció de vinagre i amb caramel (per fer les estrelles del tiramisú). No necessita gaire quantitat per anar bé.

Elena, tot el que porta torró és perfecte per Nadal, i també per després, així gastes les sobres de torró, je je je...

Pilar, nosaltres som de la opinió que tot tot tot s'ha de celebrar!

Delicias, ara que tots estem fent la carta als Reis, per demanar que no quedi, je je je...

Carmen, anàvem força carregats, sort que entre tots ho vam muntar en un moment :)

Laura, es una tarta muy fina, ideal para postres de Navidad... No empalaga y tiene un gustito a turrón delicioso.

Surfzone, aquests tipus de pastissos són ideals per gastar les sobres dels torrons, je je je... I ha de ser amb DANONE, ves no llegeixi els comentaris algú que jo conec i s'enfadi, je je je... L'estri és només per decorar, així que no crec que sigui d'aquelles coses de fer servir cada dia ;)

Vaenesuky, el torró i el mascarpone lliguen super bé!

Maragda, les postres casolanes sempre guanyaran les de pastisseria precisament per aquest ingredient que tu dius: el carinyo!

MaryLou, jo també l'he fet servir per decorar una amanida amb una reducció de vinagre balsàmic... queda molt xic ;)

Mònica, aquest pastís queda lleuger i passa suclant, fresquet i molt fi, és d'aquells per repetir!

Elvira, per decorar galetes ha de ser perfecte, et dóna una precisió perfecte per escriure i fer dibuixos, oi?

Myriam, la base de galetes cuita al forn queda més cruixent, a mi m'agrada més. Tot i així, si tens pressa és un pas que et pots saltar, però jo aconsello fer-ho ;)

Ester, és d'aquelles receptes molt útils per després de Nadal i ja no hi ha ningú que s'acabi els torrons que han sobrat, je je je...

Glòria, sí que s'assembla, oi? Però la textura és més consistent, de mousse, en canvi el tiramisú és més com una crema... Quan vaig fer el pastís encara no havíem fet la classe amb la Mireia, quina casualitat! La decoració la vaig fer directament amb la xocolata fosa al microones, recordes aquella paperina que ens va ensenyar la Mireia per decorar un pastís de maduixes? Quan ña xocolata es refreda queda presa un altre cop, no queda amb textura de salsa...

Laura ha dit...

Ostres Gemma, quina enveja!
Amb lo que m'arriba a agradar a mi el torró!
Y a més amb aquest estri tant chulo del lekue! ha d'anar de conya!
Petonets!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Gemma, ha de ser boníssim aquest pastís, i la nova joguina ja la tinc apuntada per la carta als reis!!

Un petó! Beth

Marta Padenous ha dit...

M'encanta....mil prestacions del mascarpone!!!
Ptns

Eva Flores ha dit...

ohhh! però que bo!
tens tota la raó, com que encara no em començat bé de gust menjar turró.
l'estri per decorar, què xulo!
pt!

Anònim ha dit...

Acabo de dinar i m'eu fet agafar gana, llastima que estic fen régim, potser faré una ecepció, serue respnsable

Anònim ha dit...

em sembla molt be

Joan ha dit...

Jaja, molt bo aquest "gadget" per dibuixar...
I el pastís sembla boníssim... una introducció a Nadal...

Mesilda ha dit...

Bona vesprada Gemma.
Eres única decorant tortades.A part del estri has d'afegir el teu bon gust i la teua bona mà que sens dubte tens.Sense elles l'atifell no fa res.
Felicitats per esta tortada tan saborosa.
Besets.

Cuinagenerosa ha dit...

tot un espectacle, aquestes trobades, i una delícia per a l'estómac, amb aquestes postres que vas fer!
el gadget, molt xulo.

Cuinetes ha dit...

Gemma, entenc perfectament la moguda de fer un àpat familiar tant gran!
Aquest pastís m'ha agradat tant que crec que el faré en algun dels àpats Nadalencs amb el teu permís. ;-)
Ja t'ho explicaré!

Una abraçada!!

Erika ha dit...

Que divertido eso de andar llevando todo para festejar . ME encantan las reuniones , me divierto mucho. Esta torta se ve tan exquisita y espumosa.
Que lindo regalito para decorar, super práctico
Cariños

maragda ha dit...

