diumenge, setembre 17, 2006

Pastís de Pinya

El dijous va ser l'aniversari de la meva fillola. L'Olga ha fet 4 anyets!!! Per celebrar-ho avui anem a dinar a casa seva amb tota la familia i hi durem un parell de pastissos.


En aquesta ocasió m'he decantat per un pastís de pinya.



Aquí teniu la recepta:

Ingredients:
  • 1kg de pinya de llauna al natural (no en almívar) escorreguda
  • 600g del suc que hi havia a la llauna
  • 200g de sucre
  • 1 llimona
  • 3 sobres de gelatina neutra
  • 200g de nata líquida per muntar
  • melindros o galetes per a la base (al gust de cadascú)
Preparació:

En un motlle de 26cm fer una base amb melindros o galetes esmicolades. Escórrer la pinya i guardar-ne el suc. Triturar la pinya, el sucre i el suc de la llimona fins a obtenir un puré ben fi.
A part, dissoldre la gelatina en el suc de la pinya tal i com indiquen les instruccions de la gelatina.
Afegir la gelatina al puré de pinya i barrejar-ho bé. Afegir la nata sense muntar i abocar-ho al motlle.
Posar el pastís a la nevera fins que cualli.
Decorar al gust de cadascú. És millor que el feu el dia abans.

Jo l´he decorat amb una capa de gelatina que he fet amb 250ml de suc de pinya de brick, normal i corrent. Una rodantxa de pinya i uns fils de pell de llimona.

Bon profit!

22 comentaris:

Anònim ha dit...

Les postres d'ahir han entrat en el Hall of Fame dels pastissos de la Gemma!!! Proposo que en el Blog hi hagi votacions i un ranking, què et sembla? ;)
Arnau

Pol Cruells ha dit...

Per mi (que vaig repetir) és un dels pastissos més fins que ha fet. Boníssim!

Gemma ha dit...

Je, je, je. Molt graciós Arnau! :-)

Moltes gràcies pels vostres comentaris, això anima a seguir publicant, encara que sigui per la família... ;-)

Gemma

Anònim ha dit...

tens tantes receptes que no sé quina triar. Em sembla que provaré amb el pastís de pinya. Serem una vintena. Amb dos pastissos faré?

Anònim ha dit...

perdó, la usuària anòmima sóc jo, que em dic maria àngels i sóc de girona. Ah, i el motiu del pastís és l'aniversari del meu nano, l'arnau, que fa cinc anys i tenim tota la família de convidats.

Gemma ha dit...

Hola Ma Àngels!
Has triat bé! És un pastís fàcil i amb dos en tens de sobres per 20 persones. Si tens algun dubte, pregunta'm, vale?
Felicitats a l'Arnau!

Anònim ha dit...

Hola Gemma, soc lÀngels natilles, t'haig de dir que he fet aquest pastís i ha quedat boníssim, molt fàcil de fer i ha agradat molt a tots, només una cosa, la gelatina de pinya per decorar no m'ha agafat gaire color, quin suc fas servir tu??. Moltes gracies per compartir les teves receptes amb els aficionats, una abraçada.

Gemma ha dit...

Hola Àngels! M'alegro que us agradés el pastís.
Ara mateix no recordo la marca del suc, però era un brick d'aquests petits que porten la palleta per veure incorporada... No ho sé, potser era granini...

Anònim ha dit...

moltes felicitats gemmma, fa poc que t'he decobert però estic agafant idees, més que res volia parlar d'aquest pastís de pinya, delicioooossss!!! A l'últim hi vaig posar rodelles de crema cremada a sobre, bonic i bo....

montse, la selva

pebbles ha dit...

Hola Gemma, aquest cap de setmana he fet aquest pastís, i va tenir una bona acullida per tots, encara que vaig oblidar de coure la base, i quan tallaves el pastís s'enganxava a la pala, tothom em va felicitar.
És molt lleuger.

Una abraçada

Gemma ha dit...

Hola Eva, si cous la base queda més cruixent :)
M'alegro que us agradés!

Anònim ha dit...

Hola, Gemma. No em coneixes però em copio a casa meva les teves receptes de tant en tant... :-B
Voldria saber si aquesta tarta és d'aquelles que podem menjar congelades, ho saps? Gràcies.
Voldria aprofitar la recepta de la mousse per farcir una pinya.

Gemma ha dit...

Hola anònima! Crec que sí que es pot congelar. Quina bona idea farcir una pinya amb la mousse... m'ho apunto! ;)

Gemma ha dit...

