dimecres, de febrer 06, 2008

Púding de Magdalenes

Aquest és l’altre pastís que vaig portar a la calçotada del diumenge, un púding de magdalenes:




Com que tenia el forn ocupat amb el pastís de formatge, volia una recepta senzilla que es pogués fer sense forn, tipus crema o bavaresa. Però buscant idees pels blocs, se’m va acudir que també podia utilitzar el microones, no? Ja he fet altres receptes al microones amb molt bon resultat; és pràctic, ràpid i senzill. La millor opció, un flam tipus púding... La recepta la vaig treure del bloc chocolate y pimienta, però vaig doblar-ne les quantitats (a la calçotada érem 30!) i vaig adaptar-ne el temps de cocció.

Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
· 6 ous
· 200g de sucre
· 1l de llet
· 1 branca de canyella
· 300g de magdalenes
· Caramel líquid Royal

Preparació:

Posar la llet, el sucre i la canyella en un cassó al foc. Quan arrenqui el bull, treure-ho i deixar-ho temperar. Afegir les magdalenes esmicolades, els ous batuts i abocar-ho dins un motlle de corona caramel·litzat.
Coure-ho al microones a 750w en tres tandes de 5 minuts, deixant 2 minuts de repòs entre cada tanda. Deixar refredar, desemmotllar i reservar a la nevera fins el moment de servir.

Bon profit!

24 comentaris:

ChetoCheta ha dit...

Hola Gemma, em podries dir com es diuen aquests fruits de color taronja que utilitzes tant sovint per decorar? Moltes gràcies i felicitats pel blog!

Elena ha dit...

gemma t´quedat super chula,la decoració esta molt maca,un petonas
e fet la de formatge i bonisima.

Gemma ha dit...

Cheto Cheta, es diuen alquequenjes o physalis alkekengi. Jo els trobo a una fruiteria del mercat.

Gràcies Elena!

Anònim ha dit...

Hola Gemma!!...jo el microones només el faig servir per escalfar la llet...jeje!!...Així que ja és hora d'amortitzar-lo amb aq pudding...Suposo q es deu poder substituir les magdalenes per melindres o qualsevol altre cosa que corri per la cuina, no?
Sisisi...la presentació com sempre un 10!
Petunets,
Eva.

ChetoCheta ha dit...

Moltes gràcies per la resposta!

CESC ha dit...

Hola Gemma, la presentació del dolç és de restaurant. Mai deixes de sorprendre'ns. Aquest dissabte li he promés a la meua dona que li prepararé aquestes postres pel als meus sogres. Encara que els alquequengis eixos no els trobaré enlloc. Ja et contaré com m'he eixit la prova del dolç.
P.S. La meua dona està encantada amb el teu blog.

Montse ha dit...

Hola Gemma, quina pinta..... encara no he provat mai a fer postres en el microones, emsembla que em decidire ja!!!
La decoració extraordinaria, ets una crac!!!
Fin aviat

Gemma ha dit...

Eva, ja pots començar a amortitzar el microones amb aquest púding :)
Pots posar-hi el que vulguis, de fet és ideal per aprofitar restos de melindros, coques i magdalenes que s'han quedat secs...

Francesc, ja m'explicaràs els detalls! No crec que tinguis problemes per trobar alquequenjes... Si no, unes maduixes o unes cireres confitades i una nata muntada també llueixen molt ;)

Montse, el microones té més possibilitats del que sembla :) Anima't a provar-ho i ja veuràs com repetiràs!

Anònim ha dit...

Hola Gemma!! doncs el relleno de les taronges em va quedar molt bó.Va ser tot un exit!

Avui et passaré una recepta d'una veïna meva molt simple i molt facil!! mira agafes un pot de kilo de pressec en almiver, un pot dels petits de llet condensada, 4 iogurts de gust de llimona i ho tritures tot al braç electric. Que una crema que la poses en copes o en gotets i et quedes em els convidants!!

A que es senzill?

Avui ens em girat els papers i et dono jo una recepta, em tindre d'animar a apendre de fer un blog i posar aquestes coses!! jijiji

ANNA DE LA VILA

Gemma ha dit...

Anna! M'alegro que us agrades les taronges!
Vinga, m'apunto la recepta de la crema de préssecs... Em sembla que caurà ben aviat :)
Estaria molt bé que t'animessis amb el blog!!!! I així intercanviem receptes més sovint ;)

Anònim ha dit...

