dijous, de maig 31, 2007

Gelatina de Nespres i Caramel d'Espígol

Continuant la tradició de cada mes, aquesta és la recepta del maig del Descobrir Cuina:



Avui és 31 de maig, una mica més i no arribo a temps! Aquesta vegada he dubtat fins a l’últim moment la recepta a elaborar. L’ingredient protagonista d’aquest mes és el formatge i surt una recepta de pastís de formatge que m’ha temptat molt... Però com que tenia nespres de casa els pares, al final m’he decidit per una altra recepta, adaptant-la als ingredients que tenia a mà :)

El resultat és molt bo, ja que és una gelatina amb gust de nespres molt refrescant i lleugera, apte per a dietes “operació bikini” si es substitueix el sucre per edulcorant ;-)

La recepta original, d’en Jordi Roca, porta caramels d’eucaliptus, menta, albercocs i maduixetes; la meva porta caramel d’espígol i llimona, espígol, nespres i gerds. Tot i els canvis en els ingredients, crec que les dues receptes s’han d’assemblar molt.

Aquí teniu la recepta de la revista:


I aquí teniu la meva recepta:

Ingredients: (per 4 persones)

  • 400ml de polpa de nespres (triturats i colats)
  • 100g de sucre
  • 4 fulles de gelatina
  • Caramels d’espígol i llimona
  • Gerds
  • Flors i fulles d’espígol

Preparació:

Remullar la gelatina en aigua freda. Escalfar la polpa dels nespres amb el sucre al microones i dissoldre-hi la gelatina. Abocar en un motlle rectangular de 2cm de fons. Reservar a la nevera fins que qualli.
Desfer els caramels entre dos papers de forn durant 10 minuts a 160º. Mentre encara són calents, estirar-los ben prims i deixar-los refredar.
Tallar la gelatina en rectangles i decorar-la amb els gerds, els caramels i l’espígol.

Bon profit!

6 comentaris:

Boston1955 ha dit...

Aquesta la tinc pendent, jo tambe en compro la revista, una manera mes de fer Pais.
Aquest mes va d'alberginies.
Una salutació en la distancia.

Elena ha dit...

bonissima,fa pena menjarla de maca que esta,un dia vaig fer gelatina de poma,i binissima,ara provare amb altres fruites,gracies.i els caramels per decoració,mmmmm chulisimosss.

Gemma ha dit...

Boston, encara no he rebut la revista del juny, però ja tinc ganes de llegir-la... Tot sigui per fer país ;-)
Elena, sí que fa pena menjar-la, sobretot perquè l'únic que és menja és la base i els gerds, la resta només és per fer bonic! Aquesta de nespres ha quedat molt bé: el gust de la fruita no s'ha modificat gens, és com menjar nespres, sense la feinada de pelar-los :)

Boston1955 ha dit...

Me invitó MARAOS, a jugar al MEME y ahora te toca a ti. Lo siento, porque es un trabajito, pero por no cortarlo y conocernos mejor... Vamos!

Total que necesitaba nominar 8 blogs para seguir el juego

REGLAS
1. Cada jugador comienza escribiendo en su blog 8 cosas sobre sí mismo.
2.Al final de tu escrito tienes que seleccionar a otras 8 personas y escribir sus nombres/blog
4. No te olvides de dejarles un comentario - que han sido seleccionadas para este juego - y que lean tu blog (así que ve a leer el mío).

Saludos en la distancia,

Boston

Gemma ha dit...

Hola Boston! Suposo que no passa res si jo no continuo el joc, oi? De totes maneres, moltes gràcies per pensar en mi! ;-)

Boston1955 ha dit...

Val no pasa re, a mi aquestes coses tampoc en van gaire, pero com que la forera de MR Maraos m'ho va demanar doncs, per que no s'enfades ho vaig fer. Aixo de les cadenes, es com els mails que t'envien els amics que carregant una mica.
Fins aviat.