Hola anònima! Crec que sí que es pot congelar. Quina bona idea farcir una pinya amb la mousse... m'ho apunto! ;)

Anònim ha dit...

He, he... la idea és buidar una pinya petita, l'omplir, congelar-la i desprès tallar-la en quarts per servir-la.

Em sembla que primer començaré amb una porció petita per probar... Moltes gràcies.

Cristina, Barcelona. (encantada)

Anònim ha dit...

HOLA , EL MEU NOM ÉS MONTSE I SÓC DE BARCELONA.
una pregunta,,,com es fa la gelatina de sobre??no ho entenc!
gràcies

Beitxu ha dit...

Hola Gemma,

Aquest migdia he fet aquest pastis a casa, pero tinc uns dubtes.
Primer, els 3 sobres de gelatina neutra els he batut amb el suc de la llauna i ho he fet bullir durant 1 minutet. Això es correcte?
Després per fer la capa més groga, que ho faig amb 1/2 sobret de gelatina neutra i 250 ml. de suc de pinya??
Gràcies per la teva ajuda, ets una crac!!!

Gemma ha dit...

Hola, quant temps!!!
Em sembla que no cal bullir la gelatina... simplement la dissolts en el líquid ja calent, sense fer-la bullir (a les instruccions del paquet ho explica). I sí que necessites els 3 sobres.
Per la capa de sobre, jo també em guiaria per la proporció de líquid que et marca el paquet de gelatina. Si no, també pots utilitzar fulles de gelatina, unes 3 per 250ml de suc.
Ja em diràs com t'ha quedat, eh?
Benvinguda de nou! :)))

Beitxu ha dit...

Si Gemma, encara q no escrigui gaire al meu blog miro totes les setmanes el teu!!! Ho sigui q he marxat a mitges! Tinc massa feina i he deixat coses penjades, però ara q per fi tinc forn a casa, faré més cosetes!!
Moltes gràcies de nou per la teva ajuda, ja t'explicaré com a quedat el pastís!!!
BON CAP DE SETMANA GUAPA!!!

Anònim ha dit...

Hola a tothom, em dic Sandra i sóc nova però he de dir que m'encanten les receptes i que vaig provar amb el pastís de 3 xocolates i no en va quedar ni una engruna!
La meva pregunta és: Gemma, quan dius 3 sobres de gelatina et refereixes a gelatina en pols? Jo tinc fulles de gelatina però no és la mateixa proporció oi?
Gràcies!

Anònim ha dit...

Ai, Gemma, Gemma, fins ràbia em fa veure aquestes coses delicioses que prepares ... però a la fi em decideixo a deixar-te un missatge. Fa molt temps que visito blogs i crec que el teu és el millor. Creu-me que no ho dic per quedar bé perquè si no m'agradés no deixo cap comentari i en paus, jajajaja. La qüestió és que ja he fet algunes de les postres que tu has publicat i, a dia d'avui, totes han sortit fantàstiques. Cert també que he escollit les més faciletes, però és clar, digue'm tonta, no?. El dissabte érem una bona colla sopant a casa, disset, jajaja, no ens hi posem per poca cosa, i vaig fer aquest pastís de pinya, ja sé que és molt senzill però l'èxit va ser espectacular, només t'he de dir que seguidament de deixar-te el missatge he de passar còpia de la recepta a les que varen venir a sopar (la veritat és que al sector masculí, excepte la carn a la brasa, no els veus gaire per la cuina). Que consti que ja els vaig parlar del teu blog i ara, quan passi la recepta posaré l'adreça del teu blog. Una felicitació efusiva, la meva admiració ... i la de la meva filla que, casualment al mes de juny vàrem trobar una caixa de Ferrero Rocher al súper i va fer el Flam d'ídem. A ella li agrada cuinar i amb aquestes coses senzilles es va animant. Té 14 anys i cada vegada que queda amb amigues per fer un soparet a casa d'algú o per quedar-s'hi a dormir ella porta una coca o unes magdalenes ... o el flam de Ferrero. En fi, plego que quan començo no acabo. Salutacions cordials. Montserrat KP

Gemma ha dit...

Montserrat, moltes gràcies pel teu comentari! M'alegro que us hagin sortit bé totes les receptes que has llegit al blog, jo sempre faig coses fàcils i que surten a casa :)
I sobretot, m'agrada saber que la teva filla de 14 anys s'anima a entrar a la cuina per preparar postres per les amigues. Està molt bé!!!!!
Motíssimes gràcies per escriure i fer propganda als teus amics, je je je...
Quina serà la següent recepta que provaràs? ;)