dimarts, d’abril 13, 2010

Pastís Tortuga Gertrudis


El divendres just abans de Setmana Santa vam celebrar l’aniversari de l’Aina, que complia una edat molt especial: 10 anys! Per celebrar l’estrena de les dues xifres, vaig preparar un pastís ben divertit amb la intenció que el recordés durant molt de temps:




Aquest pastís és un dels que fa més temps que tenia a la llista de pendents ja que me’l guardava per una ocasió especial i de temàtica infantil. La recepta volta per Internet i consisteix en una capa exterior de braç de gitano que simula la closca d’una tortuga i un farcit que va al gust de cadascú. En el meu cas vaig triar una mousse de crema catalana, però pot quedar igual de bé amb una mousse de xocolata o de maduixa o de qualsevol altre gust. Tot i que pot semblar complicat, és un pastís molt fàcil de fer i que queda molt vistós.

La mousse de l’interior va quedar molt esponjosa i va resultar un pastís lleuger, llaminer, amb una textura suau que s’empassava com si fos un núvol. Boníssim!

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:

· 3 braços de gitano
· 400g de crema catalana
· 4 clares
· 200ml de nata líquida per muntar
· 5 fulles de gelatina
· 50ml de llet
· 40g de sucre
· 6 puntes de brioix

Preparació:

Cobrir un bol gros amb paper de film. Tallar el pa de pessic en rodanxes d’1cm i cobrir tot el motlle.
Per la mousse, posar en remull la gelatina en aigua freda. Escalfar la llet i fondre-hi la gelatina escorreguda. Barrejar la gelatina amb la crema catalana. Semi muntar la nata i incorpora-la suaument. Muntar les clares a punt de neu amb el sucre i incorpora-les suaument a la barreja.
Abocar la mousse dins el bol i tapar-la amb més rodanxes de pa de pessic. Deixar a la nevera fins que qualli, millor d’un dia per l’altre.
Al moment de servir, desemmotllar la tortuga girant el bol i decorar amb les puntes de brioix simulant les potes, el cap i la cua.

Bon profit!

59 comentaris:

Silvia ha dit...

Preciosa y sabrosa. Quien cumpliera nuevamente 10 años y lo celebrara con este magnífico postre...

Besos.

Carmen ha dit...

Tinc pendent aquest pastís fa temps i sempre que el veig m'agrada més. T'ha quedat fantàstic. Petonets

No tot són postres ha dit...

JO FA TEMPS QUE EL TINC A PENDENTS, PERÒ EM FEIA MANDRA PERQUÈ EM SEMBLAVA MOLT COMPLICAT (I PEL QUE VEIG NO HO ÉS) I ARA LA NOIA SE M'HA FET GRAN I VOL COSES DIFERENTS.
L'HAURÉ DE FER PER ALGUN NEBOT, JEJEJ
ptnts
dOLÇA

No tot són postres ha dit...

Ah! i felicita l'Aina pels 10 anys!!!
Caram, que generós que és el mesd'abril, tots estem d'aniversaris!

PTNTS
Dolça

Laura. ha dit...

Te ha quedado de lujo la Gertru! La he visto muchas veces, y de verdad que te ha quedado perfecta!! Yo aun no me he animado con ella.
Muchas felicidades a Aina!

Núria ha dit...

Felicitats Aina!!!!
Gemma t'ha quedat preciós, i que bo ha d'estar.
petons

Ruben ha dit...

La Gertrudis és tot un clàssic, jo també la tinc a la carpeta de pendents :-)

Anònim ha dit...

Si, si et fan un pastís d'aniversari com el que tu has fet és per no oblidar-lo en la vida. T'ha quedat molt i molt bonic i jo també me l'apunto a la llista de pendents per algun aniversari o ocasió especial o no tant especial!
Una abraçada!

Gemma ha dit...

Silvia, 10 años es una edat muy bonita, poner las dos cifras es un paso muy importante... se merecía un pastel especial!

