dilluns, de desembre 21, 2009

Galetes de carbassa, avellanes i xocolata


Ara fa dies que no participo a l’HEMC, entre una cosa i l’altra m’ha faltat temps... Però el tema d’aquest mes m’agrada molt i no volia deixar passar l’ocasió de presentar-hi una recepta, unes galetes de carbassa, avellanes i xocolata sense gens de sucre:





Paula, de Con las zarpas en la masa, ha proposat un tema molt interessant: dolços sense sucre. Ara que s’acosta Nadal i les nostres taules s’omplen de dolços exquisits, és un bon moment per solidaritzar-se amb els diabètics i tots aquells que per un motiu o un altre no poden prendre sucre. Entre totes les aportacions segur que sortirà un receptari espectacular de rebosteria sense sucre!

Tot i que l’HEMC proposa substituir el sucre per edulcorants aptes per a diabètics, a mi m’ha fet il·lusió preparar una recepta sense cap d’aquests ingredients, unes galetes poc dolces però no per això menys llamineres. Amb la pròpia dolçor de la carbassa, aquestes galetes resulten una menja exquisida apte per a diabètics que farà les delícies de tots, tan si poden menjar sucre com si no. I si no teniu problemes de sucre, feu-les afegint 100g de sucre a la recepta... proveu-les i ja m’ho direu!

hemc 39 - dulces sin azúcar

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 125g de farina
· 65g de mantega pomada
· 1 ou
· 100g de carbassa cuita
· 100g d'avellanes torrades i pelades
· Una culleradeta de llevat
· Una culleradeta de canyella
· 75g de xocolata sense sucre

Preparació:

Barrejar la farina, el llevat i la canyella. Afegir la mantega, l’ou i la carbassa triturada integrant bé cada ingredient. Finalment, afegir les avellanes picades i barrejar bé. Formar una bola amb la massa, embolicar-la amb paper film i deixar-la reposar a la nevera fins que agafi consistència.
Estirar la massa, tallar les galetes i coure-les al forn a 180º uns 15 minuts. Deixar refredar.
Fondre la xocolata al microones a baixa potència, vigilant que no es cremi. Decorar les galetes al gust, deixar refredar la xocolata i servir.

Bon profit!


PD: Concurs Us espero a taula!
Aprofito l’ocasió per donar-vos a conèixer un concurs de receptes molt interessant: recordeu el llibre de la Gemma Lienas Us espero a taula que vaig comentar fa poc? Doncs la Gemma, a través del seu blog, ha proposat un concurs de receptes del llibre obert a tothom. No cal ser blocaire per participar-hi, eh? Només cal enviar la foto del plat amb els vostres comentaris al seu e-mail, el guanyador rebrà un premi molt suculent! Us animo a participar-hi, teniu temps fins el 7 de gener!


Consulteu les bases del concurs al blog de la Gemma Lienas, jo ja he triat quina recepta faré, je je je...

36 comentaris:

Ivana ha dit...

quina pinta tenen aquestes galetes!!! i sense sucre! bien!
petonets

Neus Garcia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Neus Garcia ha dit...

Gemma tenen una pinta fantastica!! Segur que m'animo ben aviat, ja que en aquest dies que s'acosten ens fa falta alguna cosa baixa en sucre!! Una pregunta, la carbasa cuita com la cous?? Al forn o bullida??? és que penso que bullida deu agafar força aigua, no?? Felicitats altre vegada per una recepta extraordinaria!

Alfons ha dit...

Una combinació atrevida, segur que deliciosa i molt atractiva, del tot apropiada per a tothom per aquests dies d'excessos, que ja estan aqui!!... i aprofito per felicitar-te a tu i a tots els seguidors del teu bloc, i desitjar-vos unes magnifiques festes de Nadal amb moltes i fantàstiques receptes per aquest proper 2010... BONES FESTES!!

Gent jove pa tou ha dit...

Mmmm quina bona pinta!!! Aquestes són ideals per aquest dies. Segur que les provarem de fer.

Eva Flores ha dit...

Gemma, quina aportació més bona al hemc!!!
gràcies per la informació del concurs de la Gemma Lienas.
pt i Bon Nadal!!!
Eva

Carmen ha dit...

Quina pinta tenen aquestes galetes, i amb aquest toc de chocolata, ummm. Les fotos fantàstiques. Ptons i Bon Nadal

Caminar sin gluten ha dit...

¡Estupenda aportación! Tienen que estar riquísimas estas galletas, con la mezcla de la calabaza. Y como siempre, además, con tus fotografías que hacen que nos comamos la pantalla.

Tendremos un día que comenzar a adaptar recetas tuyas a nuestro mundo.

Besotes

Ana y Víctor

La cuina vermella ha dit...

Hola preciosa, quina aportació més xula que has fet al HEMC d'aquest mes.

Pel que fa al concurs, haurem d'anar a compar-nos el llibre!! petons bonica i bones festes!!

cocina con sabor ha dit...

Quines galetes més bones i a més sense sucre!

Petonets i Bones Festes!!!

Carme

maragda ha dit...

Quina xulada d'aportació!
Molt i molt Bones Festes, que l'any 2010 et sigui propici.
Molts petons.

El cullerot Festuc ha dit...

Uff...quines galetes!! Fan una pintaaaa...i a sobre sense sucre...me les apunto per fer-li a la meva àvia que és diabètica!
Petunets,
Eva.

Erika ha dit...

Que buena tu propuesta! Me imagino que deben tener un sbor muy bueno porque se le debe sentir bien el gusto a cada ingrediente.
Se ven muy tentadoras
Cariños

CRIS ha dit...