Hola de nou!
He pensat en tu: Loteria de Nadal.
Molta sort!
Dolços petons

núria alemany ha dit...

Quina bona pinta! Nosaltres també som bastant sicilians...

xaro ha dit...

Deu ser un espectacle veure-us al mig de l'eixample descarregant cadires, pastissos...etc!!!!!
El pastís fantàstic!!!!
Ptnts

Celes ha dit...

Que bo!!!! M'encanta. Ja t'he copiat sa recepta...


Bssss

HAVE REAL PIES IN BARCELONA ha dit...

Gemma, pero que pasteles mas ricos preparas! tus amigos y familiares nunca dejarán de invitarte a sus fiestas!!!jejeje..;-). Me encanta esta receta, otra que va para favoritos...
Besos
Nuria

Marina ha dit...

Hola Gemma!
En primer lloc, per molts anys, guapa! Felicitats també a la resta de familiars que celebravem l'aniverari.
Quin pastís més bo! Fa una pinta! L'apunto a la llista dels que vull fer, aiiins, encara tinc que fer el flam de xoco blanca! Ai, que aquest Nadal tindré feina amb els pendents, jejeje!
I pensar que dijous estàvem a la magnífica classe de la Mireia Carbó, vull tornar! :)
Un petonàs,
Marina

Maria Dolores ha dit...

Gemma que delicadeza de tarta me gusta mucho como te ha quedado y lo que me gusta también es que no lleva huevos.
Besos

Xiela ha dit...

Hola Gemma, no en coneixen gaire, pero jo visito el teu blog subint, aixo si tenim una amiga en comú, la Isa de Amposta.
Te he triar a tu per ferte este detallet, pasat per el meu blog per roplegarlo.
Petonets.

Unknown ha dit...

Gemma quina cucada de pastís!!! És una bona idea per aquestes festes!! Me'l guardo a pendents, que segur que algún dia d'aquests festius el faig.

Molts petons maca!!

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Gemma ha dit...

Hola a tothom! És d'aquells pastissos senzills i amb un bon resultat. El recomano fermament per les festes de Nadal!

Celes, benvinguda al blog, no coneixia el teu, ara vaig a fer-li una ullada ;) He vist que ets de Maó, nosaltres som uns enamorats de Menorca, hi anem sempre que podem! Encara recordo els gelats que hem menjat al Turronero.... mmmm.... espectaculars!

Xaro, ja veus que al final no vam anar al restaurant "El Racó", vam preferir fer-la a casa i organitzar-nos la nostra pròpia festa... molt millor, je je je...

Xiela, la Isa d'Amposta vols dir la germana de l'Encar?????

Maragda i Xiela, gràcies per l'oferta de participar a aquesta cadena de loteria, però em sembla que jo no la seguiré... de totes maneres gràcies per pensar en mi :)

Sílvia A. ha dit...

Tens tants de comentaris que només et puc dir FANTÀSTIC aquest pastí i sobretot per ara les festes.
Saps si el puc congelar?
Gràcies.

Enkeli ha dit...

Mmm quina pinta, Gemma!! Em penso que dels últims pastissos que has fet em quedo amb aquest! Clar que, té pinta de ser més complicat, oi? pel que fa als ingredients, m'hauré d'esperar a baixar a Barcelona per provar de fer-lo : )
Petons!

Deana Sidney ha dit...

This looks wonderful... i just found your blog and so glad it can be translated!!! Wonderful recipes and photos, I will stop again often!

glutoniana ha dit...

No se pot fer amb iogurts del Mercadona? jajaja

Ai quina bona pinta i amb mascarpone que m'encanta.

L'aparatillo este el vaig vore l'altre dia a una botiga i ja el vaig fitxa. Sembla útil no? Vols dir que no l'hauria de comprar? jajajaja.

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Uff Gemma!!! aquest pastís ha de ser boníssim, i molt adequat per aquestes festes que s´apropen...la decoració m´ha encantat, com t´ho has fet perquè et surtissin tan rectes ses ratlles?? petonets

Caminar sin gluten ha dit...

Realmente, te ha quedado fantático este pastel. Con una decoración muy, pero que muy bonita.

Y además, estamos seguros que debía de estar riquísimo.

Tomamos buena nota de esta receta, ya que los ingredientes son fácilmente adaptables a nuestra dieta sin gluten, y así intentaremos hacerlo algún día.

Besotes,

Gemma ha dit...