Carmen, jo també el tenia a pendents des de fa molt temps i me'l guardava per una ocasió tan especial com aquesta. A l'Aina li va agradar molt ;)

Dolça Glòria, no és gens complicat, fes-lo que ja veuràs com tothom farà ohhhh!!!! I encara que la teva filla digui que no, segur que també fliparà, je je je...

Laura, esta receta es un clásico de Internet, queda tan bonito que tarde o temprano la hacemos en todos los blogs de cocina... Te animo a que lo hagas, es más fácil de lo que parece ;)

Núria i Surfzone, amb el farcit de mousse de crema catalana va quedar deliciós, esponjosa, suau i molt bona!

Gemma, jo encara recordo quan vaig fer els 10 anys... em semblava que ja era gran, je jeje... per això volia un pastís especial i diferent ;)

Marina ha dit...

És un pastís per no oblidar, quina xulada! I que bo amb crema catalana :)Felicitats a l'Aina i a la tieta!
Un petonàs,
Marina

dolorss ha dit...

Sempre m’ha agrada’t aquesta tortuga, ja,ja,.. fa molt per un pastis d’aniversari ... i 10 anys!!!! Si tots l’hem vist créixer.
Felicitats!!!!!

Sonia ha dit...

Primer hem de felicitar a l'Aina...i despres felicitar-te a tu per aquest pastis tan xulo!!!

Una abraçada,

xisca ha dit...

Que bé que t'ha quedat!!!! Jo també la tenc com a pendent però trob de veritat que la teva versió és la que m'ha agradat més . Així idò te la copio amb el teu permís.

AHHHH!!! Molts d'anys , per n'Aina , segur que li va agradar molt el teu pastís.

Una abraçada

starbase ha dit...

Impactant a tope!! Un encert total per a infants. Ara anem per els que sóm Peterpanescos... en pots fer un amb la forma del Halcón Milenario de Star Wars? :-P

Maria ha dit...

Mareta meva... no se a quina de les dues felicitar primer!!! Primer de tots a l'Aina per haver fet uns magnifics 10 anys!!
I tu Gemma cada dia et superes més!!! Quina tortuga més divertida!!! I segur que no en va quedar ni la cua!!!
Petonets!!

Ester ha dit...

T'ha quedat molt guapo, auqest ja l'he fet, però potser l'hauré de reptir amb mousse de crema catalana, ha d'estar boníssim.
Ester

Mima ha dit...

Eiii que xulissima la tortugueta !!!
Felicitats a l'Aina :O)

la gemmota ha dit...

oh! quina xulada de pastís! segur que l'homanetjada va estar molt contenta! Jo he de fer un pastís per una amiga que en fa 27...crec que també li faria gràcia aquest! jeje
Felicitats!

El cullerot Festuc ha dit...

Mooooltes felicitats a l'Aina! Ja és tota una doneta...i quin pastís tan xulo que li ha fet la tieta!!! :)
La meva mare l'ha fet varis cops per les meves nebodes i alucinaven el 1r cop...queda taaan xulo!!!
Petunets,
Eva.

Alfons ha dit...

felidades a l'afortunada Aina, un pastís que segur que no oblidarà en molt de temps...

PILAR ha dit...

Moltes felicitats a l´Aina que deuría estar feliç amb aquest pastis. T´ha quedat de luxe i per el que expliques no es tan complicat com es veu a cop d´ull. Una proposta genial per tenir en compte.
Petons!

Unknown ha dit...

Un petonàs per l'Aina. Es curiós és un pastís que som molts els que ho tenim a pendents, però ja s´hi sap les tortuguetes venen a poc a poc.
Muas!

Francesc ha dit...

Moltes felicitats per l'Aina i per a la tieta pastissera!!! Salutacions

Mari Nuñez ha dit...

Precioso, me llevo esta idea .

Un abrazo,
Mari

Q ha dit...

Preciosa i inoblidable, aquesta tortugueta tan dolça! fa poc que la meua filla ha fet deu anys. Potser tornem a celebrar-ne l'aniversari... o el Sant-M'abelleix!