Mai ho hagués pensat Gemma, unes galetes de carabassa,boníssimes!.
Un petó

Gemma ha dit...

La carbassa no dóna gaire gust, només les amoroseix i les fa una mica dolces... I amb la xocolata i les avellanes queden molt bones!

Neus, la carbassa la faig al forn, així, com tu dius, no agafa tanta aigua ;)

Eva i Parella Vermella, a veure si us animeu a participar al concurs, eh?

Eva, a te àvia li agradaran i són totalment aptes per a diabètics ;)

Maria ha dit...

Ben originals aquestes galetes i la carabassa te aquell punt dolcet que acaba de fer el pes. Oh, quin gust anar al sopar aquell de l'espai sucre. Quins plats es veuen a les fotos.. he obert el menú i sembla molt i molt interessant. Ho tindré en compte..

Laura ha dit...

Quina bona pinta aquestes galetes! A veure si tinc temps de fer alguna receptar per poder participar al HEMC d'aquest mes, però veig que se'm tira el temps al damunt!!
De moment, disfrutaré veient les teves galetes!
Petonets!

dolçosdesdecasa ha dit...

Gemma, aquestes galetes han d'estar bones perquè si!!!
Bones Festes!

Silvia ha dit...

Riquísimas galletas y muy tentadoras con esa capita de chocolate.

Besos.

RUBEN ha dit...

Bona pensada substituir el sucre amb la dolçor de la carbassa, quina pinta!!!!
Una abraçada

Francesc ha dit...

M'agrada molt aquesta recepta de galetes sense gens de sucre. I també el teu suggeriment vers el blog de la Gemma Lienas... ;D

Cuinetes-Carme ha dit...

Gemma,
Que bones, les faré per el meu pare.
Salut,

Gemma ha dit...

Maria, a l'Espai Sucre s'hi ha d'anar almenys un cop a la vida, no té res a veure amb els restaurants que acostumem a anar...

Laura, encara tens temps, que aquest tema del HEMC val molt la pena!

Dolçosdecasa i Silvia, boníssimes!

Ruben, ja me les imagino amb pastanaga enlloc de la carbassa... també han de quedar molt bones!

Francesc, tens el llibre? A veure si entre tots praticipem amb forces receptes ;)

Carme, el teu pare és diabètic? Segur que li agradaran moltísism, són una temptació d'aquelles que no en pots menjar només una...

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Hi ha que veure, quan vaig veure el tema de l´HEMC d´aquest mes vaig pensar però com pot ser un dolç sense sucre?? i vet aquí la quantitat de coses bones que es poden preparar, aquestes galetes em fan l´efecte de ser molt bones perquè l´aspecte és impressionant...un petó i bones festes!!

Francesc ha dit...

Hola!! Doncs sí que el tinc, el llibre. No me'n vaig poder estar de comprar-me'l en veure'l al teu blog quan les trufes de xocolata. Salutacions

Pity ha dit...

deliciosas, estas las tengo que probar, el toque de la calabaza me encanta, deben quedar sabrosisimas, te felicito por la entrada y tambien las fiestas, besitos desde londres

Cristina ha dit...

Ostres, provaré de fer-les pel meu pare que és diabètic!

Glòria ha dit...

T'han quedat fantàstiques aquestes galetes. La decoració amb xocolata feta amb l'estri nou?.

Ja he anat a visitar el bloc de la Gemma Lienas. A participar !

maia ha dit...

Que be, tinc una amiga que es diabetica i no se mai que oferir-li, aquestes galetes m'aniran la mar de bé i a ella més encara!
Bones Festes i el millor per el 2010, una abraçada.

Ester ha dit...

Quines galetes més bones, i una idea molt bona la del conscurs, potser m'hauré de comprar el llibre?
Una abraçada i bones festes!
Ester

Laura. ha dit...

Unas galletas deliciosas seguro, y preciosas tambien, me encanta el efecto que hacen todas juntitas.
Que pases felices fiestas!

Besos!

Silvia ha dit...

Cierra los ojos e imagina los momentos más felices de tu vida, eso es lo que deseo para ti; un año 2010 lleno de felicidad.

¡¡¡ FELIZ NAVIDAD 2009!!!

MAR ha dit...

Gemma nomès et visito per desitjar-te molt bon nadal i bones festes i que el 2010 et vingui ben dolç !!!

petunets

Mesilda ha dit...

Bona nit Gemma.
De carabassa...que bons!.I sense sucre millor que millor.Bona aportació.
Besets i els meus millors desitjos per a tu i els teus.
Bon Nadal.

Rosanna Guillem ha dit...

Aquestes galetes em moro de ganes de fer-les, tenen una pinta fantàstica, i m'encanta la carbassa, sóc extremadament xocolatera, i a més diabètica, així que no em queda més que fer-les.
M'ha agradat molt poder coneixer el teu blog a partir de l'aportació al HEMC. Vaig a quedar-me pegant una ullada.
Rosanna, de cosasconencanto.blogspot.com

Rosanna Guillem ha dit...

gemma, vaig fer estes galetes fa dos dies, van eixir boníssimes!!! però sols una cosa: es queden "molles", no? vull dir, no són galetes cruixents. A mí m'agraden molt, i a més és que com no porten gens de sucre me les menge molt a gust, però el meu fill no en vol per això de que no són cruixents.
Prompte les penjaré al blog, ja veuràs la pinta que m'han tret. Són molt diferents a les teues perque el xocolate el vam incorporar trossejat, tipo "perletes de xoco", i a més no les vam fer quadrades. No m'han eixit tan estètiques com les teues, però.