Silvia, com que utilitzes gelat que ja ha estat congelat, és millor que no el congelis, sempre diuen que les coses no es poden tornar a congelar, oi?

Enkeli, no teniu gelat de torró a Finlàndia? No saben el què és perden, je je je...

Lostpastremembered, thanks for your visit, I'm very happy you like my blog and the translator is useful for you :)

Bajoqueta, aquest cop han de ser Danone per força :)
Amb el mascarpone queda boníssim...

Ma José, per Nadal és perfecte, amb un gustet de torró boníssim. Les ratlles m'han quedat de totes formes, je je je... encara em falta molta pràctica :)

Ana y Víctor, Con galletas sin gluten para la base y vigilando el helado, seguro que se adapta perfectamente :)

Alfons ha dit...

amb aquestes receptes a base de torró, crec que ningú els escollirà tal qual de la barra.... totes són super temptadores

Pol Cruells ha dit...

Va ser un pastís magnífic i super suau... dels que es puntuen amb 5 estrelles! A la resta: feu-lo!

Cristina ha dit...

Quin pastís tan preciós!! L'altre dia el meu fill em parlava de la pera per decorar, l'hauré de demanar als Reis!!
Moltes felicitats!!!

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!
Dona gust passar per aquí...
Es tot un plaer..
M´emporto les dues últimes receptes, el tiramisú de torrò i aquest pastís de torrò i mascarpone!!
Felicitats per aquest regal tan guapo!!!
petonets.

No tot són postres ha dit...

El pastís sembla boníssim i si tu ho dius segur que ho és. De ben segur que ara que s'acosten les dates del torró més d'un el farà, potser seré jo, jejjej.
M'agrada aquesta nova joguina de dibuixar que tens, jo vaig amb el típic biberó. Hauré de fer la proposta als reis!!!!!!!
PTNTS
Dolça

El cullerot Festuc ha dit...

Com m'ha agradat aquest pastís!!! Ha de ser boníssim i la presentació perfecte com sempre...jo si el faig l'única variació que faré amb el permís del teu germà serà posar el iogurt hacendado...jejeje!!!
Petuents,
Eva.

Deana Sidney ha dit...

I wish I could figure out what 350g nougat ice is? Gelat de torro??? torro xixona? I wish I spoke Catalan! The recipe looks delicious!

zer0gluten ha dit...

Indiscutible que es un postre ideal para las fechas que se avecinan y además el inventillo de pintar lo había visto, pero no sabía si realmente funcionaría. Ya veo que a las mil maravillas.
Un besazo sin gluten.

ANNAFS ha dit...

Un pastís ideal per aquestes dates.
Ja me l' anoto, que cada diumenge porto a casa dels meus pares un pastís que faig del teu blog. Avui he fet el flam de xocolata blanca, que se m' ha espatllat una mica al desmotllar-lo, però que era molt bo i ha tingut molt d' èxit.
M' encanta aquest estri per fer dibuixets, a veure si el trobo.
ptns.

Gemma ha dit...

Eva, si el fas, almenys per un cop que sigui amb iogurt de marca, eh? Je je je...

lostpastremembered, "torro de xixona" is a spanish sweet rather like nougat which is eaten particularly around Christmas. It is made of honey, egg whites almonds and hazelnuts. It is delicious!

Zerogluten, además es muy fácil de adaptar para los celíacos ;)

Anna, si els teus pares són llaminers, segur que el flam ha triomfat! Només falta que no expliquis que és tan fàcil de fer, je je je...

Joan ha dit...

Quina pinta que té aquest pastis Gemma!!!

I aquest nou estri que t'has comprat és fantàstic per dibuixar, a més a tu s'et dona molt bé...

Una abraçada!

Joan.-

Anònim ha dit...

Hola Gemma, sóc una altra fan teva desde fa molt de temps. Et vaig conèixer per la UOC i desde aleshores que sempre segueixo el teu blog. Les teves postres són espectaculars. Avui m'he decidit i he fet el pastís de turró i mascarpone per celebrar l'aniversari del meu pare. Com tu dius, senzill de fer i de resultat espectacular. "Competia" amb un altre pastís del Villaró i la puntuació ha estat molt semblant :D
Potser algun dia em decideixo a crear un blog, però vaig de bòlid i de moment penjo les fotos del què faig al facebook :P Moltes felicitats pel teu blog!!
Belén

Susanna ha dit...