Dudu Soler ha dit...

Gemma, increíble com t'ha quedat el pastís. Segur que l'Aina el recordarà per molts anys.
Felicitats pel blog. M'has ajudat (i m'ajudes molt)amb els teus consells i receptes.
Un petonet.

josep ha dit...

Magnífica aparença la de la Gertrudis. Segur que l'Aina va estar contentíssima, i és que no hi ha res com tenir una tieta bona pastissera.
Una abraçada

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Gemma; Per molts anys a totes dues¡¡
Un bon pastís de aniversari per a dues cifres per a tota la vida¡¡ ;-D

Mercè ha dit...

Per molts anys a l'Aina!! No tinc cap dubte que recordarà el pastís d'aniversari de la tieta!! ;) T'ha quedat de fàbula! I el farcit amb la mousse de crema catalana, al meu gust! :p
Petons artista!
PS: Per cert, els braços de gitano de què els vas farcir, de nata o crema?

Cuinetes ha dit...

Quina xulada Gemma!!
I quina traça que tens, t'ha quedat preciosa la tortuga! Un dolç exquisit i divertidíssim pels nens!

Una abraçada!

mercè ha dit...

Doncs jo no l'havia vist mai!i segur que si m'obsequíen amb un pastís així em menjo el pastís i la tieta!quina sort tenen algunes nebodes...A reveure gemma!

Xiela ha dit...

Chiqueta te ha quedat de cine, i de bona ni cal dir-ho en mus de crema catalana te que ser alucinat!!!
Aiii quina idea me has donat, jeje.
La he fet en lo muss de xocolata i allá on la portes se queden en la boca oberta.
Besetsss.

angels ha dit...

Felicitats a l'Aina i a la tieta per aquest pastis, jo també cada vegada que al veig m'agrada però em sembla molt complicat a veure si m'animo Petons

Laura ha dit...

Bon dia Gemma,

T'ha quedat molt maca la tortuga Gertrudis! i amb mousse de crema catalana segur que estava boníssima!

Petonets!

Gemma ha dit...

Marina, d'això es tracta, espero que l'Aina recordi la Tortuga Gertrudis durant molt de temps ;)

Dolorss, amb aquest crec que ja són quatre els aniversaris de l'Aina que he celebrat des que tinc el blog, així que des dels 6 fins als 10 anys ha crescut molt ;)

Xisca, doncs val la pena que el facis, és un dels millots pastissos que he fet en molt temps, entre la pressentació i el farcit va triomfar molt .

Sònia, moltes gràcies!

Starbase, je jeje... em sembla que em quedo amb la tortuga, que tu demanes molt... Tot i que hi ha gent que decorant tartes fa coses realment espectaculars i sorprenents!

Maria, ni la cua no va sobrar! Eren unes magdalenes farcides de xocolata que també van volar ;)

Ester, amb el farcit de crema catalana ens va agradar molt. Ara em queda pendent provar-la amb una mousse de xocolata...

Gràcies Mima!

Gemmota, no sé no sé... per 27 anys potser és un pastís massa infantil, je je je... tot i que queda tan xula que segur que també li agrada ;)

Eva, aquesta tortuga és un clàssic a totes les cases, oi? És una passada veure les cares que posa la gent...

StHilari i Pilar, és un pastís molt més fàcil de fer del que sembla i és d'aquells per recordar i celebrar una ocasió ben especial.

Gemma, jo m'el guradava des de fa temps per un dia especial com aquest, que 10 anys són una edat molt bonica de celebrar, oi?

Francesc i Mari, moltes gràcies!

Queti, segur que li agradarà molt, penso que és perfecte per una nena de 10 anys ;)

Dudu, benvinguda al blog, m'alegro molt que hagis deixat un comentari! No coneixia el teu blog, ara mateix hi passo!

Josep, l'Aina va esta ben contenta, ja sabeu que sóc una tieta que sent debilitat per les seves nebodes, je je je...