Fa poc que he descobert el teu blog i t'haig de felicitar. Provare aquest puding que sembla facil per un principiant com jo.
Robert

Anònim ha dit...

Jo vaig tenir l'oportunitat de tastar aquest pastís i us asseguro que és... boníssim! Proveu-lo!

Caminar sin gluten ha dit...

La verdad que tanto este pudin, como la tarta de queso, tienen una maravillosa pinta y estan diciendo "comeme".

Saludos, buenas fiesta y ¡estupenda escalada!.

Ana y Víctor.

nieves ha dit...

Gemma, qué delicia de puding¡. Qué presentaciones¡ y por lo que veo, (y que para mí es novedoso)es que está hecho en microondas. Yo éste sólo lo utilizo para calentar (y para el brownie), pero copio tu receta para intentar que me quedé la mitad de bien que a tí.
Es una delicia llegar hasta aquí. Se respira arte y buena cocina, por todos los lados que se mire.
Un besín, y buen finde.
¡ah¡ con tu permiso, te enlazo para tenerte más cerquita, pues aquí hay verdaderas joyas.

Unknown ha dit...

No sé qué me da más envidia, si el puding o la calçotada... más bien creo que lo segundo, ¡me encantan los calçots, menuda envidia en este momento, je, je!...

Como siempre, eres un libro abierto... me apunto tu receta; este puding lo he intentado varias veces con diferentes recetas, con resultados muy diversos y poco satisfactorios... ya te contaré...

Un saludo...

Gemma ha dit...

Robert, benvingut al blog! Certament aquest púding és apte per principiants :) Ja m'explicaràs com t'ha sortit, eh?

Pol, tenia un gustet de canyella que...

Ana y Vícor, usando magdalenas sin gluten, esta tarta también és apta para celíacos ;)

Nieves, el microondas sirve para muchas otras cosas. Tengo pendiente probar el brownie en microondas, he visto algunas recetas y todas parecen dar buen resultado...

Delokos, has escogido bien, mejor la calçotada que el púding! ;)
El úncio secreto del púding esta en encontrar el punto justo de cocción para que quede meloso. Si la pruebas, ya me contarás!

CESC ha dit...

Hola Gemma: desig acomplit. He fet el púding de magdalenes però en comptes d'això hi he usat uns bescuitets d'aquells semblants als de "soletilla" que venen al Mercadona de la marca "La Filo" i m'ha quedat bo tot i que una mica compacte. L'he decorat amb uns trossos de carabassat groc i cireres vermelles fent com la nostra senyera de les quatre barres i uns fideus de colorins. Ja te n'envie una foto al teu mail. Salutacions.

CESC ha dit...

He intentat enviar les fotos al teu email però no puc. Ho sent. No sóc massa bo amb això d'enviar missatges.

Gemma ha dit...

Que estrany això de les fotos... Quina programa de correu fas servir?

famalap ha dit...

Qué esponjoso te ha quedado, uf!! si es que me ponéis muy complicado el decidirme por una recetica

Carbassona ha dit...

Hola Gemma, guapa, et volia preguntar si aquest pudding el puc fer al forn, pq tinc el microones que no em posa la potència i és una mica complicat per trobar el punt, no??? Per tant pensava si el podria fer al forn, a veure si em quedaria bé igual o si he de canviar alguna cosa.
Bé, gràcies per adelantat.
Petons.

Gemma ha dit...

Hola Carbassona!
El pots fer perfectament al forn, però llavors fes-lo al bany Maria (el motlle dins una safata gran plena d'aigua) i el cous a 170º durant 1 hora, fins que vegis que ha quallat. Llavors, el motlle pot ser qualsevol, no cal que tingui el forat al mig (allargat tipus plumcake queda molt bé)

Carbassona ha dit...

Moltes gràcies per contestar-me el dubte, i suposo que el faré aquest cap de setmana que tenim un dinar amb uns amics per celebrar l'aniversari de les nostres nenes, que ja és casualitat però van néixer al mateix dia amb dos anys de diferència.
Ens va fer molta gràcia.
I mira ho celebrarem aquest diumenge i a mi m'ha tocat fer les postres.
Ja et diré com ha sortit.

Carbassona ha dit...

Hola Gemma, fa dies que volia escriure't per dir-te que va sortir molt bo el puding que vaig fer. Gràcies per la recepta.
Ja en faré alguna més.