Caram, quants comentaris generes! Sens dubte és significatiu de l'èxit del blog i, de retruc, de les teves receptes!
Et vaig enviar un mail l'altre dia felicitant-te, i avui em ratifico: impressionant la fila d'aquest pastís, però sóc molt nova en això de la cuina i tinc un dubte que potser et semblarà ridícul... La cobertura del pastís l'aboques un cop ja està quallat o es pot fer refredar tot alhora?
Gràcies! Quina feinada contestar tants comentaris, pobra...

Gemma ha dit...

Belen, competir amb un pastís del Villaró (de Castellar del Vallès, oi?) i treure la mateixa nota és tota una satisfacció, eh? Que Villaró fa unes postres i uns pastissos extraordinàris. He tastat els torrons i són una passada de bons, dels millors que he tastat mai, de totes les varietats!

Susanna, la cobertura l'has d'abocar al cap d'una estona, fixa't que a la recepta ja diu que la deixis quallar a la nevera unes 2 hores. Si ho fessis de seguida se't barrejarien les dues capes... A veure si t'animes i el proves de fer, ja veuràs com és molt fàcil ;)

Fem un mos ha dit...

Quina sort poder fer trobades tan espectaculars, el pastis te ha quedat chulisim, l`estris sembla molt pràctic no????
Petons

Anònim ha dit...

Gemma,

Felicitats pel blog! M'encanta!

Volia fer aquest pastís, i vaig comprar iogurts grecs d'una altra marca...

Quin problema hi ha?

Anònim ha dit...

Per cert, no sóc anònima em dic Clara!!!

Gemma ha dit...

Clara, no passa res, je je je... et quedarà igual de bo!
Tot plegat és una broma que fem els que em coneixen: el meu germà Arnau, que era un dels que feien l'aniversari, treballa a Danone i fins ara estava a Griego... i clar, no puc pas fer un pastís per ell amb un iogurt d'una altra marca, oi? Je je je...
Ja em diràs si t'ha quedat bo, eh?

bajoqueta ha dit...

Gemma, estava esperant a vore que li deies a Clara amb lo de iogurt. He caigut de 4 potes jajajaja. Jo pensava que lo de que fos de Danone era per algo especial que portava jajajajajaja. Ai com sou com sou. Però bueno donarem negoci també a la Danone i a la secció Griego si fem este pastís :)

Ernestina tina777 ha dit...

Pasate por mi blog tienes una pequeña participación suerte.

Besos

Susanna ha dit...

SOS! He fracassat amb el pastís! El vaig fer ahir, l'he deixat tota la nit a la nevera i quan he anat a posar la cobertura aquest matí no estava quallat! Què pot haver passat? Potser massa aigua amb la gelatina?
Ara ja no s'hi pot fer res, de fet l'he llençat, però el vull fer per Sant Esteve... Tens idea del que pot haver passat? Potser no he muntat prou la nata?
Sisplau, un consell!
Gràcies.

Gemma ha dit...

Susanna, has seguit tots els passos de la recepta? D'aigua n'has de posar molt poquet 1/2 ditet en un got petit, el suficient per dissoldre la gelatina...

Susanna ha dit...

Sí, Gemma, l'he seguit fil per randa... D'aigua en vaig posar la mínima, però vaig passar ràpid del got on tenia les fulles en remull al got on hi tenia l'aigua calenta i potser en vaig arrossegar...
Ara em diu una companya de feina que per que qualli han de passar 24 hores!I jo l'he llençat! Mare meva. Ara no sé si m'atreviré a repetir-lo...

Gemma ha dit...

Que estrany... no crec que sigui per aquesta mica més d'aigua... Es van dissoldre bé? I vas utilitzar 5 fulles? Amb 2 hores ja t'hauria d'agafar consistència, no cal esperar 24h...
Susanna, no et queda més remei que tornar-lo a fer, a veure què va fallar, je je je... segur que ho trobem ;)

Esther ha dit...

Hola Gemma,

Primer de tot, moltes felicitats per aquest meravellós blog. Fa temps que sóc una gran seguidora teva, però mai havia escrit. Ara em semblava que havia de fer-ho després de fer tantes receptes teves, i amb tant d'èxit sempre,bé doncs moltes gràcies, és espectacular.
Ara la pregunta del millón. Voldria fer aquest pastís per l'aniversari del meu fill, la pregunta és: puc fer-ho el dia abans ???
Moltes gràcies un altre begada i una forta abraçada.