Mercè, aquest farcit tot sol ja es mereix una entrada al blog, la mousse va quedar delciosa, esponjosa i amb un gust de crema catalana molt fi. Els braços de gitano van farcits de nata.

Nuni, moltes gràcies, va quedar un pastís original i divertit!

Mercè, no l'havies vist mai? Fa temps que volta pels blogs de cuina, amb moltes variacions pel què fa al farcit... val la pena que el provis, és d'aquells senzills que et fa quedar molt bé ;)

Xiela, doncs ara hem d'intercanviar receptes, tu la fas amb la crema i jo amb la xocolata, je ej je...

Àngels, de veritat que és molt més fàcil del que sembla, t'animo a que el provis, queda espectacular!

Laura, booníssima!

MaryLou ha dit...

Qué bonica la tortuga!!! Moltes felicitats a L'Aina!
Jo la vaig fer una vegada i em sembla que caurà moltes més!
Petonets

Xiela ha dit...

Gemma, no no frio frio, jeeje, me han encomanat els pastissos de la comunió de la neboda i la idea va per aqui, pero res de la tortuga.
del relleno mas donat la idea.
Bueno si tin cap dubte ja et comento.

Petita cuina ha dit...

HOla Gemma!!!

Eiiii... quina canya de tortuga, es super original, m'encanta, agafo nota pel cumple de la meva filla, que segur que li encantará.

He vist que per sota també l'has enbolicat amb el braç de gitano, l'has cobert abans de donarli la volta??.(soposso que si..jiji... vaja pregunteta jo també:P:P.(el cap es xulissim).

Petonarros ben grans i felicitats, segur que va encantar a casa.
Nuria

Pol Cruells ha dit...

Qui diu que els postres no poden ser divertits? m'encanta que facis coses ben diferents... i els aniversaris són un motiu d'alegria, oi? T'ha quedat perfecte! i estava boníssima, la tortuga...

Neus Garcia ha dit...

Ja tenia el gust de conèixer la tortuga Geltrudis, de passejar pels diferents blogs de cuina, però encara no la he fet, la tinc a la llista de pendents!! Tot i això, mai l'havia vist farcida de mousse de crema catalana, ha de ser boníssim!!! Aquesta mousse també es pot utilitzar per fer un pastís, oi que si?? Una pregunta, quan has de deixar el mousse perquè es cualli, el fiques a la nevera o al congelador?? és que jo tinc una mica de problema amb la clara a punt de neu, vaig fer un mousse de llimona amb nata muntada i clares a punt de neu i les clares van fer com una capa transparent al fons del pastis un cop cuallat. A que pot ser degut?? Merci per tot

ANNAFS ha dit...

Jo també el guardaré a la llista de pendents, esperant una ocasió especial! Es una passada, i segur que l' Aina va quedar encantada.

Mesilda ha dit...

Bona vesprada Gemma
Felicitats per a Aina!
Amés de com estarà de bona amb eixa crema catalana,t'ha quedat fantàstica,molt bonica de veritat.
Besets

Fem un mos ha dit...

L`Aina deuria quedar al•lucinada davant d`aquesta tortuga, es preciosa
petons

Miel ha dit...

Què bonica que t'ha quedat!! ja m'imagino que a l'Aina li va agradar moltíssim!! i més farcit amb mousse de crema catalana!! és un plaer!!

Petonassos Gemma!!

Miel

Maria Dolores ha dit...

La tortuga agrada molt a tots i a l'Aina segur que li encantá.
M'agrada la mousse de crema catalana ha de ser boníssima.

maragda ha dit...

No només el recordarà aquest aniversari, te'l demanarà sempre, fins que tingui edat de fer-lo ella ;)
T'ha quedat fantàstic!
Petons!

Gemma ha dit...

