dimarts, de setembre 26, 2006

Tarta de préssecs, de nespres o del que sigui...

Avui proposo una recepta ideal per aprofitar els excessos de fruita. Els meus pares tenen arbres fruiters i, com que la fruita ve tota de cop, a vegades ens costa donar a l'abast amb tots els kilos de fruita que produeixen. Segur que a tots ens ha passat alguna vegada...


Aquesta tarta es pot fer amb qualsevol tipus de fruita, és fàcil i porta poca feina. Les fotos que he penjat són amb nespres i amb préssecs. Us animeu a provar-la amb altres fruites?

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
  • 1 làmina de pasta de full
  • 1kg de fruita
  • 2 ous
  • 200ml de nata líquida per muntar
  • 3 cullerades de sucre
  • 2 cullerades de farina
  • mermelada adient a la fruita
Preparació:

Extendre la pasta de full en un motlle de tarta i punxar-la bé per tal que la pasta de full no s'infli. Posar uns cigrons secs a dins (per evitar que s'infli) i coure-la al forn durant 20 minuts a 180º.
Pelar la fruita i tallar-la a daus o a grills d'una mida mitjana.
Batre amb el túrmix els ous, la nata, el sucre i la farina.
Treure el motlle del forn i buidar-lo de cigrons. Abocar la fruita dins el motlle i cobrir-la amb la barreja d'ous i nata. Tornar a posar-ho al forn a 180º durant 30 minuts.
Un cop freda, es pot abrillantar la tarta amb una mica de mermelada d'un gust adequat a la fruita del farcit.

Bon profit!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Gemma,
He provat aquesta recepta amb prunes... i m'ha quedat fatal! massa àcid. Tens alguna idea per aprofitar les prunes (els meus sogres també tenen arbres fruiters...)? Per cert, també haig de dir que he fet el pastís de 3 xocolates i va quedar boníssim... i ara estic pensant provar el de pinya.

Salutacions i moltes felicitas per aquesta web tan xula; és fantàstic poder preguntar els dubtes directament a la cuinera! a canvi de les molèsties, només puc oferir-te els meus coneixements "gatuns" (www.azulruso.es).
Montse

Gemma ha dit...

Hola Montse!
L'�nic que se m'acut perque no quedi tan �cid �s posar-hi m�s sucre... Prova-ho amb 6 cullerades de sucre i la resta tot igual.
M'alegro que et qued�s b� el de 3 xocolates :)
Jo de gats no en s� res de res!