Esther (barcelona)

Gemma ha dit...

Esther, moltes gràcies :)))
Sí que el pots fer el dia abans, de fet, és molt millor! Tots els pastissos amb gelatina es poden fer amb antel·lació, cosa molt pràctica perquè així pots avançar feina ;)

Cristina ha dit...

Ostres Gemma, ahir vaig fer aquest pastís per portar a casa dels sogres i em va sortir fatal. Al treure'l del motlle no havia cuallat i ens el vam menjar en una copa com una crema. Suposo que l'error està en la quantitat d'aigua en la que dissoldre la gelatina, això d'un dit és molt relatiu. Tu en vas posar molta?
A part, el pobre pastís s'ha passat mig matí al cotxe i l'altre mig en una nevera que crec que no refreda molt, ja que al sortir de casa tenia bona pinta!!!

Esther ha dit...

Hola Gemma, Bon Nadal !!

Doncs ja som 3 las que hem fet aquest pastís i no ens ha quallat. Jo el vaig tenir més de 2 hores a la nevera i puc assegurar-te que vaig fer, punt per punt, el que diu la recepta. Podria ser que el gelat el tenia desfet però fred de la nevera ?. Tu tenies el gelat a temperatura ambient ?? potser la gelatina no vol tanta fredor, no ??? no sé però la realitat és que no va quallar. Ve ser una llastima doncs el gust si que era bo. M'agradaria tornar a intentar-ho, però esperaré a veure que em dius. Ja sé que sóc una "patata" al teu costat, fent pastissos, però si seguim les instruccions hauria de funcionar, no ???
Moltes gràcies,

Esther

Susanna ha dit...

Jo al final em vaig animar a repetir-lo però en comptes de turró el vaig fer de dulce de leche i estava boníssim!

Gemma ha dit...

Cristina, els pastissos quallats amb gelatina no aguanten gens la calor i es desfan. Tot el dia dins del cotxe i amb una nevera que no refreda segur que va impedir que el pastís quallés.

Ester, es molt estrany, així a la distancia es fa difícil saber què pot fallar, perquè amb aquestes quantitats i proporcions a mi sempre m'ha quallat... Potser sí que era un tema de massa fred el gelat, jo ho tenia tot a temperatura ambient. Sí, definitivament deu ser això, la gelatina té un marge de temperatures per treballar... l'únic que et puc dir és que ho tornis a provar amb tot a temperatura ambient... ja sé que fa mandra, però és que no sé què més pot ser... Ah! i una altra cosa: enlloc de dissoldre la gelatina en un dit d'aigua calenta, aparta un rajolí de la nata (la que s'ha de muntar) i fes-la servir per dissoldre la gelatina, així ens assegurem que no posis més líquid del necessari. Ho provaràs? Segur que al final et sortirà bé!

Susanna, amb gelat de dulce de leche ha de quedar molt bé! Jo he fet la mateixa recepta amb altres gustos: llimona, xocolata, cafè... i sempre queda molt bé, és una recepta molt versàtil ja que pots cambiar el gust del gelat i a sobre posar una capa de melmelada que lligui am el gust del gelat...

Gatsaule ha dit...

Aquest va ser el segon pastís teu que vam menjar per tenir una bona sortida de l'any 9..., i tot i que la consistència no era exactament la de les teves fotos, el vaig trobar lleuger i excepcional!

La teva seguidora és una gran cuinera!

Esher ha dit...

Gràcies Gemma, i tant que el tornaré a fer !!! Ens va encantar, imagina't quan em quedi quallat.... Provaré amb el gelat a temperatura ambient, ja et diré...La veritat és que sóc una gran seguidora teva, he fet moltes receptes i sempre he triunfat....
Et desitjo un Feliç Any 2010 i moltes ganes de continuar amb aquest meravellos blog.....no saps tot el que he aprés amb tu....
Una abraçada,
Esther

Anònim ha dit...

Gemma,

Vull fer aquest pastís per l'aniversari de la meva mare, però no tinc gelat de torró i, en canvi, tinc ues barres de torró de xixona que m'han sobrat de les festes. Creus que puc substituir el gelat per la barra triturada amb un iogurt natural i una mica de nata?

Gràcies,

Maria