Marylou, és d'aquells pastissos per repetir en més d'una ocasió, oi? I variant la moussse de dins, pots fer-ne moltes versions diferents ;)

Xiela, doncs ja tinc ganes de veure el pastís que faràs... segur que la teva neboda quedarà encantada amb el teu pastís de comunió, això sí que és una bona tieta! ;)

Núria, és ideal per una aniversari infantil... segur que a la teva filla li encantarà! I sí, primer el cobreixes de braç de gitano i després, un cop quallat, li dónes la volta. És molt fàcil!

Pol, a vegades costa trobar pastissos diferents i adequats a cada ocasió, oi? Sort que tu sempre m'ajudes a decidir-me, je je je...

Neus, aquesta mousse pot adaptar-se perfectament a qualsevol altre pastís. No el poso al congelador, a la nevera es qualla perfectament. Quan et va passar això de les clares, la recepta portava gelatina? Les clares a punt de neu són força delicades i per això va molt bé afegir gelatina. Així es manté la consistència i evites problemes com aquest ;)

Anna i Mesilda, és un pastís per fer un dia ben especial, oi?

Fem un Mos i Miel, a l'Aina li va agradar molt la forma de la tortuga! I a la resta ens va agradar molt el farcit, je je je...

Maria Dolores i Maragda, espero que l'Aina en guardi un bon record... i que tart o d'hora s'atraveixi a fer-lo ella, seria genial ;)

dolçosdesdecasa ha dit...

Aquesta me la reservo per un nevodet! gràcies per compartir-la!

salutacions (des de copmacasa-res)

Vanesuky ha dit...

Quina monada!!T'ha quedat genial nena!Gràcies per compartir!
Ah, moltes felicitats pel teu nombre de visites, impressionant!!I m'alegro que formis part del portal web de Cuines!

Petonets maca,

Vanesuky.

cocina con sabor ha dit...

T'ha quedat preciosa, encara no l'he fet mai, aviam si m'animo d'una vegada...

I moltes felicitats per la petita!!!

Petonets

Erika ha dit...

Que pena cortar a la pobre tortuga!!Me imagino que debe haber estado deliciosa! Un aidea super original.
Cariños

dulceshoras ha dit...

Gemma t'ha quedat maquísima : ) quina bona idea, no havia vist mai aquest pastís-tortuga però m'agrada molt, i el mousse de crema catalana.. un pecat segur!

Salutacions i bon cap de setmana!

Montse ha dit...

Gemma no tengo palabras de verdad, en casa lo hemos visto todos ... y nos ha enamorado. Que original como me a gustado.Andrea quiere hacerlo conmigo ... bueno ya te contaremos

Unknown ha dit...

moníssima aquesta tortuga! t'ha quedat perfecte.
segur que a la teva neboda li va fer molta il.lusió. Jo vull una pel meu aniversari!
petons!

nieves ha dit...

La he visto en varias ocasiones pero no siempre queda tan perfecta como la tuya. Parece que tiene vida propia :-)
Nunca la hice, pero la verdad es que viendo ésta, dan ganas de ponerse de inmediato.

Un besín.

Anna ha dit...

quina mo nada Gemma! Bé, quina tortugada. Evidentment la marco per fer-la en alguna ocasió especial també, a més molt bé això de poder fer la mousse al gust. Felicitats ua vegada més!!! Petons, Anna

BAG ha dit...

¡Hola! Ens encanta la teva recepta!

Som l'equip de La Sirena i estem realitzant un concurs de videorecetas al nostre blog, ens encantaria la teva participació ¡el premi per al millor són 300 euros! Et deixem el link per si t'animes:

http://blog.lasirena.es

Moltes gràcies

Núria ha dit...

Hola Gemma! He descobert el teu bloc i m'he animat a fer la tortuga per l'aniversari de la meva filla que aquest divendres fa 2 anys!
Volia saber quines quantitats necessito per aconseguir 400g de crema catalana.
Moltes gràcies!

Lila ha dit...

Que pinta tan deliciosa!
Esta no me la pierdo, cae pronto en mi cocina seguro
Besitos
Lila